Tuesday, November 16, 2010

PAS HILANG SYAHWAT DENGAN PAKATAN.

 pas kalah dalam pertarungan prk di galas. kekalahan memalukan ini telah memberikan kesan mendalam terhadap pimpinan pas.

hj hadi tidak dapat membendung kekecewaan nya. dia melemparkan kesalahan itu pada umno. bukan setakat melempar, malah melontarkan pelbagai justifikasi yang tak masuk akal .

kelemahan ketara presiden pas telah disembunyikan dengan begitu baik. ia diolah dengan pelbagai pendekatan orator slapstik  yang sebenarnya telah membohongi akidah pengikut pas.

hadi tahu pas sudah jauhhhhh meninggalkan perjuangan asal. namun kerana ego politik yang tinggi, dia enggan mengaku kesilapan diri sendiri.

hari ini tuan ibrahim tuan man secara halusnya meminta pas menukar corak dalam meneruskan perjuangan.

apakah corak kerjasama dalam pakatan yang selama ini kerap disetubuhi pas sudah tidak mendatangkan inzal khayalan politik pas ? adakah pas sudah hilang stim dan syahwat untuk meneruskan persetubuhan politik dengan DAP ?

apakah bentuk wadah politik baru yang nak dibohongkan kepada rakyat lagi. 

 bila aku baca terjemahan mendalam kekesalan tuan ibrahim, jelas ia menggambarkan akan signal untuk pas  untuk kembali memikirkan survival politik mereka daripada terus bergantung kepada kerandot kit siang dan anwar.

4 comments:

Anonymous said...

Pas? politik punya pasal, dasar entah kemana, agama entah kemana! tinggal ketayap & serban sahaja dah... :-(

Anonymous said...

Kesimpulannya kini PAS haruslah keluar dari kepompong kepura-puraan dan pekak badak. Banyak kesalahan dan ketelanjuran akibat pemimpin PAS terhadap bangsa melayu,bangsa malaysia dan agama islam. Kembalilah sebelum kiamat tiba. PAS masih lagi dihanyut buaian mimpi hinggakan terkeluarlah Fatwa Kafir sesama islam terhadap UMNO dan direstui oleh semua ahli bergelar PAS. Tuduhan ini amatlah berat serta melibatkan pegangan akhidah.

Hingga kini PAS masih belum sedar dan tiada kata noktah penyesalan dan tiada kata noktah pohon keampunan dan kemaafan daripada saudara islam UMNO. Sebagai seorang yang beriman dengan Rukun Iman. Syurga itu adalah kepunyaan Allah SWT dan dialah yang mempunyai hak total menentukan sipolan itu berhak menerima syafaat daripada Kekasihnya Nabi Muhammad SAW mendapatkan habuan syurga.

Kita lihat kepincangan pakatan ini terlalu ketara, bahkan mereka ini mempunyai sifat kepentingan diri bahkan perasaan hasad dan dengki terlalu ampuh serta meluat-luat. Sifat kesombongan dan keegoaan mat ketara. Kita lihat saja di Kedah bagi membuktikan sefat sombong dan ketakburan pemimpin PAS Kedah. Mereka menjadi marah kerana menjadi mangsa perbuatan kianat mereka sendiri dengan tidak melaksanakan tanggungjawab sebagai pemimpin terhadap rakyat. Tiada ada kebajikan dan ehsan sebagai pemimpin. Selama ini mereka bersifat retorik serta kepura-puraan semata-mata.

Mereka ini merenung untuk mengaut seberapa boleh keuntungan dalam masa terdekat. Ini kita lihat sifat rakus mereka seperti menaikkan kos tarif air. Kita lihat dimana SADA bila rakyat memerlukan air bersih ketika banjir. Mereka bersifat lepas tangan dan hanya memikirkan keuntungan semata-mata.

Kita tabik spring MB Kedah yang mengikut Sunnah Nabi Muhammad SAW dalam soalberbini hingga 3 orang. Mungkin akan capai cukup kouta iaitu 4 orang. Tapi amat malang dan dhoih bila sunnah lain beliau tak ikut. Kenapa ?. Kerana hal itu tidak mendatangkan keuntungan dan merugikan beliau. Apapun fikirlah dan buat pertimbangan yang terbaik dan waras supaya PRU13 tidak akan berulang kejadian sama seperti PRU12. Salam hormat.

Anonymous said...

Syukur alhamdulillah, kalau pas kembali ke pangkal jln. Jdlah pembangkang yg dpt menjadi check & balance kepada kerajaan skrg nie... jgn jd pembangang.

Esperalzi said...

PAS hilang syahwat. PAS tinggal cawat. PAS kena liwat. PAS tengah gawat. PAS dah semakin lewat. PAS akan masuk wad.

AnWAR dan Pakatan Syaitan yg liwat PAS. Sehingga PAS terlondeh tinggal cawat kote, sbb tu PAS dah londehkan semua prinsip perjuangan Islam termasuk hudud. Gara-gara semua ini PAS semakin gawat, ini jelas kelihatan dari keputusan2 PRK Manek Urai 2009 dan Galas 2010. Semakin hari semakin lewat buat PAS kerana umat Islam dan org2 Melayu berbondong2 meninggalkan PAS. PAS sedang sakit, tak lama lagi sahih PAS masuk wad.