Friday, October 22, 2010

TEKS UCAPAN PENUH PRESIDEN UMNO


KLIK SINI

2 comments:

kingnek said...

maaf, ada ke video ucapan ini di youtube? saya tak sempat melihatnya

merah said...

Sekali dengar ucapan najib macam najib bagi amaran pada kaum pendatang,macam najib dah jadi tegas dan garang,wuyoo!

Tapi bila difikirkan balik rupanya najib nak ingatkan Melayu supaya jangan sibuk2,jangan takut sangat,jangan sensitif tak tentu pasal berkenaan hak istimewa orang melayu sebab ianya tak boleh diganggu-gugat,dah termaktub dalam perlembagaan dan cuma boleh ditukar dengan keizinan raja2 saja.

Ya ke?Tak boleh digugat ke?Aku tak pikir macam tu,sebab sekali melayu kehilangan kuasa belum tentu hak2nya terpelihara.Lihatlah contoh di P.Pinang bagaimana dap mengekahkan tanah2 Melayu P.Pinang untuk dicinakan seluruhnya secara licik dan sistematik,secara tersembunyi dan terang2an.Lihatlah papan2 tanda jalan yg dibuang tulisan jawinya,lihat juga bagaimana undang2 hartanah dipinda(dlm rancangan) supaya cuma hartanah/rumah yg berharga RM130K saja yg boleh dibina dipulau dengan alasan kos dsb.

Adakah 'perlembagaan' boleh menghalang P.Pinang dari dicinakan seluruhnya?Adakah hak2 Melayu di P.Pinang terpelihara?Adakah apa yg berlaku di P.Pinang tidak boleh berlaku di negeri2 lain?

Jadi Melayu jangan rasa lega dan selesa dengan jaminan najib.Jangan sampai isu hak2 Melayu yg terancam kita lupakan sebab menyangka kita sudah selamat.Jangan sesekali leka wahai Melayu!