Friday, October 22, 2010

SOI LEK DOUBLE STANDARD LAGI.

  presiden MCA kata apa juga perbahasan,perbincangan tentang isu kontrak sosial hendaklah dibuat secara tertutup. 

dalam erti kata lain dia minta umno jangan gunakan platform persidangan perhimpunan agung umno untuk membincangkan secara terbuka isu kontrak sosial..

err mr presiden, kalau umno tak boleh bincang hak melayu dalam perhimpunan nya, habis nak bincang kat mana lagi ? kat persidangan parti demokrat ke ?

aiya mister presiden jangan selalu cakap pasal ini terbuka tertutup la. masa perhimpunan MCA lu orang bukan sekadar bahas,siap buat resolusi dan desakan lagi ..apa lupa ka mister presiden ?

mister presiden, kenapa perlu takut bila melayu ulang cakap yang benar ? apasal bikin double standard mister presiden ?

21 comments:

usin said...

biasak la bro, si skandal tu memang nk jadi mcm tu. bangsa dia dibolehkan ckp ttg kontrak sosial siap resolusi lg dlm dia punya persidangan. melayu tutup mulut. jgn ckp pasal hak melayu. celako!celako!

Rahim said...

bebal sgt soi lek ni..
aku pun xsangka dia begitu bebal masa tgk ulasan dia kat TV semalam..

Anonymous said...

sure CSL terkencing kat dalam dewan.

Anonymous said...

Saudagar Mimpi album M Nasir dalam album ada judul lagu keroncong Nostradamus,Insan dan manikam dan yang paling menarik Bila Rumi Menari...dengan album ni aku memulakan pencarian selama 15 tahun...sekarang aku 'sudah ketemui apa yang dicari' ( meminjam lirik lagu insan dan manikam )...Puisi Jallaluddin al-Rumi yang tersohor mendapat pengiktirafan tinggi di serata dunia....dunia islam dan barat...Rumi aku sudah ketemui apa yang dicari....miliki buku Rumi seolah memiliki sudah 1000 gedumg
ilmu.....

Anonymous said...

KALAU DAH CINA TU CINA JUGAK..APA DEPA BUAT DI ANGGAP HAK TAPI BILA ORNAG COUNTER BALIK DEPA MELATAH...SIALion

Anonymous said...

Salam GAP,

Alaa.. buat tertutup pun orang lain tau jugak nanti..pasai orang cina dok menyelusup masuk !..Itu lagi bahaya kalau perkara tertutup di seludup keluar..eloklah biar UMNO cakap terus terang.

Takdak Malaysiakini / Malaysian Insider nak koner2 ayat.

Anonymous said...

soi lek tu bodoh.. dh la langgan pelacur.. muka mcm sial..

r0 said...

Bro... suda lupa ka???

Dia buat projek tmpt tertutup. Tapi ada kamera kasi open. Itu pasal dia tak suka open2 ni. Kantoi la...

ISAC said...

Supaya Melayu X tahu haknya.....

Biar Melayu "malu" untuk menuntut haknya...

Biar bukan Melayu boleh meminta hak sama-rata dan mengata bahawa Melayu tidak adil... Walaupun hakikatnya mereka membolot lebih 70% daripada kekayaan negara...

Biar hak Melayu yang kurang daripada 30% dalam ekonomi negara dan dikongsi bersama 65% bumiputera diserahkan juga kepada bukan Melayu, atas alasan open market, globalisasi, merit, hak sama-rata dll....

Pemerhati said...

Soi Lek mengambil kesempatan terhadap UMNO yg berlembut.
Cina boleh buat, UMNO tak boleh!
Apek pornsatar yg cakap ni bukan orang yg rasional.

Anonymous said...

makin lama makin biadap chua soi lek ni..

najib plak makin lama makin puji chua ni...

kita juga still bodoh backup najib n chua...

Anonymous said...

Apa pula bincang tertutup, bukan ka tak boleh bincang dan sentuh hak orang melayu dan bumiputra, cukup-cukup la rasa tak puas hati tu, terima lah hakikat.

Anonymous said...

Aiya plesilen a a . .Lu tutup ka bukak ka orang buat VCD jugak . . .Baik lu buat tepi bus stand lagi senang . . solly a kelua tajuk sikit . .

cengdol said...

setuju gomo...

aimdaim said...

GAP

Mr President MCA tu tak de jawatan dlm Kabinet, itu pasal dia berani ckp apa pun krn tak gugat dia.Dia lupa agaknya dia dah double standard ttg apa yg dia ckp... saya menyampah tgk dia tahap gaban dah ni...

Anonymous said...

cina jangan di percayai. yang penting semua melayu kena daftar undi dan pergi mengundi.

ORANG KG said...

salam bro,

biasa bro...mata sepet memang camtu perangai...suka double standard....teman lame dah paham...pasal teman hari2 berurusan gan kaum depa ne dlm business...hanya yg menguntungkan depa jea yg boleh...

mat jeng said...

Yang sekor ni patut duduk dalam keluarga DAP, bukan BN!! menyakitkan hati... cuba tarik sokongan kaum Cina cara DAP!..UMNO n Najib kenan ajar dia supaya reti berpolitik secara BN! Yang buta sejarah ni patut tak duduk dalam BN.. pergilah kepada DAP atau PKR!!!!! Tak pernah nak nilai betapa baiknya Melayu/UMNO terhadap orang Cina.. kita nak hidup aman di sini..sebab Malaysia negara kita bersama! 1 Malaysia

Anonymous said...

Dasar si sepet lidah bercabang!mulut longkang si tua nyanyuk nih patut disumbat dengan najis babi saja!
si soi lek pencinta betina muda nih memang haram jadah!tak habis-habis buat kenyataan yang meremeh-remeh dan merendah-rendahkan kerajaan yang didokong oleh UMNO.aku kekadang terfikir juga parti yang mana satu di wakili oleh apek ni.adakah MCAsshole yang mesra kerajaan tapi perangai macam sundal atau Parti DAPig tu.tapi bagi aku, tak kisah parti mana yang diwakili oleh si apek soi lek nih kerana bagi aku semua cina sepet di Tanah Mealyu nih adalah anak haram!dan sebagai anak haram mereka-mereka ini adalah tidak berhak untuk mengeluarkan kata-kata!

Anonymous said...

Di antara masalah BN menghadapi PRU13 akan datang ialah MUSUH DALAM SELIMUT. Jika kita perhati 'body language' Chua Soi Lek dan Koh Tsu Koon, mereka jelas tidah nampak ceria mendengar ucapan Najib.

BN perlu menyediakan Pelan B, termasuk menaja parti politik di kalangan masyarakat Cina yang menyokong SOCIAL CONTRACT.Tidak semua Cina berhati DAP.

doncin cai said...

insyaAllah kalau di perak, tanpa parti s0i leck, umno boleh memerintah....mudah mudahan diizinkanNYA
terlalu berbudi, terlalu berbahasa atas dasar muafakat terhadap mereka...

@ anon October 22, 2010 11:26 AM

hayati ucapan najib... "ada yang tersirat"
GAP
engko tolong huraikan.....
yang bodoh adalah jika kita menyokong anwar dan park ju meng