Thursday, November 25, 2010

PAKATAN GANYANG MELAYU : DULU YBK..KINI SYABAS !

kalid tamak haloba dan mata duitan. jika duit itu besar jumlahnya dia akan berusaha sampai dapat, tak kisah samada caranya berkonsep gestapo atau berperangai yahuds.

dulu YBK nak bina UITM di serendah. tujuannya nak jana pendapatan dan disamping itu nasib ratusan anak yatim bangsa melayu dapat dibantu.

makan,minum, pakaian,sekolah semuanya dijaga dengan baik oleh YBK. namun semuanya telah hancur dek kerana kalid bagi ultimatum, jadikan aku bos YBK semua settle.

SYABAS pun sedang mengalami nasib yang sama. bab teknikal kalid jadikan point untuk merampas segala apa yang milikannya melayu.

lu silap besar kalid..silap besar ! KLIK SINI

2 comments:

Eman said...

Tolonglah melihat nasib orang Melayu Islam di Selangor. Sedih saya melihatnya. Dahlah kuasa ekonomi pun kita ketinggalan, kuasa politik di Selangor pun seolah-olah dicontrol oleh puak DAP/PKR.

Jangan jadi di Penang. Dalam diam, LGE meminggirkan orang Melayu. Tanah orang Melayu dihakis atas nama pembangunan.

Saya khuatir kerana alasan tarif air yang sebenarnya boleh dirunding, mereka mahu merampas syarikat air milik orang Melayu.

Ya betul, Rozali bergaji besar. Tapi dia tetap membayar cukai, bayar zakat, bayar zakat perniagaan, bantu orang2 Melayu di Selangor dan di kawasan FELDA. Syarikat korporat orang bukan Melayu macam mana? Apa yang orang Melayu dapat?

Faruk said...

YBK akhirnya begitulah sudahnya. Kini, SYABAS menunggu masa kejatuhannya.

Aku pelik, kenapa Kerajaan Khalid tak mengadakan perbincangan dengan SYABAS dan mencari jalan penyelesaian yang baik. Aku yakin, kalau bincang dengan baik dan tidak mengambil jalan konfrontasi, tarif air pun boleh dikurangkan. Aku yakin!

Tapi, yelah, disebabkan kemaruk politik, beginilah jadinya. Khalid disibukkan dengan isu air, akhirnya isu tanah di Selangor semakin dilahap oleh bangsa asing. Lihat saja di Kota Damansara tu!