IKLAN BERBAYAR

Thursday, June 24, 2010

PANAS,YBK GEMPUR PAKATAN SELANGOR !

tadi ada sidang media YBK di kelana jaya. dalam sidang media ni ada 4 agenda penting.3 untuk rakyat dan 1 untuk perjuangan mempertahankan hak rakyat.

aku lebih fokus pada agenda terakhir dalam sidang media tersebut. iaitu kes saman YBK terhadap beberapa entiti dalam kerajaan selangor.

kes pertama : permodalan YBK sdn bhd vs pentadbir tanah daerah hulu selangor.YBK diwakili oleh tetuan kamarul hisham & hasnal rezua manakala PTD hulu selangor diwakili oleh edmund bon.

kes kedua : saman YBK terhadap PTD hulu selangor,exco dan kerajaan selangor. sama seperti di atas, YBK diwakili kamarul hisham manakala kerajaan negeri diwakili oleh edmund bun.

kes ketiga : saman fitnah YBK terhadap kalid gagap dan yakop sapari. sama seperti di atas,peguam kedua belah pihak diwakili oleh orang yang sama.

ADA CERITA PANAS ?

bila saman dilakukan oleh YBK , rupanya pihak kerajaan negeri selangor telah meminta tempoh/tangguh ! macam bos dorang jugak dalam kes liwat,asyik dok tangguh memanjang. haha,kepimpinan melalui teladan.rupanya bacul jugak kerajaan pakatan haram ni.

PERSOALAN ?
kenapa edmund bon, dilantik menjadi peguam yang mewakili kerajaan negeri.memang pada dasarnya tak salah, tetapi perlantikan ini sebenarnya telah melanggar tabie sebuah kerajaan negeri yang lengkap berstruktur.

jadi apa guna nya, penasihat undang-undang kerajaan negeri YB datin paduka zauyah be? pakatan selangor pimpin negeri dah tak ikut protokol dah, habis semua yang status quo diliwatnya ! KLIK SINI

7 comments:

Anonymous said...

Bro... Selagi boleh sapu duit rakyat depa sapu... nanti boleh kencing lagi kat juak2 pr... depa bukan tau... esok2 kalau dah nampak nk kalah then baru la terhegeh2 ckp urusan kerajaan sepatutnya diuruskan oleh penasihat undang2 negeri... tangguh lagi.. mula balik dari awal... style ketua umum die jugak... tangguh la sampai pru13... pastu org selangor sekali lagi bodoh duk sokong ketelusan.. konon ye la... kalau dah jenis bebal mcm puak hamPAS totok tak leh kata apa dah.. DogAndPig jgn cerita la... nie yag duk atas pagar... nk lagi ka kena bodoh gan kerajaan negeri.. nk tukar pun agak2 la...

Skang tanggung la... esok2 duk jadi mcm penang... meroya mintak peruntukan kerajaan pusat.. tapi kata pusat duk zalim.. depa lagi pandai perintah... haram... kaki sebat ade la..

perlop

hanizam said...

depa tu pemikiran tahap lembu, macam tulah jadinya....bagilag penasihat tu buat kerjanya, ni dok bayar peguam lain, dari maner duit tu datang...duit rakyat gak...

Anonymous said...

Pada pengetahuan saya, dalam apa-apa kes sivil terhadap Kerajaan Negeri atau Kerajaan Persekutuan di Malaysia (bukan di luar negara), kerajaan hendaklah diwakili oleh DPP atau sekurang-kurangnya oleh Penasihat Undang-undang Kerajaan Negeri atau Kementerian berkenaan.Kecuali sesuatu kes sivil itu melibatkan individu (tanpa melibatkan kerajaan), maka barulah individu tertentu boleh melantik peguam bela dan peguam cara sendiri atas perbelanjaan individu itu sendiri. Perkara ini pasti dinyatakan dalam Perlembagaan Negeri atau Negara. Tak percaya cuba semak.

Penasihat Undang-undang Negeri lebih arif dalam perkara ini. Jika peguam bela dan peguamcara swasta dibenarkan, apa gunanya wujud Jabatan Peguam Negara yang mempunyai Penasihat undang-undang berkhidmat di Kerajaan Negeri / Kementerian. Harap Kerajaan Negeri Selangor jangan guna istilah "Hentam sajalah" kerana siapa yang akan bertanggungjawab membayar khidmat peguam bela dan peguamcara swasta tu nanti? Kerajaan Negeri Selangor perlu ingat, ianya sebuah kerajaan negeri dan bukan sebuah Syarikat swasta.

Anonymous said...

Salam Bro GAP,

Komen GAP tentang "melanggar tabie" semmgnya tidak perlu dihairankan lagi. Ini berikutan bos mereka mmg suka yang diluar tabie. Maka, luar tabie juga diambil sebagai salah satu "principle of mgmt" oleh partai kelentong rakyat ini.

Mengapa perlu Mr. Bon Bon? Mengapa tidak Zauyah Be? Bukan mudah seorang melayu islam sanggup berdiri dan membuat rampasan kepada harta anak yatim dan fakir miskin. Orang melayu, yang hidupnya bersendikan kitabullah, disemai tata moralisasi yang tinggi. Hanya mereka yang berhati bangsat dan hina sahaja yang sanggup jadi pecacai ini. Adakah Zauyah juga percaya bahawa kalid gagap bersalah pada isu ini? Kita tunggu klu-klu ada komen dari Zauyah sendiri.

Dalam keadaan PKR semakin hilang undi melayunya, adalah tidak bijak untuk mereka meletakkan orang melayu sebagai kambing sabung di mahkamah. Lantas menyerahkan kerja rampasan ini kepada mereka yang tidak berhati perut, kiasu dan bangsat, sekutunya di kalangan orang cina, methodologi yg sama digunakan oleh al-liwati dalam misinya menjadi perdana menteri. Sambil bersabung, sambil menagih undi cina.

Secebis renungan untuk anda semua.

Jika anda berhutang dengan bank, dan kemudian X membantu anda membayar hutang anda sehingga langsai. Soalannya, adakah bank akan memulangkan duit X kembali atas alasan duit X tak laku, bank tetap mahu duit anda?

Begitulah bangsat, hina dan celakanya hati orang ini, yang masih disokong oleh penyokong-penyokong rendah iq, dan juga mudalillul amPAs dan para kambing-kambingnya.

-Melayu Bangkit!!!-

Anonymous said...

Kerajaan Negeri Selangor bukan sebuah syarikat swasta seperti Guthery atau Sime Darby yang boleh guna khidmat guaman swasta untuk membela "kerajaan". Apa gunanya Penasihat Undang-undang negeri yang berkhidmat dengan kerajaan negeri berkenaan.Jika perkara ini dibenarkan oleh Perlembagaan Negeri / Negara, pasti Firma-firma Guaman terutama yang menjadi ahli parti "kenyang" dengan kes-kes kerajaan manakala Jabatan Peguam Negara bolehlah ditutup sahaja.

Saya berpendapat Penasihat Undang-undang Kerajaan Negeri lebih arif dalam perkara ini.

Anonymous said...

Kerajaan Negeri Selangor bukan sebuah syarikat swasta seperti Guthery atau Sime Darby yang boleh guna khidmat guaman swasta untuk membela "kerajaan". Apa gunanya Penasihat Undang-undang negeri yang berkhidmat dengan kerajaan negeri berkenaan.Jika perkara ini dibenarkan oleh Perlembagaan Negeri / Negara, pasti Firma-firma Guaman terutama yang menjadi ahli parti "kenyang" dengan kes-kes kerajaan majakala Jabatan Peguam Negara bolehlah ditutup sahaja.

Saya berpendapat Penasihat Undang-undang Kerajaan Negeri lebih arif dalam perkara ini.

Anonymous said...

Kerajaan Negeri Selangor bukan sebuah syarikat swasta seperti Guthery atau Sime Darby yang boleh guna khidmat guaman swasta untuk membela "kerajaan". Apa gunanya Penasihat Undang-undang negeri yang berkhidmat dengan kerajaan negeri berkenaan.Jika perkara ini dibenarkan oleh Perlembagaan Negeri / Negara, pasti Firma-firma Guaman terutama yang menjadi ahli parti "kenyang" dengan kes-kes kerajaan majakala Jabatan Peguam Negara bolehlah ditutup sahaja.

Saya berpendapat Penasihat Undang-undang Kerajaan Negeri lebih arif dalam perkara ini.