Friday, March 26, 2010

CALON UMNO PRK P094 :GAP ISTIHAR SOKONGAN 500% KEPADA DATO ZAINAL SAKOM !

dato zainal abidin sakom adalah orang yang paling LAYAK menjadi calon umno untuk prk P94 hulu selangor.

dato zainal sakom sudah berkali-kali menggegarkan kerajaan pakatan selangor pimpinan kalid gagap. dato zainal adalah orang tempatan,bekas adun di parlimen yang sama. walaupun tidak menjadi calon pada pru ke 12, namun dato zainal tetap setia dan terus bekerja untuk rakyat hulu selangor.

isu YBK antara pemangkin kebangkitan umno selangor khasnya dan negara umumnya. semalam aku ke bangunan MRCB shah alam, dimana YBK telah menyerahkan surat saman kepada kerajaan kalid gagap bernilai RM73.3 juta.

penduduk dan penyokong dato zainal sakom yang berbangsa cina dan india turut hadir. tak silap aku hampir 8 biji kereta mengiringi beliau.. aku sempat berborak dengan wakil penduduk bangsa cina yang hadir..katanya cadangan pembinaan UITM di serendah (parlimen hulu selangor) sepatutnya tidak dihalang kerana ia akan menjadi katalist pertumbuhan ekonomi penduduk di sana..

ini pakatan banyak suwei ! kata dia..2 tahun banyak cakap politik sampai bisnes pun tak jalan..

aku dan puluhan bloger sudah menetapkan ketetapan. UMNO MESTI JADI CALON PRK P94 HULU SELANGOR. CALONNYA MESTILAH DATO ZAINAL SAKOM !

zainal sakom akan mengulangi kejayaan strategi umno dalam prk dun bagan pinang yang lepas.memilih calon tempatan yang cukup disenangi oleh rakyat !

pasal MIC ? nanti aku keluarkan artikel..memang pedas namun mereka harus terima hakikat !

41 comments:

Cencaluk said...

Aku tak kesah siapa yang UMNO nak letak kat Hulu Selangor tu.

Apa yang penting mana suara anak-anak selangor yang dah merasakan diri mereka tertipu, macam TIPAH TERTIPU tu keluar lah dan sahut seruan GAP untuk menumbangkan PKR di sana.

Jangan jadi anak jantan kalau takut nak menghalang PKR dari menghancurkan ekonomi selangor sekialigus menjadikan RAKYAT SELANGOR sebagai RAKYAT YANG BANGAN DAN BWNGAP kerana masih membiarkan diri mereka tertipu dengan janji manis PKR.

Kalau selama 2 tahun memerintah dan dapat menujukkan tembelang mereka selama in apa lagi yang dinantikan nyahkan sahaja mereka dari HULU SELANGOR.

Beri isyarat bahawa PKR tidak diperlukan lagi dan akan disemadikan bersama dengan DSAI.

Bangun dan tentang habis-habisan. Aku anak melaka akan bersama bangun untuk memberi sokongan kepada BLOGER dalam menentang PKR SYAITAN ini.

aL-MaRBaWi said...

jangan lupa forwardkan calon ini kepada pengerusi badan perhubungan UMNO selangor merangkap PM, DS Najib.

takut2 dia terlupa pula!

Melayu Pasir Gudang said...

Salam GAP ,kau pencadang aku dengan rela hati jadi Penyokong....eeeehhh, kau tengok ic anak tempatan tka kalau bukan tak leh jadi pencadang baik penyokong pun. Takpe lah yang pasti aku menyokong 501% Yang Berbahagia Sahibul Samaah Al-ustaz Datuk Hj.Zainal Abidin Bin Hj. Sakon Jadi calon P094.

Kalau datuk zainal calon aku akan ke hulu selangor tolong kempen 3 hari 3 malam, tido dalam khemah pun aku sanggup.

Anonymous said...

aku stuju sangat!

dia calon yg paling layak berdasarkan merit dan pengalaman

go datuk go!

Anonymous said...

Kalau letak calun MIC memang BN gerantee kalah. Kalau Tok Najib letak UMNO memang boleh menang. MIC ini belum apa2 lagi dah sibuk mintak kerusi PRK P094 kerja nya banyak kelentong tapi buat kerja BN malas keling celaka ni dah pernah kalah apa nak diambil lagi. Sudah lah tu bagi saja ke calun UMNO pulak.

OghangKuale said...

Salam kome disana..

Wahh..tak terpikior pulak teman !..
Yer..teman pon sokong bebenor weh..
Cukup dgn ilmunya..cukup dgn isunya..cukup dgn partinya..

Jgn peduli sgt india/cina punya ngomelan..yang penting menang !..

Kalau Dato Zainal lwn Badrul Amin lagi sedap weh..hehehe

Muniandy said...

Bernafsu betul nampaknya UMNO nak jadi calon Hulu Selangor. Nampaknya gagasan 1Malaysia Najib akan digagalkan oleh UMNo sendiri dengan mengetepikan calon MIC. Sah UMNO rasist

hanizam said...

ok gak...kalau mat taib pun ok...yang penting, MIC kena bagi jalan...bukan potong jalan...

tu kalau najib pikir panjanglah...masa nilah nak kenakan PAKATAN...kasi KO lagi macam kat Bagan Pinang...

ni pun dorang dok pening, sape nak letak...

Jalak Lenteng said...

Aku sokong Zainal Sakom..lain daripada tu confirm kalah. Calon lawan dah tentu letak yg power punya.

Kalau letak MIC lagi, bukan setakat kalah tapi pasti pakej kalah tambah memalukan sebab undi berapa kerat je....kira mcm sudah jatuh ditimpa tangga lepas tu kena pulak taik ayam kat muka..!

ducados said...

woi muniandy,

Kena pikiaq jugak peratus India kat sana and suasana politik kita sekarang.Nk kata UMNO racist kata la...pada MIC yang malas nk mampus pastu racist terlebih...pirah!!!kalo pala hotak pikiaq nk kongsi projek saja mmg tak jln reja..Dato Zainal Sakom ada track record cantik compare to palaniavel...buat apa nk bg kat dia...Racist2 tak abih2 kuaq dari mulut kaum2 hangpa yg tak sedaq diri...hangpa la yg paling racist...bangang...

Anonymous said...

TAKPE MIC KITA BAGI KAT TEMPAT LAIN..Batu Cave.. atau kat Perak lwn Siva tu..ISU YBK CUKUP KUAT UTK UMNO. kalu tak guna rugi BESAR UTK BN !!

Anonymous said...

janji calon melayu
kalau dato zainal sakom
sy n kelauarga sokong penoh cadangan itu. kami tiada masalah

- Kg Bt 30 ulu yam

Ipin said...

Melayu Selangor bangkit hantar MEMO pada DSN yg P094 kembalikan kapada UMNO Kalau BN nak menang,bukan kita tamak atau gila kuasa kerana MIC dah tak dapat kepercayaan org INDIA

Anonymous said...

aku xkesah sape pon calon..asalkan melayu..bukan sebab racist, tp atas beberapa faktor..1st, sah2 kalau kite tgk pecentage kaum kat situ bnyk malay..2nd is bad record of MIC lately..pas kalah teruk time PRU, ape pon x wat..3rd bnyk point yg leh wat BN menang kali ni berkenaan ngan malay,so kalau letak non malay, nk ke pengundi malay nk undi?lagi2 kalau pembangkang letak calon malay..sah2 diorang menang..so,kepade kaum2 lain,jgn angap mende ni racist..anggap la mende ni salah satu jalan ke arah perpaduan dan merealisasikan gagasan 1 m`sia..lagipon,org melayu da bny terluke ngan sikap kurang ajar kaum lain..

jiwakita said...

salam....

jangan diulang kesilapan letak calon dan parti...senarionya sama seperti parlimen Kapar ...walaupun PKR dan calon India menang, tapi MIC kalah...satu kerugian
bagi majoriti kawasan melayu dan BN.

calon Hulu Selangor YES...dato' Zainal!!

Anonymous said...

SETUJU 100% ... MIC nak taruk calon kat situ tak SETUJU 100%. Mejoriti penduduk adalah MELAYU dan MELAYU SEMESTINYA jadi calon NOKTAH!!!

Anonymous said...

Saya sokong GAP 1000%. Dato Zainal Sakom sebagai calon! Saya dan keluarga akan undi Dato Zainal bahkan akan bekerja berhempas pulas untuk memenangkan BN.

Kami di UMNO Bukit Sentosa/Bukit Beruntung dan Taman Bunga Raya sentiasa bersama Dato Zainal sejak dari dulu lagi.

Ayuh Dato, kita ganyang calon PKR! Buat Dato G dan MIC, please look at the bigger picture.

Ahli UMNO Bukit Sentosa

P.RAMLE said...

INGAT! HANYA YG RACIST SJ DPT MMPRTAHANKAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA . HATA YG BANTAI JWW BISTCH kat perak., Yg penakut akan jd agen komunis takala komunis dtg. Akan jadi agen Jepun takala Jepun dtg. Sangup Jadi agen Barat takala nak jatuhkan PM DAN Nak Jd PM!! INGAT dlm crita PRAMLEE, Agen komunis akan diTamatkan Riwayat juga !!

Anonymous said...

STEADI GAP. KAMI PENYOKONG PEMBANGKANG MMG HARAP CALON HAPRAK UMNO DIBERI PELUANG UTK BERTANDING. JGN KASI MICLAH

amacam m.taib? said...

MOHD TAIB BE. aku takut saraf dr sana je.. depa tau mode skrg mode UMNO. CHNCE depa menang rendah.. so depa cucuk geng taib.. Taib ni kira geng LAH la.. panglima lama yg dharap defend LAH . AMAcam, apa boleh Taib ni

zainal mohd jais said...

Ya sahabat, pengalaman di Bagan Pinang elok jadi renungan. Sementara, buat masa ini, baik MIC atau MCA, eloklah jadi pemin simpanan...masuk gelanggang kalo, kena sembelih...

Anonymous said...

aku dengar pas nak harudn din, pkr nak badrul amin...

kingnek said...

muniandy, ini bukan rasis, tapi strategik

tamingsari said...

Apa buruknya kalau sekali sekala kita pakai baju racist. Sikap racist saja yg boleh membangkitkan semula semangat bangsa. Pemimpin Umno melindung kepentingan bangsa tanpa mengabaikan hak kaum lain.

MIC memang terkenal dgn malasnya bila time pilihanraya. Ashik membontot mana calon pergi. Keje tak pernah sempurna. MIC kalau nak antar calon memang boleh. Tapi pakai lambang payung ke, lambang bas ke atau lambang berok. Calon Umno lebih sesuai dari parti MIC. Kalau boleh cari muka baru. Dato Zainal jaga je YBK dan buat keje amal.

Anonymous said...

Biar depa bawa Dr. Harun Din ke atau Dr. Badrul Amin ke. Kedua-dua mereka akan kita goreng kat Hulu Selangor. Orang luar jangan nak masuk campur kat sini. Mengundi pun kat tempat lain , ada hati nak jadi wakil rakyat kita. Pirahhhhh...

Syarat, calon BN mestilah calon yang "credible'. Dan sudah tentu Ustaz Zainal Abidin Sakom salah seorang antara calon yang paling layak.

Let the show begins........

Pengundi Bukit Sentosa

Megat Alam Gempita said...

Teman sokong Dato Zainal Abidin Sakom...insya Allah BN UMNO boleh menang besar. Tapi kalau letak Palanivel mungkin kalah.
Buktinya Palanivel kalah dalam PRU12 sebab lawan Taiko ex UMNO yg belot ke PKR. Org Melayu dan lain-lain kaum di Hulu Selangor lebih sokong arwah sebab track record bagus masa jd Timbalan Menteri Besar Sgor.
Hidup Dato' Zainal Sakom

oh harun din ya said...

hata kalu hantar Anwar skali pun lagi baguih sebenarnye

Muniandy said...

Memang UMNO mengamalkan dasar assobiyah!... Hanya nak sokongan kaum bukan melayu tapi bila dah menang mula lah jadi rasist balik.

Anonymous said...

Aku dah jumpa bomoh bes. Dia kata siapa pun calon BN kalau tak menang kalah. Bomoh tu betul2 terroristlah. Dia jamin tidak ada keputusan seri. Dashat dia punya ramalan. Bila sebut nama Zainal Sakom dia geleng2kan kepala. Bila tanya apasal dia kata tengkok dia sakit salah bantal. Kalau MIC siapa calonnya? Dia tilik pakai daun terup tau. Dia kata gelap tak nampak.

Ahli NGO said...

Saya amat bersetuju Dato Zainal Abidin Sakom menjadi calon BN di Hulu Selangor.

Dia seorang yang rajin bekerja, berhemah tinggi, beramanah dan menepati sifat-sifat sebagai seorang ahli Parlimen.

Pihak pembangkang susah nak cari isu.

DS Najib fikirkanlah sedalam-dalamnya. Jangan tersalah pilih.

Anonymous said...

Dato Zainal Abidin Sakom is the man for PO94 HULU SELANGOR.

Anonymous said...

Aku pun setuju 100% Dato Zainal Abidin Sakom jadi calon PO94 Hulu Selangor.

Pilihan yang amat tepat.

bakmai said...

Aku sokong GAP..

Anonymous said...

apa la hampa ni bodoh sgt...GAP bekas sipenjilat anwar tu sapa? nk tentukan calon BN..Zainal Abidin Sakom tu org MIC ka..kerusi tu hak MIC la bodoh!!!!hampa ni tak ikut perkembangan politik kot..atau hampa ni jenis tak faham politik...mcm la hebat sgt GAP bekas penjilat anwar yg sekarang ni jd penjilat brahim ali plk nk tentukan calon PRK HS..ni lah yang dikatan cerdik tak leh nk tumpang, bodoh tak dengar kata...he he he

poppiapap said...

Kawasan majoriti calun MESTI lah MELAYU jd calun..apsal kita nk berwakilkan bangsa lain pulak? Ade ke kaw Cina atau India majoriti, MELAYU jd calun?

SEKALI LG CALUN BN MESTILAH


" M E L A Y U "

Noktah..

Terima kenyataan said...

Hai Muniandy, kalau orang UMNO racist, aku nak tanya kamu kawasan mana yang orang India ada majority. Semua calon MIC bertanding di kawasan yang majority orang Melayu tau dak?

Aku nak tanya kamu, kalau ada kawasan yang majority orang India, dapatkah orang UMNO bertanding di kawasan tersebut. Jawab Muniandy.

sokong Melayu said...

Apa cerita penjilat2 anwar ni?Apa kes nak letak calon india sedang india sudah tolak BN?PKR pun tak letak calon india tiba2 sibuk suruh BN letak calon india.Apa kes?

Kata ikut demokrasi,ikut suara majoriti.Kawasan ni kaw majoriti Melayu,jadi letaklah calon Melayu.Selama ni BN bagi pada MIC atas dasar ihsan aje.Takkan sepanjang masa nak harapkan ehsan,malulah sikit.

Takkan sepanjang masa asyik Melayu aje kena berkorban kena jaga hati kaum lain sampai kaum sendiri makan hati?

Sokong Dato' Zainal Sakom!

Anonymous said...

sokong....

MIC belum apa2 dok sibuk nak carik kerusi. setakat ni apa yg diorang dah buat utk tarik sokongan orang india balik ke BN...TARAK...

dok dok tetiba nak kerusi...
aku bukan rasist...tapi menyampah dengan diorang. kuasa nak cara senang...kalau MIC aku malas nak buang masa balik ngundi...

mat nisfu said...

Zainal Sakom calon PRK P094 ?. Nampak gaya BN akan kecundang lagi le. Hampa tak tau ka onar2 mamat ni bila tak terpilih jadi calon PRK ke 12.

Secara kebetulan isu YBK telah menaikkan nama Zainal Sakom. Kami penduduk setempat dah masak sangat dengan ustaz ni. Cakap bukan main pandai, tapi habuk pun tarak. Sudah le, cari le calon yg bersih dan berkarisma. Kami pengundi atas pagar P094 dahagakan pembangunan . Jgn disebabkan nama Hulu Selangor, pembangunan di sini pun dipandang sebelah mata je . Kalau Zainal Sakom atau G . Palanivela tau Mike Tyson, jadi calon , siang - siang lagi kami tolak. Ingat pengundi atas pagar selalunya boleh jadi penentu kemenangan calon.Kepada BN, jangan dok perabis boreh letak calon2 pakai buang ni.

Kawasan ni majoriti pengundi Melayu. Jangan harap le depa nak bagi undi kat MIC.

Fikir - fikirkan lah BN.

Muniandy said...

JANGAN LUPA UNDI KAMI KAUM INDIA DI BAGAN PINANG TEMPOHARI. KALAU KAMI BERPALING TADAH, JANGAN HARAP ISA SAMAD AKAN MENANG. FIKIR-FIKIRKAN!...

Zulkarnain said...

Salam,

Mungkin jugak kene ambil calon melayu lain, takut2 nanti dengan nak jaga YBK, dengan nak layan parlimen, prestasi kerja kurang maksimum. Tapi ni buah pikiran aku je. Yang pasti, dah majoriti Melayu, kene la calon Melayu.

Muniandy:

Ape? Kalu undi india paling tadah kat Bagan Pinang, TS Isa takleh menang? Alahai takyah la cerita bergegar2. Bukan selama ni korang dok paling tadah? Nah sekarang terima la saham ko kat pakatan riot tu. KAHKAHKAH!

Undi UMNO, semua bangsa merasa, undi mic, dah tentu2 kaum dia pun tak jaga.