IKLAN BERBAYAR

Sunday, October 31, 2010

LIVE GALAS : FAKTA PEMBOHONGAN NIK AJIS

 SEMBUNYI FAKTA, SEBAR FITNAH

1. "Dan sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh" - demikian maksud ayat 191 surah al-Baqarah. Bunuh hanya mati seorang tetapi fitnah melibatkan apa dan siapa juga yang berkaitan dengannya. Kalau fitnah itu kepada seorang pemimpin negara maka akibatnya boleh imej segala kepentingan negara, seperti menjejaskan perkembangan ekonomi, kestabilan politik, keselamatan dan sebagainya.

2. Daripada pengamatan, telah banyak tersebar fitnah oleh pihak pembangkang ke atas YAB. Perdana Menteri Malaysia(semasa Zaman Tun Mahathir). Ketika YAB bercuti di luar negara sambil lawatan kerja baru-baru ini berbagai fitnah didengar. Antara lain ketika berada di Mekah dikatakan YAB tidak membuat tawaf dengan sempurna sedangkan ada orang yang melihatnya YAB elok-elok pun tawaf bersama mereka. 
Ketika
YAB berada di Argentina ada yang mengatakan mati dan kata sakit tenat kerana jatuh kuda. Utusan Malaysia 28 Januari 2000 ada menyiarkan penjelasan oleh YAB sendiri dari London. Tajuk berita itu berbunyi "Tunggang kuda sejauh 30 KM se hari di Argentina - Saya sihat". Mengapakah golongan ini sanggup mengkhianati kemudahan internet yang juga berupa jasa utama Perdana Menteri kita membawa kemajuan IT ke Malaysia.

3. Lebih berat lagi ialah fitnah "Mahathir dan UMNO atau kerajaan BN tolak Islam, tolak hudud " dan yang seumpamanya. Fitnah seumpama ini boleh dibuktikan pada Harakah 04 Februari 2000 muka depan oleh YB. Datuk Haji Fadzil Noor dan Harakah 07 Februari 2000 muka 04 ruangan Fikrah Editor. Sepatutnya fitnah TOLAK HUDUD inilah yang mesti PAS tunjukkan bukti hitam puteh kerana menyentuh soal penolakan hukum Allah oleh seorang Islam adalah sangat besar bahananya boleh mejejaskan akidah menjadi murtad.

4. YAB. Datuk Haji Nik Abd. Aziz Nik Mat selaku Menteri Besar Kelantan sudah pun melakukan suatu penyelewengan menyembunyikan fakta dalam surat Perdana Menteri. Apabila ditanya mengapakah Enakmen Kanun Jenayah Syariah (11) 1993 Kelantan (HUDUD PAS) belum dilaksanakan lagi setelah PAS memerintah Kelantan LIMA tahun, beliau menjawab, "PM ugut jika laksana hudud" - demikian Harakah 20 November 1998. Katanya lagi, "Pemerintah yang tidak melaksanakan hukum tersebut selepas diberikan kuasa adalah berat dosanya yakni kedua selepas kafir". Dalam kes hudud kononnya PAS sudah selesai tugasnya tetapi Perdana Menterilah yang berdosa berat kerana menahan perlaksanaannya. Mengapakah YAB. Datuk Nik Ab. Aziz tidak membaca salinan surat Perdana Menteri yang dihantarkan kepadanya untuk ditafsrikan bersama oleh anggota dewan ?

5. Mari kita teliti sendiri surat YAB. Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad Perdana Menteri Malaysia yang telah dihantar kepada YAB. Datuk Haji Nik Ab. Aziz selaku Menteri Besar PAS Kelantan dahulu. Harakah 15 Jun 1998 telah pun menyiarkan sepenuhnya kandungan dan maksud surat tersebut. Oleh sebab 5 bulan berlalu, YAB. Datuk Hj. Nik Aziz mungkin terlupa menyemaknva sehingga beliau menjadi terlupa juga hendak memberitahu sebab mengapakah YAB Perdana Menteri dikatakan membuat ugutan:

KLIK SINI UNTUK BACA SURAT BALAS TUN MAHATHIR !

13 comments:

kasim said...

Mamat najis ni memang pandai pembohong, putar alam, putar belit.

Memang orang ISLAM di uji dengan adanya mamat najis ni di MALAYA.

akubest501 said...

korang ni UMNO, mmg la tak suka kat Tok Guru....korang pun tak pernah pi umah dia, tak pernah berbual-bual ngan dia, tak pernah duduk semeja ngan dia, tak pernah makan bersama dia, tak pernah dengar ceramah agama dia....entah2, kelantan pun korang tak pernah sampai.....kah...kah...kah...lagi mahu kutuk2 dia....aku rasa la, Quran pun korang tak pernah baca...inikan pula nak tahu maksud isi kandungan al-Quran tu....agak2 la weh...benci, benci jugak...tapi jangan sampai nak maki2 orang tua ni...kat Malaysia ni, dia lah menteri besar yg paling sederhana....tengoklah menteri besar lain, khasnya MB umno.....rumah mengalahkan istana....harta bertimbun-timbun sana-sini...siap kat luar negara lagi......nak bela melayu ke ni???...kah...kah...kah.....

Esperalzi said...

@akubest501: Sudah lah! Tak payah pertahan Nik Najis cara bodoh! Setiap kali Nik Najis dikutuk, maka orang yg mengutuk itu disuruh oleh org2 PAS supaya pergi ke Kelantan, pergi ke rumah Nik Najis, pergi isuruh duduk di sebelah Nik Najis ,pergi dengar sendiri apa yg keluar dari mulut dia..inilah respon standard org2 PAS setiap kali Nik Najis dikutuk dan dikritik..

Tapi bila korang kutuk pemimpin UMNO, korang tak kisah pulak nak pergi jumpa pemimpin UMNO tu, tak kisah nak pergi ke rumah dia, tak kisah nak duduk sebelah dia, tak kisah nak dengar dari mulut dia sendiri..

Sudah lah! Nik Najis bukan malaikat, bukan orang baik, bukan contoh yg bagus dan bukan ulamak! Nik Najis ni orang jahat, bermulut jahat, mulut laser, mulut syaitan, suka maki orang UMNO, suka kafirkan orang UMNO, suka labelkan org2 UMNO dgn label2 jahat.

Tak layak Nik Najis ngaku diri dia ulamak, dan dia bukan MB yg sederhana , dia ekstremis. Dia perosak bangsa Melayu dan umat Islam tp dia pun tak suka Melayu dan tak ngaku Melayu

Tak payah pergi Kelantan jumpa Nik Najis. Kat YouTube pun dah berlambak2 segala kata2 pukimak dan sial babi yg keluar dari mulut haramjadah Nik Najis, dan segala putarbelitnya spt Tuhan suka mencarut, demosntrasi jalanan tu solat...

Allah dah balikkan kpd Nik Najis. Dulu dan sekarang dia suka maki orang, sekarang Allah buka hati orang lain pula utk maki dia tanpa sebarang rasa bersalah.

akubest501 said...

takde maknanya ko kutuk dia pun...siapa sgt la ko ni...bukan sape2 pun...stakat melepaskan geram kat blog GAP ni aje...tak ke mana pun...tak membina...hanya caci maki...memaki berdosa...org yg dimaki dpt pahala...tu adalah kebenarannya...hehehehe....rambut sama hitam, hati lain-lain bro...pendapat pun lain-lain bro...parti pun lain-lain bro....kalau ada satu parti jer kat malaysia, maka jadi negara komunis la...hehehe.....Admin GAP mesti suka kat aku...sbb aku, post2 dia penuh dgn komen-komen korang yg tak suka aku...kah...kah...kah....

Anonymous said...

Nak kutuk orang pun, kena tengokla. Satu perkara je yang penting jika diri sendiri pun belum tentu melaksana semua rukun islam, janganla berkata2..lebih baik diam diri dari berbuat fitnah.kalau kata NIK AZIZ tue teruk, yang mengutuk2 ni lagi teruk.Tulis pun berlapik2 la juga.

Anonymous said...

kah2x dulu aku hormatlah dgn TGNA ni kerana ketegasan dia dalam memperjuang kan Islam...lepas dia berkwn dgn DAP/PKR ni...TGNA dah nampak lembik dgn perjuangan dia akibat termakan hasutan DAP/PKR....kita berpolitik bukan pandang pada individu...tapi kita pandang pada dasar parti/halatuju parti..tapi klu cakap tak serupa bikin makin melalut..makin menyampah aku...last2x kena pijak lah dgn kwn dan lawan...memang TGNA baik..tak gila harta benda/popuan...tapi org bwh dia bagus sgt ke...bila ditanya Pd TGNA pasal org bwh salah guna kuasa leh lah cakap saya tak tahu...yg TGNA tahu...undilah Pas bab memperjuang Islam 100%...yg lain semua tak betul..seoleh2 Pas parti keramat...seoleh TGNA nak ada satu parti jee dalam malaysia..iaitu Pas...tak perlu demokerasi....mcm negara kominis..mcm tu makin bongok lah melayu dalam malaysia kalau sokong Pas membabi buta...kekeke

Anonymous said...

akubest501, aku pernah jumpa n ajis tahun 1985 dulu masa tu aku tingkatan 5, dulu aku hormat dia sebagai tok guru, tapi sekarang tak hormat lagi dan tak iktiraf dia sebagai ulama dek terlalu banyak fatwa yg dikeluarkan bagi aku memecah belah umat islam, dari memanggil dia mahaguru lebih baik bagi gelaran maharagu, semoga Allah selamatkan kita dari cabang-cabang fitnah dajal diakhir zaman ini, amin.

Anonymous said...

PAS laknatullah..

DAP, musuh Islam yang nyata dijadikan sahabat. "Langkah mayat saya dulu sebelum negara Islam ditubuhkan" orang mcm keparat sink jadi sahabat. Sesama Islam??

N.Ajis, fatwanya terus mengelirukan umat Islam.
1)Pangkah PAS masuk syurga.
2)Memasukkan sesuatu ke dlm hidung/telinga tidak terbatal puasa kerana ianya bukan 'rongga' iaitu perut?
3) Orang UMNO bekerjasama dengan MCA dan MIC dianggap kafir. PAS bekerja dgn keparat sink dan DAP, takpe.
4) Allah mencarut
5) Nama Allah boleh digunapakai dalam konsep triniti agama Kristian.
6)Byk lagi ..tak larat nak tulis da..

Kesimpulannya,
PAS dan N.Ajis Laknatullah! Sesat lagi menyesatkan!

zamsalam said...

PAS DI MAKAN SUMPAH

1. DrM sering menjadi bahan fitnah. Anda masih ingat lagi tuduhan DrM gila kuasa... hanya mati saja yg memisahkan jawatan PM.

2. Tetapi sebaliknya, kita dpt berita arwah Ust Fadzil Noor yang meninggal dunia semasa masih memegang jawatan Presiden PAS.

3. Apa....tak ada ka pihak yg berani ingatkan Nik Aziz, supaya jangan jadi GILA KUASA spt DrM?.....

zamsalam.sabah.

p/s - AlFatihah

Anonymous said...

Mamat N.Ajis apa yang dia tau...
kawan ngan setan...
Tukang bagi tiket "KA SYORGA"...
Pakar membuat fatwa palsu...
Tukang karut pemesong akidah...
Tukang baca doa kemudaratan orang lain...
Tukang carut, pemaki hamun dan pengadu domba....
Tukang kafirkan orang....
Putar belit ayat Al-Quran sesuka hati mak bapak tok nenek sebelah "AL-MENANTUNYA"....
Tukang pemusnah sumber alam kelantan....
Satu masjid kat Kelantan pun tak termampu nak buat, sume kerajaan pusat yang buatkan, harapkan dia,hampeh....
Pemakan harta orang miskin....
Pembela P-Gay-R dan peliwat, nak kena liwat ker kat CIFUT BABI..????
ish... apa yang elok kat mata orang "BEBAL-BEBAL" PASberg....
Bull Shit Dull hamPAS ko tu harap jangGOAT jer serabai, putar belit sama panjang dengan lilit atas kepala batu dia. Nak kasi Islamik, dia pakai la jubah 'YAHUDI MABUK'mana ntah.... ontah la...

Anonymous said...

nik aziz sekadar seorang ahli politik biase je.

Mat jeng said...

setiap kebaikan sebesar zarah...setiap kejahatan sebesar zarah pun akan dihitung di akhirat nanti.....
Maka berbuat baiklah kamu dengan orang lain..janganlah kamu berbuat fitnah dan memutuskan silaturrahim...
Nik aziz manusia biasa..macam kita jugak..Allah akan hitung kebaikan dan kejahatannya..macam kita jugak!
Taka ada ayat menyatakan baik buruk akan dikira mengikut part politik!

Mat jeng said...

Pada pandangan saya yang hina ini, akubest501 tu anak beranak Nik Aziz la.. sebab tu dia duduk kat rumah Pok Nik, berbual2 setiap masa dengan pok nik, duduk semeja dengan pok nik, makan bersama pok nik, dengar ceramah pok nik jer, duduk di Kelantan, baca Quran setiap masa, maksud isi Quran faham habis, hidup pun sederhana, rumah pondok jer, harta setompok jer,harta luar negara tak dak langsung, sayalah pembela Melayu... saya akan masuk syurga bersama pok nik!
Memang mulayaklah akubest501!
Toksah perasanlah...kalau dalam kepala orang UMNo semua jahat! Orang PAS ada jugak hak jahat..begitu juga UMNO..kita manusia...Ingat se jer..baik jahat yang kita buat, semua akan dihitung! Pilih B atau C jer... Bodoh atau Cerdik!