Saturday, August 27, 2011

BUKIT KEPONG : MAT SABU SOKONG KOMUNIS YANG BUNUH POLIS !

baca pada kenyataan di bawah. mat sabu kata komunis yang bunuh polis dan keluarga mereka dalam tragedi bukit kepong dianggap HERO.

inilah pas.
inilah wajah sebenar pas.
inilah wajah sebenar timbalan presiden pas.

moga seluruh anggota polis,bekas polis dan keluarga mereka sudah membuat keputusan untuk tidak lagi memangkah parti pas.

mat sabu..makin lama makin banyak peluru anda bagi kepada blogers.. terima kasih.
timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu mencetuskan kontroversi baru apabila menganggap pengganas dalam Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang dan membunuh anggota keselamatan dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong sebagai hero sebenar.


Menurutnya, Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis itu.

Dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos lalu, Mohamad turut mendakwa Dato' Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana tokoh tersebut adalah pegawai British.

Beliau juga berikrar untuk mengubah semula sejarah kemerdekaan negara jika pembangkang berjaya merampas Putrajaya kerana dakwanya, sejarah yang tertulis pada hari ini tidak memaparkan fakta sebenar selain hanya memihak kepada UMNO.

"Dekat nak merdeka nanti, siarlah cerita mengenai Bukit Kepong. Bukit Kepong ini, polis yang mati itu polis British. Hat (yang) serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan yang sebenar, yang serang Bukit Kepong itu Mat Indra (Muhammad Indera). Dia Melayu tapi semua sejarah itu ditutup.

230 comments:

1 – 200 of 230   Newer›   Newest»
Anonymous said...

sawan ke, buta sejarah ke atau bodek kot? kenyataan giler pemimpin melayu!

Anonymous said...

ni dah peringkat bodek DAP tahap gaban...dah bukan jilat lagi...ni siap hisap sampai pancut!

....sangat memalukan bangsa dan sama sekali PAS yg memiliki timbalan presiden mcm ni...

...apa tujuan kenyataan beliau?

Anonymous said...

ni dah peringkat bodek DAP tahap gaban...dah bukan jilat lagi...ni siap hisap sampai pancut!

....sangat memalukan bangsa dan sama sekali PAS yg memiliki timbalan presiden mcm ni...

...apa tujuan kenyataan beliau?

mohamed said...

Pengencut anak haram...200 lawan lima belas. Alfatihah untuk mereka yang gugur...

Agaknya Mamat sabu ni mahu budak2 Melayu yang sokong parti PAS, mengikut jejak langkah muhammad indera dan bersengkongkol dengan cina DAP menhancurkan kerajaan pimpinan orang Melayu.

Marilah kita halang mereka

Anonymous said...

Warga JOHOR terutama sekitar Bukit Kepong,Muar, Paya Redan,Tangkak dan kawasan sekitarnya dengan ini membuat JEMPUTAN RASMI kepada mat sabu agar buat ceramah disini cerita tentang komunis adalah pejuang kemerdekaan sebenar.

mat sabu !!! kalo ko ada dua biji telur…sila buat ceramah tu dengan segera…kami teringin dan rindu benar nak taji petualang bangsa macam kamu….ADA BERANI ?

Gen2Felda

Anonymous said...

Mat Sabunnn ni jaguh kampong saja. Dok menipu kaum yang bodoh-bodoh bangang. Lihatlah pada sejarah atau setidak-tidaknya kamu lihatlah betapa amannya sekarang ini. kamu nak beribadah 24 jam pun tiada siapa menyekat kamu. Kamu bebas bercakap. Kamu dan anak cucu kamu bebas bergerak di bumi malaysia ini, mencari rezeki untuk kehidupan. Kamu jangan gadai maruah dan ketuanan melayu serta keamanan ini semata-mata dek kebodohan kamu. Ingatlah Kamu sedang di peralatkan Mat sabu !!

Anonymous said...

Pakatan Rakyat ini mana tahu buat kerja pentadbiran negeri atau negara, mereka hanya tahu berpolitik saja, semua benda mereka politikkan, ini semua kerana nak bodek DAP sampai boleh sokong komunis. Saya memang tidak suka komunis, kerana komunis merosakkan keamanan negara selama berpuluh tahun. Nak perjuang kemerdekaan kepala otak mereka apabila selepas negara kita merdeka pun komunis lahanat musibat ini masih mahu menentang kerajaan Malaysia hinggalah tahun 1989, baru nak berdamai, tapi komunis lahanat musibat itu tak mahu mengaku kalah juga, sebab itulah kerajaan tak benarkan mereka balik ke Malaysia, dasar pengkhianat seperti komunis ini mana boleh beri muka, dasar penipu, suka siksa orang, suka buat keganasan. Mat Sabu kalau nak sokong komunis sangat, pergilah tinggal di negara komunis, baru dia tahu macam mana pentadbiran cara komunis, semuannya kena dengan cakap pimpinan atasan komunis saja, yang tak elok pun kena dengar cakap juga. Sikap ini sama macam Pakatan Rakyat, yang berpihak kepada mereka mereka kata baik segalanya walaupun ia adalah maksiat dan perbuatan mungkar, video pun mereka kata besi tak boleh jadi saksi, kononnnya tak ada 4 saksi lelaki beriman yang lihat perbuatan mungkar itu, tapi mereka tuduh Tun Mahathir macam-macam walaupun tak ada apa-apa bukti dan begitu juga tuduhan PM ada skandal dengan Altantuya walau tak ada bukti boleh pula, malahan video yang besi pun tak ada, apahal boleh tuduh suka-suka hati dalam ceramah Pakatan Rakyat? Memang dasar pembelit dan penipu Pakatan Rakyat ini.

Anonymous said...

Anak haram jadah....babi.... Dah sampai jual bangsa, jual agama dan jual pendirian utk nak dapat undi. Apa ada kat juboq komunis yg sabu nak sgt? Pukimak betoi...mmg takkan dpt undi aku.

Batcha

Anonymous said...

Wahai Pejuang-pejuang tanahair, wahai para pejuang bangsa. wahai penegak undang-undang . wahai kaum keluarga mereka semua . wahai rakyat bukit kepong ,Muar , Paya Redan. MAANUSIA YANG BERNAMA MAT SABU INILAH PENGKHIANAT UGAMA BANGSA !! Hati MAT SABU ini adalah hati kering!!!..

Anonymous said...

Saya melihat filem Bukit Kepong, memang sangat menyayukan hati saya kerana melihat 18 anggota polis yang menjaga keamanan dan beberapa ahli keluarga mereka termasuk anak kecil dan isteri-isteri mereka ditembak dan dibiarkan terbakar hidup-hidup dalam api yang marak selepas komunis membakar balai polis Bukit Kepong. Walaupun ia sekadar filem, ia adalah kisah benar, anggota polis dan anak isteri mereka yang terbakar dalam balai polis Bukit Kepong adalah suatu kebenaran. Mat Sabu sangat keterlaluan kerana menghina pasukan keselamatan sebegitu rupa. Malahan pasukan polis di Bukit Kepong bukannya macam polis sepahi Sikh dari India yang menangkap dan menyerang pejuang kemerdekaan seperti Datuk Bahaman, Datuk Maharahajalela dan sebagainya, tapi polis di Bukit Kepong ketika itu adalah menjaga keamanan penduduk kampung dari gangguan komunis. 200 orang komunis lawan lebih kurang 25 anggota polis dan isteri mereka adalah tindakan pengecut, malahan komunis, selepas tiba pasukan keselamatan tambahan, terus lari, dasar komuni pengecut dan bacul. Mat Sabu pembela komunis, macamlah komunis itu menyara datuk nenek dan saudara mara dia masa darurat dahulu.

Anonymous said...

Kalau dia hidup di zaman tu sahih dia jadi kepala komunis.

warga sebelum merdeka

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Wahai pejuang pejuang bangsa yang masih menyokong PAS kembali lah anda untuk menyokong kerajaan, kerana anda telah dianggap pengkhianat bukan pejuang oleh Naib Preseden Parti Akal Sempit.

Keluarlah beramai-ramai.


Warga sebelum merdeka

asaklate said...

salam semua..

sungguh malang seorang Timbalan Presiden Parti Islam Se-Malaysia mengeluarkan kenyataan sebegini.

lagi malang apabila Parti slam Se-Malaysia mempunyai Timbalan Presiden yang sungguh dangkal pemikirannya !

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

berita ni la yg aku dok tggu.

anak haram punya mat sabun paria.baik ko pi dok kat negara yang menghasilkan kominis lakhanat.mesti makbapak ko nyesal melahirkan ko kedunia ni.ALLAH TAALA datangkan mat sabu ni utk duga kesabaran kita sebagai anak melayu yg berdaulat ditanahair malaysia ni.dengan ini saya menyeru supaya semua anak melayu ditanah merdeka ni mau dok ludah sorang sikit.banyak lagi bagus kat muka paria ni....

wei paria mat sabun lu langgar melayu lu sokong komunis ko mati kubur ko berasap la celaka.

lakhanat yg dihasilkan oleh puak pas sial ni mau dok terajang kuar dari malaysia.ko tak hormat kat org melayu.mak bapak ko ni asal komunis ka?

pejuang hamas...

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

semua benda nak spin nak tarik undi....

News Barclays Premier League said...

a10....

apa pulak peranan Force 136 untuk memerdekakan malaya.....????

Anonymous said...

MAT SABU BILA BERCAKAP GUNA PUKI, ORANG BILA BERCAKAP GUNA MULUT SENTIASA BERSANDAR AKAL YG WARAS.

MALAYSIA, RUGI / SIA2 ADA MANUSIA JENIS MAT SABUN YG HIDUPNYA SEPANJANG MASA HANYA BERCAKAP BENDA YG TAK BERGUNA. ITUKAH TAHAF ORG BESAR SEBUAH PARTY YG KONON MEMPERJUANGKAN ISLAM ==== HASILNYA (HAMPAS) ABUK PON TAKADA.

SIAPA YG TAK TAU FAHAMAN KOMUNIS!!!!KOMUNIS TAK PERCAYA TUHAN, AKU TAK HERAN KALAU MAT SABUN TAK PERCAYA TUHAN. RAMAI MELAYU KOMUNIS, DIA KETURUNAN KOMUNIS LAH TU - RUPA PON SEBIJIK BADUT KOMUNIS.

MAT SABUN BILA MAMPOS TAK PERLU DIKAPAN PON, CAMPAK BANGKAINYA KE LAUT CINA SELATAN BIAR JASADNYA BERJUMPA MAU TZE TONG.

aninomos said...

Pukeymak Sabu kaki kebas bini orang

Anonymous said...

Kalau lah Mat Indera ni Mat Sabu iktrif sebagai pejuang kemerdekaan. Memang sah Orang PAS ni bodoh. Kalau di takdirkan Mat Indera berjaya merdekaan Malaya, malaysia ini akan bertukar menjadi Negara Komunis Malaya. berpaksikan Negara komunis Cina. Adakah Mat sabu akan dapat menjadi pemimpin parti Islam. Cuba lihat apa yang Cina buat pada orang Islam di Cina. Apa komunis buat pada orang Islam di Kamboja. Mat Indera ni banyak membunuh orang Melayu johor. Nasib ada pejuang Melayu seperti panglima salleh, yang membela orang Melayu dari di bunuh oleh komunis. Mana pemimpin PAS pada masa itu? mana perginya mak bapak Mat Sabu. masa orang melayu di cincang oleh komunis? Mat Sabu ni banyak sangat telan Sabu kot!!!.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
MAT SABU BABI TONYOK said...

Kerpada babi2 Dapigs & yang menyembah Babi:-

Chin Pig ialah double agent..mula2 perjuangan Babio ini ialah untuk membebaskan Tanah melayu daripada jepun..& mendapat sokongan British..

KIemudian bila Jepun tewas seperti spesis babi lain, Chin pig tamak lalu ingin menjajah Tanah Melayu pula..Chin Pig ini meminta bantuan Tanah besar..bagi menyaingi empayar Jepun.

Melayu yg menyertai Komunis hanyalah Kuda Tunggangan seperti melayu yang menyertai Dapigs sekarang ini..ia tak sedar peranan boneka yg berada didepan..

India pun dah rasakan sebegitu..Komunis sungguh kejam kepada sesiapa sahaja..& majoriti Cina mmg tak suka Komunis..

Pasaltu ramai yg lari ke Hongkong, US & taiwan..

Mat sabu pulah pejuang Islam yg telah bertukar menjadi BABI TONYOK..

Anonymous said...

Mat Sabu & anak 10, adalah penyokong kominis. Datuk aku mati di bunuh kominis. Sekarang tau lah aku camna nak balas kematian datuk aku tu.

MAT SABU BABI TONYOK said...

Peranan PKM selepas Jepun meninggalkan Tanah Melayu ialah menjajah & merampas tanah melayu..

Rejimn ke 10 ini dilayan sebagai kelas ke dua..seperti pekerja2 di sektor swasta yg dianaktirikan pendatang..

Seperti Melayu/India Dianaktirikan Dap..

kerana mmereka percaya manusia yg selain daripada bangsa mereka hanya layak diperkudakan..dan tak perlu dilayan seperti manusia..

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

ooo lawan orang putih,,,pemerintahan orang putih...tapi kenapa lepas malaysia merdeka..masih ada lagi puak-puak kominis melayu ni yang tak nak menyerah? sehingga tahun 1989 agak-agak la pada tahun 1978 askar malaysia ke askar inggris yang lawan komunis ...kalau betul pejuang kenapa tak nak keluar dari hutan lepas malaysia merdeka...EGO? atau bodoh...atau takut nak keluar kerana diugut komunis cina... seperti yang dilakukan oleh dap pada mat sabu....menyebabkan mat sabu melalut....mat sbu sebenarnya nak cari pablisiti murah...dia kan ketua pemuda...wahai anak sepuluh...kau kalau mat sabu kata makan babi tu tak haram...tentu kau ikut .......orang macam kau berlambak kat sekolah aku dulu....dulu kutuk anwar ..kata macam -macam sekarang puji anwar melambung-lambug.....dasar tak ada pegangan diri.....

Anonymous said...

wahai kawan ku drpd pasukan polis dan tentera renung2 kan lah apa yg sedang diucapkan oleh mat sabu ini mari lah sama2 kita renungkan x kira anda dipehak mana sekali pun.Kalau nak berpolitik pun biarlah secara berhemah .......................

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Aku dah tak kira lagi, tolong bagi alamat penyokong penyokong kominis Mat Sabu kat Sek 19 tu dan anak 10 sekor babi juga.

Anonymous said...

Mat sabu atau sedara mara nya tak baca ke apa yang kitatulis ni.
Kepada sedara sedara mat Sabu memang Mat Sabu ni sial.
Kepada mak bapak mat sabu ni aku tak taulah nak kata apa - sebab dapat anak yang berperangai sedemikian.

Anonymous said...

ooo anak sepuluh ni beloger pr rupanya ...tak perasan pulak ...tak pe la anak sepuluh ikut suka hati kau le nak tulis apa....ikut kepercayaan kau le........kau kata kerajaan spin cerita...,,,cerita kau ?kau tak spin.....sama je.....haaaaaaa.tapi satu aku pesan kalau mat sabu kata makan babi tu tak haram kau jangan ikut......mentor pun agak-agak le...ikut yang elok dah le...ni dah tahap jilat jubor...

Anonymous said...

woi anak sepuluh jangan lari lagi....kau tengok kat sini kau sorang saja sokong mat sabu.....maknanya...kau sorang saja yang bodoh.....haa...haaa...haaa kalau berani letak alamat kau sekarang........

Anonymous said...

anak je ramai tapi bodoh .....

Komunis Batu Api BERSIH said...

Kisah bukit kepong Melayu vs Melayu seperti rusuhan bersih..Cina & India kasi bakar kat Internet..

Melayu yg gadoh bermati2an..Melayu hanya kuda provokasi..

Tapi mungkin lebih dari itu..mungkin sebahagiannya mahu kedai2 Cina dibakar dan semua duit dirampas..

Anonymous said...

Anak 10 ekor babi & Mat Sabu sial ini sah sah penyokong kominis. Ribu ribu orang Melayu Islam dia orang bunuh. Kita belasah aje.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

kpd anon2 yg dok hangat2 tu,

relax skit.kita hormat arwah polis yg gugur kat balai bukit kepong.kita hormat juga polis yg menjaga keamanan yg kita kecapi sekarang.sekarang ni kita maki ja bangsat laknat ni.kita berjuang utk pru13 nanti.kita guling mat sabus paria ni.jgn kerna ayat ugutan korang ni akan hilang 1 undi sbb ko ditahan di LOCK PARK plak.

pejuang hamas...

Penjajah Komunis Vs Penjajah British said...

Dapigs & pendatang asing ni asyik gasak melayu aje..takpe tunggulah kita naik MINYAK..

British pun tak sekejam KOMUNIS & JEPUN.

British panggil melayu Tuan Tanah..& menyerahkan usaha menoreh & melombong, ketenteraan kpd bangsa lain mcm gurkha..

Yahudi pun tak Usik Tentera pengaman Malaysia ke Palestin..

ketika Ni Ching tak pakai tudung & Askar Melayu/kereta Proton dihina..

Quen Elizibeth memakai tudung ke masjid, askar melayu menjaga Istana, proton dijadi kenderaan polis UK..

Datok Maharajalela yg merancang pembunuhan Birch hanya dibuang negara..tak dihukum mati..

ada rumors menyatakan..bangsa Austronesian ni dijaga Barat kerana 20% daripada mereka adalah Yahudi the lost tribe..

Mereka ilmuan yg adil tak membesar diri & setamak babi..\\

Hakikatnya British tak menjajah Tanah Melayu seperti India, HK dll..Mereka hanya mengajar Sultan menghapuskan Hamba & melaksanakan sistem cukai untuk meneruskan Kuasa..

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

anak 10,ko tak bleh lena la malam ni tgk abg besar ko kena sembur.ko dok la backing dia sorg2.kepada yg lain.hujani la makian anda pada mat sabus dan anak 10...

pejuang hamas...

PERINGATAN KE2 said...

pada pro pas dan pro bn selagi pas jadi pas habis la pas..maksedara aku dulu punya anti kristian pasal anak buah lari ikut kristian xbalik2.

skrg statement dia elok la gereja buat baik pada umat islam ..jadi perbandingan...

so nampak?? kita xpayah bergaduh dgn anak10 atau puak2 pas totok..depa depend kat leader gila kuasa tu..kalu kristian baik...keldai2 pun baik.. kalu kristian tu musuh Allah ada dlm quran..depa kluar nas..buruk lah kristian..

TUMPUKAN PADA MAT SABU. NIK AJIS.SAJA..!!
ANAK 10 Xpayah..otak dia dependent nik aziz ..mat sabu...so dont waste OUR effort

PERINGATAN KE2 said...

pada pro pas dan pro bn selagi pas jadi pas habis la pas..maksedara aku dulu punya anti kristian pasal anak buah lari ikut kristian xbalik2.

skrg statement dia elok la gereja buat baik pada umat islam ..jadi perbandingan...

so nampak?? kita xpayah bergaduh dgn anak10 atau puak2 pas totok..depa depend kat leader gila kuasa tu..kalu kristian baik...keldai2 pun baik.. kalu kristian tu musuh Allah ada dlm quran..depa kluar nas..buruk lah kristian..

TUMPUKAN PADA MAT SABU. NIK AJIS.SAJA..!!
ANAK 10 Xpayah..otak dia dependent nik aziz ..mat sabu...so dont waste OUR effort

Anonymous said...

KPD Anak sepuluh a.k.a babi komunis

Arwah yang hafiz terkorban itu mungkin tak disedari beliau hanyalah hasil batu api Komunis..

Macam arwah yg meninggal Bersih..yg batu apinya dlm internet cina & india..

kes seorang islam yg mati dalam kumpulan al maunah, rusuhan balai polis batu pahat, semuanya pejuang Islam yg kuat beramal..adakah boleh diiktiraf syahid??

dah nyata komunis akhirnya tak percaya agama..kat Rusia & China terang doktrinnya

Anonymous said...

Ia sekadar keluar dari mulut seorang pemimpin yang pandir. Hanya orang2 pandir sahaja yang akan melantik sipandir menjadi pemimpin mereka. Tak kiralah siapa 'pejuang' komunis tu, idologi Komunis dan Islam tak akan sehaluan dari dulu, kini & selamanya. Kalau nak bodek pun janganlah sampai memuji komunis.

YAKINLAH BANGSAKU said...

INGAT MAT SABU INGAT LAND ROVER

YG BETUL JADI SALAH
YG SALAH JADI BETUL

JANJI POLITIK KASIHAN NAIK
JANJI POLITIK CIUM BUNTOT DAP JALAN !!!

anda tak percaya ?? tgk budak10 tu

habis budak2 Melayu masuk komunis (karl Mark)
mengikut chimpeng..SEMUA SEKARANG JADI JIHAT
YG TERANG2 SESAT mengikut KARL.MARK !!!

takut masuk neraka tanpa disedari...

ayat quran huraian: Mereka terkejut kenapa mereka dimasukkan ke neraka( mereka.tak percaya)..rupa2 kerana pemimpin mereka...

carik lah ayat ini...wahai para pencinta Allah yg sebenar...ingat ayat ini 'terkejut' xsangka masuk neraka juga...means..NAMPAK BETUL TAPI SILAP...


.

Anonymous said...

Timbalan Presiden PAS faham syiah plus kominis. Konpem Parti Ajaran Sesat. Ulatmat ulatmat & ular ular dalam semak PAS tak malu ke?

Anonymous said...

anak 10

dalam kes mat sabu ni .. dia kata tragedi bukit kepong kan ?

JIKA BENAR mat sabu kata komunis yang bunuh polis dan keluarga mereka dalam tragedi bukit kepong dianggap HERO.

AKU SERIUS AKU KATA AKU NAK LEMPANG JE MUKA MAT SABU SEKARANG.

tapi kalau dia kata pejuang aliran kiri melayu juga adalah hero dalam kebangkitan kemerdekaan

YA aku boleh bersetuju ..

tapi kalau KOMINIS adalah HERO itu adalah penyataan yang sangat tidak boleh diterima..

dan aku tak rasa yang sejarah disorokan cuma ianya tidak diceritakan secara detail je.

KUATLAH BANGSAKU said...

INGAT MAT SABU INGAT LAND ROVER

YG BETUL JADI SALAH
YG SALAH JADI BETUL

JANJI POLITIK KASIHAN NAIK
JANJI POLITIK CIUM BUNTOT DAP JALAN !!!

anda tak percaya ?? tgk budak10 tu

habis budak2 Melayu masuk komunis (karl Mark)
mengikut chimpeng..SEMUA SEKARANG JADI JIHAT
YG TERANG2 SESAT mengikut KARL.MARK !!!

takut masuk neraka tanpa disedari...

ayat quran huraian: Mereka terkejut kenapa mereka dimasukkan ke neraka( mereka.tak percaya)..rupa2 kerana pemimpin mereka...

carik lah ayat ini...wahai para pencinta Allah yg sebenar...ingat ayat ini 'terkejut' xsangka masuk neraka juga...means..NAMPAK BETUL TAPI SILAP...


.

Anonymous said...

Apa nak malu janji ada masyuk.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Shaari said...

dunia ... dunia .... apa la dah jadi sekarang. komunis pulak diagungkan....

Pasrael said...

Allahuakhbar,moga Allah melaknat pengkhianat yg dah semakin gila nih,wahai pejuang2 melayu islam sekalian bangunlah kita bjihad menentang puak2 pas yg semakin gila kuasa nih,jgnse siakan undi anda pd pru 13 nnti,puak2 pegkhianat harus dimatikan segera.

Anonymous said...

baru LGE bgi jwtn pengarah dlm PBAPP dh sanggop buat apa & kata apa saja.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Pengikut Nabi Muhamad said...

siapa mat sabu????ahli sejarah kah???? bila masa dia ada ijazah dalam sejarah???

main cakap....aja....

orang dah buat kajian ada bukti, kajian dari ilmuan falsafah....

dia tah sapa2 boleh plak suka2 tukar sejarah???

Anonymous said...

mat sabu mcm x de isu nk ckp..sampaikan kisah sejarah hendak diubah2, komunis jadi hero..giler ke? mat sabu x rasa zaman komunis, boleh la ckp..cuba ko ung bermati-matian berjuang baru ko rasa, cakap pakai lutut yg sakit, payah!!

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

memang sial mat sabu ni !! sialan ..!

bagaimana perasaan anak cucu mereka yg terkorban di bukit kepong apabila mendengarnya ?
bagaimana perasaan rakan taulan mereka yg terkorban itu apabila mendengar seorang melayu yg buat kenyataan sebegini?

patutnya mat sabu ni ditembak je !! biar berterabur kepala otak dia, hidup pun tak guna , mudah2an mat sabu mati kena langgar lori !

Anonymous said...

pejuang bukit kepong yang meninggal demi tanahair tu lebih HERO dari mat sabu yang ZERO! cakap setakat nk bodek..x payah la, mcm orang x tau, bodek je lebih, kipas la byk2 LGE tu..duit masyukk!

Anonymous said...

.


DIMANA ADA PAS DISITU ADA FITNAH


.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

anak10 sial

Anonymous said...

juak pas semua dah sokong umno...tinggal sekor jer jin anak10 yang belum bertaubat

Anonymous said...

RELAXX...TUAN2 Dan PUAN2...

tgk akhbar semalam tak ??

MAIM TANGKAP AJARAN SYIAH YG DIHARAMKAN..

RASA MAT TERKUJAT .

(
...MACAM ANWAR BILA SEPUL REPORT DILIWAT. TETIBA LARI DUTA TURKI

PASTU BUAT REVERTB 16sep KASI RAKAYAT LUPAK LIWAT SEPUL....
)

MAKA MAT SABU PAJERO MEROYAN LAH DIA KEJAP
NAK KASI LEPAS TERKUJAT DIA TU..

.

Anonymous said...

Mat Sabu "pelawak freelense" buat malu Kak Normah aje! Normah bini dia lah bukan Normah 121. Isteri Mat Sabu namanya Normah juga.

Anonymous said...

Mat Babu dengar ni!!! Kalau komunis menguasai Tanah Melayu ni engkau tu sekarang duk tengah jadi jaga sekolah komunis..Bangang punya PAS

Anonymous said...

Mat Babun Lahanat..gosok bontot DAP..mengsialkan perangai sebenar puak2 Parti Ajaran Sesat

Esperalzi said...

Mat Sabu dah gila. Dah dirasuk syaitan dan virus Cina2 komunis DAP.

Terus terang, pandangan pro-komunis ini pertama kali aku dengar dari abang ipar aku yg merupakan penyokong tegar PAS. Dia kata Chin Peng adalah wira negara yg memperjuangkan kemerdekaan dan wajib dibawa pulang ke Malaysia dan diberi penghormatan negara.

Ini bukan orang Cina yg cakap, ini org Melayu yg cakap. Ini bukan sebarangan Melayu yg cakap, ini org Melayu PAS yg cakap. Dan dia abang kepada isteri aku. Isteri aku juga penyokong kuat PAS sedangkan aku dan keluarga sebelah aku pro-UMNO.

Makanya, aku sudah tak terkejut lg dgn sikap pro-komunis PAS dan penganutnya, walau pun dari Mat Sabu. Sejak berpakatan dgn DAP, PAS sudah jauh sesat. Tak hairan jika tak lama lg Mat Sabu dan PAS istihar semua agama di Malaysia dilayan samarata dan dianggap agama rasmi.

Jika PAS memerintah, jgn terkejut jika Kristian, Hindu dan Buddha turut diistihar agama2 rasmi Malaysia siap dengan penubuhan Majlis Agama Kristian, Majlis Agama Buddha dan Majlis Agama Hindu yg setanding dgn Majlis Agama Islam yg semuanya akan dibiayai kerajaan.

Mengundi PAS sudah menjadi haram, bahkan berkahwin dgn orang PAS pun dah haram, tp aku dah terlanjur kahwin dgn org PAS, nak buat camane?

Anonymous said...

ketika kejadian bukit kepong , mat indera ada disana , dia mengaku tidak melepaskan walau sebutir peluru ? betul ke ???
atau sekadar alasan menyelamatkan diri apabila dipersalahkan oleh bangsa melayu atas kematian para anggota polis berbangsa melayu islam itu !!

jika benar mat indera itu melayu islam beriman yg sebenar , kenapa dia rela melihat bangsanya , sama agama dengannya ditembak mati ? dibakar ? kenapa dia tak cuba menghentikan kegilaan komunis lain ?

yg mati bukan setakat angggota polis , tapi isteri dan anak mereka , apa dosa mereka ?

malah ada yg terkorban itu kenalan dia ! sekampung dengan dia !

mat indera cuma kata 'yg sudah tu sudahlah !

dengarlah cerita dari para tentera dan PPH yg pernah bertempur dengan platun indera , apa kata mereka ? pernah indera dicabar bertarung satu sama satu , tapi dia lari !

buku tulisan pengasas rejimen ke 10 itu sangat tidak tepat , semuanya hanya cerita sebelah pihak , cerita dari pihak tentera dan perisikan bercanggah dengan apa yg ada dalam buku itu , tapi tak menghairankan ..dasar komunis memang begitu ,

Anonymous said...

mari kita belajar sejarah dgn puak pas.....islam pun sesat ....sejarah pun sesat.....apapun tak boleh..pas..pis..pus..

Anonymous said...

anon 12:10,
Kita kena paham. Mat Sabu cakap berdasarkan apa yg dia tahu. Dan yakin dgnnya. Dia bukan tak tau pasai akta hasutan. Dia tahu!

Hero pd Mat Sabu ialah pejuang2 Melayu dlm suma pertubuhan2 Melayu sebelum merdeka yg diharamkan oleh British, melalui akta darurat. British gelar puak2 kiri ni, komunis. Kerana punya same target, iaitu tumbangkan british.

Dan yg Mat Sabu heran sgt tu, pasai apa hanya Umno saja yg pd masa tu dianggotai oleh bangsawan2 Melayu, tidak diharamkan!!

-------------------

tak jumpa pulak dalam buku teks sejarah kata gerakan kiri lain cam API adalah kominis

yang kata mungkin adalah radikal..

kenapa umno je yang tak diharam ..
salah satu sebab mungkin tidak radikal ... umno lebih berdiplomasi

masa tu undang undang ditangan bristih kan ? takkan orang nak serang dia dia buat bodo je .. :)

kalau cam tu patutnya dah lama dah tanah melayu merdeka ..

mat kilau , dato bahaman pun boleh kasi halau ini british .. kan ?

mat sabu heran pasai dia bodoh tu je .. :)

Anonymous said...

walau ape pun tanggapan, walau apepun alasan...sapa sokong PKM dan mengangkat PKM sebagai pejuang, diorang adalah pengkhianat di mata aku... memang celakalah mereka dan mereka dikecualikan dari segala hormat dan juga mungkin al-fatihah aku... pada aku, nama je PKM, dah tentu2 diorang pengkhianat... dan aku akan tentang diorang walaupun diorang sebangsa, dan pada aku mereka bukanlah seagama dgn aku lagi....

ops jgn terkujat...!! said...

RELAXX...TUAN2 Dan PUAN2...

tgk akhbar semalam tak ??

MAIM TANGKAP AJARAN SYIAH YG DIHARAMKAN..

RASA MAT TERKUJAT .

(
...MACAM ANWAR BILA SEPUL REPORT DILIWAT. TETIBA LARI DUTA TURKI

PASTU BUAT REVERTB 16sep KASI RAKAYAT LUPAK LIWAT SEPUL....
)

MAKA MAT SABU PAJERO MEROYAN LAH DIA KEJAP
NAK KASI LEPAS TERKUJAT DIA TU..

.
thesis phd brmaksud something deep yg dihujahkan... spt sains juga sentiasa mencabar hujah yg lama..jika ada hujah lain ia saling boleh batal.membatalkan tapi paling penting reference dan argumentnya...IA TIDAL AKAN BERHENTI PADA MANA2 Titik..

GAP AKU MOHON KELUAR BALIK KES LIWAT ZAMAN YG DULU SEBAGAI REFERENced YG PERLU DIBACA ..SERTA ReFERENCE LUAR NEGERI YG KO KUTIP TU...

rasanya ada org sgt berminat pd sejarah..

Anonymous said...

Zaman Kominis dulu-dulu, mat indra ,Abdullah CD, Rashid Myidin Shamsiah Fakef dll adalah Melayu pendokong Kuminisma.
Zaman Kuminis Sekarang , Mat Sabu , Nizar ,Malek itik , N. Aziz , Hadi dll mengganti.
Kerana tidak Sedar dipergunakan oleh Cin Peng , LKS & LGE maka berjuanglah mereka -mereka ini dlm kegelapan dan akhirnya Islam dan bangsa melayu akan hancur , Barulah puas hati Pengkhianat dan barua - barua ini semua.

Anonymous said...

apa lagi UTK, gi je tembak kepala mat sabu tu.. dh la syiah

fuck PAS!!

Anonymous said...

ingat darurat pertama dan darurat kedua ?
ingat kes rundingan baling ?
ingat apa dikata chin peng kepada TAR ? ingat kes pengampunan oleh kerajaan kepada anggota PKM yg menyerah tapi tak diendahkan kecuali segelintir mereka yg tersedar?

ketika darurat kedua , yg bertarung ialah askar negara malaysia , bangsa melayu agama islam ! dibantu askar regimen lain seperti Renjer yg dianggotai bangsa lain dari sabah dan sarawak , adakah mereka askar penjajah ? adakah mereka dari Britian ? adakah mereka dibayar gaji oleh orang putih ?

tidak ! ketika itu kita sudah merdeka , negara kita sudah bebas , negara ini diperintah oleh bangsa kita sendiri , kalau benar komunis cuma menentang penjajah kenapa ketika pengampunan mereka tak ikut arahan kerajaan yg sah dari rakyat ? malah meneruskan penentangan dan membunuh askar negara ini sendiri ?

ingat , komunis belum mati , mereka cuma 'rehat' , mereka masih wujud dan beroperasi dalam negara ini dalam bentuk lain , dalam rupa yg lain dan gaya yg lain , kita kena sedar ..komunis sebenarnya masih wujud dalam negara ini !

Anonymous said...

Parti Ajaran Sesat ni apa pun dia orang boleh kata asal ada peluang burukkan Melayu & UMNO. Gampang dia orang ni. Kena pulak ada masyuk, baru jadi Pengarah Cabok pun Mat Sabu boleh buat cite asal bodek Lim Kimak. Klu Negiri lain tumbang pun Penang agak susah masik Lim Kimak control, lama sikit Mat sabu boleh cari makan. Allah yang bagi rezeki bukan Lim Kimaik ni, tu pun tak faham boleh jadi Timbalan Presiden Lagi, ulatmak ulatmak PAS tak malu ke?

Anonymous said...

a10... sungguh biadap kau...tak mengenang jasa dan budi...mahu ke awak negara kita di jajah sekali dan berkiblatkan tanah besar china yang masih berideologi komunis...Malaysia adalah sebuah negara majmuk berbilang bangsa dan berbagai etnik agama dan budaya. kita telh lihat ideologi komunis ni gagal akhirnya, sebagai contoh jerman barat & timur dah bersatu kembali. Rakyat mereka sendiri menolak komunis sebab tiada kebebasan bersuara, kalau negara kita dijajah komunis...a10 dan pembangkang tidak dapat bersuara dan berceramah mmacam sekarang semuanya dipantau atau disekat malah dipenjara seumur hidup..

Anonymous said...

Tak boleh salahkan Mat Sabu dalam hal ini kerana baru baru ini dia dilanggar oleh Land Rover Polis dan cedera kepala lutut nya patut salahkan polis kerana sebab tersebut (cedera kepala lutut) Mat Sabu tidak boleh lagi berfikir kerana lututnya cedera maklumlah selama ini otak dia duduk di lutut.

Sejarah Mat Baboon Rejimen Anak 10 komunis said...

Anonymous said...
mari kita belajar sejarah dgn puak pas.....islam pun sesat ....sejarah pun sesat.....apapun tak boleh..pas..pis..pus..

August 28, 2011 12:52 AM


Sejarah menurut LKY ketika Raffles membuka Singapork,,

Sejarah menurut LGE ketika penang menjadi singapork..

Sejarah menurut Mat Baboon (matsyabu+babi+sabun) Laknatullah ketika Komunis diiktiraf kuasanya..

Sejarah menurut Intelek terkini..



http://en.wikipedia.org/wiki/Austronesian_peoples

-:it has pointed out that the Southeast Asian civilizations are a much older civilization compared to the widely researched and well documented East Asians' ancient civilizations[18]

Austronesian & Jepun lebih tua.(dipercayai 20% dlm lost tribe)..seusia umat2 ajaran terdahulu..dan dirahsiakan penemuannya, tapi bukan semua sila google book mormon..lost tribe

nok said...

Mat Sabu ko bantai pun bukan depa boleh buat apa2 tak kan gomen nak tangkap hang aku sokong anak sepuluh..hang putar belit sejarah pun tak apa...hang kena bagi DAP konfident sikit..sebab kalau PR menang PRU 13 nanti boleh lah jadikan Malaysia republik...Mat Sabun boleh jadi President Malaysia yg pertama mcm president Yusof Ishak Spore dulu...

Kerismudin KDN habis2 dia bagi amaran kat ko..PM lagi bacul dia buat bodoh aje dah kena nasi kangkang ROSMAH....teruskan propaganda...hidup Mat Sabun....

Anonymous said...

Tak sangka ada melayu babi camni.

Anonymous said...

APB BERITA PKR MUNGKIN DIMANSUHKAN PERTUBUHAN PD SAAT AKHIR NANTI..DAP SUDAHPUN MENGGERAKKAN CATUR2 TERAKHIRNYA.. SEDANG PAS MASIH MASIH MAIN DAM STYLE JILAT DAP YG SAMA......

DI PERAK JK DAP MENANG LG ups 3x ganda dr krusi PAS.. DAP AKAN JD MB PERTAMA MENGAWAL PERAK... DAN TIDAK HAIRAN DI PRINGKAT PUSAT!!!!

Sila baca wahai sebangsa seagamaku...
.....:

PRU-13: DAP Melayu ganti PKR PULAU PINANG 26 Ogos -DAP berhasrat menggantikan kerusi-kerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) di negeri ini yang dianggap goyah dengan meletakkan calon Melayu pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Pengerusi Jawatankuasa Penyelaras DAP Melayu, Zulkifli Mohd. Noor berkata, langkah tersebut perlu bagi memastikan kerusi-kerusi yang dikuasai pembangkang terus kekal. Menurutnya, perkara itu sudah dibayangkan kepada pemimpin atasan pembangkang dan terpulang kepada mereka untuk memutuskannya.

"Banyak kerusi di negeri ini dilihat lemah dan boleh hilang pada pilihan raya akan datang. "Kalau mahu terus memperkuatkan pembangkang di negeri ini, kita tidak boleh terus bersikap degil sebaliknya meletakkan calon lebih berkaliber di kerusi-kerusi lemah ini," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Pada pilihan raya umum lalu, PKR meraih sembilan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan empat Parlimen di negeri ini. Zulkifli berkata, sebagai contoh, kerusi-kerusi DUN Sungai Pinang dan DUN Tanjung Bungah dianggap lemah dan perlu diambil tindakan oleh pucuk pimpinan pembangkang.

Bagaimanapun, jelasnya, calon-calon Melayu DAP hanya diletakkan di kawasan-kawasan yang dihuni pengundi pelbagai kaum.

Anonymous said...

Anak sepuluh ni kenapa beria ia backing Mat Sabu ni.Dia tau ke semasa jepun menyerah kalah komunis perintah 14 hari apa yang mereka lakukan . mereka masuk kampong dan mencari orang orang melayu yang mereka demdam dan merak bunuh. Berapa ramai orang melayu mati. anak sepuluh semak balik sejarah sebelum nak backing Mat 3 1/4 ni.

Anonymous said...

Anak 10 ekor babi macam buat tak tau apa jadi kat Perak, Pulau Tiga, Bota masa kimak bintang 3 membunuh, tak ada dalam buku teks. Aku anggang Anak 10 ekor babi & Mat sabu ni sah sah Kominis.

Anonymous said...

Baru dapat jadi Pengarah Cabok anugerah Lim kimak dah jadi camni, kalau babi bai ni memerintah?

Anonymous said...

setuju dengan anon 12.51...kalau mat indera seorg pejuang dan bergelar hero kenapa dan sampai hati membiar tentera komunis membunuh isteri & anak-anak kecil sebangsanya dibunuh..sepatutnya org tahanan & org awam diberi pelindungan. mat indera, samsiah fakih dll. adalah seorg pengkhianat bangsa & islam..sebenarnya mereka ni tersalah pilih perjuangan & fahaman ..tidak seperti mat kilau dan dato maharajalela yang menentang cuma British..tidak membunuh sesama bangsa melayu & beragama islam...jangan biarkan sejarah berulang kembali..

rakab said...

Anak sepuluh dah jadi anak komunis !!!.

rakab said...

Mat Sabu semakin sesat lagi menyesatkan !!!.

rakab said...

Kalau mat Sabu membentangkan hasil penyelidikannya secara ilmiah ,..mungkin boleh didebatkan, tapi malangnya ucapan itu di hamburkan diatas pentas politik.

Tiada satu perkataan pun yang diucapkan Mat Sabu itu ... boleh dipakai !!.

komandomelayu said...

anak 10

HILANG SUDAH RASA HORMAT AKU PADA HANG!

BUTUH PELIAQ HANG AKU NAK KERAT KALU JUMPA HANG! KOMUNIS!

rakab said...

Kemaruk kuasa telah menyebabkan Mat Sabu hilang pertimbangan akal yang waras serta jati diri seorang melayu Islam.

Anonymous said...

Kerat jangan tak kerat, jenis tak ada maruah.

rakab said...

Kecelaruan pemikiran nya pula diwarisi oleh pengikut Pas yang taksub seperti anak komunis{sepuluh}.

Anonymous said...

Ini kanker ni kerat kasi buang nanti melarat.

ANACONDA said...

HOI JANTAN SUNDAL ANAK IO AKA ANJING MAT SABU...

YG CERITA TTG HERONYA KOMUNIS PUKIMAK NI SI MAT SABU, TIDAK ADA PUN WARIS KLRGA SI MAT INDERA KE ATAU SESIAPA SHJ NAMA2 MELAYU YG KAU SEBUTKAN TAMPIL MEMBUAT KENYATAAN TTG PERJUANGAN KOMUNISME KAUM KELUARGA MEREKA...

SEJARAH ADALAH SEJARAH & TIDAK BOLEH D UBAH LAH SIAL...

KOMUNIS ADALAH KOMUNIS...

YG MEMULAKAN 13 MEI 69 & BERCITA2 MENGHALAU MELAYU KELUAR DARI KUALA LUMPUR SIAPA KLU BUKAN KOMUNIS DAP...

KAU JGN TERLALU BIUL SIAL LA...

AHLUL2 TONGONG JUAK2 PAS KAU NI ADALAH SATU2NYA GOLONGAN MELAYU PUKIMAK YG TIDAK BERGUNA SESEN PUN DLM TAMADUN BANGSA MELAYU D MALAYSIA INI...

KAU LUPA WATAK SALEH KAMIL DLM CERITA SGT HASSAN, JADI AGEN AKA BARUA JEPUN...

KAULAH CONTOH MELAYU PUKIMAK BERPERANGAI MCM SIAL SEPERTI INI...

BERAPA UPAH SI MAT SABU PUKIMAK NI DAPAT DARI PEMBESAR DAP PP, RM2RIBU SEBULAN, KALAU BENARLAH HALAL DARAH MAT SABU INI D PANCUTKAN...

AKU TAK TAHU KAU NI SIAPA ANAK 10, SIAPA UPAH KAU MAIN DLM KOMENTAR INI, NAMUN ULASAN KAU HARI DEMI HARI MEMBUATKAN AKU BERTERUSAN JIJIK KEPADA PAS PUKIMAK SUNDAL BELAKANG MATI (SB TULAH AGAKNYA PEJABAT PAS PUN DEKAT BELAKANG MATI)...

KAU JGN JADI GUNDIK DAP LA PUKIMAK...

CERMIN SIKIT MUKA KAU TU...

Anonymous said...

KITA CABAR MAT SABU BENTANG PAPER PADA MANA2 JouRnAL ACDDEMICS... JIKA BELIAU DPT PERTAHAN KAN KITAB VERSI KARL MAX BELIAU...

TP MALANGNYA BELIAU MUNGKIN LEBIH SUKA PER MAHKAMAH!!

MAHKAMAH???? (apsal kwn?)

ialah bila mhkamah bg choice
1.saksi.. bersumpah dan akan kena soal jawab peguam
2.tertuduh.. xyah sumpah. ..xboleh disoal balas apa kenyataannya
3. diam..

Agaknya mat sabu pilih mana???

kalu ikut sifu...errrr no.2 la tuan hakim yg bjksana.... err hak sy nk pilih no.1 diNAFIKAN UMNO..MMG JAHAT UMNO NI....



.

Anonymous said...

ketika kejadian bukit kepong , mat indera ada disana , dia mengaku tidak melepaskan walau sebutir peluru ? betul ke ???
atau sekadar alasan menyelamatkan diri apabila dipersalahkan oleh bangsa melayu atas kematian para anggota polis berbangsa melayu islam itu !!

jika benar mat indera itu melayu islam beriman yg sebenar , kenapa dia rela melihat bangsanya , sama agama dengannya ditembak mati ? dibakar ? kenapa dia tak cuba menghentikan kegilaan komunis lain ?

yg mati bukan setakat angggota polis , tapi isteri dan anak mereka , apa dosa mereka ?

malah ada yg terkorban itu kenalan dia ! sekampung dengan dia !

mat indera cuma kata 'yg sudah tu sudahlah !

dengarlah cerita dari para tentera dan PPH yg pernah bertempur dengan platun indera , apa kata mereka ? pernah indera dicabar bertarung satu sama satu , tapi dia lari !

buku tulisan pengasas rejimen ke 10 itu sangat tidak tepat , semuanya hanya cerita sebelah pihak , cerita dari pihak tentera dan perisikan bercanggah dengan apa yg ada dalam buku itu , tapi tak menghairankan ..dasar komunis memang begitu ,

August 28, 2011 12:51 AM

-------------------------------------

saya bersetuju dgn komen saudara ini. cuba selidik dari 2-3 cerita dan kaji dgn telus... jika benar beliau tinggikan agama... mengapa bersekongkol membantu komunis menyerang rakan sekampung dan seagama yg berada di situ bukannya utk membunuh penduduk di situ tetapi sebaliknya menjaga keamanan yg telah diamanahkan? tidakkah dia tahu berapalah sgt polis dibalai tersebut? tidakkah dia sedar disitu ada anak isteri mereka? apa dosa anak2 dan isteri2 polis tersebut hingga dibunuh dan dibakar? apakah mat indera tidak punya akal dan tidak pernah tahu akan kewujudan mereka? MUSTAHIL BUKAN? tinggikah agama dan iman seseorg hingga sanggup bersekongkol bersama 200 komunis membunuh insan2 yg lemah iaitu perempuan dan anak kecil? begitukah layaknya org yg tinggi ilmu agama dan beriman? bg saya WALAU SEKALIPUN DIA TIDAK MELEPASKAN PELURU (JIKA BENAR) TETAPI DGN HANYA BERADA DISITU, SAMBIL MEMEGANG SHJ SENJATA PUN DIA SUDAH NYATA BERSALAH LBH2 LG KPD KAUM WANITA DAN ANAK2 KECIL... JIKA SEKALIPUN DIA MEMBANTU (JIKA BENAR) APAKAH DPT MENGEMBALIKAN NYAWA TAK BERDOSA YG TELAH HILANG?

walau sekalipun mat indera itu tidak membunuh mereka, malah mungkin membantu tetapi secara simboliknya tgn mat indera secara tidak lansung telah bergelumag dgn darah insan2 YG TIDAK ADA BERBUAT SALAH DGN DIA?

DALAM HAL MAT SABU... MAT SABU MENYATAKAN PEJUANG KOMUNIS SBG HERO! BUKANNYA MAT INDERA DAN SERPIHAN KUMPULAN YG LAIN. ADAKAH MAT INDERA ITU KOMUNIS? jika benar... setapak ke dlm kumpulan komunis bermakna snghn akidah juga telah terhakis hanya disebabkan sekelumit shj doktrin komunis itu sendiri. sila rujuk doktrin tersebut dan perhalusi. jika mat indera tinggikan agamanya... dia tidak akan sekali2 bersekongkol atau sama2 berada di tmpt kejadian...

ada masa saya terfikir, adakah beliau sebenarnya membantu mangsa bukit kepong KERANA INGIN MENUTUP KESALAHAN DIRI ATAUPUN DIHAMBAT RASA BERSALAH BERBANDING KERANA KEIKHLASAN? renung2kanlah...

Anonymous said...

Memang babi anak 10 ni, ada 10 ekor anak babi kot. Nak tunjuk pandai & berilmu konon, Mat Kepala butuh Sabu jadi mentor, ke mentol.

rakab said...

Komunis nak membebaskan Tanah Melayu ??!!.

SALAH !!!

Komunis nak menguasai Tanah Melayu !!

Betul !!...dan itulah yang sebenarnya !!.

Anonymous said...

GAP...
Aku tak nak komen apa2 pun dah tentang Mat Sabu ni. Kalau aku jumpa dia kasut aku akan melayang ke muka dia yang macam jamban tu.kalau dekat aku tumbuk muka dia hingga takde perkataan lagi yang boleh keluar dari mulut najis dia.
Amat malang parti yang mempunyai Timbalan yang begitu bahlol dan kaki jilat bontot cina....

Anonymous said...

mat sabu!!! muka hodoh kau tu aku boleh lagi terima tapi perangai kau tu aku tak lagi boleh tahan!!!!!!!

rakab said...

Orang melayu dan persatuan melayu yang berbagai nama hanya diperalatkan saja oleh komunis untuk mencapai cita-cita mereka.

Anonymous said...

Kalau boleh Kominis nak sapu sampai ke Indo. Barua punya Anak 10ekor babi, tak tau sejarah nak tunjuk pandai. Otak sama cam Mat Sabu juga. Hancus Negara ini kalau puak puak ni menang.

Anonymous said...

Mat Sabu tinggal kat Seksyen 19, Shah Alam.

Anonymous said...

Serampang dua mata(3, 4, 5....). Talam 10 muka!
Inilah template MAT SAPU. Tak mustahil esok dia gi ceramah kat Gereja dia kata Nabi Isa tu tuhan. Dia gi kat Kuil Hindu dia kata ALLAH tu tuhan HINDU, Nabi Muhammad tu penyokong HINDU jugak! Dia akan keji Islam sebab nak popular! INILAH MAT SAPU timbalan Presiden Parti Islam. PAS...laknat PAS...takebeer 3X untuk PAS.

ANACONDA said...

KPD SELURUH RAKYAT MALAYSIA KHUSUSNYA YG BERBANGSA MELAYU, BAIK YG KAYA YG MISKIN, YG TUA YG MUDA, YG SWASTA YG KERAJAAN, YG BUJANG YG BERKAHWIN, YG JANDA YG DUDA, PENDEK KATA KPD SEMUALAH...

AKU MENYERU KPD KALIAN SEMUA TERMASUK UTK DIRI AKU & KLRGA AKU...

JGN SISIHKAN SEJARAH KOMUNIS INI DLM HIDUP KALIAN, KOMUNIS TETAPLAH KOMUNIS, SAMPAI KIAMAT TTP TIDAK AKAN BERUBAH...

TANPA PENGORBANAN REGIMEN ASKAR MELAYU D RAJA, PIHAK POLIS, ORG2 KAMPUNG SUATU KETIKA DAHULU, KALIAN TIDAK AKAN MENGECAPI HIDUP YG SEMPURNA SEPERTI HARI INI...

PERTAHANKAN KEMERDEKAAN YG TELAH KITA KECAPI SEKIAN LAMA, KALIAN SEMUA HARUS PASTIKAN SESIAPA SHJ YG MENJADI PENGKHIANAT NEGARA, YG MENJADI SI KITUL, ADALAH KEWAJIPAN KALIAN SEMUA UTK MENGHAPUSKANNYA...

APA SHJ YG KALIAN BACA PROPAGANDA ATAU HASUTAN DARI ULASAN2 PICISAN BAHKAN MURAHAN SEPERTI ANAK 10, DARUL NAIM BLOGGER, ANAK MUDA ATAU SESIAPA SHJ YG GUNAKAN SAMARAN ANON HENDAKLAH KALIAN SEMUA ABAIKAN SHJ, ANGGAPLAH MEREKA2 INI MELAYU2 YG MENCARI SESUAP NASI DGN BELAS KASIHAN TANGAN2 KOMUNIS DGN MEMBERI UPAH SESEN DUA UTK MENYARA HIDUP MEREKA...

NAMUN KALIAN ADALAH PENENTU HARAPAN BANGSA, PENENTU ANAK2 WARIS D MASA HADAPAN...

JGN SIA2KAN ANUGERAH DARI MAHA PENCIPTA ALLAH TAALA INI...

MMG BENAR UMNO/BN INI TIDAK SEMPURNA, ADA KELEMAHAN & KEKHILAFANNYA, NAMUN TRACK REKOD UMNO TELAH MENUNJUKKAN BUKTI KELANGSUNGAN HIDUP KITA SELAMA INI...

DEMI ALLAH SWT, AKU BERSUMPAH WALLAHI, WABILAHI, WATAOLAHI, AKU TIDAK D BAYAR OLEH MANA2 PIHAK DLM RUANGAN INI, AKU MENULIS BUKAN KERANA NAMA, KERNA SIFAT KASIH PD SESAMA INSAN...

AYUH SEMUA, KONSISTEN UNDI KALIAN PD UMNO/BN DLM PRU KE 13 INI...

INSYA'ALLAH, AKU YAKIN DLM BULAN NOVEMBER 2011 INI PERTARUNGAN KEMERDEKAAN SEBENAR DLM PRU KE 13 AKAN BERLANGSUNG...

BERNIATLAH DARI SEKARANG YAKNI ""SAHAJA AKU KELUAR MENGUNDI PD PAGI INI DGN MENGUNDI UMNO/BN SEMATA2 KERANA ALLAH TAALA""...

Anonymous said...

DLM SARJAN HASSAN ..ADA BARUA KOMUNIS..

SAPA.DIA TU..XMELAYU XISLAM'

APA 'P.RAMLEE' BUAT?????


KASI HANTAM BARUA NI

ZAMAN 2000 Ni SAPA BARUA TU..

TEPUK DADA TANYA HATI'...


SIAPAKAH YG ANDA GERAM??? SILA KAWAN2 Terjemahlan pd PRU13..

13 adalah angka sueei sapa yg akan kena nanti
cina ka melayu ka??

tepuk dada tanya iman..

Anonymous said...

Kalau masih ada dikalangan BEKAS POLIS atau TENTERA yg masih bersekongkol dengan PAS, memang amat sukar utk dipercayai!

Plitik2 juga jangan sampai mengagung2kan BANGSA YG MEMBUNUH WIRA dan ISTERI juga ANAK2 Yg masih kecil.

MELAYU2 yg terkenal dgn baik ada batasannya..

KENALILAH SIAPA YG PATUT DIJADIKAN PEMIMPIN..

JANGAN MAIN BORONG beb.

rakab said...

Komunis bukan berhasrat untuk membebaskan Tanah Melayu dari penjajahan Brittish,...

Tetapi mereka sebenarnya mahu memerintah dan menyebar serta mengukuhkan fahaman komunis dirantau Asia Tenggara.

Sebab itu mereka masih menentang pasukan keselamatan Malaysia walaupun negara telah lama merdeka dari Brittish.

Anonymous said...

Anak sepuloh belagak pandai n calm..tp hati berbau bangkai.

Anonymous said...

INILAH SILAPNYA AHLI PAS KERANA MEMILIH TIMB PRES DARI KALANGAN ORANG YANG BERCAKAP GUNA LUBANG BONTOT DAN BUKANNYA LUBANG MULUT...

OTAKNYA PULA TERLETAK DIKEPALA LUTUT....

PAS..PAS...ADA CHANCE MELEPAS LE KORANG PRU13 DGN TIMB PRES CAM NI...

Anonymous said...

1942-1945 penentangan jepun
1946-1948 penentangan malayan union
1950 peristiwa bukit kepong dizaman pra kemerdekaan
persoalan1:kenapa mat sabu mendoktrinkan komunis adalah hero?
persoalanke-2: kenapa anak10 bini2 memesongkan fakta, menganggap
mat indera yg berada ditempat kejadian bersama komunis tidak bersalah? walaupun tidak dinafikan jasa beliau dlm penentangan penjajahan jepun/british spt force-136 dan pejuang malayan union..sama nawaitu, demi bangsa dan agama

.burn.

Anonymous said...

FAHAMAN KOMUNIS DITOLAK DALAM ISLAM KERANA KOMUNIS TAK PERCAYA KEPADA TUHAN...YANG SERANG BT KEPONG TU KERANA NAK TEGAKKAN KOMUNIS KAT MSIA NI SO THAT TAKDE AGAMA KAT MSIA...INI KE YANG PAS NAK? BIAR BETOOOLLL MAT SABU....KE MAT SAPU KAU NI...SAPU KIRI SAPU KANAN...SAPU DEPAN SAPU BELAKANG...

Anonymous said...

orang melayu yang tak tahu di untung hidup dalam angan-angan lepas tu jadi pencacai DAP parti serpihan komunis perosak bangsa agama dan negara.Belum kiamat dah timbul dajal.PRU 13 tahulah nasib barua-barua DAP....

Anonymous said...

Muka hodoh kalau baik budi dan tutur kata dpt cover keburukkan mukanya.

tetapi kalau buruk muka dan perangai betul2 macam BABI panjat pokok kelapa!

rakab said...

Cuma Umno saja yang tidak diharamkan oleh Brittish kerana Umno mengambil pendekatan berhemah yakni secara rundingan untuk mendapatkan kemerdekaan.

Umno menolak cara kekerasan dan keganasan.

Pemimpin Umno ketika itu amat sedar akan kekuatan British yang baru menang perang dunia ke-dua.

Tidak mungkin Umno mampu mengangkat senjata menentang Brittish yang memiliki persenjataan yang lengkap.

Berbanding dengan persatuan Melayu lain yang bersekutu dengan komunis mengangkat senjata.

Terima Kebenaran & Improve said...

Pelik tapi benar

North DNA vs South DNA

Fakta Mengapa UN suatu ketika melancar perang kepada China

-aksi LGE,Ngeh, Nga LKS memijak
minit 3:48

http://www.youtube.com/watch?v=7AT-I9Cm-tQ&feature=related

& sebab itu juga British membebaskan Tanah melayu dari Komunis..

WHOLESALE PROMOTION!!!! said...

PAS ni tak ada pun tak apa, ada pun menyusahkan orang saja. Kita org bukan melayu pun tak suka sama komunis. Nenek ada cerita hidup selalu kena kacau dgn komunis dulu. Sekarang jangan cerita lagi la pasal komunis. Semua kena berusaha sama-sama untuk maju. Polis pun kerja susah jugak untuk jaga semua orang. Terima kasih pada polis bukan kasi sakit hati mereka. Family mereka terkorban kenapa tak simpati. PAS ni tak sensitif.

rakab said...

Komunis yang mengganas di Bukit Kepong dikatakan hero !!

Mat Sabu dah menyeleweng jauhhhh!!!

Sesat lagi menyesatkan !!.

hartanah said...

satu je aku nak ckp psl mat sabun ni..

uhuhkkk..uuukk..ukkkk...ukkkkkk!

bunyi dia CKP sebijik cam dlm cite PLANET OF THE APES!

Anonymous said...

dah memang tipikal otak udang org pas...taik akan di sanjung walau pun dia tahu ,jika di basuh pun tetap taik juga.Tapi mereka akan cakap sebalik nya mengikut otak udang "pope" mereka,.

Kalau tak boleh elak dia akan spin ,ini semua salah umno ,bn ,kambing ,monyet dll...waimah bencana alam . Yg pasti mereta akan tetap maksum,suci sesuci nya sehingga selipar jamban pun akan cium tiapx2 hari bagi mohon 'restu'.

Malang sungguh perangai TPM 'future'kita ni...mengalah bagal,dulu keji si nuar,hari ni jilat habis .

Anonymous said...

PuKiMAK ko lah MAT SABU!!!!! bODOH!!!

komentar disni yg menyokong Mat sabu,,,PUKIMAK DIA BABI!!! kOMuNiS PUKIMAK!!!!!

Anonymous said...

mat sabu bodoh bangang..buang lah sial kopiah kau pkai kpala anjing bodoh..org klw da gile kuasa jd mcm ni la bak kata tun m melayu mudah lupe..kau jilat la bodoh konek kit siang..

hartanah said...

mat sabun ni aku tau rumah dia kt mana!! seksyen 19 Shah ALAM!!!

Agak2 parti komunis dia leh tlg ka bila kena bakar t?

nobody.significant said...

Anak10 & Mat Sabu,

Ni link mengenai Bukit Kepong .. Ditulis oleh A L (Paddy) Backsai (bukan UMNO atau sekutunya tapi ahli sejarah luar negara).. Kalau2 rasa bangga teramat dengan Komunis atau nak mendewa-dewakan Mat Indera, kau baca elok2. Tulisan dalam bahasa inggeris, kalau tak paham tanya2lah kawan2 yg paham. Aku tak pernah rasa malu dengan bangsa Melayu aku sehingga hari ini - sampai hati kau jual bangsa, ko jual agama dan menafikan perkara yang benar. Kita orang Melayu sedaif mana pun ada adab, ada adat, ada pekerti - jangan sampai nak dapat pangkat, nak dapat harta dan kemewahan, kita jual segala.

http://askarjahat.fotopages.com/?entry=1085654

Anonymous said...

Sila like page ni....nak bg kt YDPA sempena MERDEKA http://www.facebook.com/pages/Mat-Sabu-Harus-Dihalau-Daripada-Malaysia-Hina-Pejuang-Kemerdekaan-Negara/192171557516287?v=wall

Anonymous said...

apa lagi kebolehan mat sabu selain balun bini orang, menipu dan jadik beruk? cuba cerita kat sini. sungguh-sungguh anak10 mempertahankan mat sabu. apa ko pun makan suap dap jugak ke? dah habis agama puak-puak ko jual, sejarah kemerdekaan pun nak tukar? apa punya melayu ni?

Anonymous said...

http://www.facebook.com/pages/Mat-Sabu-Harus-Dihalau-Daripada-Malaysia-Hina-Pejuang-Kemerdekaan-Negara/192171557516287?sk=wall

like3............

Anonymous said...

Sekarang kita tau lah siapa dia keterunan Kominis Melayu yang menjadi dalang pembunuhan Melayu Islam semasa bintang tiga membuat pembunuhan terhadap orang Melayu Islam. Salah seorang muka cam babi tinggal di Sek 19, Shah Alam,satu algi kat Bukit Semanggol tengah bela 10 ekor anak babi.

Anonymous said...

mat sabu ni komen pasal komunis bukit kepong je..tu cuma satu dari kezaliman komunis, cuba tgk tempat lain, satu tanah melayu di zalimi oleh komunis, ada kena bunuh, kena bakar, kena kencing, kena sembelih..tu pun ada hati nk bela komunis lagi? bodo punya pemimpin, kalau dia jadi TPM, abis smua sejarah tanah melayu HERO nya apek2 tu kot! BONGOKKKKKKKKK!!!!!!

Anonymous said...

bulan2 yang mulia cm ni, diagung2 kan komunis, kalau menderma utk anak yatim ke, ibu tunggal ke, fakir miskin ke, bagus jgk..ni sibuk duk membela komunis, nk sokong apa orang mcm ni??? tak yah lah deiiiii!!

Anonymous said...

INILAH ANAK HARAM JADAH DEMI UNDI KOMINIS PUN ANGKAT SEBAGAI HERO, BERAPA BANYAK POLIS DAN TENTERA YG DI BUNUH OLEH KOMINIS, BERAPA BANYAK POLIS DAN TENTERA YG PUTUS KAKI KENA BOBYTRAP

MAT SABU MEMANG ANAK HARAM JADAH, HARAM JADAH PALING CELAKA MANUSIA

Anonymous said...

Puki punya anak 10 n mat sabu semua haram jadah.. Aku anak Muar rasa elok dulu ptt korang join komunis n senang tuk askar melayu bunuh ..

Anonymous said...

kalau mat indera tu pejuang sebenar dia takan bunuh sesama islam. mat indera sama dgn pemimpim pembangkang ari ni. tak kenal mana saudara mana musuh. hati dah berkulat.

Anonymous said...

malu aku dengan komen2 yg ada di sini.

baca blog pro-pembangkang, sana mencarut & mengutuk kerajaan.

bacan blog pro-BN, sini mencarut & mengutuk pembangkang.

tak ada satu pun tunjuk kematangan & ciri2 seorang Muslim, walhal masing2 mengaku muslim.

Anonymous said...

Tolak PAS, dulu kata UMNO tak nak Islam & berkawan dgn kafir. Sekarang PAS berjuang untuk Gereja, berjuangan untuk Kafir Harbi, sekarang berjuang untuk Kominis pulak, Icon dia tak kesah berjuangan dengan setan pun OK asal dapat kuasa. Apa nak jadi dgn PAS ulat ulat mak & ular ular dalam semak semua nya senyap, ada masyuk kira kira OK lah. Mat Sabu bru dpt jadi Pengarah Cabok terus sokong kominis.

Anonymous said...

jgn kau rumuskan semua komen sebagai mencarut sbb ada 2-3 komen yg mencarut. kan byk lg komen yang membina..

Anonymous said...

Pembangkang yang sokong gereja, kominis & setan bukan Muslim, bertopeng aje.

mohamed said...

Wahai anak sepuloh (August 27, 2011 10:14 PM)

Kalau sibangsat Alhafis pukimak tu, ada bersama dan melihat sahaja cina communist menyerang orang2 Melayu bertubi2 dari berbagi penjuru dan membunuh mereka dan isteri mereka, membakar anak mereka, sedangkan pukimak ni dengan kuncu2nya bersenjata dan berada disitu, tidak menghalang dan menentang mereka, apa hal?

Wira kah melayu ini? Tentu bukan wira Melayu.

Layak benar sibangsat ni di gantung sampai mampus..

Satu lagi, kalau British tidak tentang cina communist ni, Melayu dan Raja2 Melayu boleh kalah dan kita tidak dibenar mengamal ugama kita ugama Islam.

Adakah engkau nak kata Askar Melayu tubuhan British juga yang menentang communist askar talibarut British juga?

Aku sarangkan mamat sabu dan cina communist ulang lagi perbuatan mereka diBukit Kepong, pilih lah mana satu camp2 yang ia suka, kita lihat apa jadi..baru anak jantan..

Anonymous said...

woi iblis anak sepuluh...aku ni dari kg pulau lambor kiri... si cik dat anjing cina tu org kg sendiri pun dibunuhnye.

Anonymous said...

PAS sokong Kominis, Islam apa ni? Parti ini dah gila ke? Ajaran Nik Ajis & Hadi ke?

PAS sokong Gereja
PAS sokong Murtad
PAS sokong Arak
PAS sokong Zina (Eli Wong)
PAS sokong Kafir Harbi
Sekarang PAS sokong Kominis pilak!

Ularmak PAS jadi apa?

Anonymous said...

PAS dah tolak Negara Islam, jadi sokong Kominis lah. Mat Sabu dpt jadi Pengarah? Impian mendatang lah, Kalau Kominis menang nanti banyak lagi habuan. Kimak punya PAS.

aku anak Kedah said...

Khas untuk Mat Sapu:



Peristiwa Balai Polis Bukit Kepong adalah kesan kekejaman pengganas komunis semasa keadaan darurat selepas Perang Dunia II. Dalam kejadian tersebut balai polis Bukit Kepong diserang oleh segerombolan 180 orang pengganas komunis bermula sekitar jam 5.00 pagi pada 23 Februari 1950.

Dalam kejadian tersebut, para anggota polis berjuang habis-habisan sehingga seorang demi seorang gugur. Dua orang isteri anggota polis marin turut mengangkat senjata apabila mendapati suami mereka terkorban dan mereka terus bertempur bersama anggota-anggota lain sehingga kehabisan peluru.

Dalam mempertahankan balai polis Bukit Kepong, 17 orang anggota telah terkorban.

Kejadian Bukit Kepong adalah pertempuran bersenjata yang bersejarah yang berlaku pada 23 Februari 1950 antara pihak polis dan Parti Komunis Malaya semasa sebelum kemerdekaan Tanah Melayu. Pertempuran ini berlaku di kawasan sekeliling balai polis Bukit Kepong di Bukit Kepong. Balai polis yang diperbuat daripada kayu ini terletak ditebing sungai Muar, sekitar 59 km dari bandar Muar, Johor, Malaysia.

Kejadian ini bermula sebelum subuh apabila pihak Komunis melancarkan serangan gerila ke balai polis. Ia berakhir dengan tragik dalam penyembelihan berdarah dengan penyerang membunuh hampir kesemua pegawai polis yang bertugas di situ. Pihak komunis hendak menjadikan contoh dari serangan itu tentang apa yang akan terjadi kepada mereka yang menentang perjuangan Komunis. Apabila mereka memulakan pengepongan, pihak penyerang percaya bahawa mereka akan dapat mengalahkan polis dan mengawal stesen polis tersebut dalam tempoh yang singkat. Ini disebabkan beberapa faktor yang menyebelahi mereka:

Balai Polis Bukit Kepong terletak diselekoh sungai Muar, sebuah perkampungan kecil yang terpencil dengan sekitar dua puluh buah rumah dan kedai. Menjelang awal 1950, ia merupakan tumpuan pergerakan pihak komunis di situ. Ketika itu balai polis itu diketuai oleh Ketua Polis Balai (KPB) Sarjan Ray Dancey, yang pernah berkhidmat di Palestin. Ketika serangan ke atas balai tersebut, beliau telah lama ditukarkan dan jawatannya diambil alih oleh Sarjan Jamil Mohd Shah, kemungkinannya perkara yang diketahui oleh penyerang komunis.

Selain itu terdapat platun campuran 15 anggota polis Tugas Am dan Konstabel Polis Marin pimpinan Sarjan Jamil sendiri. Ketika itu pasukan ini turut diperkukuhkan oleh tiga konstabal polis khas dan empat Polis Tambahan bagi tugas mengawal dan lain-lain, yang menjadikan 22 orang anggota kesemuanya.

Tiga belas isteri dan anak-anak anggota tinggal di berek kelamin di sebelah belakang Balai. Sistem perhubungan yang sukar adalah sebab utama penempatan pasukan polis marin di situ malah, pengangkutan utama ke Bukit Kepong adalah dengan menaiki bot menyusuri Sungai Muar.

aku anak Kedah said...

Menurut saksi, terdapat sekitar 200 orang pengganas komunis daripada Kompeni Bebas ke-4 yang menyerang dan dipercayai diketuai oleh Muhammad Indera, Komunis [[Melayu] di mana pada awal rancanganya Muhammad Indera dimaklumkan bahawa serangan itu sebagai amaran sahja, bagaimanapun ia bertukar menjadi tragedi buruk, ia juga disertai oleh Komisser Goh Peng Tun. Pihak komunis mengepong balai Polis dengan separuh di bahagian hadapan, bakinya mengelilingi balai polis tersebut. Pertempuran bermula sekitar 04.15 pagi. Apabila Konstabel Jaffar bin Hassan mencabar dan menembak mati seorang pengganas komunis yang sedang memotong kawat duri balai tersebut. Pihak komunis kemudiannya menyerang dari segenap sudut, terutamanya dari bahagian hadapan. Mereka berharap serangan ini mengejutkan pihak polis tetapi kini berhadapan dengan tentangan hebat anggota-anggota polis tersebut, terutamanya daripada dua kedudukan Bren Gun yang terletak di dalam kubu di bawah bilik Kawalan. Sungguhpun lebih sedikit, pihak polis yang diketuai oleh Sgt Jamil Mohd Shah, enggan menyerah, walaupun berkali-kali diseru oleh komunis agar mereka menyerah. Satu persatu anggota gugur apabila pertempuran berterusan dan dua orang isteri polis yang bertahan turut serta berjuang apabila mendapati suami mereka terkorban semasa pertempuran.

Sekitar pukul 5 pagi pasukan Polis Bantuan beserta sekumpulan penduduk kampung yang lengkap bersenjatakan raifal dan senapang patah digerakkan di Kampong Jawa di bawah pimpinan penghulu Ali bin Mustaffa, dan bergerak untuk membantu. Mereka diserang hendap oleh komunis yang ditugaskan untuk menghalang sebarang bantuan dari luar dan beberapa orang kampung serta pihak komunis juga turut terkorban dalam pertempuran dikawasan itu. Sekitar masa ini, kedua-dua kedudukan Sten Gun turut dimusnahkan komunis.

aku anak Kedah said...

Sekitar pukul 7 pagi, pihak komunis menawan seorang isteri polis Mariam Ibrahim, isteri kepada Konstebel Mohamad Jaafar. Dikhabarkan, ketua kumpulan komunis, Mat Indera memaksa Mariam merayu agar pihak polis menyerah tetapi tidak diendahkan oleh Jamil sendiri. Pada masa ini Fatimah Yaaba dan anaknya Hassan turut ditawan dan dipaksa menyeru pihak polis menyerah. Mereka yang bertahan enggan berbuat demikian dan terus berjuang habis-habisan. Apabila mereka enggan menyerah, Mariam dicederakan dan Fatimah dibunuh. Suami Fatimah, Konstabel Abu Bakar Daud yang bertugas sebagai pemandu bot di sungai Muar, turut berjuang menentang pihak komunis sehingga cedera setelah ditembak di dada dan tangan, ketika mempertahankan botnya.
Peta Serangan Balai Polis Bukit Kepong

Dalam detik terakhir pertempuran hebat itu, komunis membakar berek kelamin dan balai polis. Dua wanita dan anak-anak mereka terbakar hangus dalam berek kelamin. Pada ketika itu hanya 3 orang anggota polis dan seorang pengawal kampung yang masih hidup. Mereka meluru keluar dari balai yang terbakar dan merempuh kedudukan komunis, membunuh sekurang-kurangnya tiga dari kumpulan pengganas yang cuba menghalang mereka. Pihak komunis terus menembak mereka yang cuba lari daripada balai polis yang sedang terbakar itu. Ketika ini penduduk kampung Durian Chondong disebelah barat menghantar bot ke Lenga untuk memberitahu pihak berkuasa mengenai serangan ini.

Hanya selepas lima jam bertempur, baru pihak komunis berjaya menawan balai polis dan membakar balai tersebut. Mereka kemudian berundur kedalam hutan, meninggalkan kesan kemusnahan dan kematian. Pihak komunis turut melontar mereka yang tercedera dan mayat mereka yang terkorban ke dalam api. Antaranya termasuk Hassan bin Abu Bakar anak kepada Konstebal Abu Bakar yang dicampak hidup-hidup kedalam api.

Seramai 14 anggota polis termasuk Sarjan Jamil, 4 pengawal kampung, 3 polis bantuan, isteri Abu Bakar Daud (adalah seorang polis yang terselamat) dan tiga anak mereka terbunuh dalam kejadian tersebut. Jumlah kematian adalah 25 orang. Mereka yang terselamat pertempuran maut itu adalah 4 anggota polis dan 9 ahli keluarga termasuk isteri dan anak mereka.


Semasa serangan tersebut, bantuan dihantar dari Kampung Tui semasa pertempuran bergema kebeberapa kampung berdekatan. Sekumpulan penduduk yang diketuai oleh Penghulu Kampung Ali Mustafa dari Kampung Tui diiringi oleh 13 AP/HG (Polis Bantuan - Auxiliary Police/Pengawal Kampung - Home Guard). Mereka diserang hendap oleh komunis dalam perjalanan sekitar setengah kilometer dari stesen pokis Bukit Kepung. Mereka kekurangan senjata berbanding komunis yang menggunakan senjata automatik berbanding raifal dan senapang patah yang dibekalkan kepada penduduk kampung. Beberapa pengawal kampung tercedera dan terbunuh. Walaupun tersekat, kehadiran mereka mengurangkan tekanan kepada pasukan bertahan di Bukit Kepung dan memaksa pengunduran umum komunis.

Disebabkan keadaan tidak seimbangan, Ali Mustafa mengarah pengawalnya berundur sementara yang lain diarah mempertahankan kawasan sekeliling bandar Bukit Kepong. Pihak komunis akhirnya berundur selepas membakar pejabat kampung dan merompak beberapa kedai.

Pada masa yang sama, sekumpulan pegawal kampung lain dari Kampung Durian Chondong menggunakan sampan berkayuh kearah Bukit Kepong bagi memberi bantuan. Dalam perjalanan, mereka turut diserang hendap oleh komunis. Hanya separuh daripada 7 penduduk dalam kumpulan tersebut terselamat untuk terus ke Lenga. Mereka sampai kesana pada 10am dan ketika itu berita mengenai serangan keatas balai polis Bukit Kepong disampaikan.

Anonymous said...

Di kg bekor, manong perak...satu kg kena bakar & dibunuh komunis.

mohamed said...

"Dan yg Mat Sabu heran sgt tu, pasai apa hanya Umno saja yg pd masa tu dianggotai oleh bangsawan2 Melayu, tidak diharamkan!!"

Jawabnya:

1. mamat sabun dengki..

2. kerana mereka bangsawan, mereka berhemah dan mereka pintar.
Mereka sebenar2nya pahlawan Melayu.

Kaji kekuatan musuh, kaji kelemahan diri..rancang langkah berhati2...matlamat utama.. kemenangan..

Ini pun mamat sabu heran..bodhh!!!

anti bohmau said...

anak10,

jgn jadi tukang bodek mat sabun balaci dap!

kamu yakin sgt ka takdir akan menyebelahi kamu sekiranya kolaborasi mat indera & komunis tu menang malaysia akan aman damai mcm Allah SWT kurniakan hari ni? sedap guna perkataan 'kolaborasi' tapi maksudnya sama saja..talibarut! apa erti kerjasama dgn komunis?? mana pula peranan pas masa tu? wujudpun belum! nak perasan mat indera ni mcm ahLIPAS ka?

jgnla krn hanya terfikir seorang mat indera, kamu nafikan pengorbanan & jasa beratus ribu anggota tentera, anggota polis, polis bantuan (SC-yg ramai masih hidup hingga hari ini & dpt menceritakan bgmn kejamnya komunis terhadap mrk.)pak mertua aku, 84 tahun, pun SC dulu & masih ada hingga hari ini utk ceritakan kekejaman komunis...marilah anak10 kalau nak tahu hakikat!!!

takkan ada melayu ISLAM yg waras akan bekerjasama dgn komunis yg memang anti tuhan! jgn ingat melayu yg jd ahli komunis tu perjuangan mrk suci krn akhirnya jika menang komunis laknatullah tetap jadi tuan!

Nau'zubillah! anak10 memang songsang pemikiran. mengapa sejak akhir2 ni komunis menjadi pujaan hati orang2 pas yg kononnya alim? bijak agama? tahu AlQuran? paham hadis? tp memuja pihak yg tidak percayakan tuhan????

Allah SWT Maha Bijaksana!! ditunjukkan kpd kita betapa songsangnya perjuangan pas hari ini. dgn adanya orang2 spt mat sabu pecacai setia guan eng (dah banyak sgt mkn budi guan eng) & anak10 yg tidak tahu erti bersyukur hidup dibumi malaysia yg aman damai ni, maka makin terang lagi bersuluh hasrat pas dlm KOLABORASI mrk dgn dap!! terimakasih mat sabun & anak10!

senang sungguh menyatakan kepalsuan!

anti bohmau said...

DARI BLOG ANAK10:
"Mat Indera memang bertanggungjawab mengarahkan serangan tetapi arahan yang diberikan ialah untuk menangkap beberapa orang anggot polis yang berjudi dan mabuk pada malam Tahun Baru Cina, sebaliknya gerila-gerila Cina di bawah arahan beliau telah membuat pakatan rahsia dan mengingkari perintah lalu membakar dan membunuh polis"

inilah akibatnya jika berkolaborasi dgn komunis!!! jika betul dia ulama sejati, mat indera wajib menjauhi diri dari komunis yg ternyata tidak ada tempat dlm hati orang Islam!!

kerana terpaksa? sanggup bersekongkol, gitu? senangnya...

kena mo ingat, komunis tidak pernah percayakan tuhan! mana ada dlm kamus, kolaborasi dgn komunis akan memenangkan Islam? ptui!!

Anonymous said...

wahai juak2 PAS...

Mat Sabu hanya belajar di ITM dan tidak tamat, bukan lulusan pengajian agama Timur Tengah. Ada kelulusan SPM sahaja. Dia bukannya ulama, ustaz, docrate atau pakar ekonomi pun....silap2 tak pernah naik haji. Pernah menjadi driver kepada Anuar dahulu...so no wonder ada masalah moral pasal kena tangkap khalwat.

Adakah mat sabu sememang layak menjawat jawatan Timbalan Presiden PAS? Adakah ini role model kita?

Anonymous said...

MELAMPAU semakin MELAMPAU pemimpin PAS ini....!!!!!

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, AKU BERSAKSI BAHAWASANYA TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH, DAN AKU BERSAKSI NABI MUHAMMAD(saw) ITU PESURUH ALLAH!! Wahai saudara2ku, kau jadi musuh Allah...kau musuhku. Kau hina agama Allah...kau hina agamaku. Kau perleceh Rasulullah SAW, kau menempah amukku. Kalau kau mat sabu, darahnya HALAL utk ku. Kpd menteri di 'K'ementerian 'D'ayus & 'N'usyuz, apa lg yg kau tunggu?? Buatlah sesuatu sebelum perkara2 yg tak ingin kita lihat berlaku. Kau dilantik utk memastikan keamanan Tanah Melayu, tapi kau biarkan anjing2 bangsat yg nak mencabul tanah ini. Jgn sampai tunggu semenanjung Tanah org Melayu ni jadi basah dgn DARAH para syuhada baru kau nak bergerak. komunis itu MUSUH Allah, Allah itu MUSUH komunis!! Komentar ini bukanlah butir2 peluru kpd kau wahai menteri KDN, tapi cuma peringatan utk pemimpin2 BACOL mcm kau. Yg benar... PEJUANG BANGSA TULIN YG TAK PERLUKAN BORANG & YURAN

Cik Sue said...

Sedih membaca mengenai perkara ini, memang mula-mula perjuangan orang-orang melayu adalah untuk memperjuangkan kemerdekaan tetapi selepas mengikut perjuangan komunis, keadaan berubah. Janganlah fobia dengan UMNO, hingga mempertingkaikan sejarah kita. Melayu mudah lupa.

Anonymous said...

Sebenarnya apa yang didokumentasikan oleh Tan Sri Jins Samsudin dalam filem Bukit Kepong hanya menunjukkan 20% sahaja kekejaman komunis. Kalau ditunjukkan 100% memang orang Melayu akan bangkit bukan sahaja menentang komunis malah cina-cina totok yang asyik berkiblatkan bangsa sendiri dan negara China.

Jangan ditutupkan kebenaran dengan kekelabuan dan kebenakan akal fikiran. Cakap-cakap Mat Sabu memang tak boleh pakai. Dia sememangnya jadi jurucakap DAP separa rasmi.

-jln.ledang ke kg.gelam-

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

mereka bukan hero, mereka berjuang semata2 ingin berkuasa!!! sehinggakan sanggup membunuh saudara seagama.

betul kata anon2 di atas, org2 spt mat sabu hanya masukkan cerita darurat1, yg kononnya nak halau penjajah british tapi langsung tak sentuh tentang darurat 2 antara askar melayu diraja dgn komunis. walaupun negara sudah merdeka, komunis tetap ingin memerintah negara ini mengikut fahaman komunis. mereka inginkan kuasa. penjajah dah takde mengapa tidak mahu menyerah pula? bukankah ini yg dikatakan sembunyikan fakta dan sejarah?
nampak sgt mat sabu dan pengikutnya telah salah faham mengenai sejarah ini..amt memalukan parti pas kerana mempunyai pemimpin yg sungguh lemah spt ini!!!

Anonymous said...

Kita tunggu Pas pulak buat Filem...agak2 sapa yg layak jadi hero ?

Anonymous said...

FORCE 136 LEBIH TAHU BYK MAKLUMAT SULIT MNGENAI KEJAHATAN KOMUNIS DAN UNIT BERHALUAN KIRI.

MEREKA TIDAK LAIN TIDAK BUKAN HANYA INGIN MEMBENTUK KERAJAAN BERFAHAMAN KOMUNIS. SEBAB ITULAH BILA NEGARA SUDAH MERDEKA PUN MEREKA MASIH MENERUSKAN PERJUANGAN. TAKKAN DAH LUPA BERAPA RAMAI PERWIRA2 KITA YANG GUGUR DAN TERKENA JERANGKAP SAMAR AKIBAT PERBUATAN KOMUNIS DAN UNIT BERHALUAN KIRI ITU? MEREKA INIKAH YANG DIKATAKAN HERO OLEH MAT SABU DAN PENYOKONG2NYA? NAMPAKNYA MEREKA SEMUA PERLU DIBRAINWASH!!!

Anonymous said...

Astagfirullah al azim...dan tiba-tiba air mata bergenang...FITNAH PALING DASYAT dalam tempoh 54 tahun kemerdekaan...

Anonymous said...

Mat Sabu hidup nya Sia sia dari muda sampai tua...!

Anonymous said...

Mat Sabu hidup nya Sia sia dari muda sampai tua...!

usin said...

anak 10, sudah2 la ko puji melangit mat sabu tak sedar diuntung tu. senang cakap ko jawab soalan mudah aku. dalam doktrin kominis, adakah kepentingan beragama itu diutamakan? kalaulah mat indera pejuang sebenar kemerdekaan, kenapa memilih bersama kominis cina menyerang balai polis bukit kepung yang dia tau keseluruhannya adalah melayu beragama islam? bukankah ini menunjukkan bahawa mat indera lebih menjunjung doktrin kominis daripada agama islam sebagai pegangan hidup? jawab la anak sepuluh!!! siapa mat sabu sampai begitu cemerlang kajian sejarah negara ini hingga kononnya sejarah negara kita ini bohong semata2? mat sabu ada phd sejarah malaysia ke? first degree itm pun kantoi!!!! makin panas aku dgn mat sabu ni.....

Anonymous said...

AnakSepuluh...

Kalau dalam keluarga tak ada sejarah tentang kekejaman komunis nie...tak yah sembang banyak laa.... Datang sungai manik ...tanya orang Banjar kat sana.... macam mana berdepan dengan kekejaman komunis nie.... setakat baca jer..... rentikan laaa...

Anonymous said...

kenyataan yang pembangkang kata puak komunis melayu di betong, siam kini mengekalkan cara hidup islam,memang benar. tapi tau kah anda masa pejuangan mereka dulu ketika mereka muda, amalan mereka macam mana? kita anggap mereka telah bertaubat, tapi adakah fahaman komunis mereka kita boleh terima hanya kerana mereka sekarang duduk baik dan mengamalkan Islam? saya masih ingat, di kalangan mereka, ada yang pernah membunuh askar melayu, malah orang awam yang tak berdosa. ada seorang komunis wanita membunuh bayunya hanya kerana ingin menyelamatkan diri kerana bayi itu menangis. dan kini mereka telah bertaubat, tapi pada saya jiwa mereka tetap kejam.

hangkedee said...

MAT Sabu + anak 10.Hangpa anak haram jadah.Penjual agama dan bangsa nyah kamu dari Tanah Jawi ini. balik Tongsan bersama LGE+LKS.

usin said...

mat sabu kena jelaskan kenapa klim operate masa eksiden bersih sampai rm8000 sedangkan kos hanya rm5000. lepas tu klim kerana aktiviti yg tidak boleh dituntut contohnya kemalangan kerana menyertai aktiviti haram spt bersih. mat sabu klim tipu makan duit haram. duit haram dh jadi darah daging mat sabu. duit tabung memali langsung tak kluar statement walaupun kpd pengikut pas sendiri. contohnya mak aku, langsung tak tau sbb mat sabu bisu!!!! perlu sokong penipu mcm mat sabu lg ke???

Anonymous said...

semua benda mau dipolitikkan mat sabu, pejuang mati menentang komunis pun mau dipolitikkan, bkn semua benda kita harus berpolitik..kalau x de pejuang2 menentang komunis, ko merempat di bumi sendiri la mat sabu!

Anonymous said...

MAT SABU TALI BARUT KOMUNIS!!

MAT SABU PENGKHIANAT BANGSA DAN AGAMA!!

MAT SABU MUKA DAN BODOH MACAM LEMBU!!

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
aku anak Kedah said...

Membantu setelah tinggal nyawa nyawa ikan dan hanya menjadi pemerhati semasa pejuang pejuang ini ditembak seorang demi seorang.Ada yang dibakar hidup hidup anak isteri di bunuh apa yang mat indera tu buat pada waktu itu sekadar tolong tengok.Klau benar mat indera tu pejuang dia tak akan membiarkan sedara dia sesama islam di bunuh dibakar hidup hidup oleh kafir komunis tu.Kalau aku di lahirkan pada zaman itu aku pun sanggup mati mempertahankan tanah air.

Mae said...

Berani cakap kat penang. cuba ulang cakap kat muar.

komandomelayu said...

10ANAKKOMUNIS

TARGET :N 4°88' E 104°58
KEKUATAN :10 CT'S
ARMAMENTS:1 LARAS SENAPANG MATI PUCUK

TIP:
KALU DENGAR BUNYI JET LALU ATAS RUMAH BAIK HANG LINTANG PUKANG LARI KELUAQ!

matjeng said...

sebanarnya Mat sabu kecewa sebab kereta polis tak langgar dia betul2 semasa BERSHIT 2.0 dulu tu... sebab tu dia buat hal.. nak marah sangat kat polis... undi polis nak... tapi kutuk polis! Polis yang mengundi PAS memang bodoh!... sepatutnya Trak polis langgar Mat Sabu masa BERSHIT 2.0 supaya dia tak boleh bercakap!.. pergi MAMPUS kau MAT Sabu!

komandomelayu said...

10 ANAK KOMUNIS

SEBENARNYA PAS TAK DAK LAHIRKAN SORANG PUN PEJUANG NEGARA MASA ZAMAN KOMUNIS PASAL MASING2 JAGA TELUR YANG KECIK DAN SEKARANG DAH TAK JUMPA POINT NAK SERANG UMNO TERPAKSA LA PITAR BELIT ANGKAT KOMUNIS MAT INDERA JADI PEJUANG PUJAAN PAS KONON! BODOH!

KOMUNIS ADA BINA BERAPA MASJID DAN AJAR BACA AL QURAN KE KAT AHLI PAS DI DALAM HUTAN?

KALAU JAWAPAN NYA TIDAK.

HANG SOKONG KOMUNIS HANG LEBIH BODOH DARI ORANG ASLI JAKUN DALAM HUTAN YANG LEBIH BERANI JOIN SENOI PRAAQ UNTUK PERANG DGN KOMUNIS!

MEMANG BANGSAT DAN TAKDE TELOR PUNYA AHLI PAS!

juburjubur said...

MAT SABAU LA NI DA MAKAN BABI DAN MAIN BONTOT...SETAKAT BINI ORG TU DA BIASA...SAMPAI BUAT BINI DIA..DIA NI SUKA BENDA YG TERPAKAI...DIA LUPA DAP GUNAKAN KAN DIA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK...BARU DAPAT KAUASA SIKIT DA SOKONG DAP..JILAT JUBUR DAP...KAUA DIA NAK SANGAT UNDING KAUM CINA BERTANDING LAH DI BUKIT BINTANG..KEPONG...SEREMBAN..IPOH KE...SILA PUNYA MELAYU 121...

Anonymous said...

Topik politik untuk raya tahun ni kita cite pasal mat sabun 'komunis' & AnuGhairah...cantekkkkk

Anonymous said...

puak ni sanggup jual bangsa untuk dpt undi cina? Inilah dia kalau berkawan dgn syaitan.

sanggup nak padamkan sejarah terbilang org melayu mempertahankan negara? masyaallah puak2 ni. inilah dia kalau nak bodek dan mengampu cina komunis dap terlampau.

suatu hari mat sabu ni mesti kena telor busuk masa ceramah.dia cakap ikut sedap mulut aje. bila bercakap depan ramai tu kononnya dialah yg paling terror.

kesian pas dpt timbalan presiden yg mcm komunis dan pro komunis. mcm mana nak tegakkan islam mcm tu?

Anonymous said...

aku dah cakap hari tu sepatutnya polis langgar je mat sabu biar berkecai otak, bagi mampuih terus.

Anonymous said...

mat sabu penah melawat perkampungan syakirin rupanya patut la semangat gila menyokong pkm.

anak sepuluh

serangan bukit kepong mmg berlaku. polis dan keluarga melayu islam mmg terbunuh (ini bukan putar belit sejarah kan?) jadi kalau sejarah berbohong tentang kejahatan pkm apakah yang cerita sebenar disebalik serangan balai polis bukit kepong? cer citer sikit..

apa pulak citer sebenar mat indera ketuai pasukan dlm kejadian bukit kepong. cer citer lagi sikit..

Anonymous said...

kena tanya Mat sabun kalau pakatan menang tugu komunis akan dibina pulak ka..

Anonymous said...

fikir secara rasional, kalau betul mat indera pejuang islam, kenapa anggota polis serta anak dan isteri dibunuh kejam.

Fakta yang yang Mat Sabu tidak boleh diubah.. kenapa kenapa.

Bayangkan diri kita ditempat anggota polis tersebut..

Anonymous said...

PKM tidak boleh memerintah tanah melayu tanpa sokongan orang melayu. Hasilnya nasionalis melayu diperalatkan dan direkrut untuk menentang British..

Sejarah berulang sekali lagi.. DAP tidak boleh memerintah Malaysia tanpa mendapat sokongan orang melayu. PKR dan PAS direkrut untuk bersama menentang UMNO dan BN.

kesimpulannya orang melayu sentiasa berfikir mengikut perasaan. Tanpa memandang daripada skop yang besar..gambaran yang besar.

agak-agaknya anak-anak kita 10 tahun lagi macamana agaknya

cuba kita renungkan.

Tiada forum atau meja rundingan yang boleh membuatkan orang melayu duduk semeja..

Anak Jati Selangor said...

Datuk sy dibunuh Bintang 3..sbb dituduh agen British..Mat Sabu warisan kegilaan ini..siap kau Mat Sabu!!

Anonymous said...

pertempuran di bkt kepong dah SAH satu pertempuran antara polis2 ISLAM melawan CINA komunis Kapir.

Dgn menyokong dan membantu CINA komunis kapir dlm pertempuran itu, Mat Indra tak boleh diterima sbg saudara seIslam kita lagi walau bnyk mana kitab dia hapal.

Anonymous said...

dorg2 ni BUDAK2 INGUSAN HANYA TAU BERITA MASE KINI IAITU UMNO LA PEJUANG KEMERDEKAAN

DORG NI BODOH TULI XTAU APE2 PASAL PEJUANGAN ORG MELAYU YANG LAIN SPERTI MAT INDERA

YAN DORG TAU BACE UTUSAN YANG DI PIHAK DEPA

Anonymous said...

Anonymous said...
AKU XNK DUK SETAKAT KEPOMPONG BANGSE!!

HIDUP MAT SABU!!!!

HIDUP MAT INDERA!!!!!

UMNO PEJUANG KEMERDEKAAN??OH TIDAK...UMNO IALAH PEJUANG RASUAH!!!!

kasi umno dan penjilat2 nya pnssss

Anti Komunis said...

Kalau benar Komunis dan talibarutnya Mat Indera berjuang untuk kemerdekaan tetapi kenapa selepas merdeka komunis masih berjuang dan mengganas. Jelas perjuangan komunis dan Mat Indera bukan untuk merdeka tetapi untuk menubuhkan Negara Komunis Malaysia. Komunis dan Mat Indera hanya memperalatkan kemerdekaan untuk merealisasikan tujuan akhir mereka iaitu menubuhkan Negara Komunis Malaysia. Seperti PAS dan DAP pada hari ini yang memperalatkan Islam semata mata untuk berkuasa. Syukur dengan kekalahan Komunis dan tertangkapnya talibarut komunis Mat Indera maka Malaysia terselamat dari menjadi Negara Komunis yang tidak bertuhan. Tahniah PAS di atas sokongan anda kepada Komunis.

Anonymous said...

Anonymous said...
AKU XNK DUK SETAKAT KEPOMPONG BANGSE!!

HIDUP MAT SABU!!!!

HIDUP MAT INDERA!!!!!

UMNO PEJUANG KEMERDEKAAN??OH TIDAK...UMNO IALAH PEJUANG RASUAH!!!!

kasi umno dan penjilat2 nya pnssss

August 28, 2011 1:53 PM

________________________________________________

MENTALLITY BODOH PENJILAT PR!!!

YANG KEPANASAN IALAH ENGKAU PENJILAT MINORITY PEMBANGKANG BAHLOL!!!!

UMNO/BN MAJORITY DAN PEMERINTAH KNAPA PULAK NAK PANASSSSS!!!

BAHLOL!!!

BANGANG!!!!!

SORE LOSERS!!!!

PEMFITNAH!!!!

PEMBOHONG!!!!!

Anonymous said...

Mat Sabun@ babun bercakap pakai jubuq,otak tarak. Aku rasa mak pak dia pun pukimak haramjadah. Panas perut mak dia mengandungkan anak babun ni, dasar petualang bangsa.

Anonymous said...

alahh bagi can la sikit.

org PASiq nak raya nii

tanpa FITNAH apa lah erti raya bagi geng2 PASiq nihh..

Melayu Perak said...

FORCE 136


Force 136 ialah nama kod yang diberi kepada satu ketumbukan khas gerakan bawah tanah yang ditubuhkan semasa Perang Dunia ke-2 dengan markas pusatnya di Ceylon (Sri Lanka) dan India. Dua negara ini merupakan antara negara-negara Asia jajahan British yang tidak berjaya ditawan oleh Jepun dan sekutunya.

Nama Force 136 hanya digunakan kira-kira pada bulan April 1944. Markas asal Force 136 ialah Meerut, India, kemudiannya dipindahkan ke New Delhi buat sementara dan akhirnya ke Kandy, Ceylon.

Force 136 naungan SEAC (South East Asia Command) dibahagikan kepada 3 kumpulan, iaitu A, B, & C. Kumpulan A meliputi negeri Thai dan Burma; Kumpulan B meliputi Tanah Melayu, Singapura dan Indonesia, manakala Kumpulan C meliputi Indo-China dan China. Setiap kumpulan dibahagi pula kepada negara masing-masing (Country Section), Tanah Melayu dikenali sebagai Force 136 Malayan Country

Pegawai atau penolong kanan bagi setiap kumpulan diberi nama kod (nama samaran) seperti Harimau, Singa, Beruang, Kiwi, Tikus, dan lain-lain. Nama-nama inilah yang biasanya digunakan dalam perhubungan untuk menghantar maklumat dan untuk hal-hal yang sulit dan rasmi, supaya identiti seseorang itu tidak dikenali oleh pihak musuh.

Tokoh yang paling awal menganggotai Force 136 Malayan Country ialah Richard Broome (bekas pegawai MCS) dan John Davis (bekas pegawai polis di T.Melayu), dan bagi orang Melayunya ialah Tengku Mahmood Mahyideen yang diberi tugas untuk memimpin kumpulan Melayu semasa di India dan Ceylon.

Tengku Mahmood Mahyideen ialah seorang putera mahkota Wilayah Pattani yang tinggal di Kota Bharu dan bertugas sebagai Inspector of School bagi negeri Kelantan. Beliau ialah anak kedua Sultan Abdul Kadir atau Pyar Pipit, iaitu raja Melayu Pattani yang terakhir. Bersama-sama beliau di New Delhi antaranya ialah (Tun) Mohd Suffian Hashim yang bertugas di bahagian Melayu All-India Radio.

Pada tahun-tahun 1943-1944, Tengku Mahmood Mahyideen giat melawat beberapa tempat di India dan di luar India seperti Makkah, Jeddah dan juga London untuk mengambil anak-anak Melayu menganggotai pasukan sukarelawan Force 136.

Setiap mereka ini dikehendaki menjalani pelbagai latihan untuk beberapa bulan lamanya. Antara latihan yang dijalankan temasuklah latihan jasmani, kawat, menembak, serangan komando, sabotaj, membaca peta, mengendalikan perahu kayak dan perahu getah, serta latihan menggunakan payung terjun. Latihan tentera dijalankan dibeberapa tempat seperti di Bombay, Poonah, Jubbulpore, Madras, Jessore, Trincomalee, Rawalpindi, Bengal, Colombo, Calcutta dan di kaki Gunung Himalaya.

Pasukan Force 136 bekerjasama dengan MPAJA (yang mendapat bantuan senjata daripada Tentera Bersekutu), Pasukan Askar Melayu Setia dan Pasukan Wataniah dalam usaha untuk mengusir tentera Jepun dari Tanah Melayu.

Sumber : Peranan Gerila Melayu Force 136, Wan Hashim Wan Teh, 1993

zat said...

Anon 12:15PM

1. kalau ikut rasional u, begitu
juga melayu UMNO jd tali barut
british
2. kalau ikut rasional u melayu ni
bodoh la ye...asyik jd tali
barut je..ini boleh buat laporan
polis ni..
3. Saya harap generasi depan akan
lebih terbuka dan spt anda kata
boleh lihat gambaran yg besar..
bagi sy bila org tk bole
terima pandangan Mat Sabu ini
maka org itu berpikiran
sempit..gen depan diharapkan
boleh serap & berhujah idea2 yg
revolusionari sebegini utk
mencapai satu kesimpulan...

Anonymous said...

Minta bantuan sesiapa yang mengatahui maklumat serta alamat ANAK 10 dapat kiranya disiarkan disini atau mana mana blog, teringin sangar berjumpa face to face............

zat said...

Melayu Perak

terima kasih atas info sejarah anda...tp apa relevan nye di sini?

Melayu Perak said...

force 136 nih semuanya orang melayu...

merekalah yang menentang jepun dan selepas jepun pergi menentang komunis pulak...

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 230   Newer› Newest»