Friday, October 29, 2010

LIVE GALAS : ISU KALIMAH ALLAH MEMATIKAN PAS DI GALAS ?


aku berada di dalam kamar mahkamah sewaktu james pakiyam paderi  mengetuai pihak kristus mengheret isu kalimah ALLAH beberapa bulan lepas. isu kalimah ALLAH ini dibawak ke mahkamah kerana majalah herald tribune tak puas hati dorang tak boleh pakai.

kronologi isu panas ini berterusan dan cukup hangat. puluhan ribu umat islam bersolat hajat membantah penggunaan kalimah ALLAH oleh pihak kristus. dalam jumaat yang sama, puluhan demonstrasi bantahan jugak diadakan di seluruh negara.

ia meleret sampai masuk ke dalam parlimen. yang menyokong pihak gereja menggunakan kalimah ALLAH adalah kalid gereja samad,nik ajis,hadi awang dll..

manakala yang menentang penggunaan kalimah ALLAH dari pihak pas terdiri daripada haron din,taib azamudin dan ketua dewan ulamak pas dato haron taib.

cerita seterusnya kamu sendiri ketahui. perkara ini nampaknya reda buat sementara. 

namun apa yang dikesalkan oleh umat islam adalah kesanggupan pas melacorkan kalimah ALLAH ini demi untuk meraih populariti politik. mereka pada saat itu dianggap wira hak asasi oleh pihak musuh-musuh islam.

jadi aku teringin sangat nak bertanya kepada mangkok hayun pas, jika kamu yakin perjuangan mengliberalkan kalimah ALLAH itu benar, kenapa tak anjakkan semula isu ini di dun galas ? 

kenapa takut jika kamu yakin kamu di pihak yang benar ?
atau sememangnya kamu akui isu kalimah ALLAH itu sengaja kamu jual untuk mendapat populariti politik ?

aku mintak sangatlah agar pembaca paham akan tindak tanduk dan kelakuan mainan politik pas. adakah wajah pelacor politik sebegini yang ingin kita angkat menjadi pemimpin ?

tak konsisten..malah cukup merbahaya untuk keselamatan dan nasib anak cucu kita. kenapa mudah sangat kita ni diperbodohkan dengan pembohongan nik ajis dan pas ? 

apakah hala tuju maruah islam di malaysia ini kita letakkan sepenuhnya kebertanggungjawapan ini di atas pundak bahu yang salah ? pundak kalid samad,pundak nik ajis...

jika nik ajis yakin dia benar, aku cabar dia dan pas untuk bangkit dan teruskan agenda melacorkan kalimah ALLAH ini di galas kelantan ?!

5 comments:

Esperalzi said...

Aku pun dah banyak tulis tentang ini, dah penat menulis, tapi takpe aku tulis lagi..

Nik NAJIS dan Khalid KRISTIAN Samad memang Kristian dan kafir pun! Mereka bukan Muslim, mereka kafir laknatullah harbi! Haram kita solat berimamkan Nik Kafir Najis dan Khalid Kafir Kristian Samad..

Seluruh Parti PAS adalah Parti kafir laknatullah harbi, semua org2 PAS adalah org2 kafir, oleh itu tak hairan jika Padri2 dan Sami2 mereka seperti Nik Kafir Najis dan Khalid Kafir Kristian Samad ini menyokong Allah Trinity yg dipegang Kristian..

Sebagao sebuah parti org2 kafir, agenda PAS adalah untuk mengkafirkan seluruh umat Islam Malaysia dgn cara halus. Langkah pertama kafir2 PAS ini ialah mengTrinitykan Allah.

Usaha mengTrinitykan Allah ini disasarkan PAS kpd anak2 muda Islam. PAS tahu anak2 muda Islam sangat lemah pegangan Islam mereka. Maka anak2 muda Islam inilah yg mahu dikafirkan oleh PAS. Tak lama lagi, anak2 muda Islam kita akan keliru antara Allah Trinity pegangan Kristian dan Allah Unity pegangan Muslim. Aku khuatir mereka akan pegang Allah Trinity kerana Iblis2 yg merasuk mereka adalah kafir2 PAS yg berpura2 sbg Muslim..

PAS juga mahu hapuskan identiti Melayu, oleh itu org2 Melayu disuruh buang bangsa, konon assobiyah. Kenapa PAS suruh org2 Melayu buang bangsa Melayu? Sbb PAS tahu selagi org2 Melayu kuat semangat Melayu, maka selagi itu mereka kuat semangat Islam krn di Malaysia ini Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu.Oleh itu, utk mengkafirkan dan mengKristiankan Melayu, PAS terlebih dulu lemahkan semangat Melayu..

Kita akan lihat PAS akan semakin sesat dan kafir di masa2 depan. Jangan terkejut di masa depan org2 PAS mungkin menternak dan memakan DAGING BABI kerana ajaran agama mereka membenarkan babi di makan dan diternak!

Org2 PAS memanggil agama mereka agama "Islam". Tapi awas! Jangan terpedaya dgn PAS! Org2 Qadiani/Ahmadiyah dan org2 Syiah Ismailiah dan Alawiah pun ngaku mereka Islam tp mereka semua ni KAFIR!!

Gelombang Rakyat said...

PAS nampaknya semakin tdesak untuk mdapat sokongan dari pengundi.

PAS menjadi kambing hitam DAP dan PKR.. Dua parti ini dgn mudah MELIWAT PAS sehingga PAS tidak mampu berbuat apa2..

Sila baca artikel saya di http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2010/10/pas-akan-terus-di-liwat-pkr-dap.html

Artikel menerangkan pdedahan mengenai bgmana mudahnya PAS diliwat DAP dan PKR.


Sekian, Salam Ikhlas dari,

Melayu CinDia
Blogger Wangsa Maju
Blog GELOMBANG RAKYAT

http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

Anonymous said...

PAS laknatullah..terus menerus melacorkan agama sejak bekerja dengan syaiton + kafir harbi + komunis = DAP.

N.Ajis bertopengkan serban dan jubah dengan perjuangan palsu dan mengeluarkan fatwa yang terus mengelirukan umat Islam.

Syukur ada segelintir pemimpin PAS yang masih terang hatinya menentang penggunaan isu kalimah Allah oleh agama yang mendokong konsep trinity. Mana perginya mereka ini? Berdiam bermaksud setuju/subahat.

Anonymous said...

Gologan berjubah dan berserban ni... ni sanggup melucutkan pakain mereka...semata2x nak menang PR...ni lebih teruk dari lembu...sampai seluar yg menutup anunyee pun sanggup di serah...bila dah tergadai semuanya..baru mereka sedar...bahawa mereka telah memperbodoh/memalukan diri mereka sendiri...time tu anjing pon malu lihat mereka...kekeke

mat jeng said...

Kawe tunggu komen akubest501 tentang isu ni! sebab dia sedara Pok Nik dan bersama kemana saja... komenlah akubest501 kalau anda dipihak yang benar!