Thursday, October 28, 2010

LIVE GALAS : NIK AJIS PUNYAI KRISIS IDENTITI..

 kempen pilihanraya dun galas dah masuk 3 hari. masih tidak kedengaran dari pihak pas untuk sekali lagi menipu pengundi akan 'kemahuan' mereka mahu menegakkan dasar negara islam dan hudud ?

kenapa senyap ?
mulut dikatup atau kerandot dah dipasong oleh anwar dan DAP ?

jelas, pas lebih to'at kepada DAP.. selemah-lemah umno pun, di saat tewas atau menang perjuangan martabatkan islam/melayu takkan pernah lekang dari bibir pejuangnya.

inilah yang dinamakan konsisten dalam menentukan pendirian. rakyat menilai pada iltizam dan teguh pendirian parti dan pemimpin, bukannya pada ketidakstabilan minda menentukan arah tuju perjuangan.

nik ajis dn hadi awang membahayakan rakyat. bahaya kerana pendirian politik mereka tidak tetap,vulnerable,mudah alih,flip flop dan un decided.adakala boleh menjaringkan gol namun lebih banyak masa suka menjaringkan gol sendiri.

kejap nak..kejap tak nak.
kejap nak hudud, kejap nak demokrasi.
kejap nak negara islam, kejap nak malaysian malaysia.
kejap nak ayam kfc spicy, kejap nak ayam kfc original.

dulu mereka ok..itu pun sekejap. tapi bila campur dengan anwar mereka berubah. kasihanlah aku tengok, masa tua pulak dia buat perangai.

anwar punyai krisis identiti. dia tak tahu membezakan halal dan haram..jantan dan betina.

takkan pas pun nak jadi gay ? jika pas jadi gay, dia bottom up atau bottom down ?auw nyah tak kuasa akak !.

11 comments:

mat jeng said...

Dosa-dosa lalu siapa nak tanggung! Ramai dah yang mati!
* pecah belah masyarakat..tak bertegur sapa, pulau memulau, ibu bapa tak mengaku anak, suami isteri bercerai berai, sembahyang dua iman, kafir mengkafir...
* apa pendirian PAS kini tentang perlaksanaan hudud? hj. hadi/Nik aziz kena jelaskan.. Penceramah mereka di surau/masjid masih lagi jadikan Hudud modal ceramah untuk menghentam UMNO..sedangkan pemimpin PAS dah terhakis hasrat pelaksanaan hudud akibat tentangan sahabat kafir yang jelas DAP! Bagi tau rakyat! jangan jadi munafik untuk kepentingan politik!
* Dah bersediakah PAS hudud untuk satu Malaysia jika ditakdirkan PR memerintah Malaysia selepas PRU13? Sekarang ni pun dah sepatutnya warwarkan dalam ceramah apa kandungan hudud tersebut..mana tau DAP dan PKR boleh terima..jangan pulak apabila nak memerintah baru nak buat..macam kat Terengganu dulu, apabila menang barulah terkial-kial nak susun peraturan HUDUD! Lepas tu buat tergesa-gesa..banyak kelemahan!
Hj. Hadi dan Nik Aziz..besar tanggungjawab awak berdua tu! Betulkan keadaan kepada yang masih hidup ni! Yang dah mati? Kauorang berdua tahulah nak buat guana!

Anonymous said...

Dr Zulkefli Mohamed hari ini menyangkal dakwaan tidak berasas Umno bahawa beliau bukan merupakan penduduk tempatan. Kenyataan demikian dibuat pada majlis pengisytiharan kediaman beliau di Taman Kesedar Putra di Galas pagi ini.

Beliau kini menyewa di sebuah kediaman dua bilik di Lot 158, Jalan Putra 3. Rumah sederhana di kaki bukit di Galas ini dihuni beliau semenjak awal tahun ini bersama isteri tercinta dan anak mereka, Nur Amni Qistina. Rumah yang serba sederhana ini menjadi tempat persinggahan beliau yang sering berulang alik ke Chiku.



p/s - baru sewa rumah rupanya... betul ler ore kata bukan anak tempatan. ha ha ha ha ha

Anonymous said...

GALAS, 27 Okt - Calon PAS, Dr Zulkefli Mohamed berhasrat membawa cadangan mewujudkan Urusetia Orang Asli ke peringkat kerajaan negeri sekiranya memenangi pilihanraya ini.

"Insya Allah saya akan mencadangkan kepada Kerajaan Negeri Kelantan agar mewujudkan sebuah urusetia yang boleh membantu memajukan masyarakat orang asli di Kelantan", kata beliau dalam sesi sidang media di Markaz Besar PAS pagi tadi.

--- tuh diaaaaa...

Dah 20 tahun memerintah baru nak buat!

Anonymous said...

dulu kapal sink cakap langkah mayat dia dulu kalau nak Islam sekarang anwar dan DAP semasa mmbentuk Pakatan Rakyat selepas pilihanraya lalu tiada negara islam dibincang...jangan nak tubuh nak bincang pun tak boleh....kisah dulu dan kisah skarang sama saja...PAS dah bongok tahap cipan...

zethro said...

hukum hudud hanyalah retorik puak PAS nak kaut undi Melayu Islam dan tolak UMNO/BN... dr zaman fadhil noor lg dok laung2kan hudud... kalo x silap time mahathir dulu penah soh nik ajis bentangkan proposal hukum hudud kalo btul PAS nak buat sgt... mahathir dah turun, dah ade 2 org PM pon pas mahathir tp xde gak usaha2 dr pihak PAS sendri nak bentangkan proposal perlaksanaan hudud yg dorang dok laung2kan dr dulu... skang ni dah join ngan Pakatan Haram, terus senyap sunyi je pasal hudud... takut sgt la tu ngan DAP... takut hilang KUASA yg sbnanye PAS ni... ingatkan btul la dorang ni BERJIHAD atas nama Islam... tp ulama2 kangkung hanya 'berjihad' nak jatuhkan UMNO/BN je... nak pertahankan kalimah ALLAH pon terketar2 takut ngan DAP, ni kan pulak nak melaksanakan hukum Allah...
HUDUD = RETORIK PAS selama2nya...

kingnek said...

@mat jeng, betul tu, dosa lama tu besar, macam mana nak jawab ni PAS, ideologi boleh berubah, tapi keluarga yang pecah belah tu dah kena, macam mana nak jawab di akhirat atas perbuatan khawarij kamu ni PAS?

Percayalah, ideologi aku lebih cenderung pada PAS hingga lepas PRU lepas, baru aku sedar akan sifa munafiq PAS yang bertopengkan Islam untuk memecah belah kan ummah . . hanya untuk berkuasa

Esperalzi said...

Bersiap sedialah dengan reaksi PAS selepas Pilihanraya Kecil Galas:

Kalau PAS menang, maka inilah cara akhbar Haramjadahkah dan pemimpin2 parti kafir ini bertempek:

(1) Rakyat jelas menolak UMNO dan BN!
(2)UMNO sedang nazak! Rakyat tolak UMNO!
(3)UMNO sudah tak laku, rakyat kini mahu perubahan!
(4) Era baru bermula! Langkah PR ke Putrajaya sudah bermula dari Galas!
(5)Galas adalah Kemenangan Rakyat!
(6) Islam Menang di Galas!
(7) Suara keramat rakyat di Galas gegarkan UMNO!


Tapi kalau PAS kala, maka orang2 kafir2 dalam PAS dan akhbar anakharamjadah PAS Haramkah akan bertempik begini:

(1) Kemenangan UMNO kemenangan tak bermoral!
(2) Rakyat dirasuah! UMNO menang kerana rasuah!
(3) Penipuan berleluasa di Galas! UMNO menang kerana penipuan!
(4) UMNO tipu rakyat! UMNO menang tipu!
(5) UMNO parti tak bermoral! UMNO menang di Galas kerana penipuan!
(6) UMNO bawa masuk pengundi hantu! Kemenangna UMNO tak bermoral!
(7) rakyta Galas kufur kerana menangkan UMNO!


Bersiap sedialah dengan reaksi penganut2 kafir PAS selepas PRK Galas nanti!

Pemimpin2 kafir PAS sudah pun berunding dengan agen2 mereka di Israel bagaimana nak lancarkan perang saraf terhadap parti Islam UMNO.

Anonymous said...

modal jual nama Allah tu tak boleh pakai ke kat Galas ni?...ooooo tengok tempat rupanya.
Rasanya Agama ni tak bertempat...sesuai pada semua keadaan dan tempat,percayalah masa kat Sibu hari bukan main berdekah-dekah jadi "pelac.r" agama sebab nak dapat undi murahan.

by aramak

Anonymous said...

bn perlu hebatkan perang saraf dalam prk ini.bn perlu menang.pas dah tak dak modal..nak wat hukum hudud dah terikat dgn dap dan pkr.tulah bahyanya bergabung dgn parti yg tolak islam..
warga galas sekelian..beri peluang pada bn utk menang dan tengok janji bn pulak

Gelombang Rakyat said...

Aku tgk muka NIK AZIZ da macam telur pun ade...

Hahahahahaha...

Melayu CinDia
Blogger Wangsa Maju

Blog : http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

saya said...

lawak btul tngk blogger UMNO..ni thn 2010, tp msih nak bawak isu yg brlaku 1980-an dulu.. realiti la sket beb. aku pratikan blog2 UMNO kbnyakannya bnde sama je diulang2 cuma beza cara kutuk dan gambar edit shja..

xhbis2 ngan isu Hudud, kafir, kawan setan dll... isu khalwat mat sabu pn kluar jgk. kahkahkah.. lawak2.