Monday, October 11, 2010

28JUN 2008, KERANDOT ANWAR BERLAGA

 mak ai..rahimi betul-betul kasi pukulan maut kat seluruh pimpinan pkr termasuk anwar.

siapa sangka rahsia 28jun 2008  akhirnya telah diburaikan oleh rahimi.lebih dramatik bila anwar sepertimana diberitahu rahimi rupanya panik,pucat lesi,berpeluh bila saiful buat repot dia diliwat anwar..

ohh..masa meliwat takde pulak kau pucat lesi ya nuar. dah kena repot lari pintang pukang takut.

aku ingat lagi pada malam anwar bersembunyi di quality hotel pada 28jun 2008. aku ada dalam tu, menyorok kat celah-celah ratusan penyokong pkr.

malam tu ramai pasal dorang dok sebar sms, anwar bakal kena tangkap. siap ada yang menambah cerita anwar nak kena bunuh.. tu pasallah dia lari kat kedutaan turki senyap-senyap.

aku rasa anwar ni masa sekolah dulu kalau dia berak dalam kelas dia tak mengaku la..tu pasal perangai ni terbawak-bawak sampai ke tua..tak senonoh betullah perangai orang tua gila lubang buntut laki !

makna kerandot : dua telor di celah kangkang anwar.

17 comments:

nazirulhazwan~ said...

hanya satu sahaja pertanyaan saya:)
kepada mereka2 yang terlaku agungkan MELAYU :
pilih antara dua yang mana lebih baik:

1) menjadi MELAYU tanpa ISLAM : istimewa di malaysia,hina di mata Allah

2) ISLAM tapi bukan MELAYU : hidup mungkin sukar dimalaysia, tp insyaALLAH bahagia di Akhirat Kelak


p/s : tak ada apa nak di bangga dgn bangsa, tp berbanggalah dengan ISLAM. ISLAM memajukan melayu dan bukan sebaliknya:)

masalodeh said...

betio cek kop.....kalau nak hapuas Islam di malaysia ni bukan sekadar bakar quran, roboh masjid, tapi kenalah bunuh, pendakwah, bunuh umat islam...siapa pendakwah dan umat Islam d Malaysia....majoritinya sapa...pasaitulah gerakan anti Islam menggunakan umat Islam yang berbangsa Melayu untuk hapuskan Islam dalam kontek d malaysia...Islam berdiri hidup megah bukan di lembu, kerbau tetapi d manusia yang berbangsa-bangsa di atas muka bumi ni...

Anonymous said...

Alahai sahabat.. sendr mau fikir lah melayu dah tentunya islam.. bykkan baca lagi bang oii... nak berhujah mcm bijak pandai... tapi kurang bacaan pun sadis jugak... perkara islam-melayu atau melayu-islam hanya pada dasarnya... fokus kpd perkara lain yg berkaitan yg lebih besar sahabat.. buka minda.. buka hati... kaji.... br anda nilai... Tiada yg sempurna kecuali Nabi Muhammad shj sahabat ku...

Anonymous said...

mr kobe .... awat yang soalan & jawapan hang tu macam orang banggang+bahlul+bingai+bodoh+haram jadah .... nasib kome la jenis nie yang mantan pm pernah bercakap MELAYU MUDAH LUPA ..... salam goblok

Anonymous said...

kekeke...bagi aku bangsa dan agama ke2 penting...umpama tangan kiri..dan kanan...kalau hilang salah satu..maka hilang kekuatan seseorang...umpama msia..melayu dan Islam saling memelukan..kalau melayu hilang maka hilang kekuatan islam dimalaysia..jangan termakan propaganda...kafir yg suka melihat Umat islam berpecah sebab hal remah temah ni..sebab tu Allah menjadi manusia berbangsa2x..

usin said...

teruknya kobEjOrdan punya fikiran. pasal apa ada 2 pilihan je. ko ingat ko bapak kitorang ke nk suruh kitorang pilih 1 dpd 2 pilihan. ginilah encik, kitorang ada 1 lg pilihan. MELAYU yang ISLAM. amacam? otak ko tu dah serabut dengan ckp2 org tua terlepas ckp. ALLAH dh sebut dlm ALQURAN bhw manusia ini dilahirkan bersuku2 dan berbangsa2. kita kena berbangga dgn bangsa kita. ko suka kalau bangsa ko kena buli & dipijak oleh bangsa lain? ko suka jd mcm rakyat palestin? dipijak2 oleh bangsa yahudi? pakai otak la bro...

Anonymous said...

Kobejordan.. nape tak bubuh lagi satu kategori..
3) Jadi melayu & Islam...

Nabi pun bangga dengan bangsa dia...bangsa arab... tuhan yang cipta bangsa-bangsa ni... sebab bangsa ni asal keturunan seseorang... lain le kalau lahir dari buluh betong...

Anonymous said...

Bila Melayu kuat dan bersatu, dengan sendirinya agama menang.
Orang melayu Thailand? susahnya mereka ingin menegakkan agamanya.
masih ramai melayu memegang kukuh agama Islam walau penyokong kuat UMNO. tak ingin jadi melayu yang negara diperintah oleh orang yang tidak menghargai agama.
kenapa menganggap bila kita menyokong UMNO, iman kita tergadai?

Anonymous said...

Bodo ke apa budak kobe. kalau hang bukan melayu jangan dok merendah bangsa aku. nampak sangat budak ni dangkal tak ada hotak. belajar tinggi pun masih terpengaruh dengan dakyah politik bodo. Kau nak orang bodo perintah negara? tera mana Islam hang?

Anonymous said...

Kepada kerobekjubur eh..kobEjordan.. kalau hang tak pentingkan bangsa tu mampuih pi lah kat hang. Tapi hang kena ingat ISLAM di Malaysia ni disanjung dan dianut oleh Melayu. Tanpa Melayu di Malaysia, Islam tak akan dipndang mulia oleh bangsa lain disini. Sebab tu lah Allah jadikan bangsa Melayu di Malaysia beragama Islam demi menjaga kekuatan Islam di sini. Jadi bangsa melayu ditakdirkan untuk mendaulatkan Islam di Malaysia. Ada paham ka?

Anonymous said...

Tok Garu...ohhhhh Tok Garu.....kena tanyer Tok Garu Nik Ajis.....he.e.he.he.h.e.

Anonymous said...

Tok Garu...ohhhhh Tok Garu.....kena tanyer Tok Garu Nik Ajis.....he.e.he.he.h.e.

Anonymous said...

Tok Garu...ohhhhh Tok Garu.....kena tanyer Tok Garu Nik Ajis.....he.e.he.he.h.e.

Esperalzi said...

@kobEj0rdan: Jadi Melayu hina di mata Allah? HIna KEPALA HOTAK kau! Kau ni mengaji Quran tak habis, atau belajar Quran dari Nik Najis tukang putarbelit ayat2 Allah..

Kau penderhaka terhadap Allah! Kau menolak ciptaan Allah dan kau marah Allah kerana mencipta bangsa2. Ini Firman Allah:

"Hai manusia, sesungguhnya Kami ciptakan kamu daripada seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal. (Al-Hujarat: 13)

Memang Allah katakan yg mulia di sisiNya adalah berasakan Taqwa, bukan Bangsa. Tp Allah tetap mengatakan yg Dia lah mencipta Bangsa dan Suku. Allah sendir menyebut beberapa bangsa ciptaannya dlm Quran: A'ad, Thamud, Madyan, Yahudi, Bani Israel, Rum, Parsi dan Arab. Bahkan satu surah Quran diabadikan pakai nama bangsa, Surah Ar-Rum, penghormatan pd bangsa Rum (Romans).Bangsa Melayu juga ciptaan Allah

Kita tidak boleh melebihkan bangsa kita dari agama Islam kita tapi kita tidak disuruh BUANG TERUS bangsa kita.

Di Malaysia, kita tidak pernah melebihkan bangsa Melayu dari ISLAM, tapi kita melebihkan MELAYU dari BUKAN MELAYU (CINA dan INDIA) kerana hampir SEMUA Melayu adalah ISLAM dan hampir SEMUA Bukan Melayu adalah KAFIR. Maka dengan melebihkan Melayu kita juga melebihkan Islam..Melayu SENTIASA dikaitkan dengan ISLAM di Malaysia sehinggakan nak jadi Melayu pun wajib beragama Islam.

Maka, aku pun nak tanya kau: Tok Sami PAS bodoh mana yg ajar kau suruh buang bangsa? Org PAS macam kau nak hapuskan terus bangsa Melayu konon atas kehendak Islam tp kau orng tak malu pula KEBAS biasiswa, lesen berniaga, tender dan tempat di IPTA pakai quota Melayu!

Elok kau angkat bungkus dan berambus ke PATTANI atau MINDANAO. Islam tertindas di Pattani dan Mindanao kerana Melayu tertindas di Pattani dan Mindanao. Ke mana perginya Melayu, ke situlah perginya Islam di Malaysia dan Asia Tenggara kerana Islam hidup dalam darah dan daging Bangsa Melayu...

Dari kau sibuk memutarbelit ayat2 Quran meminta org2 Melayu BUANG Bangsa, lebih baik kau pergi Islamkan penganut2 Buddha, Hindu, Kristian, Syi'ah, Qadiani dan Animis di Malaysia.

Tak payah kau pakai bahasa Melayu utk Islamkan mereka, takut nanti mereka jadi Bangsa Melayu pulak krn kau kebetulan sgt benci pd bangsa Melayu..

Pakai saja bahasa2 ESPERANTO, IDO atau VOLAPUK. Aku gerenti kalau kau pakai bahasa2 ni, mualaf2 yg dah kau Islamkan itu tak akan ada apa2 bangsa lagi kerana bahasa2 ini tidak mempunyai bangsa dan tidak menunjukkan bangsa. Jangan pakai bahasa Aeab! Kerana ia menunjukkan bangsa Arab!

aku melayu said...

kobejordan, sape suro ko jd melayu tanpe islam?...ke ko mmg melayu yg tanpe islam?..pndang positif la sket..jd la melayu yg beragama islam...2 la, senang termakan cakap2 kaum laen...

Esperalzi said...

Budak kobEj0rdan ni pelajar Mechanical Engineering, mungkin tengah belajar di Jordan. Gerenti dapat biasiswa JPA ni atau MARA utk belajar di Jordan, pakai quota Melayu nak dapat biasiswa belajar di sana..tp di blog ni tak ngaku Melayu..memang macam tu puak2 ni..

Anonymous said...

kpd kobe bodo beno,

1) Islam itu mulia, tapi lihatlah bagaimana negara yang penduduk dan pemimpinnya Islam spt Sudan, Afghanistan, Somalia, Pakistan dll? Miskin, dan meminta-minta. Tetapi bukan orang Melayu Islam di tanah Jawi ini.

2) Cuba kau tanya Dr Ridzuan Tee, sukarkah hidupnya di Malaysia.

3) menjadi arab tanpa Islam, cina tanpa Islam, India tanpa Islam, juga hina di mata Allah. Kenapa kau attack Melayu je??????!!!

Bodo punya kobe.