Tuesday, June 1, 2010

POLITIK DALAM MASJID. PKR TERUS ANGKUH TITAH SULTAN !



adun taraf mangkok hayun yb sri muda nampaknya tak peduli titah tuanku sultan selangor yang melarang sebarang kegiatan politik dalam masjid. kalid gagap pun join sekaki.

samada tazkirah atau tidak, entiti kalid gagap tetap dikenali sebagai ahli politik. jadi badan besarnya membawa imej politik,cakapnya juga cakap politik.

degil sungguh yb mangkuk hayun sri muda ni. dia ni lupa atau sombong akan titah tuanku sultan selangor yang tidak membenarkan masjid digunakan dalam apa juga platform politik.

dulu tuanku sultan pernah memberi amaran,kalau tak nak dengar juga titah baginda,jangan datang selangor..ingat lagi sikap biadap nik ajis terhadap sultan masa prk hulu selangor dulu ?

jadi yb mangkok hayun suhaimi, kamu bukan anak selangor..jadi tolong tunjukkan adab dengan sultan kami,kalau nak tunjuk angkuh jugak boleh keluar dari bumi selangor !

14 comments:

Anonymous said...

salam Bro GAP.....

rasanya hal nie hanya kes terpencil...sebabnya, citer kau nie hanya nak sorokkan perangai buruk pemimpin UmNGOK baik dari atasan sampai keperingkat bawahan dari UmNGOK menggunakan masjid/surau sebagai platform ceramah politik disambil menyampaikan kununnya bantuan untuk rakyat...banyak bukti yg PR boleh tunjukkan kebiadapan UmNGOK terhadap titah Sultan selangor....

aku rasa elok kau suarakan kemarahan & bantahan rakyat tentang kenaikkan harga barangan keperluan (dan hari ini harga gula dah dinaikkan) yg sewenang-wenangnya dinaikkan oleh KERAjaan@UmNGOK....barangan lain akan menyusul naik rega....

adakah kau,GAP, masih menyokong KERAjaan mangkuk ini yg terang2 menipu rakyat dlm menifesto mereka sendiri....fikirkanlah.....

-Najib ALtantuya-

pis said...

gap ada tak kenyataan terkini anwar mengutuk serangan israel.

Anonymous said...

kalau tengok gambar GAP nombor dua tu..tengok brader yg pakai serban merah..melopong tengok ucapan khalid..

GAP..pada aku orang melayu banyak buat kesilapan..antaranya adalah perpecahan kita sendiri..

contoh paling hampir adalah aku..keluarga aku hampir kesemuanya sokong PAS & anwar al juburi..tapi aku tetap pada UMNO..tapi mereka pandang aku mcm orang korup..

tapi itulah harga yg terpaksa aku ambik demi UMNO..aku lebih kepada MELAYU..

aku boleh bertoleransi dgn kaum lain..tak ada masalah..tapi kalau nak kacau hak melayu dan hak bumiputra yg lain..aku akan bantah..

GAP..UMNO pada aku masih belum BERUBAH.

Aku SOKONG kalau NAJIB buat rombakkan kabinet.

Mana-mana Menteri & Timbalannya yg tak perform sila tunjuk jalan keluar.

Aku sebenarnya dah meluat..krisis MIC-MCA yg tiada kesudahan tapi yang kena UMNO jugak..judi bola..mcm2 lagi yg aku rasa UMNO/BN kena tengok balik..

GAP..kau je yg boleh buat..tolong bagitau NAJIB next electrion aku sebagai orang MEALYU nak UMNO/BN memerintah persekutuan & rampas balik SELANGOR, PENANG, KEDAH..Kelantan tu ambik kat PAS dah la..

GAP aku sokong kau 100%

Anonymous said...

ramai tuhhhh...erm...sokongan bole tahan....

Gagap said...

Yang NAJIS RAZAK tu bukan ahli politik ker!... boleh pulak masuk masjid sambil ceramah. Khhhak thuihhhh!...

Anonymous said...

GAP, dah lama kau tak pulun yb sekor ni. aku ingat lagi masa kau balun dia dulu, dia sampai merayu kau hentikan membalun dia.

Anonymous said...

dorang ni...
degil..keras kepala...kepala batu..
kurang ajar betul..
titah sultan pon lawan..
pulaukan mangkuk2 ayun nih..
usir je dari bumi selangor

dan mintak pehak berkuasa...jalankan perintah sultan..hukum mangkuk 2eko nih..

GAP KEMBALI said...

tazkirah ni waktu sembahyang jumaat.

dorang sengaja buat macamni ,pasal semua orang melayu dtg masjid.

haprak punya yb mangkok hayun

Anonymous said...

Salam Bro GAP,

Mmg sah mereka nak wat republik. Titah sultan pun mereka ingkar. Inilah masalahnya bila orang luar selangor jadi YB kat selangor. Jom pakat ramai2 usir dier keluar dari selangor.

Usir skali khalid serabai...

-Melayu Bangkit!!!-

Anonymous said...

Ha ha Najib Al.....ya . . .Bab ceramah dalam masjid tu logic la sikit hang nak merungut kat bro GAP . .Tapi bab harga gula . .naik nak 10 sen bising sangat Gaji tiap2 bulan naik bole tukar kereta pulak. . Jiran aku tu beli ayam serama rm2000 tau tapi dok merungut jugak bila harga ayam naik 50sen sekilo . . Pasal apa tau ?. .Hang dengan mamat tu dua2 orang PAS . .Low IQ level . .Tak boleh nak tolong expalin dah . .buang masa saja . .Ketayap saja putih . hati gelap gulita . .Pee jumpa dato Haron Din . minta dia ludah dalam ghengkong hang sekali . .

Anonymous said...

Orang yg menyokong PKR semua low IQ level... dah tak boleh nak fikir dah.. otak lembu semua..... sikit2 rahsuah.. semua cakap kedai kopi jer.... tak berani pun pi buat report.. aku duk tengoh.. org PKR yang banyak bergaya la ni... gula naik 10 sen.. 20 sen bising !!! kalau naik gaji.. seronok !!! memang low IQ.... nak buat cam ne.. dia org nyer prinsip.. "Ulat dalam batu pun hidup!!! keje jangan.. kutuk mau lebih!!!

Anonymous said...

bila islam dan politik islam tak boleh dibicarakan di masjid... tunggulah saat kita menjadi berpecah belah...

Anonymous said...

Siapa kata di msia ni ada politik islam . . .? Sebenarnya kalu hang nak tau politik islam amat berbeza dengan politik konvensional sekarang ni . . Sebab tu dunia islam jadi huru hara . .Sebabnya politik konvensional di campur adukan dengan islam . . Hang rujuk balik dizaman rasullullah dah sahabah ada dak 'peti undi' , 'kiraan undi' ..'berkempen' dan lain2. .? Bagaimana cara zaman sahabah pilih pemimpin . ? Bagaimana PAS pilih presiden parti ? . . Adakah murshidul am PAS dipilih berdasarkan ilmu atau populariti dan jawatan dalam parti semata2 ? Kalu nak ikut islam ..tanpa banyak soal Dato' Dr. Harun Din lah yang paling layak.
So tak ada pilitik islam di msia klau asas pemilihan pemimpin dibuat secara DEMOKRASI....

Anonymous said...

aku cadangkan semua ahli kariah msjid ,surau diselangor bawa mp3, mp2 , mobile phone, cameraphone - rekodkan tazkirah atau khutbah . jika ada sebarang unsur politik atau kebencian forwardkan kpd JAIS . Jadi ada bukti bila depa nafikan jika ada tuduhan. tidak peduli samaada hasan ali ke khalid ke mahupun org umno jika mereka salah gunakan masjid bawa kpd pengadilan . jika tidak kita berdosa kerana tidak mencegah. JAIS pula harus mengambil inisiatif buat tinjauan mengejut diserata masjid termasuk tazkirah ...rekodkan kejadian dan siapa yg bercakap. Ini titah Sultan demi kesejahteraan ummah . wajib di lakukan oleh semua. Sebab sengaja memecah-belahkan ummah menggunakan agama adalah dosa yg sgt besar..tak guna pergi haji 10 kali . Dan segaja tidak melapurkan juga dikira sebagai bersubahat.