IKLAN BERBAYAR

Wednesday, July 28, 2010

GAP SETUJU DENGAN TONY PUA !

dato haron selepas peristiwa 13 may,telah menyusun strategi terbaik memantapkan kehidupan sosio ekonomi bangsa melayu.

DEB wujud selepas 13 may. ini hakikat dan tujuannya adalah mulia. menaik tarafkan kehidupan bangsa melayu tak kira dia umno atau pas asalkan ia selaras dengan peruntukan perlembagaan.

DEB adalah manifestasi perlaksanaan daripada peruntukan artikel 153. yang memberikan hak kepada kaum bumiputera tentang keistimewaan kuota dalam persetujuan kontrak sosial.

artikel 153 adalah jaminan hak kepada bumiputera. kenapa jaminan ini diberi ?

kerana orang melayu secara dasarnya telah bersetuju dengan syarat-syarat menuju kemerdekaan iaitu diberikan 'status kewarganegaraan' kepada cina dan india.

maknanya kalau nak merdeka, melayu mesti setuju cina dan india dapat kewarganegaraan percuma dan pada masa yang sama hak keistimewaan melayu diperuntukkan dalam artikel 153.

kalau salah satu digubal,maka yang satu lagi perlu digubal juga. baru adil dan saksama.

ini adalah sistem barter yang telah melayu setuju untuk mendapat kemerdekaan. artikel 153 iaitu hak keistimewaan orang melayu diperuntukkan dengan syarat 'hak kewarganegaraan' percuma diberikan kepada cina dan india.

hari ini tony pua, ahli parlimen dap daripada PJU telah meminta agar diskaun perumahan bumiputera selangor dimansuhkan. alasannya supaya keadaan ekonomi nampak lebih kompetetif.

tony pua telah menyentuh hak keistimewaan melayu dan artikel 153 sepertimana yang telah diperuntukkan dalam perlembagaan.tony pua telah menyentuh kontrak sosial negara.

aku bersetuju dengan cadangan tony pua, tetapi cadangan pemansuhan diskaun perumahan bumiputera ini tidak adil jika hanya sebelah pihak sahaja yang kena.

jika diskaun perumahan bumiputera ini dimansuhkan, aku juga menyarankan agar status kewarganegaraan tony pua di tarik balik sebagai balasan terhadap cadangan beliau.

tony pig pua dan keluarga komunisnya boleh berambus ke tanah besar china,merempat kat beijing atau jadi penternak babi di ghuangzhong..kalau susah pergi jadi sekuriti guard kat jusco singapura. kau jadi babi kat sana dalam tempoh 1 tahun,barulah kau tahu nikmatnya hidup di malaysia !

LU PUNYA MUKA MACAM ANAK BABI 6 BULAN LA TONY PIG PUA !

44 comments:

ghostWRITER said...

aku setuju ngan GAP..Cadangkan pula kewarganegaraan cina semua di tarik balik!!! Adil dan saksama!!

Apai Ngelai said...

salam bro,

haha.. kwn betul2 ingatkan bro setuju 100% dengan DAPig tu.

Cadangan Tony Pua tu boleh diterima dengan bersyarat tapi kalau takat dia sekor jer yang dihalau tak cukup bro. Kena wat sekali ngan kerabat pelampau DAPig yang lain contohnya Ostat Komeng, Ngeh Ke Hang, CM Biawak dgn Bapak sekali ngan datuknya Dan OKU yang mintak mayatnya dilangkah jika PAS wat pemerintahan Islam.

Anonymous said...

Bagus... adakala ulasan sinis + direct macam ni lebih berkesan dari ayat2 berhemah macam dalam buku teks sekolah..hehe..

-OghangKuale-

Anonymous said...

AKU PON SETUJU 100% KEISTIMEWAAN ORG MELAYU DIMANSUHKAN..TAPI HANYA SELEPAS KAUM LAIN SELAIN BUMIPUTRA DIHALAU BALIK KE NEGARA MASING2!!!MALAYSIA HARUS MENJADI NEGARA ONE NATION!BARU LA SATU MALAYSIA!!HAHAHAHA..NAMA MALAYSIA PUN BERMAKSUD MELAYURAYA.MANA ADA SEBUT CINA.JADI ORG CINA JGN NAK TUNTUT APA2 DARI PROGRAM SATU MALAYSIA.

wareeddeen said...

yessss, gap wa setuju teramat sangat

Anonymous said...

patut diwar-warkan kepada semua, kesilapan kerajaan sekarang ialah tidak memberi pengetahuan kepada cina dan india akan asal usul mereka di tanah melayu, samada kerajaan tahu atau tidak mungkin generasi tony pua dan hingga ke hari ini anak cucu cina india telah disorok fakta sebenar mereka ditanah melayu, tok nenek mereka menyimpan rahsia ini dan lebih teruk lagi mungkin ada yang terbalikkan fakta.

kicap masin said...

GAP, hang punya statement yang last tu memang power la!

Anonymous said...

Salam GAP....

kenape marah sgt tentang hal pemansuhan diskaun subsidi bumiputra untuk pembelian rumah ,diusulkan cina tuh supaya dimansuhkan.....dah diluluskan kee???????
Nak beli rumah pon masih nak mintak subsidi@diskaun gak kee??? elok lah tuh mansuh....bila pembangkang tak setuju subsidi@diskaun dimansuhkan, penyokong umNGOK marahkan pembangkang, alsana mereka ,sampai bila nak hidup ngan subsidi... bukankah penyokong2 melayu UmNO sokong sesangat bila SUBSISI@diskaun untuk rakyat dimansuhkan kerajaan...
so, ape bezanya.....lagipon si CINA sekor nie bukan ada kuasa pon untuk memansuhkan diskaun@subsidi bumiputra pon.....mesti dpt kelulusan dari PUSAT....jgn gelabah tak tentu pasal....

-najib altantuya-

Bingai @ Bangang said...

Aku tak setuju ngan kau GAP.

Memandangkan cadangan pemansuhan keistimewaan tersebut bukan melihat orang Melayu sahaja tetapi terhadap semua kaum Bumiputera, tak cukup setakat TONIk PUAka. Ianya harus melibatkan semua kaum yang dapat kewargaan percuma termasuk semua cina, india dan benggali.

Kalau yang ini aku sokong 500% - 1000%

1. Harga Sebuah Perjuangan di Tendang Terajang
2. e-DirektoriBloggers Malaysia

agbr47 said...

Binatang punya manusia. Belum berjaya jadi tuan dah berlagak macam tuan.

Kalau di diamkan inilah jadinya. Aku tak kira walaupun ada melayu yang sejiwa dengan dia. Pergi berambus binatang jalang.

Aku dah takde tanah lain. Inilah tanah lahir aku. Dia masih banyak pilihan. Dari itu pergilah berambus dari bumi tanah lahir aku.

agbr47: Al-Jubri buat manusia jalang ini lupa diri.

Anonymous said...

Salam Gap....

Tony Pua kata mansuh diskaun bumiputera untuk rumah lebih RM500,000 ke atas...tapi yg utk lain kekal...

kalau ikut logik, melayu yang mampu beli rumah harga RM500,000 ke atas ni adalah orang2 melayu yang kaya banyak duit & pencuri duit rakyat@orang ramai...tak mungkin melayu keje pak guard,kilang,kerani cabuk,cleaner mampu nak beli rumah harga RM500k...

kalau dah kaya & duit banyak, takkan tak mampu beli rumah dgn harga sebenar macam kaum2 lain...???

menyampah aku dgn UMNO ni...nak suruh melayu2 bawahan ni bersatu mempertahankan kekayaan korg ker...??? bukan korg nak kongsi kaya korg dgn kitorg pun...

P/S: laaa...rumah yg rega RM500,000...kenyataan yg GAP sembunyikan....rumah murah tetap ada diskaun...dasar penipu UmNGOK....aku yakin statement nie takkan keluar..

Aku Kan Aku said...

Setuju dgn GAP. Warganegara Tony Pua & keluarganya harus ditarik balik sebagai pertukaran.

rinandamku said...

salam GAP ...

betul , aku sokong sampai kiamat , kalau nak potong diskaun bumiputera , jgn sebelah pihak je kena , kata nak keadilan jadi biarlah adil ..maknanya kedua belah pihak kena ada pengorbanan , kedua pihak akan hilang sesuatu , mana boleh melayu je kena korbankan , cina apa istimewanya ?

kalau cina ada hak bersuara , melayu lagilah besar hak untuk bersuara , kalu cina buat permintaan , melayu juga harus ada dan didengar tuntutannya ,

siapa itu bangsa cina ? yg sesuka hati mengarah dan meminta apa dia nak ?

ini tandanya cina sebenarnya tak sedar diri , tak faham dan tak belajar secara mendalam kontrak sosial yg dipersetujui selama ini !

Anonymous said...

aku sokong sangat2 tu...walaupun aku tak mampu beli rumah kat lembah kelang ni,tapi masih ramai melayu lain yg nak beli.
senang2 je nak hapuskan yer..si tony pig puaka ni elok sangat di halau saja dari negara ni..bukan dia saja termasuk lah cina2 kominis lain tu..aku dengan rasa berbesar hati minta semua babi2 ni berambus.
dalam hati aku tetap menyimpan dendam yg tak akan padam sampai bila2.

Anonymous said...

Buat anon, jgn jadi bengap.. bukan isu diskaun tu yg jadi hal, tapi kuota perumahan. Bila dah takde diaskaun maka automatik kuota BUMI tidak perlu ada. Itu yg sgt2 dinantikan2 oleh puak Ultra Kiasu.

Anonymous said...

kepada ANON July 28, 2010 9:15 AM,

aku nak bgtau kat kau la..kalau kau setuju sangat dgn cadangan TONY PUAka ni, maka aku akan usul kepada kerajaan Malaysia yg kononnya kau kata umNGOK, supaya di mansuhkan SUBSIDI KEPADA SEMUA FUCKATAN ROSAK termasuk hamPAS.

baru kau rasa langit tinggi rendah.

dasar tak sedar diri.

kau tu pun hidup dgn subsidi kerajaan bagi..hamPASSSSS...cis..

p/s: GAP, aku dah balas utk kau..kalau nak letak perisa ajinomoto sila kan..tengah angin aku ni ada jgk melayu yg hamPAS..

Anonymous said...

anon. 9.15am..semua ni tak perlu kelulusan pusat tapi kerajaan negeri. Memandangkan cadangan ini diutarakan oleh tony pua dari dapigs maka suruh la mangkuk hayun ni usulkan dalam dun selangor yang kuasai mereka utk diluluskan dan pas boleh la sokong. Sekiranya dah lulus boleh la ianya dilaksanakan di negeri selangor!

Anonymous said...

SAYA SETUJU!...


Segala Hak keistimewaan Melayu dihapuskan.

Tetapi dengan bersyarat... Oleh kerana ia berkait rapat dengan konsensusu Kemerdekaan negara 1957...

Saya mencadangkan Perlembagaan di rombak semula...dengan Hak Keisitimewaan melayu dan raja2 melayu di dikaji semula bermakkna ikatan pada draf yg sama iaitu Hak kewarganegaraan bukan melayu... JUGA DIKAJI SEMULA.

Draf kemerdekaan dikaji semula.


-underground-

Tasek said...

GAP cuba engko baca Utusan ari nih.. muka depan.. atau

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0728&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_05.htm

engko tengok la betapa sentimental dan sopan je ayat yg PAS selangor pakai utk membantah isu Puk!mak Pua nih.. mana pergi caci maki.. kata-kata kesat yg selalu dituju pada UMNO?? kenapa tak dihamburkan pada PKR/DAP selangor klu benar nk pertahakan ekuiti bumiputra..

sudah-sudah lah PAS.. bantahan kome dalam isu nih sekadar melepaskan batuk di tangga jer.. tak mau nmpak sngat terlalu mengikut punggung PKR/DAP..

Anonymous said...

Abis la porak peranda bumi Melayu ni. Semua benda nk demand. Bagi betis nk peha. Nk kena bagi bontot la ni kot?

Anonymous said...

aku pn nk tumpang setuju gak ngan cadangan GAP nie.

satu cadangan aku, kalau dia org blah dari tanah melayu nie..bawak ler sekali -najib altantuya- tu. sbb dia tu mcm tak suka jer duk kat M'sia nie... hehehe..

Anonymous said...

n.a 9:15..klau kau melayu..memang kau ni pengkhianat bangsa.. klau kau cina..pegi balik kg la babi...

Anonymous said...

PUAK PUAK CINA INDIA NI SEBENARNYA FAHAM TENTANG KONTREK SOSIAL PERKARA 153, HANYA MEREKA MAHU TEST MUNGKIN IDEA TONY TU DAPAT DITERIMA MELAYU,ITU PUN MELAYU MACAM KHALID BRAIM RAMAI,DIA SETUJU CADANGAN TONY PUA, APA JENIS MELAYU NI.

KITA SETUJU SEMUA KEISTIMEWAAN MELAYU DI HAPUSKAN TAPI DENGAN SYARAT SEMUA CINA DIMALAYSIA INI DICABUTKAN KERAKYATAN MEREKA. ATAU LEBIH TEPAT SILA LAH PULANG KETANAH BESAR MEREKA.TAK KIRALAH MEREKA LAHIR DISINI KAH ATAU DIMANA.KALAU CINA SEMUA SANGGUP SYARAT INI, KITA AKAN SERTA MERTA BAWA MEMORANDUM PD DYMM YG DPERTUAN AGONG JUGA USUL KEPARLIMEN. WAHAI TONY PUA LAQNAT INI BARU ADIL.

UNTUK NAJIB ALTANTUYA 9:15 BUKAN MASALAH DAH LULUS KEBELUM, SOALNYA PUAK LAQNAT NI SUDAH BERANI MENCABAR, MEREKA TEST MELAYU MELAYU YG BENGAP MACAM KHALID BRAIM. KALAU GITU ANON 9:15 TU RASANYA MELAYU KETURUNAN MANJIT SINGH DILLON TU KE, KAN DIA ADA TINGGAL 2 ANAK KUNUNNYA CAMPUR DARAH MELAYU.INGAT MELAYU MELAYU YANG MACAM NI YG BAHAYA. APA PUN MELAYU SELURUH MALAYSIA HARUS BERSEDIA, KERANA APA SAJA KEMUNGKINAN AKAN BERLAKU KITA DAH TERSANDAR KEDINDING SEKARANG INI.

Anonymous said...

SETUJU!!!!!!

PakLongSokongUMNO said...

PakLong memang setuju sangat dengan ko GAP.

Peneroka said...

Anon 11:08,

1) Bila rumah 500k takda diskaun, rumah bawah 500k pun lambat laun takda jugaklah
2) Tauke2 perumahan Cina akan buat harga rumah jadi 500k, yg mampu pun kebanyakkan org Cina di bandar2Selangor nie. So ini nak meramaikan org Cina di kawasan2 maju secara sistematik
3) Apasal nak iri hati dgn org Melayu yg beli rumah 500k? Maknanya Melayu tu tak kiralah dia parti apapun, dia dah maju. Adakah sebab income dia lebih dia bukan bumiputera? Lagi cara halus menafikan kejayaan Melayu.
4) Gerakan halus, nak suruh Melayu duduk area luar sikit dan layak di rumah pangsa shj.
5) Memecahbelahkan di antara golongan Melayu berpendapatan rendah dan tinggi. Kalau Melayu tu berpendapatan tinggi, salah ker? kalau dia income lebih, bayar tax dan zakat pun tinggi, bukankah adil.
6) Contoh seorg pensyarah melayu UiTM income lebih 10k + isteri juga pensyarah, mampu beli rumah 500k, takkan nak menidakkan dia sebagai bumiputera apatah lagi dia lebih mulia mendidik ribuan anak bangsa sendiri? Termasuk anak2 guard, petani, pekerja kilang. Mudah mudahan anak2 ini akan dpat beli rumah 500k kelak. Takkan bapa2 mereka nak kata tak layak pulak.
7) Ini sikap prejudis kononnya yg mampu beli rumah 500k cuma org2 politik UMNO. Sedarlah kini ramai anak2 Melayu berjaya, profesional dan mampu beli rumah lebih 500k. So apa masalahnya?
8) Mungkin DAP nak pressure PKNS lah nie, build house more than 500k and priority to Chinese.

eXception said...

Cadangan Tony Pua, adalah satu ujian buat Khalid Gagap. Bermakana, Khalid Gagap WAJIB setuju dan tunduk kepada DAPig jika nak terus duduk atas kerusi DAP. Sebab di Selangor, DAPig yang berkuasa, bukan PKR... Disebabkan keadaan Khalid Gagap yang tersepit dgn isu pasir dan ura-ura digantikan dengan Azmin, maka DAPig mengambil peluang menangguk di air yang keruh demi mahu menyusahkan bumiputera... Jadi Khalid kena pilih antara dua... Betray org melayu atau terus menjilat buntut DAPig demi jawatan MB...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Anonymous said...

saya sangat setuju dgn saudara GAP.... ayat2 begini cukup berkesan utk mereka2 yang kurang faham....

awang said...

Melayu2 barua pencacai komunis memang susah nak tangkap taktik2 halus cina komunis nak menjahanamkan Melayu.

Ini taktik biasa komunis,kena test the water dulu,tengok respon Melayu.Kalau Melayu rilek aje ditambah pulak dengan sokongan Melayu barua,diorang akan kacau lagi jauh hak2 Melayu yg lain yg lebih sensitif sampailah Melayu tinggal sehelai pinggang,barulah diorang puas hati.

Anonymous said...

buat anon2 melayu haprak yang bangang & bingai ....korang kalo suke sgt kt cine dapig ni, gi berambus blk kt china sana...ape la bengap sgt nk paham maksud busuk cina2 komunis ni....tu semua cara halus nk menafikan pemilikan harta utk org melayu...xde kena mengena dgn umno or sape2...bila diskaun ni dihapuskan, secara otomatik beri advantage kt cina2 babi ni conquer tmpt2 strategik n tinggi nilai hartanah....at last, melayu akan tersisih dan duduk kt kawasan terpinggir n luar bandar. ko nampak tak, diskriminasi yg cina2 dapig ni letak melayu? seolah2 melayu ni golongan yg low class...sok lusa, abis semua keistimewaan melayu dirampas sikit2...benda ni semua under kjaan negeri....suke sgt salahkan pusat...aku rasa pusat anon bingai tu yg kena tawil....bodoh bangat! tak sedor diri....x kerana DEB, dh lama ko merempat

Anonymous said...

buat anon2 melayu haprak yang bangang & bingai ....korang kalo suke sgt kt cine dapig ni, gi berambus blk kt china sana...ape la bengap sgt nk paham maksud busuk cina2 komunis ni....tu semua cara halus nk menafikan pemilikan harta utk org melayu...xde kena mengena dgn umno or sape2...bila diskaun ni dihapuskan, secara otomatik beri advantage kt cina2 babi ni conquer tmpt2 strategik n tinggi nilai hartanah....at last, melayu akan tersisih dan duduk kt kawasan terpinggir n luar bandar. ko nampak tak, diskriminasi yg cina2 dapig ni letak melayu? seolah2 melayu ni golongan yg low class...sok lusa, abis semua keistimewaan melayu dirampas sikit2...benda ni semua under kjaan negeri....suke sgt salahkan pusat...aku rasa pusat anon bingai tu yg kena tawil....bodoh bangat! tak sedor diri....x kerana DEB, dh lama ko merempat

rinandamku said...

hapuskan diskaun untuk rumah yg berharga 500K keatas ?

ada melayu setuju , ada melayu tak setuju ..

Ok , mari kita baca maksud yg tersirat disebalik saranan itu ,

1] Rumah yg berharga 500K hanya ada disekitar KL , dengan harga tersebut hanya ada seorang dua melayu yg mampu beli , 90% pemiliknya cina ..

2 ] Apabila kawasan perumahan area kotaraya di penuhi cina , secara langsung pengundi cina akan menjadi majoriti , KL akan dikuasai oleh pengundi cina , malah bandar2 utama akan jadi milik /kawasan pengundi cina ,

3] Apabila PRU , pastinya kawasan bandar jadi kerusi cina ,

bayangkan apa berlaku , cina sebenarnya secara halus menolak Melayu ketepi , tinggal di kawasan pedalaman dan kampung , manakala kawasan bandar milik cina ,

Cina sebenarnya meniru cara Datuk Harun dengan projek Kg Baru , iaitu menempatkan melayu di bandar , kini cina membalas dengan cara lain iaitu dengan memotong diskaun Bumiputera , secara perlahan melayu akan melarikan diri dari bandar kerana tak mampu ,

kita , bangsa melayu jangan fikir setakat untuk melangkah ,tapi fikir bagaimana untuk berlari sama pantas dengan kaum lain ,

kaum cina bukan bertindak membabi buta , setiap saranan dan perbuatan mereka ada muslihatnya , ada maksud yg terselindung untuk jangka masa panjang , kaum cina ada penasihatnya , iaitu cina singapura diteraju oleh bekas PM , Lee KUan Yew ,

ingat kes Lee Kuan Yew melawat p Pinang sejurus Guan Eng jadi KM ? apa maksud dan apa ertinya ?

Melayu jangan mabuk bermain emosi politik sempit seperti PAS dan PKR , jangan sampai kubur kita esok dikencing dan diberakan oleh anak cucu atas kelalaian dan kesalahan kita hari ini ,

kulatlapok said...

salam Bro, SAIFUL KESAYANGANMU kini bermain cinta dengan peguam yg membelanya. Peguamnya patut membelanya kerana akan kasih sayang yg terjalin..." mari selamatkan saiful(MSS)

Anonymous said...

kalau DAP perintah habis lah org melalu duduk...hutan...berkwn dgn org Asli...ataupun duduk pinggir hutan..minum air telaga... kat bandar semua cina kaut...kekeke...kepada melayu yg serba bengap..setuju...jeelah...
dah kamu kata parti kamu tak perkauman..so tunjukan bukti...kamu sokong 100% cadang DAP...kekeke...kalau bantah bermaksud Pas perkauman gak..

Apehal..pulak diam...bila kerajaan PAS nak memberi diskaun rendah pada melayu di kedah sehingga 50%
jika perumahan di buat di atas tanah rizab melayu...tanah rizab melayu...bukan atas tanah biasa...DAP awal lagi dah beri amaran...kekek...kecut telur Puak2x melayu PKR/Pas

Anonymous said...

uanonymous 12:23

Kerajaan adalah kerajaan... Parti adalah parti...bila ada parti membentuk kerajaan...rakyat yang tak menyokong parti tersebut juga dibawah tanggung jawab parti yang membentuk kerajaan..

Oleh itu untu kau yang monyet...kerajaan memang tanggung jawab dia tanggung semua rakyat tak kira ideologi politik...inilah masalah bila satu parti dah lama bentuk kerajaan...peyokong jadi monyet ingat kerajaan itu untuk orang yang sokong parti dia je...dasar babi.


GAP, kau attack Tony Pua tak perlu letak muka anak bini dia..ini seolah-olah mengugut...babi...

GAP KEMBALI said...

kulatlapok

kasihan bila menyokong peliwat cuba memberi hujah.
penyokongnya,macam kulatlapok.

adalah normal bagi lelaki dan wanita bercinta.bodoh nya kau melarang saiful dan wanita itu bercinta.

apasal, nafsu gay kau terencat ke ?

tetapi tidaklah normal bila lelaki dan lelaki saling meliwat.

kan aku dah kata taraf iq politik dan iman kau takat buku lali je..

gay gay..

zamsalam said...

UMNO perlu jadi ULTRA MELAYU...!

1. Aku SETUJU kerakyatan warganegara Malaysia untuk kaum Cina ditarik balik..

2. Meminjam kata2 Tony Pua.. "kompetitif".. jadi Melayu akan "bermain" dengan Kaum Cina "as opponent" bukan "as partner". Ini baru adil..!

3. Aku bersedia untuk menjadi "MISKIN" semula tetapi hak & maruah Melayu terjamin. Dari menjadi "KAYA" tetapi hak & maruah dipegang oleh kaum cina.

zamsalam.sabah.

p/s: Harap2 para pemimpin2 kita yang "terhutang budi" keterlaluan dengan kaum cina, cepat2 beralih kepada kehidupan "miskin" yang berMARUAH...!

Anonymous said...

ini lah akibat nak merdeka dengan mudah...penuh dengan perjanjian syaitan...umno yang patut dipersalahkan...

Anonymous said...

najib tuya.....bagus ko.....sokong babi...ko pun babi......

otak ko ni suma letak kat jubo kot
subsidi tu untuk semua.....kalu kena tarik, semua rasa....diskaun untuk bumi, kalau kena tarik...yg untung cibai cibai tu....macam ko la cibai.......

ko org pikir la panjang sikit....ni bukan isu duit.....ni isu cina babi tu nak test setakat mana melayu cibai, puak pakatan la termasuk la ko, bole di pijak sikit sikit....lama besok ada lagi isu yang nak di usik....kalu yg ni bole lepas, siapla.......lama lama, telo ko pun di jentik, tapi ko tak rasa apa apa pun, ko angguk je......cibai punya pakatan.....ko pun cibai sekali........

bro gap, otak puak ni dah bengap.....suruh jilat jubo pun, angguk je dia org ni.....

-anti jubur-

Anonymous said...

PELIK BETUL..MASIH ADA MELAYU YG SOKONG CINA BABI NI...APA NAK JADIK TAK TAU LA.

Anonymous said...

salam......

semua alasan korang mengarut ajeee.....Najib hapuskan terus DEB, takde pulak berdetik marah penyokong UmNO nie....terang2 melayu lahanat tuh tak suka melayu lain dibantu....fikir2 kan lah....

Ujang said...

Betulll...sama rata sama rasaaa...baru adil. Bolehlah berambuss dari Tanah Melayu ini...ayuhhh bangsa seagama ku pertahankan hak kita dan Islam!

Ujang UB44

kulatlapok said...

salam Bro, terima kasih kerana sudi MENCACI... GAP yg mempunya IQ setinggi bak bintang di langit gagal menangkap maksud yg tersirat..

rupanya ko ngan aku x jauh mana IQnya, 2x5 jugak..terima kasih kerana MENCACI..

anony jly28 (8.27pm)punya komen and anony july 29 (8.42am)ko x dapat nak jawab secara ilmiah,

TERIMA KASIH KERANA MENCACI, AKU BUKAN ANONY..SENTIASA BERSEDIA.

Superyop said...

Mana yang setuju dgn Tony Puaka ni sah cina sesat menyamar melayu atau melayu yang masih ada kasih sayang pada DAP! Korang tengok la nasib orang melayu di Singapura baru korang faham akibat mencium bontot Lee Kuan Yew..Apa la bongok sangat Tony Puaka takada kuasa.. Bila diorang dah ada kuasa lagi teruk dari ini diorang boleh buat masa tu baru nyesal tak sudah..

Sekarang aku cadang kita buat memorandum ke, face book ke minta haramkan DAP dari muka bumi Malaysia ini.. Amacam?