Tuesday, September 14, 2010

PATUTLAH DAP SENYAP !




-dato barua ni lawyer hindraf
-dato barua ni ahli semumur hidup dap.

rupanya ahli dap terlibat dalam kes tragis pembunuhan 4 melayu ni. aku desak dap keluarkan kenyataan mengecam pembunuhan ganas ini dan desakan agar pendakwaan dengan segera dilakukan.

ada berani ka dap ? ada berani ka bar council ? bukankah pakatan pas/pkr/dap mengangungkan hindraf ? apasal senyap ?

39 comments:

gwkolonel said...

GAP

PKR, DAP dan BAR(ua) Council tak akan terpekik terlolong minta keadilan untuk mangsa kerana yang dibunuh tu bukan dari ahli parti dan penyokong mereka.

Anonymous said...

Senyap tanda SETUJUlah tu...

r0 said...

dia org tara berani. ada brani kalau dia ada untung...

parangpanjang said...

Aku baru lalu depan pejabat loyar ni kat banting tadi. Pejabatnya kat sebelah pejabat Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani dari PKR.
Polis dah seal pejabat Loyar ni. Banyak dokumen dibawak keluar dari pejabatnya.
Sah... akan ada banyak lagi kes akan terbongkar setelah fail-fail tu di bawa ke Bukit Aman.
Weii PR!!! Mana suara ko!!!

Ilham-Kembara said...

Maaf kalau terkeluar tajuk sedikit.

Sampai bila kita nak mengundi kaum lain di kawasan majoriti bumiputera? Apa kata kita buat kempen "undi bumiputera untuk bumiputera". Kaum lain biar mereka berentap sesama sendiri di kawasan majoriti mereka. Sebagai contoh, MCA vs DAP dsb. Barulah kita tahu kejantanan sebenar MCA di kalangan kaum Cina. Ini sudahlah menang di kawasan majoriti Melayu, lepas tu kutuk balik orang Melayu yang pergi mengundi dia sprt. "Melayu pendatang", persoal perlembagaan dsb. Seperti kata Dr. Ridhuan Tee, kalau orang Melayu bertanding di kawasan orang Cina, mesti kalah. Kenapa kita tidak boleh buat benda yang sama? Nak kata setiakawan, sudah banyak kali MCA tikam belakang UMNO. Fikir2kan nasib kita di bumi yang dahulunya digelar Tanah Melayu!

n.ajis said...

Tinggi sungguh moral ahli DAP, sehingga sanggup tahan-pukul-bakar-buang mangsa tidak berdaya. Dah serupa komunis!

Inilah rupa sahabat PAS, yg kononnya memperjuangkan Islam.

Jangan terkejut jika nik aziz keluar fatwa pariah ini perlu dibela kerana ini semua muslihat Kerajaan hendak burukkan Hindraf dan DAP.

selepang merah said...

Oi baruah PAS/PKR/DAP belarak minta keadilan untuk sosilawati kenapa takut menikus dulu masa KUGAN dan TBH siang malam melalak berlarak kutuk Polis dan Sprm lagi dua ekor tu bukan mati di bunuh tapi bunuh diri yg ini sah puak kau org yg bunuh apa takut pada genster ganster tu.Tara untung tara bising ada untung baru melalak macam anjing melekat.

leys said...

Setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. Dalam suasana sekarang nasib baik kita cepat sedar, lain kali undi lah bumiputra untuk bumiputra....yang penting wakil kat Parlimen atau ADUN adalah dari spesis yang sama iaitu sama warna kulit dan kepercayaan. Moga2 BN cepat sedar, jangan lagi letak calon bukan melayu kat kawasan melayu, dah tu melayu jangan pulak pangkah wakil bukan melayu walaupun wakil BN jika lawannya bumiputra....kan macam tuuuu...

Anonymous said...

wtf malaysiakini langsung x cover sosilawati! kalau kugan(penjenayah siak) dan teoh beng hock (shotgun wedding yg x jadi) bukan main cover macam dorg ni public figure!
Sah PR ni gengster, so hati2 deal dgn lawyer/doktor/sesapa je yg ada kaitan dgn PR. Silap hari bulan kena makan!
Yg bestnya, polis boleh tutup siasatan businessman Chennai hilang tu dulu2, wtf lagi skali! Skg baru nak bukak balik kertas siasatan. Nak kena tunggu millionaire melayu yg public figure MATI dibunuh org tu baru nak check balik kes2 dulu. Well, xpelah... silver lining is, jgn disia-siakan kematian dorg ni, bongkar abis kegiatan penipuan/pembunuhan dorg ni! Hukum gantung je weh, xde kambing2 hitam(mmg hitam pun dah asyik main asap bakar mayat) je yg kena hukum mati. Tak kira 1st ke 2nd degree murder. Sume layak digantung sampai mati.

Pak Din said...

Ilham-kembara.. susah sikit la nk ckp pasal idea ko nih.. Pakatan mmg solid akan letak calon mengikut komposisi kaum sesuatu DUN tuh.. tapi BN nih.. kawasan majoriti melayu pergi letak calon India.. bukankah bengap tuh??

Tngok DUN Pasir Panjang di Perak.. kawasan tuh solid melayu.. tapi pergi letak India MIC lawan Nizar Lahanat dari PAS.. bungkus la MIC..

UMNO pun bodoh (geram nih) baik hati sngat bg kat MIC.. klu letak calon UMNO aku yakin 80% boleh menang... knapa 80% dan bukan 100%?? sbb skrg pengaruh nizar pun boleh dikatakan.. agak kuat jugak di pasir panjang.. ini semua sebab permainan kunco-kunco militan PAS di pasir panjang la nih.. bergerak dan berselindung di sebalik Islam tapi realitinya merekalah munafikin no 1 negara!! org pasir panjang kebanyakkanya org kampung.. org kampung nih tau2 je la.. sebut nama Islam je terus rasa syok.. tapi tak selidik sama ada PAS tuh membawa Islam sebenar atau hanya nk puaskan nafsu sendiri..

Tapi bukan semuanya penyokong PAS.. balai2 raya di sana aku tengok penuh dgn bendera UMNO dan logo 1 malaysia.. cuma 1 atau 2 buah surau aje yg taksub dgn PAS smpai penuh propaganda PAS dilekatnya..

Anonymous said...

setuju dengan ilham kembara

Anonymous said...

Harap blogger BPN sebarkan isu ini sehebat mungkin,..sebagaimana PR memfitnah kes Altantuya.

Anonymous said...

Justice 4 Datuk Sosilawati!

RavenEye said...

Sokong korang sume. Kalau takde untung kat diorang, takkan la diorang nak menyalak kan? Lagipun yang mati tu MELAYU, bukan nye hindraf ke ape ke.

Sokongan padu pada Ilham-Kembara. Undi bumiputera untuk bumiputera. Nape nak bagi rakyat asing teraju tanah kita?

Hopefully kebenaran akan tersebar. Dan hopefully orang MELAYU takkan buta lagi. Dan hopefully takde fitnah yang kaitkan pemerintah kita ngan kes ni la, altantuya la. Bosan la kes altantuya. Dah le takde bukti, tuduh suka2 ati je.

Anonymous said...

ilham kembara-

bagus-bagus cadangan kau...lepas tu MC dan MIC akan keluar BE END...kah kah kah..umngok tanpa parti komponen Be End hanyalah seperti tahi kering di tepi jalan kah kah kah....

Teropong Pantai said...

Serah polis buat kerja. Tak payah dok buat bermacam andaian.

Yang bersalah patut dihukum tak kira dato atau siapa saja.

Anonymous said...

ermmm .... aku teringat juga ada kes .. kemalangan dan kes budak kena culik .... yg pertama ...

1) dijalan lama kl - bentong .. ikut jalan tpt kelah "alang sedayu" ... kat gombak tuh ... kali pertama pergi tak jumpa .. kalau kedua pergi .,.. depa jumpa tulang, jika tak silap aku depa kata dah kena makan dengan binatang buas ....

2) kes ke2 .. pasal budak kecik kena culik dalam rumah di kuala selangor kalau tak silap aku ... sampai sekarang tada citer ....

ermmm .... jalan citer sama dengan kes sekarang ini .... tetapi entah laaa ... ,masing masing leh pk ...

Ilham-Kembara said...

Rasanya idea sy td selari dengan dasar meritokrasi yang dicanangkan Chua Soi Lek dan rakan-rakan. Politik pun kenalah meritokrasi, bukan ekonomi dan pendidikan shj. x gitu?

Anonymous said...

pundek lah kau orang,kat sini cakap berdegar, bila demo..reporter lagi ramai..

macam lah hebat sangat..

Anonymous said...

Salam Perpaduan... bila terjadi sesuatu kenapa perlu menuding jari menyalahkan org lain..kita muhasabah diri kita balik...apa yg terjadi ada hikmahnya, semua ini ketentuan ilahi, kita org Islam kena percaya pada Qada dan Qadar.. yang pergi, biar dia pergi berjumpa dgn maha pencipta, kita yang berada di dunia, sentiasa beringat, ini semua peringatan kepada ilahi, dimana setiap yang datang akan kembali...balik kepada fitrah kejadian manusia di muka bumi... beristifar, daripada kita maki org mengeluarkan kata-kata kesat...sudahkah kita sedekah al-fatihah kepada yang sudah pergi... MasyALLAH....lbh baik kita berdoa moga2 rohnya dicucuri rahmat.. Al-fatihah

chegu ZulK said...

lahai....itulah barisan BA berkokok jer pandai bila ada kepentingan... skrg ni senyap macam tunggul... dah terang DAP menolak negara Islam... ape lagi PAS nak buat.... tak mungkin 1 kapal 3 nakhoda, pastu rakyat jadi mangsa... WAHAI PENGUNDI DI LUAR SANA.... barisan pembangkang takde ape yg kita boleh lihat dorang tadbir negara...

Anonymous said...

org melayu jgn leka bercakap saja. bila genap 21 tahun cepat2la gi daftar spr. berkorbanla sikit tuk negara kita

Anonymous said...

Bila agaknya lim kit siang nak cadangkan penubuhan suruhanjaya diraja bagi kes bunuh datuk sosilawati ni....

Anonymous said...

Apabila kes polis menembak mati seorang remaja berusia 15 tahun tersebar, ada yang mahu bekas Ketua Polis Negara pada masa itu, Tan Sri Musa Hasan letak jawatan.

Sekarang, kami mendesak agar Presiden Majlis Peguam, Ragunath Kesavan meletakkan jawatan sebagai Presiden atas tindakan dua orang peguam yang disyaki membunuh jutawan Kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya.

Kesavan tidak layak menjadi Presiden lagi kerana beliau gagal dalam mempastikan badan guaman negara terus dipercayai oleh masyarakat. Sebagai sebuah badan guaman negara, Majlis Peguam sewajarnya menjadi pemegang amanah masyarakat. Walaubagaimanapun, kejadian bunuh dan bakar yang berlaku pada minggu lalu dipercayai dilakukan oleh peguam yang bernaung dibawah Majlis Peguam dipimpin Kesavan gagal berbuar demikian.

Sepanjang pemerintahan Kesavan, kegiatan pecah amanah di kalangan peguam semakin berleluasa. Dan yang terkini, bunuh dan bakar. Ini sekaligus menyebabkan masyarakat hilang kepercayaan terhadap profession guaman dan akan menyebabkan pekerjaan guaman yang sepatutnya menjadi pekerjaan mulia dipandang serong oleh masyarakat.

Oleh itu kami meminta agar Ragunath Kesavan yang dihormati meletakkan jawatan sebagai Presiden Majlis Peguam Malaysia!

http://writtenbyhim.wordpress.com

Anonymous said...

come on lah...meritokrasi??mase wa lepak holland ngan england dulu..agak2 derang ni nak bagi bangsa lain teraju negara diorang ke??derang kate 'pigi jahanam le'..nak carik makan kat sane pun di tax berkali2 ganda!!!ini semua dasar bristish buat malayan union..baguslah ade org mcm dato onn sedar hal ni...dh bagi jawatan maa kat derang..nak ape lagi??ikut je lah dasar yg skarang ni..jgn terlebih sgt tgk 'wayang'..inilah hasilnya..pemikiran melampaui batas..

Anonymous said...

kita tgk apa lak si putar alam shah bana, Mat Sodom tu nak gebang apa lepas ni..
seperti biasa, klau hal2 yg xuntungkan dia, dia mesti diam menyepi.. tapi klau bleh untungkan dia, peh..punya la bercakap macam nak runtuh bukit..
apa yg terjadi kat negara kita nie, bangsa2 lain dah brani angkat kepala, semua punca dari pengkhianat sekor nie la.

Anonymous said...

from now, i don't ever trust non malay. biar kena kencing dgn kaum sndi xpa, busuk2 pun sama bangsa.
gua cuma nak bagi korang pikir, kalau pembunuh tu melayu, yang mati bangsa lain, korang agak2 kecoh yg macam mana plak?
" Kaduk dah naik junjung oi...!! "

Anonymous said...

komunis kulit kuning dan kulit bontot kuali membunuh orang melayu

djmat63 said...

kes jenayah buat apa nak campur aduk ngan politik..semua org nak kebaikan dan kebenaran...selalu nya org nak buatkebaikan disalah ertikan..org tak heboh pun bekas ahli politik tembak pempuan pas tu tembak diri sendiri...kan jenayah gak tu..lu..fikirlah sendiri...tak sokong mana2 pun..jenayah tetap kene hukum..

Anonymous said...

brade peguam ni baru je jumpe murugiah mintak nak masuk mic. apa cerita? kau kutuk sebelah pihak je, yang lagi sebelah kau agung agungkan. otak jumud kau ni

Anonymous said...

PKR, DAP & BAR semua parti ini adalah pengkhianat negara, saki baki komunis yang menentang dasar kerajaan dan mereka ini semua dalam kita tidak sedar sedang menjajah tanah air kita dalam senyap dan perlahan. hanya dengan ekonomi yang meraka pegang sekarang laaa...semua bandar2 dinegara kita dijajah oleh bangsa Komunis. Adakah meraka ini ada rasa hormat? Meraka ini semua biadap dan kurang ajar. buka pusat hiburan, rumah urut, SPA yang mewujudkan perkhidmatan seks..semua ini menjatuhkan org kita tanpa kita sedari. Yang menjadi kambing hitam kepada mereka2 ini semua(DAP & BAR) ialah PKR org melayu yang xsedarkan diri. Membiarkan tanah air sendiri dijajah oleh Pengkhianat ini.

Anonymous said...

pengkomen yang menggelarkan diri " Anonymous said..." lagi lah takde telor.. macam BN.... Kah! kah! Kah!

Teddybear Cute said...

Ha kalau nak melayu undi melayu, BPN kena pergi buat komen kat blog 1malaysia. jangan dok risau kat DS najib bagi komen. Pi bagi idea kat sana. Aku dah lama dah tak pi sana.

Anonymous said...

Bila menda ini diselitkan dengan politik..lg mantap la....
Xsemua org dlm DAP baik..xsemua org dlm PKR baik..xsemua org dlm PAS tu baik..xsemua org BN tu baik...sbb baik disisi manusia mcm ni la..bila terkena kat musuh..padan muka..bila terkena kat sendiri??....semua parti sama sahaja bila al-quran ditolak ketika berpolitik sedangkan politik itu ada dlm al-quran...
bila politik xberpandukan al-quran

rinandamku said...

Biar apa alasan sekalipun , memang si pembunuh ni ahli seumur hidup DAP , pernah memohon menjadi ahli MIC ..pangkat Datuk !

persetan dengan segala itu , isunya sekarang ialah jenayah berat telah dilakukan , 4 orang telah dibunuh dengan kejam !

Hukuman wajib dilakukan , jangan sampai ada ahli keluarga mangsa tidak puas hati dan rela mengorbankan dirinya demi membela kematian mereka yang disayangi , nyawa harus dibayar dengan nyawa , darah bayar darah !

Kalau kaum itu mahu memanjangkan cerita , buat fitnah dan berbohong bermacam2 , apa salahnya kaum melayu menjawab dengan cerita yang sama ! soalan berjawab gayung bersambut ! biar kita sama2 melihat siapa jantan siapa pondan ! Aku bersedia pada bila2 masa menebas lalang yang tumbuh meliar dihalaman rumah !!

Cikgu Esa said...

Apabila orang Cina mati dibunuh spt dalam kes Teoh Beng Hock, g2 gak dlm kes India kena bunuh....atau kes Altantuya, bkn main lagi DAP, PKR, PAS berkokok minta ditubuhkan Suruhanjaya DiRaja siasat kematiannya. Namun dlm kes berprofil tinggi, melibatkan suspek, Datok K Pathmanaban, ahli seumur hidup DAP, penyokong HINDRAF yang hingga kini, dilaporkan didakwa mungkin ada kaitan hingga 20 kes berkaitan orang hilang/kes bunuh sejak setahun dua lepas...DI MANA PENDIRIAN MEREKA YANG BERTERIAK TENTANG REFORMASI, KEADILAN, NEGARA ISLAM DAN BERKEBAJIKAN??? Saya merasa cukup aneh dengan kes seakan 'pembunuhan bersiri' yang dilakukan di tempat yang sama...yang menuntut SPRM sewajarnya turut dibenarkan menyiasat 1001 kebarangkalian mengapa kes-kes sebelum ini terbuang lalu..apakah ada tangan-tangan ghaib? Salam ziarah dpd www.esasamad.com

Anonymous said...

Bila kes altantuya..amboi berkokok 4 thun tak habiskan..itu la terlibat ini la terlibat..ceramah politik jgn cakap la.haaaa,,apa cer skang?mana anuar,mana karpal dan mana tok nik..

Bujang Senang said...

Cikgu Esa ni cikgu aper? Susah nak paham komen cikgu. Lagi satu cikgu ni tak boleh nak bezakan antara kes yang boleh dipertikaikan dengan kes yang memang dah jelas siapa pelakunya. Cikgu kena ambil kursus Program Analisis Strategi & Keselamatan. Baru cikgu boleh bercakap tentang kes berkenaan. Ok. Selamat Hari Raya

sanggora said...

Parang Panjang,
PR pun bersuara juga tapi depa pi hentam Kerajaan bila mengalihkan isu Altantuya.

Cetek sungguh mentaliti mereka.