Wednesday, May 19, 2010

KEPADA MELAYU MULAKAN GERAKAN INI !

aku sempat bertemu dengan beberapa rakan cina dalam dap, tanpa pengetahuan mereka bahawa aku ni seorang bloger.

soalan cepumas aku ditanya, apa faktor dap menang ?

jawapannya mudah. dap dah lama buat kerja. antara kerja utama petugas dap baik di sibu atau di semenanjung adalah mencari semaksima mungkin pengundi baru berketurunan cina. dari situ segala database, latar belakang pengundi baru ini akan dikumpulkan.

no tel,email,alamat dan segalanya. maklumat ROKET akan dihantar secara berterusan kepada pengundi baru. dengan cara sebeginilah mereka akan mengikat pemikiran pengundi.

jadi sewajarnya kita mencontohi mereka. kepada seluruh pembaca blog aku dan blog rakan-rakan, aku seru kamu pergi daftar mengundi. bagitahu keluarga,adik beradik,rakan pejabat rayulah mereka untuk pergi mendaftar mengundi.

umno sepatutnya lebih agresif dalam hal menyerang sebegini. ceramah last minit dalam pilihanraya kurang membantu. sepatutnya tindakan agresif menyerang dan menawan hati umat sudah berjalan sebelum pilihanraya lagi.

point menyerang pakatan sudah semakin banyak. bukak je blog, sampai tak larat korang copy paste nanti. penerangan umno,ketua pemuda umno,puteri apa tunggu lagi . SPR harus lebih efisien untuk mengambil langkah bagaimana pendaftaran pengundi secara online perlu dilakukan. sekarang zaman IT, orang agak berat nak pergi pejabat pos atau spr hanya semata-mata nak daftar pengundi.tolonglah lebih efisien sikit SPR !

AYUH KITA GERAKKAN USAHA MENAMBAH PENGUNDI MELAYU !

20 comments:

Anonymous said...

setuju!!!

ANTIPKRSARAWAK

asrul said...

sebenarnya pemimpin melayu umno yang lembab dan penakut!!! tangkap dan hapuskan saje anuar dan kuco2nye, baru aman tanah melayu ni. buat OPP LALANG ke sekali lagi, biar diorang rasa!! tabik pada TUN DR. MAHATHIR(pemimpin melayu yg berani).

Anonymous said...

Salam Bro GAP@OKU.....

tak abis lagi ke nak citer pasal kekalahan BN kat SIBU...satu contoh, kau takmo buat pengiraan kee mcmmana BN boleh dpt undi Pos yg tak munasabah bilangan pengundinya di beri pd BN tuh...

yg kedua bagaimana bilangan pengundi seramai 14,000 org di HULU selangor boleh dipindahkan ke selayang????
memang betul lah SPR ini adalah parti komponen UmNGOK-BN....sungguh jijik perbuatan mereka tuh.....

-Najib ALtantuya-

Anonymous said...

GAP,

1. Aik?pelik aku ko baru tau teknik tu?

2.Aku dah lama dah guna taktik tu pada keluarga aku..tapi yang tak makan saman tu nak buat macam mana..

3.Cumanya yang aku bengang tu kalo kita dah plan baik-baik untuk undi BN/UMNO..tapi mereka yang berpolitik ni pulak buat khianat..Bagi sponsor aktiviti kampung RM1 ribu, 1 juta dia sebat projek kerajaan .Bagi repair atap RM10k dia pulak komplot buat proksi company kaut untung 2 juta..

4.Orang kampung terhegih-hegih pergi mintak bantuan tapi diperlinya kata kita asyik mintak 'tongkat'.tapi dia dapat tongkat lagi besar sebab nak buat belanja beli kereta besar,rumah besar 3-4 biji,bini besar(bini lebihlah),hantar anak belajar oversea,melancong sana-sini..eeemmm..banyaklah..

5.Belum cerita mereka ni bawak masuk projek pembangunan besar-besar rembat tanah melayu jual kepada company cina.Pembangunan dijual mahal, orang tempatan dihalau keluar suruh beli rumah flat,rumah besar-besar yang memang tak mampu..aleh2x semua cina rembat..

6.itulah serba sedikit plan yang menyokong tapi memakan diri.kalo tak bijak aniayalah kita sepanjang keturunan..

7.Contoh terdekat-Hulu Selangor lah..bertahun-tahun memerintah baru sekarang kata kawasan tu ketinggalan..apa punya anjing lah politik macam ni.dah kalah kat sibu ni jangan buat-buat lupa pulak janji di.H.selangor...GAP kalo tak provok isu pembangunan di kawasan tu sampai PRU13..korang pun sama anjing dan pukimak gak..jangan buat senyap dan bodoh je..pedulikanlah negeri pembangkang pun..ini demi bangsa kita..anak2x cucu kita..kami kalo nampak boleh percaya je kami plan lah nak undi siapa nanti PRU13.

8.tapi aku percaya kalo plan yang GAP bagitau ni kalo kena caranya boleh berjaya..

t.kasih.

anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa

Tasek said...

UNTUK BACAAN GAP!

Orang melayu skrg lalai terutama anak-anak muda kita. Mereka tak memikirkan masa depan bangsa tetapi terlalu seronok dengan kehidupan semasa, pergi bersuka-ria, main motor dan tidak membuat tindakan yang menguntungkan diri mereka buat jangka masa pangjang.

Masa mac 2008, undi di Ipoh. Saya lihat BEGITU RAMAI MUDA-MUDI CINA datang mengundi. Sedangkan boleh dibilang dengan jari berapa kerat muda-mudi melayu yang datang membuang undi.

Jika keadaan ini berterusan, lama-kelamaan kuasa melayu akan berkurangan kerana kurangnya kepekaan mereka terhadap situasi ini. Bila tanya kenapa tak pergi mengundi. Jawabnya tak minat politik dan sebagainya.

Itu jawapan dangkal GAP! politiklah yang menentukan hala tuju periuk nasi mereka sama ada periuk nasi tu berisi nasi atau pasir.

Saya menyeru kawan-kawan semua, PAKSA anak-anak, adik-adik yang mana belum mendaftar agar segera berbuat demikian.

Semoga kuasa melayu dan keamanan di Malaysia berkekalan. Insyallah!

- SHAH(22)
Tasek, Ipoh

Anonymous said...

Salam GAP

Aku dah cuba gerakan... yg dapat aku hanya di facebook. Sila lawat facebook ini...

http://www.facebook.com/#!/pages/Politik/114991578531035?ref=sgm

Sangtawal Sakranta said...

salam Gap,

1 malaysia yg mengarut!

Pemimpin umno asyik dok bung-bung-bung.Boleh harap bung-bung-bung jer!!!
macammana nak menang???

dunia queen controll makin menjadi-jadi.

maaf gap! wassalam.

Anonymous said...

Salam,

Yg pertama, orang melayu tidak boleh lagi terus brpecah. Kita kene bersatu hati, susun strategi untuk menarik pengundi muda melayu. Jgn biarkan anak bangsa ini terus berkhayal. Sambil kita memberi pandangan kpd kerajaan, perlu kita bertindak. Kutukan tanpa tindakan tidak membawa sebarang makna. Alhamdullillah, hari ini saya BERGERAK.

Antara kita, hentikan iri hati, dan fitnah yang dipelopori al-juburi yang melaungkan slogan bontotkasi.

-Melayu Bangkit!!!-

Aku Melayu said...

Memang sangat merisaukan bila mengenangkan anak-anak muda melayu sekarang ni....

Yang ada pelajaran, kerja bagus-bagus, mentaliti pembangkang, daripada zaman universiti lagi, dah diracun dengan dakyah pembangkang....

Yang kurang tinggi pelajarannya, sibuk kerja cari duit, tak berminat dengan politik katanya, sebenarnya tak nak bepikir jauh-jauh, cuma nak pikirkan asal dapat makan, cukup...

Yang agak sederhana, sebahagiannya pulak tak nak daftar jadi pemilih...alasannya, sibuk...

Yang paling tak guna, kutu2 berahak yang kerja isap dadah, clubbing, minum arak, merempit sana sini, lepas tu dengan bangga, mengaku "gua tak main la politik-politik ni, politik tu kotor!!"

So, sapa nak dipersalahkan dalam hal macam ni? Takkan kita nak salahkan UMNO jugak kot?

Tanya diri, buka akal, buka minda, lapangkan hati, then jawab sendiri.. apa yang kita, yang pandai berblog ni, yang kononya dah matang ni, boleh buat untuk membaiki keadaan yang terlalu tenat ini.

http://akumelayu268.blogspot.com

Wake UP! said...

Dulu sewaktu Pak Lah memerintah itulah juga yang dilakukan beliau.

Surat dari P.M. kepada para pengundi mengambil hati rakyat sehinggakan BN menang di luar jangka.

Rakyat hanya ingin sedikit perhatian dari pemimpin dan agar dibela.

Porn star at work

Anonymous said...

-NAJIB ALTANTUYA-
14000 PENGUNDI DI SELURUH SELNGOR YG DI PINDAHKAN BUKANNYA DI HLU SELNGOR.DI HULU SELNGOR TAK SAMPAI 500 ORG PUN DI PINDAHKAN.
LAGI SATU MANA ADA ANGGOTA KESELAMATAN NAK UNDI DAP KALAU DAP SOKONG KOMUNIS DAN MEREKA JUGA KEPALA KOMUNIS.LU INGAT ANGGOTA KESELAMATAN KITA PATUNG APA?BUKAN KAH MAJORITI ANGGOTA KESELAMATN KITA ITU ORG MELAYU YG BERTUNGKUS LUMUS MENJAGA KETENTERAMAN NEGARA TAPI JASA MEREKA SEDIKIT PUN TIDAK BERNILAI PADA DAPIG.PKR KALAH DI HULU SELNGOR PASAL ORG MELAYU DAN INDIA DAH TAU TEMBERANG PAKATAN RAKYAT YG HANYA MAHU MENJAGA KEPENTINGAN KAUM CINA SAHAJA.

www.antihero2009.blogspot.com

Anonymous said...

anon 4.40..

ni bukan pasal prk sibu..ni pasal kesucian agama islam..nape ko bangang sgt?

Anonymous said...

-Najib ALtantuya-

TAK PAYAH CITER PASAL JIJIK KALAU KAMU PENYOKONG ANWAR..GELI KAMI TENGOK KORANG SEMUA YG LETAK LAMBANG JUBOR ATAS DAHI.

-Anwar+Munawar+Mior+Sukma+Saiful-

Mr. K said...

Saya bersetuju.... berkurangannya kuasa politik melayu dan bertambahnya kuasa politik mcina ada dikupas di laman web ini

http://tamingsariblog.blogspot.com/2010/05/tahun-2010-65-daripada-4.html

Usaha harus digerakkan kan untuk mneyeru muda mudi melayu agar daftar mengundi tak kira apa fahaman politik... kerana jika ditakdirkan PR kuasai malaysia... kita masih ada satu lagi harapan untuk rakyat melayu bangkit semula

http://tamingsariblog.blogspot.com/2010/05/tahun-2010-65-daripada-4.html

Anonymous said...

aku setuju GAP 100% .undi itu kuasa dan kuasa ditangan pengundi. politics is a numbers game .penduduk melayu majority tetapi tak semua berdaftar ..pada pru12 ramai anak2 muda kita walaupun dah bekrja tidak pergi mengundi. bila aku tnaya knape ? mereka kata sibuk dgn kerja ,tak ambil peduli,tak penting,politik tu kotor dan bermacam2 alsan . dan apabila perak jatuh , penang jatuh, selangor jatuh mereka terduduk menyesal...itu semua dah tak berguna ...sedangkan aku ulang alik muar sebuah dewan serbaguna cina sentiasa terpampang "kempen pendaftaran pengundi bersama suruhjaya piliharaya". mereka lebih pro-aktif .

kita tak guna berkokok sana sini ceramah sana sini sedangkan org melayu tak berdaftar sbagi pengundi ..itu saja yg kita kena fokuskan dari skrang .

Pendekata kita kena cari jln memudahkan org 2 muda mendaftar sebagai pengundi . kalu suruhjaya lembab atau umno lembab ...semua blogger2 melayu , UMNO dan NGO2 melayu aku cadangkan berkumpul berbincang sesama sendiri ...dan CARI JALAN PERMUDAHKAN PENDAFTARAN dan MESTI ia sperti dunia bisnes skrg ...kalu org tak dtg kedai kita , kita pergi ketempat mereka . MASA DAH BERUBAH .MELAYU KENA BERUBAH. TAK GUNA KITA MENANG SORAK .

aku cadangkan KITA KENA BERJUMPA DALAM 2 MINGGU DARI SKRANG ...DAN AKU CADANGKAN GAP MENGAMBIL INISIATIF INI ....SEBAB KAU BYK FOLLOWING ..ORG PAS PUN OK SEBAB MELAYU JUGA AJAK MEREKA SEKALI .

SOAL KEWANGAN JGN TAKUT ..UMNO BOLEH URUSKAN...LAGI PUN KITA BOLEH UPAH ANAK2 BEKERJA DLM KEMPEN INI ...DAN KEMPEN INI PERLU DIJALANKAN SENTIASA HINGGA PRU13 SEBAB SETIAP HARI ADA GENAP 21 TAHUN

SO APA LAGI ...TERUSKAN PERJUANGAN KITA!!! HIDUP MELAYU!!!

Anonymous said...

Aku sangat tertarik dengan lambang Malaysia Aman Tanpa Anwar Ibrahim..

Betul GAP. Aku setuju....

Sebab2 Anuwar tak patut menjadi pemimpin:

1. Bersengkokol dgn DAP

2. Menganggungkan penjenayah Chin Peng, Kugan tetapi menghina bdn2 keselamatan mcm PDRM (dah terbalik kot)

3. Hampir jahanamkan ekonomi negara dgn mendesak Tun buat pinjaman IMF

4. Memperkenalkan reformasi kepada rakyat- menanam sifat memberontak ,menyusahkan org ramai sampai nak kerja, nak berniaga pun susah,jalan jem dsb

5. Memperbecahbelahkan melayu dan perpaduan melayu dgn kaum lain.

6. Menjual agama dan bangsa semata2 nak jadi PM

7. Menubuhkan parti utk kepentingan dan keadilan diri sendiri

8. Cakap tak serupa bikin- dulu kutuk PAS, skrg sokong PAS (my enemy to my enemy is my friend)

9. Menanamkan sifat benci pada tanah air dan kerajaan di dlm diri anak muda sekarang, menyebabkan semakin ramai anak muda generasi skrg dah tak cintakan negara.. tak bersyukur dgn apa yg ada.

10. Masalah peribadinya yg jadi isu hangat dlm mahkamah.

GAP..
Aku sedih dgn generasi yg ada ini. (Aku sendiri tergolong dlm generasi baru umur 20-an) tapi bila melihat rakan sekeliling, aku cuma geleng kepala. Aku dulu tak suka politik, tapi bila baca dan lihat isu2 yg ada, menyebabkan aku juga mahu bangkit. Aku tak mahu periuk nasi berisi pasir bak kata SHAH. Periuk nasi isi pasir boleh jual lagi, takut periuk nasi yg ada pun kena rampas dan kita jadi peminta sedekah dinegara sendiri.. pada masa tu apa pun dah tak berguna lagi.. sebagaimana yg berlaku di negara jiran.

Ayuh!!!.. kita buang sampah2 yg patut dilucutkan kenegaraan ini pada pilihanraya akan datang...

-AKU ANAK MALAYSIA-

Anonymous said...

Najib Altantunya..

Jgnla sundal sgt. Kalau betul le SPR mcm tu, takdela DAP menang kat Sibu. Takde la Lim Guan Eng jadi ketua Menteri, Anuwar menang kat Permatang Pauh takpun PAS perintah kelantan, PKR perintah Selangor.

Org macam ko ni memang cakap tak pakai akal la. IQ tahap kodok.

Bila menang diam, bila kalah kata SPR tu komponen UMNO.

Tahap bodoh kau dah sampai level bahaya. Kalau meter kat kete dah kaler merah. Baik ko buat sesuatu utk repair wayar ko yg aku rasa dah nak putus tu.

Anonymous said...

malaysia aman tanpa wujud orang macam kamu!

Anonymous said...

Najib Altantuya....

aku suke ngan org cm ko.otak ade, tp xnk gune.bodo melantun2.byk sgt bace paper pas n pkr, ni la jdnye.
bile pemimpin pembangkang wat cter penipu, ko caye 100%. trus pecaye tanpa usul perikse n berpkr. ko BODO.

ky jelly said...

Mamat yg pakai nama altantuya tu memang species kakaktua bengap.Pemimpin dia kata 14000 dia pun kata 14000.Apa punya bengaplah ko ni.

SPR bagi penjelasan dengan data dan fakta tak mau dengar, fitnah bodoh juga dia telan bulat2.Sebenarnya tak berapa ratus aje yg kena pindah,itu biasalah proses kemaskini sebelum MP lama mati lagi.Mana2 pun macam tu,adapun perpindahan mengikut kesesuaian dan untuk kemudahan pengundi juga.Pengundi2 yg dipindahkan sebenarnya lebih dekat dengan Selayang dan berurusan dgn Majlis Perbandaran Gombak.

Bapa aku yg mengundi BN saban pilihanraya tu pun selalu aje kena pindah kawasan,merungut jugak orang tua tu.Jadi takkan nak kata SPR menyebelahi pembangkang pulak sebab pindahkan bapak aku?

Jadi ada akal guna akallah,jangan jadi burung kakaktua tak berakal.Anwar fitnah najib dgn rosmah letupkan altantuya kau pun ikut kata macam tu padahal buktipun yillek.

Dulu aku pun sokong pas tapi taklah percaya fitnah2 bodoh macam tu.Sekarang ni aku tentang penghancur agama dan bangsa iaitu puak2 pakatan lahanat termasuk pas.Pas tu parti politik aje tak payahlah nak taksub membuta tuli.