Wednesday, May 19, 2010

PAS 4 ALL ...PAS FOR TRINITY !


trinity yang aku khususkan ini adalah berkaitan dengan akidah dan fahaman penganut kristus, iaitu tuhan yang tiga. 3 tuhan, iaitu bapak tuhan (god),jesus (anak tuhan) dan mary.

nik ajis,kalid gereja samad ,dr mariah dan pas sedang memperjuangkan akidah trinity kepada pengikutnya.

dalam blog theresa kok seorang sister tegar kristus, beliau menulis bahawa beliau amat menyanjungi perjuangan pas dalam 'memberikan laluan' kepada kristus menggunakan ALLAH dalam bible.

theresa menggelarkan pas sebagai pejuang .

perjuangan theresa kok,dap,anwar attaturk dan penganut kristus adalah sama. mereka mahu ALLAH itu di bible kan secara dokumentasi ,secara rasmi.

apa maksud trinity ?
apa perbezaan trinity dengan islam ?

trinity bermaksud memperakui,mengesahkan,endorse,mengsahihkan akan kewujudan tuhan yang tiga. god,jesus dan mary. agama kristus datang awal daripada islam. sekitar 500 tahun awalnya.

trinity memperakui nabi isa telah di salib.trinity mengakui judas iscariot yang menjadi petualang kepada pembunuhan nabis isa kepada tentera rom yang sedia membunuh baginda di luar taman geshtamani.

islam bertauhidkan kalimah LAILLAHHAILLALLAH MUHAMMADURASULULLAH. dalam quran telah disebut bahawasa nya nabi isa tidak disalib sepertimana dakwaan kristus dan trinity. nabi isa telah diangkat ke langit dan judas iscariot (salah seorang sahabat yang 12 disebut hawariyun) telah ditukar wajahnya sama seperti nabi isa lalu dibunuh musuh.

islam telah lengkap. khutbah terakhir nabi saw telah menjelaskan bahawa baginda telah meninggalkan kepada kita 2 perkara iaitu quran dan hadis.barangsiapa yang teguh berpegang padanya, dia tidak akan sesat.

perkara di atas aku mudahkan bahasa dan jalan ceritanya. trinity memang memperakui ALLAH itu wujud TETAPI trinity tidak mengakui akan kerasulan muhammad saw sebagai nabi akhir zaman.

jika benar pihak kristus jujur mahukan ALLAH maka mereka juga harus mengesahkan ketauhidan mereka kepada kerasulan muhammad saw !

tapi tidak. mereka ada motif. mereka hanya mengambil separuh sahaja.ALLAH diperakui dan muhammad tidak. jadi mereka tidak ikhlas dan jelas mereka ada agenda tersembunyi.

mahu mengkucar kacirkan akidah umat islam,mahu merosakkan akidah anak muda islam.mereka mahu menjadikan umat islam malaysia sama seperti di indonesia. bapa islam,mak kristus,anak indu dan inilah kesaksamaan agenda liberalis agama yang pas dan anwar sedang perjuangkan.

nik ajis,kalid gereja samad dan dr mariah telah berjuang habis-habisan untuk mereka di sibu. hasil melacorkan kalimah ALLAH, pas telah berjaya di sibu.tetapi yang menang bukan pas,sebaliknya dap. dap dan kristus bertepuk tangan kerana pas telah melacorkan perjuangan mereka. pas telah diangkat menjadi mujahid kristus dalam pakatan !

3 manusia pas ini bersetuju permintaan kristus agar ALLAH boleh digunakan dalam bible.siapa dia ? nik ajis,kalid gereja samad dan dr mariah.

aku nak tanya 3 manusia haprak ni. jika kamu bersetuju dengan permintaan kristus adakah bermakna kamu jugak bersetuju dengan akidah dan taklid mereka yang selama ini mentauhidkan/meng esa kan tuhan yang tiga ?

nauzubillah pas, kamu semakin mensyirikkan ALLAH !

aku arahkan kesemua umat islam yang menyokong pas agar segera istihar menghentikan sokongan. politik ada adab dan had nya. pas telah melanggar seluruh had dan batasan hanya kerana semangat mereka membencikan rakan seagama.

kita boleh berbeda pendapat dalam politik,tetapi tidak segila yang nik ajis tunjukkan ini. sudah melampau.

aku sudah tetapkan pendirian malah aku akan pergi lebih jauh daripada sekadar menyatakan protes. pas akan aku serang habis-habisan kerana ini kelakuan wajib ! wajib untuk aku pertahankan akidah umat islam dan akidah seluruh generasi umat melayu.

pas adalah sebuah parti, ia bukan agama. pas dan agama islam adalah berbeza.pas melacorkan islam demi undi.

kamu pula bagaimana ?

pandanglah sekeliling kamu, perhatikan wajah ibu bapa,anak bini suami,keluarga dan rakan kamu. selamatkanlah mereka daripada terus dihasut dan diperdaya dengan tipudaya nik ajis dan pas.

haron din,taib azamudin,haron taib dan beberapa pimpinan pas secara konsisten telah menyanggah penyelewengan nik ajis. jika orang berilmu dalam pas pun sudah menyatakan bantahan akan kegilaan politik melampau ini, apa pula tindakan kamu ?

14 comments:

Bijen M. said...

Gua baru ingat nak masuk Pas.
Tapi tak jadilah.
Sepatutnya gua masuk Islam.
Hak hak hak!

Agama Islam tak pernah silap.
Tapi Parti Islam tak dapat lari dari buat silap.

Mohd said...

1. Kaum Cina melalui DAP yg asalnya adalah PAP Singapura mahu memerintah Malaysia spt Cina memerintah Singapura sepenuhnya.
Sekarang inilah masa yg paling sesuai utk kaum Cina memulakan niat jahat mereka. Sebab DAP boleh memperkudakan PAS utk meraih undi orang Melayu. Bila kaum Cina sudah berkuasa mereka akan buang PAS daripada Kerajaan Pakatan spt yg telah berlaku di Singapura di suatu masa dahulu. Silalah rujuk sejarah Singapura utk kepastian!
2. Jika orang Melayu tidak sedar akan hasrat kaum Cina ini, tunggulah apa yg akan berlaku di PRU13 nanti!
3. DAP juga memperalatkan Anwar supaya menjadi PM boneka mereka di Puterajaya. Anwar memang akan menjual negara ini. Dia tak kisah. Asal dapat jadi PM dia dah puas.Lihatlah apa yg dibuatnya utk membela kaum Melayu di Penang. Tak ada apa kan? Lepas itu dia akan dibuang. Setelah perlembagaan negara dipinda oleh kaum Cina, orang Melayu akan mengemis di tanah air sendiri spt yg sedang berlaku di Singapura. Orang Melayu tak usah haraplah nak jadi pembangkang! Spt di Singapura sekarang mana ada pembangkang? Jika ada akan dibawa ke mahkamah dgn tuduhan yg remeh-temeh dan dikenakan denda sehingga tak terbayar dan jadi muflis. Ini sebab mahkamah di Singapura menyebelahi Kerajaan. Kalau tidak hakim akan hilang pekerjaannya! Bila dah muflis nak berpolitik pun tak boleh.
4. Contoh di Selangor, kita dah nampak bagaimana ketua pembangkang Khir Toyo dah disingkirkan buat sementara dari Dewan Undangan Negeri. Bagaimanapun ADUN2 DAP yg dah jelas menyelewengkan peruntukan wang rakyat kpd kroni2nya boleh terlepas dari tindakan mahkamah kerana tak cukup bukti. Pada hal kita semua telah melihat voucher2 dan dokumen2 yg telah keluar dlm blog2.
5. Perhatikanlah walaupun DAP tahu Anwar memang bersalah, tetapi utk memperalatkannya, kes liwatnya akan dilengah2kan sehingga tetangguh sampai ke PRU13, dimana Anwar akan menjadi PM utk sementara waktu.
6. Lepas itu bolehlah Malaysia yg ada petroleum dibawa masuk ke Singapore dan menjadi boneka Amerika Syarikat. Ingat tak hari itu ada bekas PM Singapura, Lee Kuan Yew datang berjumpa dgn TGNA? Buat apa ya?
7. Saya tak mahu cadangkan apa2 yg boleh dilakukan oleh kaum Melayu. Sememangnya kaum Melayu ni bodoh sombong. Pandai tak boleh diajar. Fikirkanlah sendiri. Janganlah menang sorak tetapi kampung tergadai.
Allah hu Akbar.

Anonymous said...

Bro,org Kristian sendiri tak sebut Allah dlm prayers mereka.Kelak mereka akan keliru.Mungkin ini hikmah dpd Allah swt

paktam said...

Akidah dan Syariat Islam
1- Di Malaysia perkara di atas adalah tanggung jawab JAKIM, untuk menasihati PM, supaya Majlis Raja-Raja memutuskannya. Masalahnya, jika kebayakkan pegawai atasan JAKIM orang Kelantan, yang pro PAS, maka apakah kita boleh harapkan dari mereka?
2-Sebagai contoh, jika mereka bersetuju Halal Corporation menjual hak Halal Logo kepada syarikat di Singapura, dengan alasan barang halal boleh disemak menerusi makmal, maka apakah harapan umat Islam di Malaysia terhadap JAKIM? Dapatkah hasil siasatan makmal boleh digunakan untuk membuat keputusan bahawa sesuatu yang sembelih itu dilakukan dengan nama Allah swt? Hasil penyelidik makmal boleh membezakan antara daging babi dan daging lembu, tetapi dapatkah penyelidik membezakan lemak babi dan lemak lembu dan sebagainya?
3-Baru-baru ini, CEO atau pegawainya Halal Corp mengatakan di dalam siaran TV bahawa, ayam dari Thailand di'sembelih' mengikut 'stunt' atau sepertinya, dan ini adalah di terima oleh mazhab Syafie. Oleh itu ayam ini adalah halal untuk orang Islam. Siapakah memberi hukum kepada Halal Corp dalam hal ini, dan kenapa dilakukan secara sembunyi dari khalayak ramai Islam di Malaysia?
4- Perkara Halal dan Haram adalah perkara penting untuk umat Islam, dan mesti ditangani dengan segera. Mengapa JAKIM menyatakan bahawa ia akan mengambil masa sehingga setahun untuk membuat undang-undang berkenaan hak Halal Logo? Dapatkah pegawai yang mempersetujui dengan kaedah melesenkan hak Halal Logo kepada swasta membuat undang-undang yang betul, atau lebih cenderung untuk membela diri?
5-Nampaknya makanesma membuat keputusan dalam hal agama Islam melalui Majlis Raja-Raja, di pupuskan sedikit demi sedikit, dengan cara JAKIM mendiamkan diri dan tidak bersuara terhadap kekeliruan umat Islam Malaysia apabila percanggahan pendapat berbangkit. Juga Majlis Fatwa Kebangsaan juga tidak digunakan dalam menyelesaikan hal-hal seperti ini.
Kesimpulannya, seolah-olah sesuatu pihak tertuntu di beri lesen untuk membawa kepercayaan songsang kepada umat Islam Malaysia secara terbuka dengan nama 'demokrasi'.

Unknown said...

p/s:laporan student UMT shahid di Sabah ada di blog sy...tujuannya adalah kita semua mengambil ikhtibar dari kejadian ini..dan meyakini di dalam hati kita bahawa barangsiapa yang membantu agama Allah,akan bantu dia...

Anonymous said...

geram betul aku tgk muka khalid samad gereja babi tu.dasar anak haram jadah.bagsa pukimak.babi kau khalid.panas perut mak ko lahir kn ko ke muka bumi ni.

Anonymous said...

bro, bukan ke

bapak tuhan (god),jesus (anak tuhan) dan roh kudus?

Wake UP! said...

Christianity is totally different from Islam. Hence, Allah should not be used as the name of the Christian God in Malaysia.

I support I.S.A.

Anonymous said...

Tuan,
-Asas pegangan agama Islam ada tiga perkara iaitu, Akhidah, Syariat dan Akhlak.
-Permulaan agama Islam itu mengenal Allah
-Kenali diri dahulu baru dapat kenal ALLAH.

Arak, judi dan babi adalah haram bagi penganut agama Islam. Jika terlibat dengannya adalah berdosa hukumnya. Pohon nampun dengan Allah, moga diampunkan. Tetapi jika akhidah dah terpesong NAUZUBILLAH nerekalah tempatnya. Janganlah berpolitik sampai sanggup menghancurkan akhidah. Inilah tugas pengundi dan penyokong untuk membetulkannya, jika setuju dengan mereka sokonglah mereka dan jika tidak setuju inilah masa untuk berubah. PRU13 atau PRK boleh buktikan.

Anonymous said...

Salam bro Gap@OKU.......

dan jgn lupe jugak ye ngan Menteri melayu UmNGOK di Jabatan Perdana Menteri itu yeee...si Nazri Aziz, pon bersetuju jugak penggunaan perkataan ALLAH digunakan oleh penganut Kritian.....nak bantai, bantai samalah ngan si Nazri aziz nie jugak yee....

sikap munafik melayu UmNGOK sgt jelas dlm hal nie....nama ALLAH dibela, tp hukum ALLAH diperlekehkan termasuklah JUDI.....BullSHIT...

-Najib ALtantuya-

Anonymous said...

Salam,

Sedih melihat Pas bersekongkol demi kuasa. Orang yang kononnya berjuang untuk Islam, bekerjasama dengan orang yang berkata "Langkah mayat saya dahulu jika mau buat negara Islam". Betulkan saya jika saya silap, kafir terbahagi kepada 2. Yang menentang, dan yang berkawan. Dengan kata-kata spt diatas, adakah itu bukan menentang dasar Pas itu sendiri? Tidak hairanlah jika lambang panadol berkibar di bendera mereka kerana mmg orang2 pas ramai yang dah pening....tak faham Islam.

-Melayu Bangkit!!!-

Anonymous said...

Ini faktanya,
1)Agama pembawakkan Nabi Allah Isa dipanggil Nasrani atau Nazareq mengambil sempena tempat asal Isa a.s. Mereka orang Yahudi dan agama itu hanya untuk bangsa Yahudi sahaja kerana Isa a.s adalah Mesayah (al-Maseh) atau juruselamat yang dijanjikan Allah untuk kaum yahudi dalam perjanjian Allah dan kaum Musa.
2)Jadi yang dimaksudkan Allah dalam ayat Al-Quran tentang kaum Yahudi dan Nasrani ialah kaum Yahudi yang menganut agama Musa dan kaum Yahudi yang menganut agama Isa. Sudah pasti tauhid mereka tentang Allah sama dengan penganut agama Muhammad S.a.w.

3) Bermulanya Kristianity itu daripada surat-surat Paulus, seorang jenderal Rom yang ditugaskan untuk memerangi kaum Nasrani tetapi akhirnya terpikat dengan agama itu lalu mewujudkan satu fahaman baru yang berasaskan agama Isa a.s tetapi dipengaruhi oleh kepercayaan Greek kuno tentang dewa bapa, anak dan ibu.
(Sila rujuk surah2 Paulus dalam "Perjanjian Baru Versi B.M dan Indon yang menggunakan Allah merujuk kepada tuhan trinity)

3)Agama ini dipanggil Roman Katolik berpusat di Rom dan asas kepada pecahan kristian lainnya termasuklah yang ada di malaysia ini.

Jadi agama kristian bukanlah bermaksud agama Nasrani walaupun sesetengah tempat dan negara memanggil mereka Nasrani.

Allah merujuk kepada ketuhanan esa (tunggal) yang dikongsi kepercayaan oleh Yahudi, nasrani dan Islam.

TIADA nama tuhan Allah dalam Roman Katolik tulin dan maznab2 seumpamanya di dunia ini, melainkan digunapakai di Indonesia dan malaysia Timur tanpa dipastikan tujuannya (mungkin atas tujuan dakwah atau mengelirukan)

Maka jelasnya tuhan Allah maha esa hanya merujuk kepada tuhan orang Islam, Yahudi dan Nasrani SAHAJA. yang mana kita berkongsi ketauhidan dan kebenaran.
Oleh kerana itu dibolehkan nikah dan makan sembelihan Yahudi dan Nasrani YANG BENAR TAUHIDNYA SAHAJA.

SEKALI LAGI SAYA JELASKAN: KRISTIAN BUKANLAH NASRANI. KRISTIAN ADALAH AGAMA YANG DICIPTA DARI AGAMA NASRANI.

jADI SAUDARA RASA PERLUKAH KITA MEMPERTAHANKAN, ATAU MENGIZINKAN KEKELIRUAN GENERASI ISLAM AKAN DATANG?
NIK AZIZ DIA TAK KISAH JANJI MENANG, PROF. HARON DIN TAHU DAN LEBIH BERTANGGUNGJAWAB.

Sekadar bertukar maklumat...t. kasih.

Esperalzi said...

ISRAEL FOR ALL....PAS FOR ALL...ALLAH FOR ALL..

Itulah ideologi komunis2 dan kafir2 laknatullah dalam Parti Alkomunis Se Malaysia (PAS)..

Parti kafir ini yang berilhamkan Zionis Israel tapi masih menggunakan label "Islam" sedang mempromosikan agenda Zionis dan Kristian fundamentalis untuk menZionis dan menKristiankan semua orang2 Islam di Malaysia..

Padri Kafir Agung PAS, Al-Laknatullah Nik Najis ibni as-Syaitan Nirrojim, sendiri telah "menghalalkan" pensyirkikan Allah oleh Kristian, di bantu oleh syaitan-syaitan lebih kecil seperti Khalid Christian Samad..

Di mana-mana, anda dapati bahawa PAS kini amat menyanjungi Komunis dan Chin Peng selain mempromosikan pensyirikan Allah oleh orang Kristian..

Kita umat Islam hendaklha sentiasa tanam perasaan BENCI pada penganut2 PAS kerana mereka adalah orang2 kafir yang memusuhi kita. Tapi kepada orang2 kafir yang mahu hidup secara aman dengan kita, kita hulurkan tangan keamanan...

Anonymous said...

pastikan mereka yang bukan islam nak pakai perkataan ALLAH, mereka kena masuk islam dulu. lepas tu pakai laa sampai mati kerana...
'Tiada tuhan yang disembah melainkan ALLAH.'

Mengucap dulu... minta laa nik aziz ajak mereka-mereka mengucap. buat malu org kg saja nik ajis nih