Monday, July 12, 2010

TERKINI ISTANA NEGARA BARU !



james nayagam dari suhakam makin nak tunjuk biadap. james nayagam orang biasa dalam suhakam tapi kerja dia sekarang bukan bertindak atas kapasiti suhakam,sebaliknya cuba nak ambilalih tugas CIDB,JKR dan jabatan tenaga rakyat.

james nayagam orang suhakam. dia nak siasat tuduhan 3 orang pekerja asing yang tak dapat gaji dalam projek pembinaan istana negara. gila mangkok ni, ada ramai dan banyak lagi kes orang tak dapat gaji kat luar, dia sibuk serang istana negara.

isu tak dapat gaji ni dah lama settle. CIDB,JKR,tenaga rakyat hatta kedutaan indonesia pun dah sahkan tiada masalah seprti yang james nayagam,malaysiakini dan the star kecohkan.

semua nak cari pasal, pasal ini peluang terbaik nak busukkan semaksima mungkin nama institusi raja melayu.

istana negara baru di jalan duta ini tanahnya telah digazetkan pembinaannya pada tahun 1963.

hari ini james nayagam cuba cari pasal dengan projek istana. maklumat terbaru yang kami terima,james nayagam telah menulis surat kepada JKR untuk memberi kebenaran kepada beliau masuk ke tapak projek ini tanpa pengawasan kontraktor utama dan sub kon. cadangan gila daripada pesuruhjaya gila, umpama nak masuk rumah orang periksa apa ada didalam rumah tanpa minta kebenaran pemilik rumah.

kami dapat maklumat surat ini tidak ditandatangani oleh bos besar suhakam, tan sri hasmy agam. jadi apa motif james nayagam buat surat ini secara tergesa-gesa ?

jabatan keselamatan negara (JKN) telah memberikan kebenaran kepada suhakam masuk ke tapak projek tetapi masuk dengan iringan kontraktor dan sub kon, dan masa lawatan hendaklah dilakukan pada siang hari. james nayagam nak masuk waktu malam !

kita harus faham akan 'beberapa faktor keselamatan' yang perlu dirahsiakan dalam pembinaan projek istana negara baru ini..contohnya lorong-lorong rahsia dll..harap faham jadi adalah menjadi bahaya besar kepada 'keselamatan' kepada YDPA jika detail ini diperolehi dan didedahkan kepada umum.

mengikut sumber juga, kabarnya malaysiakini dan asia sentinal semakin kepanasan apabila artikel dalam tulisan mereka mendakwa 2 orang sultan menerima rasuah ratusan juta hasil daripada projek ini dijadikan bahan kes utama .. kita sudah perolehi artikel ini.

3 comments:

Anonymous said...

Salam Bro GAP,

isu pekerja tak bayar gaji tuh, sajer je. Jgn bagi diorang masuk tanpa pengawasan con n subcon. Giler, istana tu bro. takkan nak dedah pelan ke apa ke. Pembinaan security, terowong ke apa ke, mesti RAHSIA.

Macam military matters, takkan nak semua declare kat umum kot... national security must be protected!!!

Ular Menyusur Akar said...

Kata pendek dari aku; Nak duduk di Malaysia ke tak nak? Nak duduk taat!!!

agbr47: Itu belum lagi jadi tuan di Negaraku Malaysia.

Unknown said...

lihatlah , ketika cina dan sebilangan hindu berganding bahu , berkerjasama erat menganyang instusi kritikal Melayu , bangsa Melayu sendiri masih bercakaran , malah mengkafirkan saudaranya sebangsa seagama demi undi dan kuasa ,

Apa jadahnya suhakam buat check megejut pada tapak projek istana ? ada nenek dia ke kerja kat situ ? si Nagayam tu kerja apa sebenarnya ?

jgn dibiarkan para bangsat ni bermaharajalela , kena perhati dan tegur , jgn biarkan kaduk naik junjung , cacing naik kemata ,

ini tanah melayu , istana itu Raja melayu yg akan bersemayam ,lalu apa kuasa/hak pendatang ini buat sibuk ?