IKLAN BERBAYAR

Tuesday, August 31, 2010

ALLAHUAKBAR ! MERDEKA MERDEKA MERDEKA

kali ini merdeka dalam hati aku penuh bermakna. bukan sekadar nombor nya sudah mencecah 53 tahun, tetapi cabaran yang aku fikirkan paling hebat pasca kemerderkaan sudah ada di depan mata.

memang dulu, kebanyakan perang menuntut kemerdekaan adalah lebih berbentuk fizikal. tidak perlu merenung jauh, perhatikan sahaja bagaimana anak melayu bernama leftenan adnan ditikam bertubi-tubi kerana bangkit menentang penjajahan. leftenan adnan mempertaruhkan nyawa, begitu juga dengan berpuluh dan beratus lagi pahlawan melayu.

perit hidup sejarah zaman dulu bagi generasi muda hanya sekadar berlandaskan kepada pemahaman literalisasi dan buku sejarah. buku sejarah sekadar mencatit sejarah, tetapi mendengar sendiri rintihan kaum tua akan pengalaman sukarnya hidup lebih menusuk jiwa.

arwah atok dan nenek aku sudah lama pergi. tapi bisikan mereka akan perit hidup susah bangsa melayu takkan aku lupakan. kenapa aku takkan lupakan ? kerana nasihat mereka pada ketika aku berumur belasan tahun realitinya sudah menjelma di depan mata.

arwah nenek aku pernah cakap pasal keluarganya lari ke hutan di kapar. menyaksikan beberapa kerat pakciknya ditikam,dibunuh oleh jepun. ubi kayu adalah makan utama. bagaimana mereka berselindung di hutan kerana dikejar jepun.

apapun nasihat arwah tok yang tidak akan aku lupakan sampai mati adalah pesanannya mengenai bangsa cina. dia kata cina adalah yahudi nombor dua. aku muda dan tak paham akan maksudnya.

tapi hari ini kebenaran kata arwah tok adalah cukup tepat. itu nasihat orang tua yang telah meninggal pada tahun 1987, pada usia 73 tahun.

pada aku kemerdekaan kali ini akan aku optimakan usaha dan daya juang. bukan kerana aku tahu cina itu yahudi nombor dua, tetapi yang lebih berbahaya apabila ada anak bangsa sendiri menjadi jalang dan pengkhianat kepada agama dan bangsanya sendiri.

proses pembaikan umat akan senantiasa bermula dengan kealpaan pimpinan. umno sudah di ajar,umno sudah di beri amaran oleh rakyat pada 2008. bagi aku itu qada dan qadar ALLAH swt.

sayang parti yang diharapkan menjadi pengganti dan dapat mengubah keadaan masalah islam dan bangsa tidak bertindak seperti yang diharapkan. 2 tahun pasca 2008,pas lebih hancur dan lebih teruk jika dibandingkan dengan kewujudan umno selama 50 tahun !

apa yang diucapkan sebelum memerintah adalah lain sekali praktikalitinya pasca 2008. apa gelaran yang harus diberikan kepada pas/pkr ? jawapan pelacor agama dan bangsa.

lebih teruk mereka tidak insaf akan teguran,tidak peka pada kritikan. ayat quran diguna suka hati kepala bapak mereka asalkan cina dan india bagi undi..nik ajis adalah bapak penyesat umat. ini hakikat. anwar bagaimana ? hhmm aku terdehem kerana kamu tahu apa yang aku tahu.

merdeka kali ini membawak erti besar dalam hidup. aku tidak pernah bermusuh dengan cina tetapi aku bermusuh dengan pemimpin yang usik dan pertikaikan hak agama dan bangsa aku. aku yakin jika rakan sekelas berbangsa cina membaca tulisan aku,pasti 110% mereka setuju. dulu waktu sekolah memang kami melayu cina india adalah saudara. kami sudah lama praktikan konsep 1 malaysia. nak tahu kenapa ? asal ada gaduh sahaja, sekolah kami melayu cina india akan bersama berentap dengan sekolah lain yang datang dengan kumpulan melayu cina dan india jugak.

kami kerap saling kutuk mengutuk. cina aku panggil lancau, cina panggil india pundek dan india panggil melayu belacan..kutuk kami cukup mesra. kerana kami bersama di sekolah campur yang sama.

masalah kit siang,tony pua,namawee adalah hasil kesilapan pendidikan sekolah SJKC.. mereka tak bercampur dengan melayu dan india, dek kerana itulah mereka bila berpolitik sanggup melanggar adab dan sensititiviti kaum.. SJKC tidak melahirkan personaliti negawaran, mereka melahirkan personaliti ultra kiasu yang sempit kepala otaknya.

percayalah tuan-tuan, aku akan melakukan yang terbaik, tahap paling maksima untuk kembalikan semula maruah kita yang diganyang.

selama yang kamu kenal gap, ini baru permulaan. merdeka paling bermakna apabila anwar,nik ajis,kit siang dan seluruh gerombolan otak sempit mereka ditumbangkan dalam pru ke 13 nanti !

kepada seluruh pejuang mujahid anak bangsa sebelum kemerdekaan, aku ucapkan terimakasih atas pengorbanan kamu. sesuatu yang tidak mampu untuk kami generasi baru tempuhi.

namun darah dan keringat kamu memberikan kemerdekaan tetap akan kami pelihara dan pertahankan sampai ke akhir hayat.

23 comments:

Esperalzi said...

Selamat Hari Jadi ke 53 Malaysia tersayang! Semoga Allah panjangkan umur mu Malaysia, semoga Allah murahkan rezeki mu Malaysia, semoga Allah makmurkan mu Malaysia, semoga Allah lindungi mu Malaysia dari bencana alam, semoga Allah lindungi mu Malaysia dari bencana buatan manusia, semoga Allah amankan mu Malaysia, semoga Allah selamatkan mu Malaysia dari segala gejala soaial, semoga Allah kekalkan mu Malaysia di bawah pemerintahan orang Melayu dan Islam, semoga Allah lindungi mu Malaysia dari pengkhianat2 yang bertopengkan Islam, semoga Allah lindungi mu Malaysia dari ulamak2 palsu yg sedang memporakperandakan umat Islam/Melayu dengan fatwa2 palsu yg diihamkan oleh Iblis. Dan semoga Allah utuhkan wilayah mu Malaysia dari Perlis sampai ke Sabah. Happy Birthday My Beautiful Country, I Love You! Forever and Ever!

kisah hidup said...

btol!!!!skolah kebangsaan la yg menyatukan kaum2 di negara ni...spttnye dihapuskan je sjkc dan sjkt..

Anonymous said...

betul GAP, adakah kebetulan??ulangtahun kemerdekaan kali ni betul2 aku hayati.. terima kasih pada peristiwa...

aku rasa prkara yg sama dapat dirasakan dalam diri individu remaja Melayu dalam UMNO yg betul2 ikhlas berjuang untuk Agama, Bangsa dan Negara..

Semoga Malaysia terus dirahmati Allah.

Selamat menyambt ulangtahun kemerdekaan

kuchingitam said...

Esperalzi,
salam merdeka,
amin amin ya ALLAH.

hapuskan pertuturan bahasa cina di khalayak umum,hapuskan pengunaan nama cina,hapuskan sekolah jenis kebangsaan.

Anonymous said...

BETUL 100% CAKAP BRO GAP!!DULU MASA SEKOLAH BUDAK CINA DAN BUDAK INDIA LA BEST FRIEND AKU.TAPI HARI NI DEK KERANA CINA2 HARBI YG TERAMAT CELAKA LAH AKU JADI RASIS DAN AMAT BENCI PADA IMMIGRANTS DIBAWAK PENJAJAH NI.AKU TAK PERNAH PERTIKAIKAN STATUS MEREKA SEBAGAI PENDATANG,TAPI KALAU KITA YG PENDUDUK ASAL DITUDUH PENDATANG MAKA TERPAKSA AKU BUAT APA YG AKU BUAT HARI INI.MEREKA BOLEH KATA APA YG MEREKA RASA BETUL..DAN AKU TAK TERAGAK2 MENHINA MEREKA DGN APA JUGAK PERKATAAN YG AKU JUGAK RASA BETUL.SELAGI AKU MASIH BERNYAWA,AKU TAK AKAN BIARKAN BABI2 MATA SEPET HINA AGAMA DAN BANGSA AKU!!

SUPPORT CIKGU SITI INSHAH MANSOR!!

agbr47 said...

PAS dan DAP berjaya menanamkan kebencian kepada kerajaan dan pemerintah kepada anak-anak mereka sejak dari anak-anak lagi. Tidak saperti UMNO, menggagap perjuangan parti hanya hak mereka sendiri dan bergerak bersama seangkatan mereka sahaja. Mereka anggap anak-anak mereka tidak perlu mencampuri urusan saperti ini dan merupakan satu kesalahan pula. Sebab itu semangat ahli PAS lebih jujur kepada perjuangan parti.

Kalau pun tidak perlu di terapkan kepada perjuangan parti, tanamkanlah cinta negara kepada mereka.

Ramai ahli UMNO tidak menghiraukan anak mereka telah mendaftarkan diri sebagai pemilih atau tidak. Ahli parti politik yang terbesar dalam negara tetapi anak muda Melayu yang masih di katakan paling tertinggal dalam pentaftaran pemilih? Jika ibubapa UMNO sendiri yang berusaha mendaftarkan anak-anak mereka sebagai pemilih, sudah tentu ramai anak muda memihak kepada kerajaan. Sikap kerajaan supaya anak-anak tidak terlibat dalam politik, inilah akibatnya.

Parti pembangkang sanggup mendokong anak-anak mereka dan di pakaikan dengan pakaian berlambangkan parti serta melibatkan diri dalam perarakan demo dan kempen piliharaya telah menjadikan anak-anak mereka taksyub kepada parti apabila telah dewasa. UMNO, berani buat saperti ini?

Semua anak-anak aku telah aku dokong sejak bayi lagi untuk menyertai setiap kali Perhimpunan Hari Kemerdekaan sehinggalah mereka terlibat sendiri dalam perhimpunan tersebut melalui kegiatan sekolah mereka.

agbr47: Apakah UMNO akan berakhir selepas era seangkatan mereka juga berakhir?

kulatlapok said...

apa yg ko jeritkan2 MERDEKA DAAA..sedang elemEn penjajah masih menebal dalam diri ko...apa makna merdeka setakat laungan je... TAKDAK MAKNANYA..........??? BUKTIKAN ELEMEN PENJAJAH SIFAR dalam negara ini...??

Kenn said...

dan juga kita sama-sama memperjuangkan kemerdekaan sistem pendidikan negara ini dari elemen-elemen anti-nasional, demi anak bangsa.

MERDEKA!

Anonymous said...

Selamat hari merdeka......

selagi kamu ada, org2 yang telah kau sedarkan seperti aku akan terus berada di belakang kau..

meyokong perjuangan agama, bangsa dan negara!

anak merdeka said...

Salam merdeka!

Menonton filem2 berunsur sejarah dan patriotik seperti Hati Malaya,Leftenan Adnan,Bukit Kepong,Darah Satria,Sarjan Hassan dan satu dua filem lagi seolah2 menyuntik dan memperbaharui semangat patriotisme ke dalam jiwa.Namun cuma itukah saja filem patriotik kita?

Filem2 begini tidak mampu menarik penonton ke pawagam kerana rakyat Malaysia terutama orang Melayu lebih berminat filem2 genre komedi dan remaja ala mat rempit dan bohsia mahupun filem2 seram yg khurafat.

Namun kerajaan wajib memperuntukkan sejumlah dana untuk filem2 sejarah dan patriotik yang menyingkap kembali jerih-payah,darah dan airmata generasi terdahulu dalam usaha memerdekakan tanahair tercinta.Biar anak2 muda yg leka dan khayal dengan dunia masing2 tahu kemerdekaan ini bukanlah percuma dan tidak semudah yg mereka sangkakan.Biar anak2 muda ini tahu menilai erti kemerdekaan dan lebih mencintai negaranya!

Sekurang2nya setiap tahun biar ada satu atau dua filem2 begini atau filem2 ketenteraan tempatan.Walau tak boleh dijual tapi sekurang2nya kita ada filem2 patriotik untuk tayangan tahunan setiap kali ulangtahun kemerdekaan.Semoga dengan bertambahnya jumlah filem2 begini akan menambah rasa kecintaan kita kepada tanah tumpah negara kita.

Merdeka!Merdeka!Merdeka!

Anonymous said...

Setuju dgn kau GAP.
Sekolah Kebangsaan menyatupadukan kaum. Tapi PAS kata Sekolah Kebangsaan adalah sekolah sekular tidak menerapkan Islam.

Cis..aku pergi sekolah agama jgk PAS oii..

Aku tak ada masalah dgn cina atau india. ramai kawan kawan aku cina & india. masing masing juga resah atas apa yg berlaku.

Anonymous said...

GAP, umur saya seusia tanah air.Saya menanti posting begini dari anak anak muda macam GAP.Menitis air mata saya mengenang posting ini dan kehancuran yg dibawa oleh PKR/PAS dan pemimpin DSAI.Teruskan jaya juang GAP.

Anonymous said...

Selamat menyambut ulangtahun kemerdekaan Malaysia yang ke 53. Alhamdulillah ku panjatkan syukur dengan limpahan Allah kita semua rakyat malaysia masih berasa keamaanan selama tinggal di bumi bertuah ini biarpun negara seringkali menerima dugaan dan ancaman dari mereka yang otaknya masih lagi terbelenggu dengan ego dan emosi yang melampau bangap dan kurang ajarnya. semoga Allah sentiasa memberkali kita semua. dan besar harapan aku agar kerajaan yang memerintah dulu, kini akan terus memegang tampuk pemerintahan negara ini untuk selamanya insyaAllah. Allahuakbar selamatkan malaysia dari segala bencana. kekalkanlah keamanan ini hingga ke hari kiamat.

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Untuk menghapuskan sekolah cina buka kembali sekolah rendah dan menengah aliran english disetiap bandar dan pekan sure sekolah tamil dan cina akan kekurangan murid seperti zaman 60an dan 70an.Tidak dinafikan zaman sekolah aliran english dulu hubungan 3 kaum cukup erat terutama waktu sukan antara sekolah.Heeeeee nanti ada yang buat demo dan berguling atas jalan pula.
Heeeee Roar like a tiger

Anonymous said...

Memang orang tua2 kita slalu pesan..jgn pecaya Cina..tapi bagaimana generasi melayu skarang seperti saya yang bekerja bersama2 org cina,tuan rumah- cina, majikan kadangkala Cina..saya tidak benci Cina..tapi benci pada kaum2 lain juga termasuk Melayu yang tidak berada dalam kebenaran..terutama pengikut PAS yang megiyakan shj kenyataan Nik Aziz -pemimpin yg suka menyalah tafsir kenyataan Al-Quran.

Anonymous said...

http://zahrainmp.blogspot.com/2010/08/nasib-melayu-di-pulau-pinang.html

razaainiza said...

Selamat menyambut Hari Kemerdekaan ke 53, moga Negara yang tercinta ini akan terus bertahan melawan segala anasir jahat yang makin berleluasa menjadi barah dalam aliran kemajuannya. Hiduplah bangsa Melayu sebagai pemimpin Malaysia. Hiduplah
Bangsa Melayu sebagai pejuang agama Islam yang abadi. Moga Allah terus merahmati perjuangan IKHLAS KAMU. BN ITU BINA, BELA NEGARA. PR ITU PENIPU, PEMUSNAH RAKYAT.. pasti kita peroleh kemenangan selagi keyakinan kita pada Allah. Merdeka, merdeka, merdeka, merdeka dan terus pertahankan kemerdekaan yang telah dianugerahkan Illahi kepada kita selama ini.... Perkasa Malaysia, Perkasa jiwa bangsa.

Anonymous said...

Terima kasih bro Gap. Tulisan ini nampaknya lahir dari hati nurani bro. Jom kita tingkatkan usaha, tumbangkan PAKATAN HARAM JADAH. Malang sekali GAP, ada orang Melayu yang tak sedar diri membantu menghancurkan kaum sendiri. Melayu gampangan ini mesti diajar cukup cukup!

Tahniah GAP!

Kepada semua pejuang bangsa,

SELAMAT HARI KEBANGSAAN!
MERDEKA KAN BANGSA DAN MARUAH BANGSAKU!!

sangtukangkata said...

merdeka... moga islam melayu akan berjaya kat malaysia ni.. tumbangkan pakatan haram yg merosakkan.. termakbul... amin...

Anonymous said...

merdeka gap!

aku teringat masa kat kampung dulu.....aku sekolah rendah awal sampai pertengahan tahun 70an.....kampung aku ramai jugak cina....takde masaalah.....kalau ada kenduri, jemput pakai mulut, siap datang anak beranak lagi......kat sekolah, aku duduk ngan amoi sebelah aku, depan aku ngan belakang aku...kalau main game tu, aku pun joint sekali.....happy je

sekarang ni dah lain macam je....tah apa hal tah....

waktu sekolah menengah hujung 70an, asrama kat kelantan....aku ingat dah mula ada group dah.....baru form 1, form 2 dah pandai bezakan org pas ngan bukan pas....pas dah train anak dia org dari kecik lagi.....lantakla....

yang aku risau sekarang ni aku kat indonesia pulak, cari makan....nak balik raya minggu depan...yang aku suspen ni, kena ganyang pulak aku nanti...he he he.....tapi org sini cakap, media sini yang banyak buat problem.....kasi api hari hari

ko doakan aku selamat balik gap....he he

selamat hari raya....


-anti jubur-

kingnek said...

Kalau kita kaji kronologi masalah perkauman yang terbaru ini, kita boleh lihat bahawa ia bermula dari zaman Pak Lah, dia dan Kitol biarkan isu perkauman dibicarakan secara terbuka

Kemudian, dilepaskan si BABI. BABI menggunakan hak cina dan india untuk tarik undi mereka. Persekutuan haram antara DAPigs dan PAS pula menyebabkan DAPigs menjadi semakin berani, kerana orang Melayu PAS yang sesat akan 'halal'kan segala perbuatan salah mereka

Pada aku, ISA mesti digunaka, tapi bukan untuk orang yang tak bersalah, hanya bagi mereka yang mencabar pelembagaan. Dan ramai dari mereka dari DAPigs

Kalau di Singapura, perkara kecil yang boleh meyebabkan jadinya isu perkauman akan cepat diredakan dengan ISA, korang lihat lah akhbar Singapura sejak beberapa tahun lepas, gunakan factiva, sebab tu susah ada kes perkauman di Singapura

Kerana dibiarkan saja isu2 terus dihangatkan, sebab tu puak KKK makin berani.

Anonymous said...

Aku dah dua tahun tak sambut merdeka. sebab yg merdeka adalah DAP bukan Melayu

Anonymous said...

Syabas, teruskan semangat kemerdekaan ini, agar anak bangsa terus membara serta dibakar semangat agar terus memelihara Negara ini terus selesa untuk Agama, Bangsa dan Negara. Perlembagaan Negara jangan dibiarkan dicemari oleh unsur-unsur jahat serta yang buta matanya kerana kuasa dan wang ringgit.