Wednesday, August 25, 2010

HISHAMUDIN LIABILITI KEPADA UMNO !


benarkah dakwaan 4 remaja cina adalah dalang yang menyimbah cat kat surau seperti yang kecoh baru baru ini ? kalau benar, adakah mereka akan bebas dan tidak dikenakan hukuman setimpal gara-gara mereka itu cina ?

aku tanya ? benarkah cina..?

aku jugak nak tanya...apa dah jadi dengan hasil siasatan surau dan masjid yang pernah dilempar kepala babi dan daging babi ? makin senyap je hishamudin amaran ? mana hasil keputusan siasatannya wahai hisham menteri amaran ?

2 beradik yang baling molotov koktel dah ditahan dan dihukum pun. hishamudin...kau ni list nombor satu menteri paling memualkan dalam sejarah malaysia ! jadi cekgu p jasmani lah ! jangan sibuk dengan kempen H-2-o kau tu !

31 comments:

Anonymous said...

INI HISHAMUDDIN MENTERI PALING PENAKUT,SAMALAH DENGAN NAJIB KAN BAKA YANG SAMA.

KALAU NAK TAHU MENTERI AMARAN NI LEMBIK MACAM JELLY.CAKAP LEBIH BUAT TAK ADA.TENGUK LE SOAL PENDATANG HARAM TU,BUKANMAIN LAGI NAK BUAT OPERASI TAPI HANGAT TAHI AYAM JE.

KALAU MENETERI UMNO MACAM NI TAK PAYAH UNDI LE,PATRIOTIK TAK ADA,PENAKUT,NAK GAJI SAJA,

TAK PERNAH HIDUP SUSAH MACAM MANA NAK PATRIOTIK.

Jack Satime said...

klu DS Hishamudin jadi PM.. kita semua akan kembali ke era Pak Lah.. percayalah!

Azwar said...

entahlah, menteri bodoh ni lebih baik kasi jawatan kat orang lain je. yang aku pelik sangat skang ni... apsal bila kes babitkan orang melayu/islam semua orang nak senyap je.

Anonymous said...

Kalau orang Cina tak berani ambil tindakan. Kalau orang Melayu di penjara di denda dia aibkan. Lihat sahaja apa komen Cina MalaysiaKini. Yang simbah cat tu orang UMNO punya kerja. Macam tu pun nak di maafkan. Malang UMNO punyai pemimpin yang lembik macam Hishamudin.Baling Cat merah kat surau di katakan "vandalism" pijak kepala lembu di penjara. Percayalah orang yang baling cat ni akan lepas bergitu sahaja, serupa macam kes kepala babi. Syabas Satu Malaysia,

Anonymous said...

Memang betoi apa yang dinyatakan oleh GAP. Saya sokong 100% pandangannya berkenaan Hishamudin Menteri takde telor hanya cakap-cakap kosong dan takut ambik tindakan. Takut sangat ke dengan non-muslim punya ugutan sampai senyap dan lambat buat komen tentang tindakan surau dicerobohi. Takde satu pun pemimpin UMNO baik dari kalangan MT, Pemuda, Wanita atau Puteri bangun dan bersuara. Semuanya tengah syok sendiri dengan jawatan parti tapi bukan pemimpin UMNO sejati seperti tahun empat puluhan dan enam puluhan. Semua nya pengecut kenapalah perwakilan umno banggang pilih mereka-mereka yang jadi pemimpin tinggi dalam umno. Tukar aje pemimimpin umno yang baru dan pilih yang benar2 pejuang bangsa bukan lintah darat yang hanya gunakan jawatan mengumpul kekayaan sendiri. Hishamudin adalah menteri glamor yang duduk dalam kumpulan umno elit yang tak guna satu sen. Kalau pasal surau dicerobohi dia diam tapi kalau gereja dia berkokok macam ayam jantan gila. Cesss...pengecut punya menteri KDN.

hangkedee said...

Umno mungkin dah tahu Keputusan PRU 13 agaknya.

Anonymous said...

menteri pondan..

Anonymous said...

Chua Soi Lek kata "revoke their citizenship" pada orang yang baling cat kat surau tu. So tunggu apa lagi. Kalau tang melayu, cepat je dapat tangkap dan dah kena penjara pun 5 tahun.

Anonymous said...

Memang Puak-puak UMNO dayus x de batu. Dieorang sekarang ni ikut je apa cakap puak2 mata sepet yg x sedar diri tu. Tadi aku baru je Hantar Borang keahlian perkasa.Ingat ari tu nak masuk UMNO tapi selagi ada najis dalm UMNO seperti Curry Jamaludin, Hisyam Amaran & Nazri Aziz anak haram jadah tu, aku tak akan masuk UMNO sampai bila-bila. Mereka tu lah sebenarnya pengkhianat agama dan bangsa. Musuh dalam selimut. Najib x sedar lagi ke? atau buat buat x sedar. Nanti kalau aku buang tiga ekor haram jadah ni, orang cina x sokong aku lagi...tu la ghamaknya apa yang bermain dalam kepala najib...najib oh najib. Abehlah nko najib...Ayahnda Tun Mahathir..tolonglah kembali selamatkalah bangsamu.

Anonymous said...

Yang penting kita perlu pastikan Hisham Pondan tidak menggantikan Najib sebagai PM.

Pendekar Melayu said...

hishamudin sepatutnya meletak jawatan!

anakmuda25 said...

Saya merasakan bahawa Menteri ini tidak berjaya menjalankan tugas dengan baik kerana terlalu berlembut (terutama dengan bukan bumiputera). Percayalah bahawa yang menyokong Menteri ini hanyalah mereka yang berkepentingan dan saya yakin bahawa rakyat sudah mula menyampah dengan Menteri ini terutama bila mengeluarkan kenyataan. yang paling menyedihkan, apabila saya berborak dengan rakan beperwatakan lembut, mereka ketawa dan menyatakan mereka lebih garang dari menteri ini.
Nasihat saya kepada menteri ini, jangan takut gunakan ISA atau ambil tindakan, paling tidakpun mereka akan berdemo dan tidak akan menyokong kerajaan, bukan tidak akan, tetapi tidak pernah..Keras sikit lah wahai menteri ini

Sangtawal Sakranta said...

salam gap,

aku pun dah lama mual dengan menteri amaran ni, KJ dan rosmah-pokjib

wassalam.

Ilham-Kembara said...

Aku dah penat tgk tindakan terpilih KDN. Skrg adalah masa utk bertindak, bukan lagi masa utk bercakap. Sesiapa ada idea utk menyedarkan org berkenaan supaya bertindak segera demi keamanan negara?

usin said...

GAP, JANGAN BUAT PROVOKASI. PROVOKASI ADALAH KESALAHAN DI BAWAH AKTA BLA BLA BLA. JANGAN MENGHASUT, JANGAN TIMBULKAN ISU PERKAUMAN, RASIS BOLEH DIKENAKAN ISA. INI AMARAN KEPADA KAMU GAP. AMARAN! AMARAN! AMARAN!
-boring betul, balik2 amaran. tegasla sikit, awk tu anak dan cucu bekas pemimpin besar negara. jgn jadi liabiliti kpd pemerintah. biar jadi manusia yang berpuashati kpd jawatan yg disandang. kalau takut, berenti.

manbp said...

bro..utk kepentingan umno dan bangsa melayu...hisamudin ni wajib disingkirkan..
bahaya kepada umno sbb dia ni naib presiden umno..
kalo jdi presiden umno mesti hancur melayu..

Anonymous said...

menteri KDN skg nie menteri banggang..kalau melayu laju je dia tangkap, kalu pendatang cina/india, confirm laa terlepas..DS Najib nie dia tk nmpak ker yg sepupu dia nie banggang tk bole wat keja?

Agak2 si Hishamudin si mulut lebar tuh baca tak comment kita nie?? peduli ape aku kalu dia baca ke tak, yg penting dia tuh sememangnye menteri yg paling banggang pada era Najib nie...confirm..

Anonymous said...

Baik letak jawatan, pastu duk rumah usap telo je... hehehe

Anonymous said...

Betul. Untuk kebaikan UMNO Menteri Amaran perlu disingkirkan. Jangan jadi puak Pembangang eh.. pembangkang haram jadah tu. Pemimpin dah nyata pesongkan akidah umat masih simpan, dah nyata luar tabii masih simpan, terpengaruh ajaran komunis pun masih simpan. UMNO perlu bertegas dalam hal ini. Aku sangat sayangkan UMNO tapi sangat benci pemimpin yang menjurus kearah kemenangan puak-puak PEMBANGANG eh... salah lagi..pembangkang.

Anonymous said...

GaP

I dah lama nampak prestasi sepupu tok jib ni. hmmmmm nothing much. talk louder than action.

kementerian penting mcm dia pegang sekarang ni lebih baik bagi pada TOk muhyiddin. he works this talk.

Ms P :D

semboyan said...

Salah satu penyebab 13 Mei dulu pun disebabkan orang2 Melayu merasa marah kepada tunku yg lemah dan pro cina(sekurang2nya itulah anggapan Melayu ketika itu).Sampai Tun M ketika itu pun menulis surat kepada tunku atas 'kelembikan' tunku.

Sekarang sejarah sedang berulang,nampaknya api perkauman semakin menjadi2 tanpa tindakan drastik dr pihak kerajaan untuk membendungnya sehingga ke akar umbi.Yang ada cuma langkah2 cover up dan cover line seperti kata2 'tindakan budak2 nakal' atau 'vandalism'.Cuma yg diambil tindakan apabila pesalahnya melibatkan orang Melayu,ketika itu tidak ada pula tindakan cover mengcover tadi,sebaliknya dengan seberapa segera mahu dihukum dan dilondehkan.

Menteri Amaran Dalam Negeri cuma mampu melihat tapi tidak berbuat apa2.Mungkin keadaan yg 'sesuai' belum tiba lagi. Mungkin apabila sudah berlaku kekecohan besar2an baru tindakan diambil? Itupun kalaulah..mungkin tidak.

Keadaan yg berlaku sekarang memang sama dgn 1969 dulu cuma yg membezakannya; dulu kita masih ada pemimpin2 berhati singa tapi sekarang?Dulu orang Melayu tak ada pengkhianat besar yg sanggup menjual negara demi kuasa dan dulu orang2 Melayu pas pun anti dap tapi sekarang?

Dulu negara selatan pun masih belum ada tentera yg kuat tapi sekarang?Bayangkan apakah yg akan berlaku sekiranya terjadi pergaduhan kaum besar2an yg melibatkan saudara2 mereka di sini.Apa yg akan dan mampu mereka lakukan?

Bayangkan pula apa yg anak2 muda Melayu yg ramai terdiri dari mat2 rempit dan penzina2 yg membuang anak boleh lakukan untuk pertahankan negarabangsa?

Dari itu sebarang cubaan untuk mencetuskan huru hara hendaklah disekat seberapa daya oleh pihak yg bertanggungjawab.Tidak ada sesiapa yg mahu dan meminta kekacauan dan huru hara di sini.

Kami yg menulis diblog2 ini cuma menyuarakan ketidakpuasan hati kami orang2 Melayu atas kelemahan dan kelembikan pihak kerajaan dalam menangani tindakan provokasi kaum ultrakiasu dan konco2nya yg semakin hari semakin melampau.

Kebanyakan kami di sini tidak semestinya mewakili mana2 parti cuma mewakili suara hati majoriti orang2 Melayu yg sangat SEDAR dengan permainan pihak2 tertentu yg mempunyai niat buruk terhadap tanahair tercinta.

Anonymous said...

aku join samer dgn geng sumer...nampaknya dorang ni pengecut @ pengampu maha hebat...camner kalau kita sumer antar petition dulu....tindakan awal....!!!

Anonymous said...

AKU BERSUMPAH , PEMILIHAN AKAN DATANG TDK AKAN UNDI HISHAMUDDIN ...KALAU UMNO LETAK HISHAMUDDIN SEBAGAI CALON , AKU RELA UNDI DAP !

Hishamuddin tu pondan , meluat aku dengar nama dia ! rasa nak muntah , rasa nak terberak pun ada ,

Hishamuddin boleh blah , tolak Hishamuddin ..!!!

Anonymous said...

mari kita ramai2 kasi berambus tu Hishamuddin , menteri KDN paling pondan dalam sejarah ...

Hishamuddin tdk boleh diharap , hishamuddin lembik , hishamuddin mati pucuk ..

hishamuddin penakut , hishamuddin sama je dengan KJ , 2x5 ...

Mukhriz ? try mukhriz plak ...manatahu dia jantan sebenar !

Anonymous said...

rakyat bukan bodoh lagi...last last senyap tak jawap ...plastik sampah penuh laporan rasuah dari pihak pembangkang kepada umno ..simpan dalam store ..kunci kemas kemas ..kaya kat kroni ajer

Anonymous said...

letak je jawatan.........

Tak Melayu Hilang Di Dunia said...

Ini namanya Menteri Amaran....!! Amaran keras...Amaran Terakhir Laa ni dah tukar style, beri kata dua (menggantikan amaran). Besok sepatah dua kata..pasai dah kehabisan huruf....kah..kah...kah

Anonymous said...

kali ni para blogger jangan lupa peringatkan KDN yang rakyat nak tahu apa sudahnya cerita simbah cat dan botol arak kat surau ni, adakah sama dengan pencipta lirik negarakuku atau pemuda melayu yang bakar gereja

Anonymous said...

Hishamuddin ni boh pee kat mana pun . .tak boleh pakai jugak . . Semua jawatan2 yang dia pegang dari mula sampai sekarang semua 'habok' . .Nasib dia baik pasai Tun Mahathir terlalu menyinar ketika itu sampai semua yang kelam dan hitam macam hisyamudin dan silembik2 yang lain mata kita silau tak nampak . .Lani bila Najib tak berapa nak bersinar . .maka yang gelap dan kelam macam hishamudin ni memang menyerlah la pulak . .

usin said...

kepada para komentar, saya hrp berhentikan tohmahan2 ke atas saya. saya dah cuba yg terbaik wahai sedara2 semua. kalau masih tidak berhenti melakukan tohmah kepada saya, saya akan gunakan ISA untuk memberhentikan tindakan sedara2. INI ADALAH AMARAN! AMARAN! AMARAN!

Anonymous said...

Kepada ahli-ahli umno. Pada pemilihan Naib Presiden yang akan datang, tendang keluar HISHAMUDDIN yang tak ada semangat politik. Kalau dipilih jugak...entahlah lingkop aspek keselamatan dan maruah negara..