Tuesday, October 19, 2010

UMNO WAJAR TERUSKAN PEMILIHAN 2011


ramai yang memohon agar umno mengadakan terus pemilihan agung umno pada tahun 2011. ini masanya nak bersihkan 'masalah' dalam umno. anda bagaimana ?

22 comments:

rosli said...

WAJAR.....!!!!! Laksanakan Segera.

Anonymous said...

Pemuda PAS beli Bangunan UMNO Kelantan... Inilah perbuatan paling tidak bermaruah dan kebudak-budakan oleh mana-mana parti politik. Adakah PAS tidak mampu dan mati pucuk untuk bina sebuah bangunan baru sehingga terdesak beli bangunan milik seteru??? HA HA HA

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=29090:bangunan-umno-kini-milik-pemuda-pas-kelantan&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=124

Pemerhati said...

INI PATUT bebenar.
1. UMNO harus pilih semula Ketua Pemuda yg berwibawa. KJ harus dibuang saja bersama kuncu2nya.
2. Hishamuddin, Rais, Nazri, Nor Mohd Yakop antara yg harus dibuang oleh perwakilan. Pilihlah orang lain.
3. Ini utk kesinambungan UMNO.
4. Kalau tidak PRU 13 nanti akan mengundang kekalahan yg teruk bagi UMNO dan BN

Azizan Yaakob said...

GAP,
UMNO memang wajar adakan pemilihan 2011 sebagai satu proses transformasi kepimpinan. Jika tidak ada proses transform tersangkut dan berlaku stroke dimana saraf yang dalam tempuh tiga tahun lalu tidak berfungsi.

panglima hitam said...

Sangat setuju..guna pakai method pemilihan yg tlh dipinda thn lepas..semua ahli cwgn & bhgn mengundi. InsyaAllah, takkan jadi mcm PKR..UMNO profesional. Inilah masa nak kenalpasti pemimpin pilihan rakyat (ahli)..cuma pastikan no money politic..

panglima hitam said...

Sangat setuju..guna pakai method pemilihan yg tlh dipinda thn lepas..semua ahli cwgn & bhgn mengundi. InsyaAllah, takkan jadi mcm PKR..UMNO profesional. Inilah masa nak kenal pemimpin pilihan rakyat (ahli)..cuma pastikan no money politic..

Anonymous said...

maaf bercakap selagi umngok tolak islam sampai bile xkan selesai masalah dalaman umno...

Anonymous said...

tolong buat rencana ttg anwar temberang dan penipu...khas untuk sabah sarawak yang dijanjikan kuasa autonomi
http://www.malaysiakini.com/news/145761

titi panjang said...

Elok sangatlah kalau nak buang segala tahi karat dan malapetaka dalam umno yang menjadi pacat.Tukar demi kebaikan umno dan melayu serta rakyat msia.

Anonymous said...

Aku setuju sangat..Bersihkan Umno dari Pemimpin Pengkhianat bangsa melayu ini sebelum PRU13...!!!

Semerah Padi said...

Ya.. teramat perlu.. Demi Agama, Bangsa dan Negara...

Najib....berkorbanlah !!!

http://kennvoices.blogspot.com/2010/09/ds-najib-wajar-mengikui-jejak-datuk-onn.html

kingnek said...

Tapi, sanggupkah Najib korbankan Hishamudin, saudaranya yang amat lembik itu? Dan Khairy pula bagaimana?

Nan said...

Nasihat aku.Kalau Dato Najib guna pakai tokoh yg pegang jawatan hari ini punggah UMNO dalam PRU 13 nanti.Sebab mereka lah pemangkin politik wang dalam UMNO yang menjadi kemarahan dan kebencian rakyat.Oleh itu adakanlah pemilihan semula .Kalau boleh esok lagi bagus.Dah tak sabar.Sebab bila diluar sana bila lalu sahaja Ketua Bahagian dgn kereta besarnya.Orang ramai sindir yang pedih sekali.UMNO perlu bersih dari imej terkutuk dan terhina disisi agama.

Anonymous said...

singkirkan mereka yang bermasaalah.

pemuda n=dan puteri mmg lesu.

pemimpin2 induk semuanya slow, x agresif macam rafidah, azalina, zahid hamidi dan lain2. semua nak harap muhyidin yasin jer.

ingat tak kj kene booo masa menang KP?? dah cukup terang betapa pemimpin induk tak cerminkan kehendak akar umbi.

laksanakan!!

Anonymous said...

Umno memang wajar membuat pemilihan semula.itulah masanya nanti ahli2 Umno menendang dan sepak2 keluar pemimpin yg menjadi bebanan parti seperti- nazri aziz,hisamudin,kairy,zahid hamidi,khalid nordin.jangan sampai terlambat,ahli2 akar umbi dan penyokong2 umno yg dibawah sangat membenci mereka2 itu sekarang.

Anonymous said...

Memang akar umbi mahu pemimpin yg boleh dan akan memimpin Rakyat untuk masa depan anak-anak dan cucu-cicit tapi mahukah dan sedarkan pemimpin sekarang kehendak akar umbi ?

Ada pemimpin sekarang tiada langsung sifat 'accountability', habis cam ne ?

Harap lah tapi mungkin tak akan berlaku atas nama 'untuk perpaduan parti menghadapi PU13'.

ALLAH KNOWS BEST.

Nani PJ.

Kenn said...

Tuan GAP dan pengunjung semua,

Dipersilakan membaca makna perkataan-perkataan seperti "UMNO", "PAS", "Pemuda" etc. di sini :-

KaBel In My Mind

sekali sekala kena juga relax bersantai Bro! he..he..he..

Anonymous said...

Elok sesangat tu.. Kelana Jaya pun bayak masalah.. NGO buat BTN pun, KP pemuda k.jaya complain. tak caya tgk FB wall Pemuda kelana jaya. cepat sebelum kena delete... Nie macam punya kp pun ada, kroni kuat. Tukar jer kp bacul tu.

Anonymous said...

Kalau DS Najib sayangkan UMNO, elok teruskan pemilihan 2011.

Anonymous said...

saya SETUJU sangat GAP....baru terkincit calon2 nak bertanding buat kerja kempen...time suntuk sangat ni menjelang 2011.baru calon2 ni paham yang prestasi kerja selepas PRU12 sehingga terkini akan diambil kira. CALON2 yg muncul tetiba sebab nak kan jawatan kita tanam depa HIDUP2. Biar ahli2 akar umbi yang tentukan siapa yg layak menjadi pemimpin UMNO yg lebih segar dengan warna2 corak kepimpinan yang diinginkan oleh YAB Dato Najib. UMNO masih ada harapan untuk terus mendapat kepercayaan rakyat jelata jika seluruh ahlinya dari setiap peringkat akar umbi sehingga yang teratas sekali sanggup berubah....marilah sama2 kita berjanji pada diri sendiri untuk melakukan tranformasi mengikut kemampuan dan kapasiti jawatan kita dalam parti keramat orang melayu ini. Satu perkara lagi yang wajib para pemimpin UMNO laksanakan ialah lakukan langkah agresif untuk mendekatkan jurang yg semakin menjarak antara ahli2 UMNO@ orang melayu dan kaum2 lain di seluruh negara dengan penglibatan pemimpin2(Ketua2 Parti Komponen di peringkat Parlimen secara turun padang. rasanya format yg sesuai ialah FORMAT ketika sedang berkempen Pilihanraya Kecil boleh digunapakai dengan bberapa penambahbaikan.lakukan juga sessi dialog yg matlamatnya UNTUK menzahirkan perkara2 yg sifatnya BERSETUJU UNTUK TIDAK BERSETUJU DALAM PERKARA2 ASAS KESEPAKATAN BARISAN NASIONAL yg sejak dahulu lagi.Rakyat berbilang kaum di negara kita ini mesti disedarkan bahawa kemajuan,keharmonian dan keamanan negara tidak datang bergolek namun ianya adalah hasil kerja berpasukan seluruh saf kepimpinan negara yg multi rasial sejak Malaysia ini diasaskan sebagai sebuah negara bangsa yang merdeka dan berdaulat..lakukanlah revolusi kualiti kerja terbaik dan ikhlas kepada rakyat...Insyaallah...selebihnya biaq ALLAH yg tentukan untung nasib kita pada PRU 13 nanti...azman jamil kubang pasu kedah

khairul said...

SETUJU.....

Anonymous said...

setuju