Friday, September 17, 2010

ANWAR PANIK AZMIN SEMAKIN DITOLAK !



LEPAS SABAH, ANWAR TURUN PENANG UNTUK BERKEMPEN MENANGKAN AZMIN ALI..

Tak ramai yang tahu kerana semua politiking dibuat dibelakang tabir. Kempen dan tawar menawar dibuat secara senyap. Jangan kata tak ada tikam belakang atau fitnah memfitnah..tapi tak ada yang mau buat bising masa tu.

Barisan kepimpinan yang “dipilih” sebenarnya dicatur oleh Anwar. Sehinggalah wujud jawatan “Ketua Umum” yang tidak ada dalam parti tetapi mempunyai kuasa yang lebih tinggi dari Presiden.

Sesiapa saja yang terlibat dalam pemilihan ini sudah mengetahui skrip yang cuba dilakukan oleh Anwar dan Azmin. Satu skrip yang tidak tertulis ialah…selepas Anwar..Azmin.

Bukan semua yang bersetuju dengan skrip tersebut. Tetapi dalam masa yang sama, tidak ramai yang berani bersuara secara terbuka.

Azmin dan teamnya yang dikendalikan oleh Zuraidah, Johari abdul dan Kamarul Baharin melakukan apa yang terdapat dalam skrip. Zuraidah mendapatkan sokongan Wanita, Kamarul mendapatkan sokongan Ahli Parlimen dan ADUN manakala Johari sebagai perancang strategi.

Langkah pertama ialah cuba meninjolkan bahawa Azmin mendapat sokongan padu dari setiap ahli Parlimen dan ADUN. Malangnya ramai pula AP dan ADUN yang menafikan mereka terlibat. Pecah rahsia bahawa Team Azmin hanya mempergunakan mereka ini untuk mencipta persepsi bahawa Azmin mendapat sokongan padu.

Beberapa hari lalu, satu kumpulan lagi membuat kenyataan. Majlis Permuafakatan Selangor mencadangkan supaya jawatan Presiden dan Timbalan dipegang oleh Anwar dan Wan Azizah. Itu yang tersurat tetapi yang tersirat boleh memberi pelbagai persepsi.

Cadangan tersebut boleh lah dianggap sebagai…’Azmin tak payah tanding timbalan la.”

Kalau cadangan itu datang dari Zaid…sapa pun tak peduli. tapi bila datang dari Selangor dimana Azmin adalah Pengerusi MPN selangor..ianya mendatangkan kemarahan kepada Anwar kerana Selangor tidak menyokong Azmin. Dan lebih teruk lagi, Khalid Ibrahim adalah salah seorang dari kumpulan tersebut.

Betul kata Khalid…Azmin perlu belajar banyak lagi.

Sekarang..MUAFAKAT mencadangkan suami jadi Presiden, isteri jadi Timbalan Presiden. Huh!!! Nasib baik Nurul Izzah tak tanding Ketua AMK. Kalau tidak, sudah pasti PKR akan dipanggil parti anak beranak.

Mengapa MUAFAKAT membuat cadangan begitu?

Skrip yang dirancangkan tidak mengikut perancangan. Hasrat Anwar untuk mengangkat Azmin mendapat tentangan dan sokongan terhadap Azmin tidak mencapai sasaran yang ditetapkan. Azmin merasakan bahawa dia mampu mendapat sokongan padu di Semenanjung, lebih dari cukup untuk mengimbangkan sokongan Zaid di Sabah dan Sarawak.

Tetapi apabila mendapati sokongan di Semenanjung juga tidak cukup, ditambah pula penentangan secara terbuka terhadap Team Azmin, Anwar juga kelamkabut.

Semalam dan hari ini, Anwar terpaksa mengiringi Azmin ke Sabah untuk mendapatkan sokongan. Azmin terpaksa melutut untuk mendapatkan simpati dari pemimpin-pemimpin Sabah yang selama ini tidak dihiraukannya.

Esok atau lusa, Team Azmin akan mengadakan sidang media untuk membuat satu lagi “show of force” menyokong Azmin. Dr. Mansor juga sedang mengusahakan “Show of Force” ini di Pulau Pinang untuk menyokong Azmin, tetapi setakat ini…dia juga menghadapi masalah.

2 comments:

Tai said...

Hah, itulah dia PKR encik.

Anonymous said...

Anwar tahu yg Azmin liabiliti bagi PKR.... cerita2 Anwar Azmin-Anwar Shamsidar....Wan Azizah pun tahu dan tak suka Azmin.
Anwar terpaksa tunjuk sokongan kpd Azmin utk mengelak banyak rahsia terbongkar.
Anwar dan LKS tahu yg Zaid lebih credible dari Azmin.....?
Apa akan jadi pada Azmin? Sama2 kita tengok kesudahan satu lagi sandiwara hebat dpd Anwar.
Azmin tahu yg Anwar main Shamsidar tapi mungkin Azmin tak sedar yg Anwar sedang melakukan liwat politik keatas dirinya.