IKLAN BERBAYAR

Friday, March 19, 2010

ZUL4KULIM WAJIB DEBAT DENGAN KALID GEREJA !

nampaknya kalid gereja tak keruan dalam memperjuangkan agenda gila melacorkan kalimah ALLAH dalam bible..jelas tampak wajah keriangan di pihak kristus bahawa mereka kini tidak perlu susah payah lagi meyiarkan dakwah kristus bilamana ada ahli parlimen pas sendiri kini secara sukarela menjadi jurubicara ajaran kristus..

sejak kebelakangan ini kalid gereja semakin ekstrem memperjuangkan agenda kristus. apa juga kaedah yang difikirkan logika mampu memberikan keuntungan undi kepada beliau, kalid gereja sanggup lakukan waima ia menuju kepada agenda menghancurkan maruah islam tu sendiri.

kalid gereja mahu menunjukkan jantan,mencabar zulkifli nordin untuk berdebat secara terbuka mengenai kontroversi kalimah ALLAH..

kalid gereja semakin menyundalkan maruah pas,ini hakikat yang ahli pas simpan di dalam hati.mereka tahu kalid gereja semakin sialan tapi apa kan daya, fahaman mereka yang mempercayai sorga itu dibawah tapak kaki wali selipar terlalu tebal untuk dinafikan.

vatican city dalam sejarah penubuhannya tidak pernah mengusulkan agenda penggunaan kalimah ALLAH dalam bible, tetapi kalid gereja bertindak lebih sudu daripada kuah.

kalid gereja ini bodoh sebenarnya, makin dia banyak cakap makin kuat bau busuk keluar dari mulut pemimpin pas ini..orang pas email kat aku, kalid gereja antara nama paling ngetop yang bisa menghancurkan peluang pas untuk menang pada pru ke 13 nanti..

kalid gereja,wali selipar antara nama yang menjadi liabiliti kepada pas..mereka pening dalam perhitungan bila berhadapan satu lawan satu dengan umno nanti..

aku tahu zulkifli nordin membaca artikel ini..aku seru kepada zulkifli nordin sahut sahaja cabaran si kalid gereja..!

19 comments:

kulatlapok said...

memang itu yg ditunggu, jangan hanya bercakap je, bila ada cabaran teruskan membadai di lautan ombak.

cabaran di penang pun satu batang hidungpun panglima UMNGOK tarak mari??

Anonymous said...

dude.. aku cadang semua penganut katolik termasuk la si Pakiam tu calonkan kalid gereja jadi Pope aja ganti si Benedict tu sebab perjuangan kalid gereja lebih besar dan bermakna dalam hal ini

shahrul said...

memang patut pun berdebat...aku sokong...

idola said...

Common Zul alang2 jadi lawyer zul

dalam diam2 masa ko dlm pkr ari tu (ko bantah majlis peguam buat rancangan akademik masuk islam)
wajahmu memandang ke sana. ko pegang bidang ayat..sperti memandang wajah panglima.. idola zaman baru.. patutlah engkou digelar MelayuIslam PKR terakhir

idolarism aku pada anuar hancus..
tiada lg yg lain Dr Hasan telah tunduk,,Harun din telah tunduk..

yang tinggal Zulkefli Nordin..idola baruku...

Pakatan Republikan (new branding name PRU13) said...

CIRI2 PAKATAN REPUBLIIKAN

-NO MORE RELIGOUS POWER
-MORE KONGSI GELAP POWER
-ALONG BECOME ALONG COOPERATION
-MAKIN RAMAI KENA PENJARA BUATAN SENDIRILAH CINA,INDIA SEMUA KENA
-DAGING BABI HALAL FOR ALL
-IKLAN ARAK AKAN BERSEPAH2 (TAKE ALL BEER)
-ORG PAS/ORG MACAM ZUL AKAN DISEKSA OLEH ANUAR SENDIRI..ADA BERANI..

-LEPAS ANUAR TAKDA, SINGAPORE AKAN BERSATU DGN MALAYSIA.
-NAMA BARU REPUBLIK: SINGASIA
-IBU NEGARA : TEMASIK

BETUi TAK telahan aku pasal tianChua ni ahahaha.. said...

Zahrin: Beliau sendiri sanggup bersumpah untuk mempertahankan kenyataan pembongkaran yang dibuatnya termasuk wujud dakwaan Anwar bahawa Yang di-Pertuan Agong merestuinya sebagai Perdana Menteri keenam.


-------------------------------
Zahrain antara lain mendedahkan yang Anwar telah membohongi wakil rakyat pembangkang kononnya jumlah ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang akan melompat parti menyertai pembangkang lebih daripada mencukupi untuk membentuk kerajaan baru.

Anwar juga mendakwa Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menyokong pelantikannya sebagai Perdana Menteri
===================

Situasi yang sedikit reda itu dipanaskan semula apabila Tian Chua (PKR-Batu) membangkitkan isu surat Zahrain yang dikatakan meminta sokongan kerajaan Pulau Pinang bagi dianugerahkan pangkat Datuk Seri, sesuatu yang berlawanan dengan pendirian yang disepakati pemimpin pembangkang sebelum ini.

Zahrain mempertikaikan surat itu sambil menyindir Tian Chua yang mabuk hingga melanggar mati seorang anggota tentera di Johor, baru-baru ini.
[[[[[[[[[[[[[[[

BETUi TAK telahan aku pasal tianChua ni ahahaha.. ..cara dia 3 in 1. bg aku mamat ni tetap agen yg sgt dicurigai.'why'..

wasabi said...

Salam...

Dalam Islam kita mengucapkan khalimah dua shahadah..iaitu tiada tuhan yang berhak di sembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.

Kalau khalid mahukan khalimah Allah digunakan oleh Kristian, mengapa tidak menggunakan atau dimasukkan sekali nama Nabi Muhammad saw? Adakah puak Kristian mengiktiraf kewujudan Nabi Muhammad saw? Jika puak Kristian nak gunakan juga Khalimah Allah, maka aku cabar mereka masukkan nama Nabi Muhammad saw itu sekali. Tengok berani kah mereka!!! Wallahullam..

Anonymous said...

Memang panas kalau debat buat kat Dewan Belia Seksyen 7 yang besar dan selesa di Shah Allah. 1000 penduduk disana yang tanda tangan memorandum sokong Jais tarik balik tauliah Khalid Samad pasti datang ramai2 beri sokongan padu kepada Zul4kulim. Penduduk dari Seksyen2 lain yang dah berbulu dengan Khalid Samad juga pasti beri sokongan pada Tuan Peguam. Jemput juga Mufti Perak, Datuk Dr Harondin dan Ustaz Taib Azamudin hadir dalam majlis itu. Harap Gap dapat aturkan majlis itu. Kami tunggu jawapan YB zul.

Anonymous said...

Khalid ini lebih Kristian dari Kristian.

Esperalzi said...

Kalid Gereja? Nama baru Khalid Samad? Pandai korang semua kasi nomme de guerre untuk si Salib Samad ni! Tp aku lebih suka panggil dia SALIB SAMAD!

Esperalzi said...

Pandangan Padri Tiny Muskens dari Belanda mengenai penggunaan kalimah 'Allah' oleh orang Kristian:

Last Monday, during an interview with a Dutch TV program, 71-year-old Bishop Tiny Muskens promoted the idea of Dutch Christians calling God Allah, believing that it would ease much of the conflict between the Christian and Muslim faiths. Muskens contended that God doesn’t mind what He is called and the arguments over what to call Him is an invention of man.

“Allah is a very beautiful word for God. Shouldn’t we all say that from now on we will name God Allah? …What does God care what we call Him? It is our problem,” said Muskens, according to The Associated Press.

The retiring bishop was a former missionary to Indonesia – the most populous Muslim country in the world – for eight years, where he said priests used the name “Allah” while celebrating Mass.

Dari laman sesawang ini:

http://www.christianpost.com/article/20070823/is-calling-the-christian-god-allah-wrong/index.html

Esperalzi said...

Pandangan Padri Kristian dari Amerika,Albert Mohler, yang menentang pandangan padri dari Belanda,Tiny Muskens, yg mahu org Kristian pakai kalimah "Allah", juga dari website sama:


One of America’s pre-eminent evangelicals is challenging the advice of a retiring Roman Catholic Bishop in the Netherlands who has raised eyebrows worldwide by suggesting Dutch Christians pray to “Allah.”

Dr. R. Albert Mohler, Jr., president of The Southern Baptist Theological Seminary, argues that it is inappropriate for Christians to call God Allah based on irreconcilable theological differences associated with the name Allah and core Christian beliefs.

The key condition behind calling the Christian God Allah is that Allah must refer to the same God as the one in the Bible. However, this requirement presents “a huge problem for both Muslims and Christians,” contends Mohler.

The theologian pointed out that the Qur’an explicitly denies that Allah has a son, and Islam considers the idea of a triune God to be blasphemy.

“Thus, from its very starting point Islam denies what Christianity takes as its central truth claim – the fact that Jesus Christ is the only begotten Son of the Father,” wrote Mohler on his web blog Wednesday.

“If Allah has no Son by definition, Allah is not the God who revealed himself in the Son. How then can the use of Allah by Christians lead to anything but confusion …and worse?”

Source:http://www.christianpost.com/article/20070823/is-calling-the-christian-god-allah-wrong/index.html

kingnek said...

Khalid ni setakat baca pamphlet, fikir dah hebat pasal Islam.

Aku harap saudara Zul Nordin sahut cabaran. Tapi, aku rasa Khalid Gereja akan kalah teruk, si Zul tu lawyer, memang pandai berdebat.

Si Khalid tu pandai merapu aje, aku pun bole jugak, baca sebijik artikel, terus merapu konon2 ulamak.

Kan salah tu, nak jadi ulama mesti mendalami ilmu agama, bukan baca sikit terus terror agama.

Aku harap, lepas penduduk Shah Alam menolak si Khalid gereja, bole lah Khalid apply jadi paderi atau pun sami kuil, mereka akan menerimanya dengan hati terbuka.

Lagi bagus kalau Khalid pindah dari rumah besar dia dan pindah ke sebelah kuil, baru dia tahu nasib dia nanti.

Pemuda Melayu Islam said...

Alo kulat,bkn pemuda umno takut bangsat oi,tp klu berdebat gak yg untung DAp n cina,sama gak klu Yb zul ngan khalid gereja,yg untung kristian,xleh pikio ke melayu islam digunakan utk vs ngan melayu islam yg lain jd dia org xyah susah payah utk ambik hak kita scr terancang,dan org melayu mmg handal utk jatuhkan melayu yg lain bknnya nak lwn ngan bangsa lain,bodoh.Aku tunggu hang punya reply kulat,wa sudah berbulu ngan hg.

Punk5 said...

kulatlapok ni memg bebal..

maleh den nak layan.. statement die dr dulu smpai skrng nth pape jer..

bute hati mcm ni la org nye!

Anonymous said...

tak payah berdebat ZUL...kalau hati dah hitam legam baik dr atasan sampai pencacai,rasanya buang karan je,.rasa nak di ludah je muka seko x 2
Dia org ni bukan saja tak membantah malah macam sundal dgn mempromote pulak..

by aramak

Anonymous said...

emmm.. nnti datuk ir nizar (bekas mb perak) akn mengadakan berdialog di london.. sama2 kita lihat.. apa yang akan berlaku..

wan said...

biarla nizar tu..

ikut cara anuar kengkawan
dgn amerikan yahudi byk sangat

hinggakan depa bantai islam
dia pun terpaksa bantai jugak

Politik intenational byk PASIR JERLUSNYA.. ANUAR PUNKENA..
APATAH NIZAR, DGN NGA NGER PUN dah teruk kena keh3

go zul you are the next leader said...

go zul

mereka sememangnya dah PHOBIA DGN SATU '1'

1ALLAH
1MALAYSIA

Rajakari said...(unspinner komen)

BUTUL ITU ONE ISRAEL
SIAPA YANG BODOH MAO KATA IA ADA KAITAN..SATU DUNIA ADA
ONE INDIA,
ONE CINA,
ONE BANGLADESH DAN SABAGAINYA. ITU KAPAL TARBANG ADA JUGA ONE WORLD.


to khalid:kalu ada NIAT HATI NAK TIPU ORG KRISTIAN jaga2 la..
(JGN MAIN2 ..hal ni anua je DNGAN multi FACE BOOK..BOLEH PEGI..