Monday, October 11, 2010

HISHAMUDIN RAIS TERBIT FILEM LIWAT ANWAR ?

 gambar terbaru hishamudin rais.macam jenglot kena letrik.

aku dengar cite hishamudin rais nak buat filem lagi ?

dengar kata dia nak buat  satu filem khas tentang anwar. bukan apa sebagai mengenang jasa anwar menjadi pelopor hubungan sejenis paling fofular di dunia sekarang ni..


anwar kan masih hidup, jadi amat rugilah kiranya pengalaman politik dan kehidupan seksologi songsangnya tak di karyakan dalam bentuk filem. mana tahu boleh diangkat setaraf dengan cerita broakback mountain nanti. kah kah kah..

dulu hisham rais ada buat filem syok sendiri tajuknya 'from jemapoh to manchester' ..seingat aku la..

aku tahu hisham rais baca blog-blog antai pkr ni.. jadi sham aku mintalah jasa baik engko buatlah filem untuk raja homo si anwar ni..

kalau boleh biarlah telus dan mulus. aku akan minta KDN dan lembaga penapisan filem tak tapis aksi-aksi panas sewaktu anwar di ranjang nanti..jangan risau, KDN tak tangkap kau la, dia bagi amaran je..hehe..

aku boleh kowtim punya..

pasal tajuk filem, aku akan buat poll rakyat untuk mencadangkan filem liwat  terbaru karya hisham ni..

kepada pembaca, apa tajuk yang sesuai untuk filem liwat arahan hisham ekk ?

aku punya cadangan ..JANGAN PANDANG BELAKANG BONTOT AKU CONGKAK 3..

korang punya cadangan pulak ?

21 comments:

Anonymous said...

Apa kata kita ramai-ramai derma duit untuk buat filem 'Penjubur Agung Malaya' berdasarkan kisah sebenar hidupnya? Dari kecil, kat MCKK, kat UM, dalam ABIM, masa kongsi bilik dengan Sukma, dalam UMNO, dalam rumah di Tivolli Villa, dalam jel, masa makan karipap, masa menggeletar bila dapat tahu Saiful nak buat police report, etc. Setuju? Mesti Penjubur Agung sendiri tak setuju, silap haribulan disamannya! Ekekekek

Anonymous said...

hi hi kau ini memang kelakar la.konon konon perjuang kerajaan la menulis pun mcm orang tak g sekolah .tulisan mcm ini org tak layan la mcm org tak g sekolah ehehhehehe

Anonymous said...

anti konon anti taik kuching hehehhehe

Anonymous said...

'from jelebu to manchester' adalah filem yg xdpt sambutan, malah jalan ceritanya lebih teruk dari cerita tamil low budget.

bukan nk menghina ke apa, tapi itulah hakikatnya.

Isham rais, adalah manusia yang kecewa, bukan kecewa pada sistem kapitalism atau sebagainya, tapi dia kecewa yang dirinya tidak menyerlah di mata Anwar.

klu betul la dia isham rais nk bikin Filem tentang raja peliwat dan penjilat Yahudi, adalah lebih baiknya Isham rais masukkan sekali israel sebagai salah 1 lokasi filem itu.

isham, kurt cobain mati ada nama, jgn pulak lu mati nanti langsung xde nama. harap lu pertimbangkan cadangan gua.

gua support lu atas dasar keprihatinan warga Malaysia.

kah kah kah kah!

Anonymous said...

Cadangan wa:
1. Ada Apa Dengan Buntut (Ada Apa Dengan Cinta).
2. Bun Tut Hustle (Kungfu Hustle).
3. Kepit (Rempit).

Anonymous said...

aku cadangkan..bontot aku,aku punya. bontot kau laki bini pun aku punya. amacam brutal tak ?? kalau tak brutal..aku cadang KS JELLY GOOD!!!KS tu lebih kurang mcm Konek Saya..Jelly tu korang paham2 jer la..

Anonymous said...

Adoi bro GAP..aku x leh nk komen apa2 sbb aku x abis2 lg gelak sambil trguling2 sbb baca cadangan tajuk film tue..

Anyway, tajuk film paling kelaazzz dlm abad nie..

(Penggemar Tajuk Film [PTF])

Tukang Komen said...

Bukan Salah Bapa Meliwat
(adaptasi Bukan Salah Ibu Mengandung -1969)

Esok Masih Ada Perbicaraan
(sequel Esok Masih Ada - 1980)

Main-main Belakang
(remake Main-main Hantu -1990)

Anonymous said...

Cadang: "Bukit Belah Dua Berlobang Ditengah"

tp kan hujung cerita Anwar telah dibebaskan...sebelum Mahkamah berbuat keputusan sbb dok mintak tangguh memanjang nak pusing 360degree bukan senang...

usin said...

layan je si pandir hish....rais ni...dia ni bodo x boleh diajar, pandai x boleh diikut. tengok gambar diapun dh mcm yahudi mabuk kena karen.. aku doakan dia dan aku tetap masih hafal mengucap dua kalimah syahadat sampai mati..

Anonymous said...

-serakah si liwat
-jangan main belakang
-di kondo itu
-antara dua sumpah
-dari jalan duta ke turki

Esperalzi said...

Aku tak tau mana nak letak isu ini, jd sorrylah kalau artikel aku ini lari topik.

Semalam berkali2 sebuah stesen radio berbahasa Inggeris dgn juruhebah bukan Melayunya berulang2 menyebut kenyataan Najib Razak yg berbunyi kira2 begini:

"Malaysian Chinese are not pendatang or immigrants but loyal citizens of Malaysia. So, these derogatory terms must not be used".

Terjemahan Melayunya lebih kurang begini:

"Orang2 Cina Malaysia bukan pendatang tapi rakyat Malaysia yg taat setia. Oleh itu, perkataan yg menghina ini janganlah digunakan"..

Pandangan aku pula: Aku langsung tak setuju dgn si Najib ni walaupun aku sedar dia buat kenyataan ini secara terpaksa utk memuaskan galeri Cina Malaysia, sementelahan pula kawasan Parlimen majoriti Cina di Batu Sapi di Sabah is now up for grabs in yet another potentially grueling and bruising PRK coming neck to neck with Batu Galas..

Kalau dah Cina tu bukan pendatang, kenapa kita secara rasmi mempunyai dikotomi BUMIPUTERA dan BUKAN BUMIPUTERA? Apa Najib tak tahu ini? Terang lagi bersuluh bahawa yg dimaksudkan Bumiputera itu adalah rakyat "indigeneous" atau "rakyat pribumi" atau "rakyat asal" atau "rakyat BUKAN PENDATANG", merangkumi orang2 Melayu dan Pribumi Sarawak dan Sabah..

Maka ini secara otomatik bermakna bahawa org2 Cina yg secara rasmi dikelompokkan sbg BUKAN BUMIPUTERA adalah KAUM PENDATANG. Kalau org2 Cina Malaysia bukan KAUM PENDATANG, tentulah mereka dah lama dikelompokkan sbg BUMIPUTERA.

Kalau Malaysia tidak ada KAUM PENDATANG dan KAUM ASAL, maka tentulah kita tidak akan mempunyai dikotomi BUMIPUTERA dan BUKAN BUMIPUTERA. Jadi apa yg Najib sibuk2 nak "jelaskan" apa2 yg sememangnya tak perlu dijelaskan lagi?

Apakah ini bibit2 pertama dalam rancangan Najib, atas desakan bertubi2 kaum2 Cinasia (Cina Malaysia) dan Melalib (Melayu Liberal) nak hapuskan dikotomi BUMIPUERA dan BUKAN BUMIPUTERA supaya SEMUA rakyat Malaysia kini TANPA MENGIRA KAUM adalah BUMIPUTERA?

Objektif kaum2 Cinasia dan Melalib adalah SAMADA semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum diistiharkan BUMIPUTERA atau semuanya diistiharkan PENDATANG. Org2 Melayu kononnya pendatang dari Indonesia. Najib mungkin sedang terpaksa memilih satu antara dua ini.

Apa pun, memilih mana2 dari dua ini akan merupakan satu lagi PENJUALAN bangsa Melayu kpd bangsa Cina oleh pemimpin2 Melayu. PERKASA mesti awasi Najib dan semua pemimpin2 UMNO (dan juga yg dari PKR dan PAS), lebih2 lagi ketika mereka sedang terdesak perlukan undi Cina. Org2 Melayu kini berada di era yg sangat mengancam mereka. Ancaman kini datang dari setiap genap penjuru baik di dalam maupun di luar UMNO/BN...

Apa yg derogatory atau hina istilah PENDATANG? Ia hanya satu pernyataan fakta sejarah. Semua negara di dunia ada kaum pendatang dan ada kaum asal. Di Amerika sendiri org2 kulit putih asal Eropah, org2 kulit hitam asal Afrika dan lain2 rakyatnya yg asal Asia, Timur tengah, dll tak malu2 mengistiharkan diri mereka "immigrants" (pendatang) kerana ini fakta sejarah Amerika, sedangkan org2 Red India kini secara terbuka dipanggil Native Amerikans yg bermaksud Rakyat Amerika Asal. Apa pun polisi yg dipakai di Malaysia, org2 Cina Malaysia tetap bangsa PENDATANG sampai bila2 pun walaupun kita akui mereka adalah rakyat Malaysia..

Anonymous said...

aku pun nak cadangkan tajuk..
anwar, liwat, penipu dan dot dot dot

Anonymous said...

Kalau betol2 pilem ni jadi kenyataan..., aku akan keluar dari 'puasa tangok wayang'... Dah hampir 30 tahun aku tak gi nonton kat panggung.

Kalau nak export pilem ni kat negara 'arab..., bole buat alih-bahasa..

Tajuk?

'Ana al-Juburi'...

Anonymous said...

1.Hikayat Raja Karipap
2.From Jubor with love
3.Ada Apa dengan Buntut....haha

Anonymous said...

pukimak punya hisham rais..die panggil jhon lennon nabi.mmg cilake bangsat la gay tua tu..nnti dlm filem terbaru tu jgn lupa letak skali adegan hisham tgh ngisap butuh anwar.mmg class punya.sbb hobi gay tua tu mmg hisap butuh.sbb die tk larat nk balun jubo.pasal konek die da tk naik...bikin malu la lu hisham,kepala butuh da tk bleh naik...orag ckp tk guna kalu duit byk.kalu kepala butuh da tk bleh pakai.potong bg anjing makan je la.

Arif Omar said...

setuju. jodol filem tulagi baik diberi nama : Kerandut terrantok/ berlaga

Anonymous said...

Aku rasa judul yang baik ialah 'dari jemapoh ke manchester" filem yang haprak rugi kalau tengok. Isyam boleh buat filem blue tajuk " Dari kunyit menjadi bijan" boleh le cuba bawa filem ke festival gay di Indonesia...Tok Nik boleh le merasmikan filem blue terhebat kurun ini...

kingnek said...

James BonTot: From Karipap With Love (From Russia With Love)
Mission Impossible: Escape from Sungei Buloh
Sembelit (sembilu)

Anak Tiger said...

haha ..
ak bg cadangan boh tajuk ..
"DIK KEMUT SIKIT"
msti anwar suke ..
hehe ..

Anonymous said...

apa kata bubuh tajuk ' Perjuangan seorang penjubur ' ..

atau 'penjubur tua yang terlampau '

atau ' Dari Jubur ke jubur '

bro GAP kena tolong Rais bujang lapok cari dana utk bikin filem ni ! kasihan bujang terlajak ni ..mesti kena tolong dia utk menjayakan filem ini ,