Friday, August 13, 2010

INILAH WAJAH PEMUDA KONTROVERSI !

inilah wajah pemuda yang dimaksudkan oleh ezam akan panggilan 'cemas' wan azizah dari washington yang menyuruh ezam 'jaga' suaminya dan memastikan tiada lelaki di dalam rumah mereka !
Cuba teka siapa lelaki ini ? Azizah kenal. Ezam pun kenal. Anwar lagi lah kenal

Oleh Daniel Arief, AIDCclub

Daniel ulas mudah perihal panggilan dari Washington yang dibuat oleh Wan Azizah untuk menghubungi Ezam. Ini bukan soal cemas atau tidak cemas. Bukan soal fitnah atau tidak fitnah. Tetapi soal satu watak penting di dalam cerita panggilan telefon ini.

Watak itu bernama
Rashid bin Othman yang dipercayai rakan dan tukang urut Anwar di penjara serta pernah berkerja di rumah Anwar.


Ramai daripada kita sudah pun terlupa dengan kewujudan watak ini yang mana akibat kewujudan insan ini di rumah Anwarlah, Wan Azizah tidak senang duduk apabila meninggalkan Anwar keseorangan di rumah mereka beberapa tahun lalu.

Disebabkan itulah panggilan telefon ini dibuat dan menurut blogger Cyber1Trooper ia dimulai dan disusuli beberapa sms Wan Azizah kepada Ezam untuk men'jaga' abangnya Anwar Ibrahim daripada melakukan sesuatu dengan Rashid yang akan menjadikan keadaan rumahtangga beliau lebih teruk dan mungkin menjadi modal Anwar ke penjara semula.

Wan Azizah tidak sanggup. Telahan Wan Azizah ini ada benarnya apabila beliau telah bergaduh dengan Anwar kerana Rashid ketika kes liwat ke-2 Anwar mula timbul dahulu.

Satu fakta penting, apa yang Daniel rasa dimahukan Ezam si pembawa cerita yang konsisten ialah cukup hanya sekadar Wan Azizah mengesahkan panggilan telefon itu berlaku.

Apa yang mungkin dikatakan oleh Wan Azizah terhadap panggilan telefon itu, Ezam pasti tidak kisah kerana pengesahan itu mampu membuat ramai daripada kita mula bertanya adakah cerita-cerita lain yang Ezam bawakan mempunyai kebenaran dan terutamanya perihal Rashid, lelaki yang menyebabkan panggilan itu berlaku.

Untungnya Ezam melalui pengesahan Wan Azizah ini ialah beliau mampu mengheret Wan Azizah bercerita soal Rashid dan perkara ini mampu memberi kesan kepada perjalanan perbicaraan liwat Anwar sekarang yang mana dikatakan Rashid turut mempunyai saham dalam kes itu dan pernah dinamakan sebagai saksi pendakwaan tahun lalu.

Sebab itu semalam Wan Azizah telah kona 360 darjah untuk menafikan terus panggilan tersebut melalui satu kenyataan media yang seperti dinyatakan oleh blogger RBF seperti ditulis oleh Anwar.

Hal ini paling logik sekali kerana sudah tentu Anwar tidak mahu perihal Rashid ditanyakan secara terbuka oleh wartawan apabila perkara ini semakin terselak dan menimbulkan pertanyaan-pertanyaan lain yang mampu menyebabkan lebih ramai orang akan meyakini Anwar sebagai peliwat seperti dikata Ezam.

Disebabkan hal ini Anwar terpaksa campur tangan untuk menutup terus isu terbabit, tetapi malangnya langkah ini tidak dapat membantu Anwar kerana pengesahan Wan Azizah telah menjadi modal besar Ezam untuk berhujah selepas ini dan memungkinkan hal-hal lain pula yang akan dibongkar Ezam terutamanya soal Rashid, watak di sebalik panggilan kontroversi itu yang sememang-memangnya dinanti-nantikan pemerhati di luar sana.

Untuk mengetahui dengan lebih siapa Rashid sebenarnya?

Anda boleh baca laporan blogger Kumbang dan Cyber1Trooper mengenai Rashid di sini,sini, sini dan sini.

Selamat Berpuasa ! Gambar di atas diambil di blog Parpukari di sini.
daniel

8 comments:

kingnek said...

semakin hangat, bongkar, jangan tak bongkar, kita mahu tahu, samada si Anwar ni benar2 kaki jubor atau tidak

kalau benar dia no peliwat, memang sah tak boleh jadi PM Malaysia

Aku dah confirm si BABI ni agen yahudi, kalau confirm peliwat, memang haramjadah betul!

Kita tunggu kes selesai, syabas kepada bloger2 semua!

Gerakan Timur said...

"Lelaki Ini" – ANWAR Zain

Kasih, kenanganku
Ingatkah saat saat dulu
Kasih, apakah dirimu
Merasakan semua itu
Ke mana pun langkahku pergi
Ku masih melihat bayanganmu cintaku
Dan kemana pun arah anginku berlari
Hati ini masih kau miliki
Lelaki ini yang selalu mencintamu
Selalu, tanpa ragu Lelaki ini yang selalu memuja
Hanya dirimu
Yang bertakhta dalam sanubariku
Sanubari ku
Aku yang mencintakan mu
Hanya dirimu…
Karena cintaku, tak berbatas waktu
Karena cintaku, tak mengenal jenuh hatimu
Hatimu…

Lagu favorite al-liwati.. untuk maklumat lanjut:
http://gerakantimur.blogspot.com

hahahahaha.....

Unknown said...

Salam Perjuangan,

TAHNIAH, kerana perjuangan kita dalam menegakkan kebenaran mengenai kepincangan Pakatan Pembangkang pimpinan Anwar Al Juburi mendapat maklum balas positif dari kalangan pengunjung. Kami juga begitu teruja membaca artikel2 yang disampaikan di dalam blog anda.

Untuk pengetahuan saudara, blog kami yang dahulunya diberi nama UNIT MEDIA WANGSA MAJU telah dibubarkan dan kini telah melakukan beberapa penjenamaan semula. Kami telah membuat keputusan untuk menukar blog kami kepada GELOMBANG WANGSA MAJU.

Nama GELOMBANG WANGSA MAJU ditubuhkan atas permintaan beberapa pengunjung setia yang mahu blog kami dikekalkan di samping semangat perjuangan kami untuk meneruskan agenda menidakkan Anwar Al Juburi serta barisan keparat beliau.

GELOMBANG WANGSA MAJU akan menjadi lebih kritis dan terus mengkritik pihak pembangkang secara konsisten. Pihak pemerintah juga tidak akan terkecuali dari kritikan dan teguran blog ini. Tidak ada satu pun parti politik yang akan terlepas pandang.

Wadah perjuangan blog ini akan menjadi lebih universal dan bebas sekalipun masih tertumpu kepada usaha menyampaikan mesej pada isu isu nasional dan khususnya isu isu tempatan berkisar Parlimen Wangsa Maju.

KAMI juga TIDAK LAGI TERIKAT DALAM MANA2 PARTI POLITIK sebaliknya bebas menumpukkan isu2 yang dirasakan wajar ditegur dan dikritik.

Oleh itu, Kami berharap agar anda dapat MENUKAR NAMA BLOG KAMI DARI UNIT MEDIA WANGSA MAJU kepada GELOMBANG WANGSA MAJU di dalam list blog anda agar tidak berlaku sebarang kekeliruan dari pihak anda mahupun sahabat2 kita yang lain..


SEKIAN,

UMNO Didahulukan...
BN Diutamakan...

Anonymous said...

Harap2 CIFUT BABI brua Yahudi zionist tidaklah bermain tennis walaupun dalam bulan puasa Ramadhan ini. Kalau nak tahu tennis yg macam mana, tanya Datuk Nalla, dia adalah seorang sahabat karib Anwar dan tahu perangai dan gelagat beliau. Si barua Yahudi lahanat yg sudah bertahun tahun bergelumang dalam kancah terkutok dan menjijikkan menyondol macam babi hutan, lobanga taik, lobang najis dan lobang jubor, boypren2, jantan2, pembancuh2 kopi, dan isteri2 orang2 dan anak2 bangsa yg tak berdosa. Berapa ramai lagi anak2 bangs kita harus menjadi mangsa. Insaflah dan bertaubatlah Kak Jijah anak beranak, bersengkongkol dan merelakan beliau terus melakukan perbuatan terkutok dan menjijikkan, bermakna anda turuk sama melakukan perbuatan itu, turut sama menyondol, turut sama meliwat. Ingalah azab Allah sungguh dahsaht, nantikan saja, pasti terima padahnya, hiduplah dalam kemewahan, rumah besau, kereta besau2, katil besau2, jamban besau2, wang haram jadah dalam dan luar negeri. hnya sementara sebelum azab yg pasti tiba. Tidak akan selamat dunia dan akhirat. KEADILAN for Saiful, KEADILAN for anak2 bngsa yg tak berdosa.

Anonymous said...

Susah sangat ke nak cari Rashid ini.... semoga bloggers,penulis buku dan wartawan boleh buat wawancara secara exclusif dengan Rashid suatu hari nanti...terlalu banyak pembohongan,penipuan dan lakunan dari keluarga hamPPAS ni....

Anonymous said...

"UHHHH...AHHHH..UHHH...AHHHH..AUWWWWW..PELAN2 LAR BANGG..NT KAK JIJAH NAMPAK BEKAS GGITAN CHENTA NI"

"I DON'T GIVE A DAMN!!..I WANT YOUR KARIPAP NOW!!"

KEHKEHKEHKEH

Anonymous said...

MARI KITA HINA CINA DGN SEHINA-HINANYA..MEREKA SUDAH MULA HINA ISLAM DI BLOG UNSPINNERS!!!

Unknown said...

Percayalah Anwar akan berusaha 'mensenyapkan' isu ini dengan mewujudkan isu baru menyerang kerajaan , atau Anwar akan mengarahkan PAS serang kerajaan untuk pertahankan dia ,

ini taktik yang biasa anwar lakukan ..

serang dan terus serang , jgn bagi peluang Anwar untuk mengalihkan tumpuan , serang tetap serang !!