IKLAN BERBAYAR

Tuesday, March 23, 2010

HJ HADI PUN NAK GADAI 'ALLAH' ?


hj hadi nak rukun negara digubal.kepercayaan kepada tuhan ditukar kepada kepercayaan kepada ALLAH. aku setuju tapi aku jugak mintak bukan setakat ALLAH sahaja puak kristus harus percaya, malah sambungan kalimah syahadah iaitu muhammad itu pesuruh ALLAH jugak harus dorang taat ! kenapa hj hadi ambik separuh separuh ? hj hadi dah terpengaruh dengan kalid gereja atau dah kena mandrem dengan anwar attaturk ?

semalam hj hadi bersuara setelah sekian lama tak bersuara. tapi sayang bersuaranya hj hadi mengundang kontroversi.belum reda isu kalimah ALLAH yang puak kristus cuba cucuk jarum,datang pulak kenyataan hj hadi yang menyokong ALLAH digunakan oleh semua agama.ini kenyataan hj hadi.hj

"Apa yang penting ialah penjelasan, dialog di antara pemimpin-pemimpin agama, bukan diserahkan kepada mereka yang bebal dan menggunakan hukum akal, tidak menggunakan nas. Malangnya perkara ini dibawa ke mahkamah, berlakunya pembakaran gereja, berlaku pembakaran masjid, berlaku perkara negatif. (Ini) menunjukkan kita tidak menangani perkara ini dengan baik. Mereka guna perkataan Allah, dan sepatutnya peluang ini digunakan untuk masuk ke gelanggang mereka untuk menjelaskan. Saya minta supaya kerajaan meminda Rukunegara yang pertama, kepada kepercayaan kepada Allah. Tanpa memaksa mereka menerima agama kita, kita berhujah sekiranya berlaku kekeliruan."

kau bolehlah berhujah hj hadi,aku tahu ilmu dan iman kau hebat.tapi tolong fikirkan lah pulak tahap mana pulak darjah iman anak melayu sekarang ? sekarang ni pun dah goyang, ini pulak kau tambahkan lagi celaru kepala otak dorang.aduhai pas aduhai...

APAKAH PERBEZAAN ISLAM DENGAN KRISTUS ?
islam mengakui tiada tuhan disembah melainkan ALLAH dan muhammad itu pesuruhNya manakala kristus mengakui tuhan yang tiga (trinity) god,jesus dan mary.

JADI 'ALLAH' YANG MANA HJ HADI NAK KRISTUS/BUKAN ISLAM TAAT ?

hj hadi suruh kandungan rukun negara iaitu kepercayaan kepada tuhan ditukar kepada kepercayaan kepada ALLAH, memanglah puak kristus suka pasal dorang pun terima konsep trinity atau tuhan yang tiga..dorang akui ALLAH itu wujud. tapi 'ALLAH' yang mana hj hadi, ALLAH yang trinity atau ALLAH yang maha esa yang kau nak dorang pilih ?

AKU NAK TANYA HJ HADI, ADAKAN MEREKA AKAN TUNDUK DAN TOAT PADA PASANGAN KEPADA KALIMAH SYAHADAH, IAITU MENGAKUI NABI MUHAMMAD PESURUH ALLAH ?

kau suruh dorang paham dan tunduk pada ALLAH tapi kau konpiden ke dorang taat dan akui junjungan besar rasulullah saw ? no way hj hadi no way ! dorang takkan tunduk la hj hadi pasal dorang tak memperakui muhammad itu nabi akhir zaman..

aku cukup hairan bila pas begitu beria-ia benar mahu gadai ALLAH kepada kristus sedangkan selama ini kita tak pernah dengar pun dalam sejarah pope john paul atau vatican city nak kongsi kalimah ALLAH tu dengan kita ?

hj hadi minta agar rukun negara ditukar.kepercayaan kepada tuhan ditukar kepada kepercayaan kepada ALLAH.

hj hadi kata .mereka. itu bebal kerana tak menggunakan nas. maknanya haron din dan taib azamudin pun bebal jugak ke kerana membantah penggunaan kalimah ALLAH ini ?

hj hadi berhujah berlandaskan kepada kontroversi kalimah ALLAH yang pernah tercetus beberapa bulan dulu..maknanya hj hadi setuju akan 'game plan' tersembunyi oleh pihak kristus untuk menyucuk jarum halus kepada kepala hotak anak muda melayu..ini hj hadi tak sedar.

hj hadi sudah sekepala dengan kalid gereja dan wali selipar. tapi dia harus ingat bahawa ide sebegini pernah mendatangkan hujah bangkangan daripada taib azamudin dan haron din, dua orang kuat dalam pas..

inilah masalah bila ketua pas itu datang daripada jkr 10 dan pondok rusila. dok terperok dalam tempurung kat tempat sendiri berpuluh tahun..tak tahu dunia sekitar.

jika kamu bandingkan dengan wali selipar/hj hadi dengan haron din ada perbezaan fahaman yang jelas. haron din lebih memahami permaslahan umat di lembah klang.dia lebih faham situasi dan masalah semasa. yang dok kat rusila dan jkr 10 tu apa yang dia tahu..pusing2 jumpa orang yang sama jugak.

aku yakin haron din pernah lalu kat bangsar,hartamas dan dia faham betapa kristus dah berjaya cucuk jarum kat anak melayu. itu sebab lah dia bantah penggunaan kalimah ALLAH untuk digunakan oleh bible..pemimpin pas yang dok terperosok kat pantai timur apa dia tahu pasal masalah umat kat lembah klang ?

kalau kau tanya aku, lebih baiklah haron din ni naik jadi mursidul am. dia lebih paham permaslahan umat dan kepentingan umat bersatu jika dibandingkan dengan wali selipar !

kalau hj hadi nak gap setuju ALLAH digunakan oleh dorang, maka gap cabar hj hadi untuk arahkan dorang turut sujud,taat dan memperakui nabi muhammad saw itu pesuruh ALLAH juga ?! jangan ambik separuh-separuh !

16 comments:

Megat Alam Gempita said...

Betul tu GAP, teman sokong bebenor kome balun geng-geng wali selipar, khalid gereja...
Deme tu kalu dok kat kampong jer mane nak tau perang saraf geng-geng zionist, illuminati, freemason, kape harbi dan anti Islam dok meracun pemikiran dan pesong akidah umat Islam.
Elok bebenor ler mike telanjangkan segala keburukan geng-geng lahanat hijo nih...harap kopiah ada busar tapi hati manyak busuk...celako...celako...celako.

Anonymous said...

Salam.
Saya benar-benar bersetuju 100% dengan pendapat tuan. Selagi umat Islam di Malaysia tidak bersatu tanpa mengira fahaman politik masing-masing, selagi itulah kita akan berpecah belah bila dicucuk-cucuk oleh musuh-musuh Islam. Jangan nanti menang sorak kampong tergadai.

Siti Nur
Alor Setar

Anonymous said...

Sdr,
saya rasa ahli politik PAS ini dah gila. Malaysia adalah negara berbilang bangsa Dan agama. Jangan jadi Barua jika hanya kalimah Allah untuk penganut Kristian. Bagaimana penerimaan Dan perasaan Kami yang beragama Buddha. Begitu juga Hindu, Sikh, animism Dan sebagainya.
Baik PAS; DAP; PKR malahan BN tidak berhak menukar penggunaan Tuhan dalam Rukun Negara kepada Allah. Penganut Kristian adalah minoriti berbanding agama lain.
Hadi Awang bukan hanya melacurkan agama Islam tetapi Buddha; Hindu; toisme Dan lain- lain lagi. Begitu Baruakah barisan pemimpin sekarang di dalam usaha menarik pengundi hingga lupa kepada sikap Toleransi. Ke manakan pemimpin agama lain.
Ini jelas membuktikan perjuangan HINDRAF juga telah dipersendakan oleh PR kerana konon pejuang Hindu tetapi kena tipu hidup-hidup. Kepada pemimpin PR khususnya Lim Kit Siang Dan Karpal Singh tolonglah nasihatkan golongan bahlol dalam PR bahawa kepercayaan kepada mereka semakin hilang. Kami berharap kepercayaan agama Kami juga dihormati. Mainkan politik isu lain Dan bukannya agama.
Terima kasih

Anonymous said...

ULAMA2 PAS SEMUA BERJENAMA MANGKUK TANDAS. APA TAHI PUN DIA ORANG BELASAH.

AKU HERAN PENDIRIAN APA YANG DIPEGANG OLEH DATOK HARUN DIN DALAM ISU KALIMAH ALLAH INI.

APAKAH DATOK HARUN DIN DAH TERMAKAN TARBIAH PAS SEHINGGA MASIH LAGI BERGELUMANG DENGAN NAJIS2 ULAMA2 MUNAFIK PAS YANG LAIN,.

JANGAN JADIKAN AGAMA SEBAGAI SUMBER TIMBUNAN HARTA DAN ISLAM DIJAJA DITEPI PADANG.

Melayu Berwawasan said...

memang bebal lah pas sekarang ni.sekarang ni bukan pas dulu...pas for all.ini semua untuk politik pas.sanggup untuk memberi kepentingan politik sempit...aku benci pas sekarang.

Anonymous said...

sensitif gila umat islam MELAYU..jangan cakap saja, hangpa buat amal ke tidak? berjuang konon. Haprak la..busuk mcm UMNO semua!!

Berita hari ni kuar 17000 lebih anak luar nikah didaftarkan setakat 2009..
GAP lebih baik berjuang untuk lawan benda2 mcm ni la lagi bagus.zina hari2 tak nak sebuk amik tahu..memang dasar manusia akhir zaman.. orang alim nak dihentam..penindas di utamakn..

anon..
Suruh chua soi lek jadi perdanan menteri hang lagi bagus..buat CD ramai2

shonzu said...

Saudara GAP, aku sokong kata2 mu itu. Beranikah Hadi Boroi memberi cadangan supaya Rukun Negara pertama dipinda untuk meletakkan Kepercayaan Kepada Keesaan Allah DAN Nabi Muhammad itu pesuruh Allah??

Jika tidak, tak perlu nak melalak dalam Malaysia ni. Dari beri idea mengarut tu, lebih baik suruh si AnWAR tu bersumpah menafikan apa yang pernah dikatakan oleh DS Zahrain tempoh hari. Berani ke???

APA YG ADA DI DLM HATI .. said...

gap wat gambar HADI kuar K.TURKI . (PAS DAH SUNGGUH TERMALU SKRG..malu bukan kepalang!! )... TETIBA JE: "ER ER MARILAH KITA TUKAR RUKUN NEGARA ...ER.. apasal aku tercakap cam ni ha.. " muka dan telinga h.hadi, kapal, nizar, semua SUDAH MERAH la " KENCING DI SELUAR SUDAH NAMPAK keh3.. GAP BAGI SYARAT LAIN GAP.. aku nak dengor SYARAT yang sunguh GENIUS itu...

Anak Lenggong said...

Aku nak tanya balik kenapa baru sekarang hj hadi nak persoalkan apa yang tertulis didalam rukun negara tu sedang kan rukun negara ni dah berpuluh tahun dijelmakan oleh allahyarham tan sri ghazali shafei.

Hadi ni pun sama jugak dengan nik ajis dah berpuluh tahun memerintah baru nak pertikaikan royalti minyak tu..apa hal dari dulu dok tidur ke..

Tapi hakikat sebenarnya pemimpin pas dan pkr ni akan berbuat apa sahaja demi untuk mendapatkan sokongan daripada bangsa bukan melayui terhadap mereka..mereka ini lah pelacur melayu yang sanggup menjahanamkan bangsa dan agama demi untuk kepentingan politik sempit mereka..

mdz5046 said...

tak paham kedudukan islam di malaysia.

http://mthago.wordpress.com/2010/01/11/the-word-allah-instead-of-god/

http://mthago.wordpress.com/2010/01/20/the-decision-that-invites-anger-word-allah/

mdz5046 said...

orang islam takleh bersatu atas ajaran PAS

http://mthago.wordpress.com/2010/03/12/unity-among-muslims/

http://mthago.wordpress.com/2010/02/12/the-unholy-alliance-pas-and-dap/

http://mthago.wordpress.com/2010/01/19/the-pas-dilemma/

doncin cai said...

BRAVO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MP BALING
...ketepikan ideologi seketika, apatah lagi yang di bahaskan berkaitan dengan aqidah orang orang MELAYU yang semestinya ISLAM....

En Hadi bin Awang,
saya jahil dari encik...tetapi bila mendengar penjelasan dari MP Baling, hati saya cukup terguris dengan encik hadi kerana MP Baling bercakap dengan ikhlas, jujur dan mengenepikan apa ideologi yang di pegangnya
tahniah !!!!!!!!!!!!!!!!!

atas pagar said...

Salam

"sensitif gila umat islam MELAYU..jangan cakap saja, hangpa buat amal ke tidak? berjuang konon. Haprak la..busuk mcm UMNO semua!!"

soalan, dari mana saudara nak menilai amalan seseorang? biarlah Allah menentukan..

lagipun, kerajaan PAS pun bukan menangani sangat isu kat kelantan, tahukah anda kes positif HIV tercatat tinggi di Kelantan? adakah ini melambangkan pemerintahan Islam di sana?

Wallahualam.. jgn rasa riak dgn amalan, ada juga sesetengah org dari UMNO yg warak.. ada juga sesetengah dari PAS yg tidak..

APAKAH ITU 'TINGGAL HARAPAN ' said...

anon 234. tu sebab aku frust dgn anua. Sejak keluar penjara .dia bukan nak main politik menekan umno agar pekasakan syariah dlm mesia. SIBUK nak menangkan undi SEMATA2. POINT PENTING NAK KURANGKAN HOMO/LESBIAN kat mesia pun taknak TAKE ADVANTAGe(jika betul xsuka PELIWAT cam dia). Tengok BENDA2 mcm ni pun tak terfikir. kalu dia buat cam ni, sure kerajaan lebih SERIUS trutama kat asrama, penjara, KES HOMO sebenar SERIUS! Kwn aku cakap once kena ko akn TERIKAT MCM dadah jugak. ANUA TDK SPT DIHARAP2KAN.! ! OK.

mawar berduri said...

soalan kpd Hadi,

Apakah kiranya dgn menggantikan tuhan kpd Allah pd rukunegara, Pas terus mengiktiraf Umno itu islamik?

Apakah Pas yakin dgn berbagai anutan ugama di M'sia ini semua agama akan setuju tanpa mana pihak yg tersinggung?

Adakah dgn hasrat Pas ini maka akan berkembanglah syiar Islam di M'sia?

Apakah org terdahulu mencipta rukunegara tidak mengkaji baik buruk kpd keamanan negara ini?

Apakah jaminan Pas bahawa kefahaman bagi anak muda tidak terpesong dari Islam tentang gantian nama Allah tersebut?

Adakah keimanan seseorang melayu Islam secara otomatik akan menebal dgn adanya nama Allah?

Apakah dgn hanya nama Allah pd rukunegara, maka dari segi politiknya Pas-Pkr-Umno blh bersatu walaupun perjuangan masing2 ada yg bukan niat kerana Allah melainkan hanya kepentingan kuasa semata-mata?

Anonymous said...

UMAT2 PAS JGN DOK PRASAN DAH BUAT CUKUP AMAL.

KAU ORG JGN LUPA DIANTARA MANUSIA HINA DAN KEJI ADALAH TERDIRI DRPD KETURUNAN UMAT2 PAS INI, JGN DOK PRASAN ALIM LAAAAA.


KAU ORG AMBIL TEMPURUNG KELAPA YG BERBULU TU, DAN KENCING DLMNYA,, KAU ORG TENGOK MUKA KAU ORG DLM TEMPURUNG TU..

PENGAMAL ISLAM KONON...
ANAK2 MAKHLUK PAS JADI MAT REMPIT
JADI PELIWAT, PENZINA,, KAU ORG INGAT KAU ORG MALAIKAT KE..??