Thursday, August 26, 2010

MAAF DITERIMA,TAPI HUKUMAN MESTI DITERUSKAN ! HISHAMUDIN JANGAN LEMBIK !



SEREMBAN: Keluarga empat remaja yang ditahan berhubung kes simbah cat dan baling botol arak di Surau Taman Pulai Impian di sini, memohon maaf kepada masyarakat Islam atas perbuatan anak mereka.Cheng Kok Foo, 38; Wong Seow Wai, 43; Loh Teck Ai, 53 dan Leong Foong Kuen, 53, masing-masing memohon maaf dan bersalaman dengan pengerusi jawatankuasa surau itu, Mohd Hasbi Ismail, dalam satu pertemuan anjuran MCA Negeri Sembilan di surau itu, pagi ini.


kat atas kenyataan 4 keluarga anak cina yang simbah cat kat surau. 2hari lepas aku dedahkan memang 4 anak cina yang simbah cat ni.


maaf ? aku terima namun hukuman mesti dijalankan...diteruskan ! hishamudin menteri amaran, kalau kau lepaskan budak ni.. kau akan jadi musuh nombor satu bloger dan musuh nombor satu melayu !


jangan lembik ! 2 anak melayu dah kau sumbatkan dalam penjara dalam kes arson gereja gombak, kes kepala lembu pun kau dah jatuh hukum.


kalau 4 budak cina ni lepas memang kau siap hishamudin !

53 comments:

bakalpenggantihisyam said...

Setuju!Kalau Hishamudin lepaskan budak2 cina ni, kita lancarkan serangan pada Hishamudin.Hidup kuasa blogger!Jom semua kita ambil peranan demi bangsa. jangan ada lagi pemimpin yang bacul

Nasionalis1982 said...

kredibiliti hisham bakal teruji buat kesekian kalinya.

pacat said...

Sama2 kita tengok si hidung beso tu ada bran tak ambik tindakan. Kalau lepaskan jugak sila letak jawatan dan masuk PKR atau pon DAP! Jangan jadi Jantan Bacul.. malu sikit la kat cikgu SITI!!

Anonymous said...

Hukum ajer... X kan orang melayu je yang kena... Hukum tetap hukum...

Aku Anak Malaysia said...

Maaf?

Bicara dulu la.

Karang kasi lepas.. nanti jadi macam Namawee.. lepas tu semua naik tocang. Mak bapak merayu2 anak buat tak tau macam seolah2 takde salah langsung.

Mula2 simbah cat, lepas ni kalau diorang bom pulak jangan heran.


LAGI SATU.. JANGAN LUPA KES MACAM NAMAWEE SI BINAWE. APESAL KORANG KASI LEPAS??

MEMANG MENTERI KDN NI AKU TAK SUKA DARI DULU. CAKAP PUN MACAM NAK MENANGIS JE. PELIK MCM MANA DIA BOLEH JADI MENTERI KDN. MACAM TAK DE TELUR

Anonymous said...

Memang betul.. Kalo lepas cina kopet ni aku pun akan hentam Si Hishamuddin..

Anonymous said...

Sudah sampai masa kena bertegas. ak harapkan PAS dah makin caca merba kena peluk dengan DAP. Bagi hukuman setimpal dengan anak cina kafir tu.

Anonymous said...

salam GAP...

berani sgt ke Hisammuddin tuh nak amik tindakan pd anak2 CINA MCA tuh???? senyappp jeeee......tak berani lah tuh...sia-sia dpt pemimpin melayu camnie....tak berani.....

Next election jgn undi pemimpin umnok camnie lagik.......bacul & tak membela maruah agama Islam....

Anonymous said...

Nak amik tindakan.??? huh, berhentilah berharap. Terbelah langit dan bumi hanya amaran yang dibagi. Last warning yang "PERTAMA".. kalau buat lagi last warning yang "KEDUA".. dan lagi.. dan lagi.. dan lagi.. sampai dia jahanam.

mustar said...

Kerajaan yg lembik adalah kerajaan yg lemah!

Tengok macamana namewee sianak haram lepas mak bapak dia minta maaf dia terus2an menghina Melayu dan Islam sampai sekarang.Siap ada pihak2 ultrakiasu yg dok dlm kjaan nak bagi dana kerajaan berapa juta entah untuk anak haram ni buat filem 1 Malaysia.

Kiranya bukan Melayu sekarang ni kebal undang2lah.Undang2 hanya terpakai untuk orang2 Melayu Islam.

Kalau Menteri Amaran ada telor,sila ambil tindakan!

Anonymous said...

Pak Iman tu Orang hamPAS ke?

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

bukan KDN la labuu, main belasah je tak tentu pasal - pejabat peguam negara

Anonymous said...

anak monyet disusukan, anak sendiri mati kelaparan. pose-pose ni malas nak mencarut.. :D .. kasi hukuman jentik telinga pun dah memadai ni.. dari turus dok amaran amaran sampai kesudah

imanshah said...

SALAM.. SAYA SOKONG SUPAYA YANG BERSALAH DIAMBIL TINDAKAN!!

Anonymous said...

aku sokong gap 200%...skarang bola di kaki kdn...jgan double standard...jgan sekali kau tunduk pada permainan orang lain...ingat..anjing tersepit jgn cuai dan dilepaskan berkali kali...!!!

Zahid said...

naluri sy mengatakan Hishamuddin akan senyap dalam hal ni..

Anonymous said...

la ni kalau nak buat jahat...mula2 kena jadi cina dulu...
kalau cina buat semua maaf...kalu melayu buat..tembak...
pokimak laaa menteridlm negeri..
lembekkkk

Anonymous said...

Beranika ini menteri lembik.???
Orang Nelayu jangan lah harapkan sangat.. pakat rami-ramai jumpa anak-anak cina tu luku sorang sikit..
Ini lah cara terbaik melayan menteri lembik tu,,,.
Dah berpulh kali amaran... loceng amaran tapi ... telor simpan dalam seluar dan keris disarungkan kembali..
Wahai Najib.. kamu tesilap meletakkan si hisham sebagi Menteri dalam Negri tapi na buat macam mana ,, siapa nak tolong saudara-mara kalau tak adik abang.!!!!
Kalau lah Tun M masih jadi PM kira rasa , si lembik ni tak jadi menteri lagi...

Anonymous said...

maaf diterima.. tp hukuman ttp hukuman.. jgan jadi lembek mcm pondan.. mana suara2 lantang kritik tentang perkara neh? kalaw x ada tindakan diambil.. pilihanraya akn datang.. jgan arap aku g ngundi..

anakdegil said...

Betol aku sokong tuh.Jangan senang kita dipermainkan.Masa diorang buat diorang tak pikir dan seolah-olah mencabar undang-undang.Bila dah kena baru nak ada akal.

Anonymous said...

Boleh diterima dgn bersyarat..kes gereja anson, kapla lembu, pengetua Pn Siti digugurkan. Paper cina kena tulis permohonan maaf kpd semua org melayu dan Islam Malaysia. Kalau tak teruskan tindakan undang-undang..baru betul 1 malaysia yang berdaulat

UMNO OTAI - Dah muak ngan menteri amaran

pedang merah said...

aku nak tengok apa hisyamudin nak buat kat anak cina dajal tu.. anak melayu dia sumbat jel dah..

Anonymous said...

btul sangat. bila melayu terus jatuh hukum tp india cina tak boleh gembar gembur nanti perkauman. itulah legasi peninggalan pak lah.

Anonymous said...

kita tngok la bro mcm maner..

jaga sekolah said...

Aku tengok berita TV1 tadi.Makbapak budak cina tu ada kena interview RTM di tempat kejadian.Pegh cakap dia sebiji macam cina baru turun tongkang 3 hari.Macam bukan warganegara Malaysia,macam tak pernah campur Melayu punya jenis.

Aku ingat cina komunis dalam filem Bkt Kepong tu lagi fasih 7x dr cina2 serang surau tu.Itulah orang suruh 1 sekolah tak mau,nak jugak sekolah cina,tak mau campur Melayu,lepas tu sibuk nak hak samarata samarasa,depan belakang sama saja.

Macamanalah kerajaan susun atur masyarakat Malaysia ni?Aku nak nasihat kerajaan,kalau korang lembik takut pada pendatang,takut nak hapuskan sekolah perkauman walau dah lebih 50 tahun merdeka,aku berani gerenti cepat atau lambat boleh jadi jugak pergaduhan kaum kalau rakyat berpecah-belah mengikut ras masing2.

Kalau BN menang PRU13 nanti,korang perintahlah negara dengan ikhlas,kena tegas,jangan jadi pondan,hapuskan sekolah perkauman semua tu.Sekolah2 perkauman inilah yg menghancurkan perpaduan Malaysia.Ini bukan dongeng,inilah kenyataan sebenar.Sekolah perkaumanlah punca sikap rasis,chauvinis,komunis,teresa kok semua tu.

GAP KEMBALI said...

tun faisal melatah ?

dah sah hishamudin telah banyak mengecewakan orang melayu dalam hal isu sensitif..

tolong jangan pura-pura tak nampak. isunya adalah double standard KDN dalam mendakwa dan mengambil tindakan bila isu melayu dan cina muncul!

4 cina ini sedang direman, aku nak tengok polis bawah KDN nak dakwa atau tak .

Isapmudin Gay said...

Tun Faisal ni memang mangkok hayun, mamat ni memang budak suruhan Hisham, bagi dia semua orang lain salah, bos dia si menteri amaran yang AUUUWWW tu je betul, geli la kita tgk Tun faisal ni!

Apasal kau melatah Faisal? Kau tak layak pakai nama Tun la, sebab nak jaga bole bos punya hal dia sanggup buat apa saja, apa bos lu si ISAPMUDIN buat?

Amaran dan terus amaran, bila jadi hal macam ni terus lepas tangan dan blame orang lain pulak, poyo la lu Faisal, dfah la ketua lu PONDAn, lu pun dah jadi bacul ke?

Kita mahu Isapmudin Resign, dia tak layak jadi menteri KDN, dulu kementerian pelajaran pun hancus, kesian tpm kena kerja keras untuk betulkan balik, ni KDN pun dah jadi bohsia...

Resign la Isapmudin, kau bawak la budak suruhan kau si faisal ni sekali, elok la, dia ni pun banyak makan duit orang ni...

leman said...

setuju... seoalh2 semua org melayu kene tindas takpe, bangsa lain buat bole.. nanti makin naik lemak dibuat nye... lbh baik jgn bagi muke.. bru die org x berani... sbb xde tindakan la die org melampau2 menekan org melayu... Hidup GAP

Anonymous said...

aku rase skarang bukan masa utk tuduh menuduh sesama sindiri lah bro2 semua. yg untung sesetengah org je atau pembangkang je... dia org tersengih melihat kita lawan sesama sendiri. dah gemuk mcm syaitan atau iblis sebab kita dengar ckp dia atau apa yg dirancang oleh dia org... skarang kalau kita nak kembalikan maruah org islam, kita semua org melayu kena bersatu, jgn kira parti apa. asalkan melayu islam, kita wajib lawan. dalam malaysia ni yg majoriti islam adalah melayu. utk naikkan martabat islam kalau guna cara PAS, islam takkan sampai kemana. islam akan dipandang rendah. sebab apa? banyak sgt fatwa mee segera yg keluar. org akan jadi keliru. kejap boleh kejap tak boleh.

pijut82 said...

kalau takder tindakan mmg haku lanyak dier dlm blog, fb n twitter.. ahaha

Anonymous said...

hishamudin kamu akan berdosa pada melayu kalau biarkan kemarahan melayu pada kaum kafir yg menghina islam dengan tanpa tindakan apapa.Bangsa melayu akan ambil tindakan sendiri.Kamu akan menyesal hisham.

Anonymous said...

Hishamuddin kau memnag Pengkhianat bangsa Agama dan Negara!

kingnek said...

GAP, aku setuju benar, semua bloger mesti hentam Hishamudin kalau cina sialan ni dilepaskan

Kalau Melayu kena sumbat dalam penjara lama2, kalau cina ni dilepaskan, memang tiada keadilan

Aku doakan perjuangan mu GAP, ada ramai pengkhianat sekarang ini di Malaysia, kita lihat gerak-geri ketua KDN tersebut

ALLAHUAKBAR!

Anonymous said...

Ini bukan kes budak nakal!! Tengok kanak-kanak Palestin sanggup mati menentang Yahudi...mereka bukan nakal. Ini hasil provokasi yang ditanam pemimpin bangsa ini terhadap generasinya. Dan kita mesti faham...10 tahun lagi akan terhasillah generasi Cina total yang membenci Melayu dan Islam.

Jangan dibiarkan. Ambil tindakan tegas.
Mereka bukan kanak2 nakal!

Anonymous said...

cina keparat tu bukan budak2 la , umur 38 , 41 ...itu bukan budak , itu bapa budak !

napa cina tu berani sangat tunjuk muka depan Tv ? sebab dorang tahu melayu ni mudah sejuk , dorang tahu melayu ni akan cair hanya dengan kata maaf !

cuba melayu yg buat , segala NGO dan persatuan tokong menokong keluar bawa kain rentang berbatu2 , desak kerajaaan ambil tindakan , desak menteri letak jawatan ..!

Hishamuddin menteri amaran itu memang mengecewakan , itu Hishamuddin spesis menteri KDN paling pondan dalam sejarah ,
tapi ada hati nak jadi PM ! sekarang dia naib presiden , apakah kita benarkan seorang Pondan menjadi presiden ??

apa harus kita lakukan ? pastikan Hishamuddin OUT ! bagi tau pada semua rakan taulan ,sepupu , makcik pakcik , Email pada mereka , hantar Sms bagitau jangan sokong Hishamuddin sampai kiamat ! ..

mann bravo said...

semangat pemimpin yang bermusim .... masa angkat keris dulu ... muka cam hero, sekali kena simpan smula keris tuh ...., jd memang tak heran bila kes ini ... dia akan jadi begini, dlm paper ... smua kata tegas ada ... AMARAN laaa .... TINDAKAN TEGAS laaaa .... hasilnya budak melayu tuh dah kena hukuman ... yg si laknat ini ... maybe senyap jer aaa ..... ini ker pemimpin yg rakyat perlukan ?? menteri amaran ini ... TALAM 2 MUKA dan HIDUPNYA BERPURA PURA !!!

Anonymous said...

setuju.. walaupun setia.. setiaku berprinsip.

Anonymous said...

Woi Tan Tin Tun Faisal, bagitau kat bos kau itu H2O, CKMM ( Cium Keris Minta Maaf ) dia memalukan keturunan saja. Harapp anak bangsawan dan tak pernah merasa kesusahan ahli dibawah. Pandai bermuka-muka tapi hati busuk. Main upah blogger untuk hentam pemimpin lain. Nampak saja berani, poyo takut bini tapi licik dalam politik. Kerana beliaulah hari ini Pemuda UMNO lemah gemalai.

H20 duduklah mana-mana kementerian, hancur jadinya. Kementerian mana yang boleh dibanggakan dan memenuhi standard. Pegawai khas kiri kanan kaki projek, dari Harisson sampailah Ustaz semua besarkan duit.

Anonymous said...

Kita amat berharap Najib gantikan segera menteri yang bernama Hisaham tu,, walaupun adik sedara dia.
Lembik tetap lembik!!!
Saya ras dalam keadaan sekarang tak salah letak orang yang amat berpenagalam dalam perkhidmatan awam jadi meteri KDN, jika tanay saya yang terbaik masa ini adalah Tun Musa Hassan yang akan pencen tak lama lagi..
Jangan peduli apa pakatan cakap
Jangan peduli apa orang nak cakap
Sudah tiba masa nya dilantik orang bukan berkepentingan polilik menjadi Menteri KDN,, tiada siapa pun boleh bising.. itu ni kerana alasan poltik

Ilham-Kembara said...

Rasanya pemimpin atasan ni x baca pun blog. Kena buat cara lain supaya diaorang tahu isi hati rakyat seperti gunakan surat khabar dsb.

Setuju jgn sokong Hishamuddin kalau dia lepaskan 4 ekor tuh. Diaorang bukan budak lagi, nampak sangat ada unsur2 cover isu. Kenapa isu perkauman makin menjadi2 lepas PRU12? Pemimpin yang bacul tidak layak memimpin negara. Rakyat kene pantau pemimpin mcm ni dan ambil tindakan yang sewajarnya

http://ilham-kembara.blogspot.com

Anonymous said...

Setuju gak..!!!. Maaf blh diterima. Tapi hukuman WAJIB dijatuhkan, sebagai peringatan dimasa akan datang... supaya tiada lg kes serupa ini. TINDAKAN TEGAS HARUS DIAMBIL. Tidak kira dibwh peguam negara atau KDN..!!!!

Abu Garcia said...

Cisss.... saya bagi AMARAN ...jgn ugut saya ..(kata Mudin) ....hahaha


KUALA LUMPUR 13 Ogos – Dua beradik dihukum penjara lima tahun oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur selepas didapati bersalah membakar gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati pada Januari lalu. Hakim S.M. Komathy Suppiah menjatuhkan hukuman tersebut terhadap Raja Muhammad Faizal Raja Ibrahim, 24, dan Raja Muhammad Idzham, 24, selepas mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes berkenaan. Bagaimanapun, hakim membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman sehingga rayuan didengar di Mahkamah Tinggi.

Siap hang ... mudin.

Anonymous said...

hati aku merajuk & sangat terluka..

dah tak terluah dan tak terkata apa-apa dah...

umno dah tak boleh pakai..
pas? buat sakit kan hati aku lagi ada..

bagi je la Malaysia nie kat cina...

Anonymous said...

Cuba korang baca betul-betul artikel mintak maaf tu...takde sorang pun yang kata.."kalau anak saya bersalah hukumlah dia"..takde beb! balik-balik mintak maaf..budak melayu 2 orang yang baling gereja tu mintak maaf jugak tapi tetap kena penjara..kita tunggu pulak anak cina nie..apa hukumannya nanti...tungguu!!

manbeepie said...

faisal...
ko nasihatkan bos ko lebih baik resign...
sebelom orang2 melayu naik darah..
orang2 melayu mahu pemimpin yg berani n tegas..bukan macam hisam lembik tuh..
orang yg lembik x sesuai jadi pemimpin..
dia lebih elok jadi pengikut je..

Anonymous said...

Ana teringat kisah Mansor Adabi di Singapura dulu2, begitu kental semangat org2 melayu terhadap agamanya. Hari ini melayu menikus.


'Gomo GAP Gomo'

manbeepie said...

faisal...
lebih baik ko nasihatkan bos ko yg lembik tu resign...sebelom orang melayu naik darah..
orang2 melayu perlukan pemimpin yg berani n tegas..bukan macam hisam lembik tuh..
org2 lembik x sesuai jadi pemimpin..dia lebih molek jadi pengikut aja..

Anonymous said...

maaf diterima. Senang la kerja mcm tu. Lepas ni kalau ada rumah ibadat kena serang/bakar tak payah takut kena tindakan. Suruh je mak bapak diaorang mintak maaf habis cerita. Betul tak???? Ini mcm punya pemimpin pun ada ka

kingnek said...

Melayu belum hilang kuasa sudah dihina sebegini rupa, terlalu KETARA berapa teruknya Melayu menjadi status rakyat ketiga (3rd Class Citizen)

Bila mana gereja terbakar, heboh berbulan2, budak2 tersebut kena hukuman keras, gereja dapat wang bonus beratus ribu

Haha, alangkah pasrah nya, melihat, bila surau dibodohkan begitu rupa, tiada suara yang membela

Begitu hinanya sekarang Islam dan Melayu di Malaysia sekarang ini. Hudud sudah diketepikan, DAP dan PKR sudah kata tidak sama sekali akan hudud dilaksanakan di Tanah Melayu, dan suara Melayu sudah hilang rupanya

Tak boleh aku bayangkan, berapa dasyatnya tindasan terhadap Melayu bila Melayu akan hilang kuasa kelak dalam beberapa tahun lagi

Aku ucapkan tahniah kepada semua ahli politik di Malaysia, Islam telah diturunkan status menjadi agama low class

Tahniah sekali lagi!

Anonymous said...

Bagi aku , aku dah lama anggap Hishamuddin tu dah mati , kena kubur dan kena talkin ...yg ada tinggal nama ,

Hishamuddin ini nak kena ajar skit , selama ini dia naik dalam politik kerana nama bapanya , kalau tiada nama 'ONN' , aku rasa sdh lama dia jadi gelandangan ,

Hishamuddin tdk layak jadi pemimpin , Hishamuddin terbukti lembik , tiada karisma , tiada kreadibiliti , Hishamuddin cuma menumpang atas nama bapanya ,

Hishamuddin baik tukar nama , jadi Pondanddin atau Isapmuddin !
esok pemilihan kita bawa kain rentang besar2 . letak dkt PWTC khas utk isapmuddin anak Onn !

Ujang said...

Ambil tindakan! Salah tetap salah...Hishamudin & Gani jangan takut, berani kerana benar!

Ujang UB44

Anonymous said...

hisyam, menteri lembik. kalau melayu buat salah, ambil tindakan. kalau bangsa lain, dia lambat.dia kalau nak bagi jadi menteri pun, bagi menteri mesra alam sekitar boleh lah nampaknya

Anonymous said...

Kalau Hisamudin tak ambil apa apa tindakan para bloger siap sedia untuk buat serangan kiri dan kanan pada menteri penakut kerana politik jangan jadi menteri pondan tua.