Friday, September 3, 2010

TIBA MASANYA HISHAMUDIN LEPASKAN JAWATAN KDN !




hishamudin lambang kegagalan menteri KDN !
kerana kelemahannya, banyak isu sensistif perkauman makin menular !

aku bukan partisan. aku melayu dan berbangga menjadi rakyat malaysia.aku setuju kalau melayu yang buat salah, dia patut dihukum. tetapi pada masa yang sama jika cina dan india jugak buat salah mereka juga patut dihukum.

silap hishamudin adalah membiarkan penghinaan berat sebelah berlaku. hishamudin menggusarkan hati rakyat kerana kelemahan kepimpinanannya dalam KDN. KDN takde taring, terlalu bacul di bawah hishamudin. kerana kelemahan KDN ini aku yakin akan lebih banyak 'serangan balas' dalam bentuk penghinaan antara kaum akan berlaku.

priority atau keutamaan jaminan keselamatan rakyat lebih penting daripada jawatan yang hishamudin sandang. hishamudin adalah total failure ! prevention is better than cure,tetapi hishamudin tak buat prevention apatahlagi cure ?!

dia gagal menyekat sentimen perkauman yang mula subur umpama api dalam sekam.

lihat gambar di atas. 2 budak cina dibelasah 10 budak melayu. katanya ada hamburan 'pulang balik ke negara asal' diucapkan, sepatutnya yang kena labi adalah namawee ,bukan nya orang biasa. KLIK SINI

kenapa perkara ini terjadi ? aku tak pasti situasi sebenar (kes di atas berlaku) tetapi bagi aku ini semua berpunca daripada penghinaan pemimpin parti politik dll yang terlalu banyak menghina dan menghiris hati umat melayu. bukan sekali tetapi berpuluh kali.

malaysiakini dibiarkan berleluasan hina islam dan melayu
anwar ibrahim dan gerombolan PKR yang hina melayu/islam
DEB dimansuhkan oleh guan eng.
theresa kok hina azan dan tulisan jawi.
penyokong pas menghina sultan perak.
dap hina sultan perak.
nik ajis perli sultan selangor sewaktu prk hulu selangor.
namawee.
tony pua hina dasar deb.
anthony loke hina islam.
uthayakumar dan hindraf gugat perlembagaan.
nurul izah hina deb. hina sistem keselamatan negara.
raja petra terus menerus mencipta fitnah.
kit siang pijak gambar 2 adun melayu.
dan macam-macam lagi..tak tertulis aku kat sini.

hati panas orang melayu tak dapat dibendung. akhirnya jadilah peristiwa spontan begini. KENAPA ?

kerana hishamudin gagal mengekang isu sensitiviti perkauman ini daripada peringkat awal lagi. ini kesilapan hishamudin. setiap kali penghinaan terhadap islam/melayu berlaku hishamudin sekadar memberi amaran, amaran keras, amaran keras-keras, amaran cukup keras !

aku amat terkejut bila kelemahan hishamudin ini terpaksa ditegur oleh menteri besar kedah azizan razak. boleh kah kamu bayangkan, pihak pembangkang pun sampai panas hati dengan cara dan kelemahan hishamudin menangani kes namawee. namawee bukan awalan, ini kes berantai daripada berpuluh lagi penghinaan sebelum ini.

hishamudin jangan terlalu jakun dengan H20 nya. berhentilah menjadi mat jenin politik macam anwar ibrahim.

untuk amankan semula malaysia, perkara pertama yang perlu dilakukan adalah menggantikan hishamudin dalam KDN. carilah orang yang lebih tegas dan berani.

atau jikalau hishamudin pemimpin yang ada maruah diri , sila lakukan 'harakiri politik' !

kita boleh berbeza pendapat dalam politik, tetapi politik yang bisa mengganggu gugat ketenteraman dan keamanan rakyat harus dibendung. hishamudin gagal dalam tugasan ini. adakah anda bersetuju hisham diucutkan jawatan menteri KDN ?

31 comments:

AMBU said...

Ini semua berpunca dari UMNO. Berani ke UMNO nak ambil tindakkan pada bangsa MIC atau MCA bila mereka buat salah? Jawapannya tidak kerana UMNO perlu sokongan dari MCA dan MIC untuk kekal berkuasa.

Tapi bila pesalah itu terdiri dari keturunan PR, belum pun sempat laporan polis dibuat tiba2 sudah kena tangkat. Hebatkan permainan UMNO.



Anak Muda Benci UMNO (AMBU)

Anonymous said...

Aku ni dah lama sgt tau Hishamudin ni tak blh buat apa pun. Bab beri projek kat kroni dia macam Hj Salim di Jempol, nombor wahid. Tapi hal mempertahankan kerajaan menikus. Tapi dia ni sepupu PM, kebal.Bangang macam mana pun jadi menteri gak. Ingat YAB PM ramai lagi kat luar sana blh buat keja, yelah mereka bkn sepupu awak.

Gerakan Timur said...

setuju bro... dah jadi pondan bekas ketua pemuda UMNO nih.... itu baru permulaan, andai terus gagal mentadbir, macam2 perkara dikhuatiri berlaku dan mengancam kestabilan negara.

Hishamuddin, berundur dengan terhormat. KDN bukan tempat anda. Bak kata pepatah lama...

Alah bisa tegal biasa, takut sentiasa KDN sia - sia .. huhuhu

Unknown said...

pegang keris....lepas tu mintak maaf....tak faham aku

Anonymous said...

SETUJU sangat dia ditukar dgn org lain....tukar dgn menteri dari sabah atau sarawak yg bnyk memenangkan BN.....HE SHAME dh knyg mkn sbb kwn2 cina dia parlimen semberong dh gertak dia.....inilah cina naik junjung.....kurang ajar.....

Anonymous said...

hishamudin sekadar memberi amaran, amaran keras, amaran keras-keras, amaran cukup keras !

** lepah tuh, mapuh keghah!
keghah kghejong!
lumak le'it!

(loghat kelantan untuk bagi penekanan lagi selepas amaran cukup keras tu)

translasi:-

lepas tu, mampus keras,
keras kghejong!
lumat le'it!

kghejong - keras yang teramat sangat, ada siapa tahu bahasa standard yang sepadan?

le'it - lumat sangat-sangat, tak tau apa bahasa standard yg sepadan

Anonymous said...

dia ni patut jadi menteri kebudayaan.boleh la berdrama angkat keris ke,nangis ke.

Anak Lenggong said...

Ayat yang jadi sinonimnya adalah..saya bagi amaran keras akan mengambil tindakan sekerasnya terhadap sesiapa sahaja yang cuba meenggangu gugat ketemteraman negara dengan membangkitkan perkara perkauman....hanya itu sahaj yang dapat dilakukan oleh Hishamudin ni....tapi dah beratus kali ucapan tu dia lakukan..sampai sekarang abuk pun tarak...

Apa yang jelas pabila orang melayu yang melakukan kesalahan cepat je dia suruh polis bertindak dengan menangkap dan membicarakan mereka tapi pabila kaum laun yang lakukan perkara yang serupa cuma kata2 amaran sahaja yang di keluarkan...ini lah double standard yang sering digunakan oleh x-ketua pemuda umno yang meminpin kementerian didalam negeri..dah menjadi satu sejarah didalam pemerintahan kerajaan bn selama ini mendapat saorang menteri yang jada kementerian dalam negeri yang terlalu lembik berbanding dengan menteri-menteri sebelum nya.

Anonymous said...

GAP, kita perlu korbankan dia demi menyelamatkan umat melayu Muslim.

Anonymous said...

salahkan orang UMNO jugak..yg pi bagi undi trbesar kat dia tu buat apa?..terpaksa la najib ambik badi post senior..
bukan nak instigate tapi melayu atas pagar sangat tension dgn hisham ni..boleh jadi huru hara negara dibuat mangkuk ni..dah la.. tengok rupa dia dah sakit ati

Anonymous said...

AKU DAH CAKAP DARI DULU LAGI....H20 NI PONDAN! PATUT LETAK JE KAT KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA KELUARGA DAN MASYARAKAT...MMG SESUAI SANGAT-SANGAT! ORANG MCM NI NAK DI HARAP JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA NANTI????

kotaraja

Anonymous said...

Hishamudin memang memalukan orang Johor je..kes namewee budak cina Muar kulop tu pun tak setel..malu aku..!!

danburi said...

Ya elok benarlah hisham letak jawatan kalau dia gagal menjalankan tugasnya.Keselamatan negara jauh lebih penting dr sepupu PM.

Kesian budak ambu kat atas tu.Mungkin betul umno tak tegas pada sekutu2 bukan Melayunya tapi pas dan pkr siap jadi keldai tunggangan lagi demi undi-undi cina dap.Bagi satu contohlah,hassan ali siap pulangkan balik arak ke 7-11 yg dirampas atas arahan ronnie liu lagi.Tak ke dayus tu?Takkan buat2 buta kot.

Macamana cara kau fikir ni,nak gantikan kerajaan yg kau anggap tak bagus dengan kerajaan yg 10x lagi tak bagus,siap hilang kuasa politik Melayu lagi.Pandainyee

Anonymous said...

Apa punya jantan nya sikap hishamudin kemana pergi harga diri dan maruah bangsa? kami semua perlu pembelaan.
Kalau kami bertindak sendiri atau berkumpulan macam mana pandangan mike weh?

malay muslim said...

AMBU BODOH

Unknown said...

pepatah mengatakan : Daripada cempedak baiklah nangka , daripada rosak baiklah tiada ..!

Hishamuddin tidak menjadi seperti garam yang menyedapkan segala masakan , sebaliknya Hishamuddin memilih untuk menjadi lalat yang dengannya telah membusukan segala makanan !!

hanya dua perkataan pilihan 'ada guna' atau 'tiada guna' , mana satu sesuai utk Hishamuddin ?

Kenn said...

Mungkin orang Melayu kena belajar jadi kurang ajar kut?

Anonymous said...

salam...
ya saya setuju dgn AMBU, kita pakat peluk DAP. DAP tu bagus... diaorg nk perjuangkan ISLAM. hidup DAP. hidup kalifa Lim Guan Engok! hidup3!!!

zamsalam said...

SETUJU...
1. Ini soal tanggung jawab.. gagal menjalankan tugas WAJIB bertanggung jawab..
2. Kami rakyat telah lama diajar bertanggung jawab.. kena saman ekor WAJIB bayar kompaun.. (adalah sekali sekala kalau dapat peluang merayu mintak dikurangkan kompaun).
3. UMNO tidak ketandusan pemimpin lebih berkesan.. yang ketandusannya pemimpin diatas yang tak sedar diri BERANI letak jawatan..

zamsalam.sabah.
p/s - letak jawatan mungkin terlalu kasar bunyinya.. apakata tukar portfolio....ehmmmmmm..... Kementerian Wanita & Keluarga kot? (yang sekarang pegang cuma taraf senator aje.. alaaa setaraf dgn sijil SPM... kalau dikira2la)

Anonymous said...

dalam gambar tu cara dia pegang keris dan jerit macam nak halau kambing masuk kandang jerr....tengok aksi dia aku rasa tak konfident langsung dengan mamat nih....

Ular Menyusur Akar said...

Kenapa ramai sangat tak suka Hishamudin nie? Bukankah dia pewaris pejuang bangsa?

Kerana kau oranglah dia tak boleh bercakap dan bertindak. Setiap kali dia bercakap mesti ada yang tersentak dan suruh dia minta maaf sehingga dia kena minta maaf berulangkali. Macam mana dia nak bertindak? Seorang yang suka ketawa, lemah lembut dan dalam tutur kata dan tindakan pun di benci orang? Hishamudin bukan tak mahu bertindak. Dia dahulukan nasihat dan amaran. Kesian orang negeri aku. Sikap "tak apa" membuat semua orang benci.

agbr47: Hishamudin perlu letak jawatan!!!!

dah NAIKhangin said...

apala malangnya kita dapat menteri yg lembik..dan penakut macam nih..
wei...hisam
baik resign je la..sebelom kemarahan rakyat membuak2 pada ko..
kang silap2 ada yg makan selipar plak nih..
wei..benci n meluat aku ngan hisam nih..

Abu Garcia said...

Apa yang teruk sangat dengan kata-kata "Pi balik ...."!

Kalau kat Melayu, hang kata pi balik kampung .... dia akan jawab, memangla aku nak balik kampung raya ni! Lagipun memang keturunan dia ni dari kampung dan dia begitu berbangga dgn kampungnya.

Kenapa pulak bila kaum cina dan india, bila orang kata pi balik negeri (asal), depa nak marah menyinga? Bukankah depa selama ini begitu bangga dgn tokoh-tokoh negarawan spt Ghandi, Chiang Kai Sek, golongan artis spt Bruce Lee, Chow Yun Fatt, MGR, Shashi Kapoor dll sehinggakan tak kenalpun atau tak bangga langsung dgn tokoh atau artis di Malaysia.

Tidakkah selama ini depa begitu mengagung-agungkan kehebatan tamadun mereka dulu, dari aspek politik, ekonomi dan sosial?

Kenapa nak malu atau tersinggung pulak dgn kata-kata pi balik negeri?

Anonymous said...

cadangan aku 16sept jadi hari
1Malaysia ...jadi kenyataan ke

cuti ke ...

Anonymous said...

DSN please read this article.do something before it going too far. change the minister!

Anonymous said...

DSN please read this article.do something before it going too far. change the minister!

Anonymous said...

hishamuddin undur ...
hishamuddin undur ...
hishamuddin undur ...
hishamuddin undur ...
hishamuddin undur ...
hishamuddin undur ...

dubaque said...

lost for words..

MALAYSIAN BOOK OF RECORD
MENTERI KDN PALING 'LEMBEK'!!!!!

Anonymous said...

kena sunat balik gamaknya si menteri amaran ni....baru jadi jantan yg tulen....

Anonymous said...

hisapmudin... kalau ade x menguntungkan , kalau pergi pun tak merugikan. lebih baik ko blah aje la sial.

Anonymous said...

setuju