Wednesday, December 1, 2010

AUSTRALIA PUN ADA QUEEN...BODOH !

keluarga puaka yang merangkumi anwar,jijah dan nurul ijah sudah bikin ribut.

anwar nak cover kes liwatnya dengan melakur satu acara orkestra serangan terhadap bangsa melayu. ada yang berkata ini strategi anwar mahu mengekalkan undi populis dikalangan pengundi antai ketuanan melayu.

manakala jijah seperti biasa senantiasa di orkestra kan gerak badan dan katanya.  

menulis mengenai keluarga puaka yang menghina ketuanan melayu tampaknya semakin menarik.

pengalaman hidup bekerja dengan 2 syarikat GLC penerbangan dan telekomunikasi memungkin aku untuk bernosltagia akan erti kebanggaan terhadap bangsa melayu.

anwar melontar ide mengenai perlunya ketuanan melayu dihapuskan. ini lontaran populis untuk meraih undi. adakala ia seakan-akan cuba memancing rakan komponen BN yang lain untuk turut sama melatah.

ketuanan melayu dianggap hina persis manusia yang tiada nilai dan jatidirinya.

nostalgik akan sistem kerajaan berpaksikan melayu cuba diubah. ini politik kuno yang ketinggalan zaman katanya.

dulu australia pernah cuba melakukan referendum atau pungutan suara.

pungutan suara ini bertujuan untuk menjadikan australia sebuah negara republik tanpa berkiblatkan kerajaan british.

malah sistem monarki british yang berpaksikan kepada kesultanan queen elizabeth turut mahu dilupuskan dari sejarah penubuhan negara australia.

maknanya referendum yang cuba digubal ini membawa maksud mahu menjadikan australia sebuah negara republik, dari perdana menteri bertukar kepada presiden dan tidak taat lagi pada kesultanan queen elizabeth.

ADAKAH RAKYAT AUSTRALIA SETUJU ?

jawapannya tidak malah mereka menolak sama sekali referendum yang cuba mengubah sejarah negara bangsa.

ini maksudnya taat. jika australia yang dianggap barat pun menolak pembaharuan radikal , apa halnya pula raja puaka si anwar berahim memandai untuk cuba merobah sejarah yang sudah 500 tahun berkuasa.

barat atau sebut eropah dikagumi anwar sebagai contoh negara paling demokrasi yang mengamalkan sistem keterbukaan.

namun kita harus faham , keterbukaan yang bagaimana barat boleh terima dan tidak boleh terima ?

keterbukaan aktiviti seksual lelaki main lelaki,lelaki kawin lelaki ini barat terima. 

namun dalam hal mengurus dan mempertahankan maruah bangsa, mereka sama sekali tidak akan berkompromi. ini hakikat.

jika barat adalah jagoan demokrasi, sudah pasti pertembungan etnik antara serb-bosnia tidak akan berlaku.

jika barat pengamal demokrasi tulen, sudah tentu chechen tidak akan dinganyang oleh puak rusia.

jika barat adalah idol demokrasi, sudah tentu perang kosovo-serbia tidak akan berlaku.

3 contoh perang di atas adalah manifestasi betapa negara barat masih mempertahankan maruah bangsa sebagai perjuangan suci .

jika benarlah anwar hebat oratornya dalam memperjuangkan sistem demokrasi, apa kata kita cabar anwar untuk mendesak jerman menggugurkan nama bangsa deutshlandnya, mendesak holland menggugurkan nama bangsa dutch nya, ireland mengugurkan nama bangsa irishnya !

BARAT LEBIH RASIS DALAM MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA ! KENAPA ANWAR TIDAK KECAM ?

DOUBLE STANDARD YANG MAHA KELDAI DARI PUNAISIHAT PARTAI KELDAI-AN RAKYAT.

in hakikat lihat sahaja nama bangsa yang diselitkan sekali dengan nama tanah tumpah darah.

bangsa irish bangga dengan ireland
bangsa polish bangga dengan polland
dan seterusnya.

eropah tidak pernah menghalang agenda bangsa dijadikan keutamaan dalam setiap dasar perjuangan. jika eropah menghalang kebangkitan etnik( yang dianggap rasis ) sudah tentu negara czhechoslovakia tidak akan berpecah dua menjadi negara czech dan slovakia.

ini bermakna eropah yang selama ini menjadi ikon kebanggaan demokrasi perjuangan anwar puaka pun MELETAKKAN KEPENTINGAN BANGSA MELEBIHI SISTEM DEMOKRASI ITU SENDIRI.

kenapa anwar tak gelarkan negara di atas rasis ?
kenapa lim kit sial tak gelarkan negara di atas rasis ?

pasal mereka nak memperbodohkan minda rakyat malaysia untuk turut sama menjadi dungu yang ultra. sayang zaman internet ni, tak sebegitu mudah untuk pakatan memperbodohkan keintelektualan rakyat. 

pas bolehlah anwar dan kit sial dungukan, pasal otak pemimpin mereka pun umpama keldai yang suka menyanyi.nampak hebat tapi sayangnya...sumbang.

25 comments:

Pusaka Ibunda said...

http://pusakaibunda.blogspot.com/2010/12/ketuanan-melayu.html

Pusaka Ibunda said...

GAP addlistkan pusaka ibunda yer.

IMANSHAH said...

sangat setuju dengan pandangan GAP..sangat kena pada batang tubuh anuar..semoga orang muda seperti saya tidak terkesan dengan agenda politik sempit yang dibawakan oleh anwar dan koncu2nya.. Ya Allah selamatkan tanahairku, bangsaku, agamaku, pemerintahku Ya Allah

Anonymous said...

salam GaGAP....

jgn la bodo...Australia tu dulu-dulu adalah tempat buangan rakyat British yg terlibat ngan pelbagai jenayah....sudah tentu mereka masih menganggap British adalah sebahagian dari hidup mereka......sebab tu mereka sanggup pakai lambang Britih dibendera Australia........

betul ke perjuangkan Ketuanan Melayu Islam atau Ketuanan Kepentingan UmNOK??

-UmNGOK-

Anonymous said...

Gap-lihat link www.Sarawak Report.org- Habis riwayat BN Taib mahmud PRU13.

Bingai @ Bangang said...

Sememangnya nuar ingin merobah sejarah seperti mana dia ingin memadamkan sejarah hidupnya sendiri.

ptuuuuuiiiiii!!!

Anonymous said...

pada pencacai pakatan bangang, kalau hang melayu memang hang keturunan sampah. mengaji pandai dan berjawatan pun kerana dasar perlembagaan. kalau hang bukan melayu, hang perlu sedar, kalau melayu tinggal di negara yang dikuasai oleh bangsa majoriti lain, pun kena tindas juga.
aku tujukan pada sampah 5.40

Anonymous said...

penjenyah british pun tau hormat bangsanya sendiri.. tp malang bagi malaysia penjenyahnya sedang memijak bangsa bapanya sendiri ^^

Anonymous said...

senang cerita macam ini lh,,,katakan Datuk SERI Anwar jadi PM sekarang,,dn masih dalam UMNO,,,AGAK AGAKNYA,,,apa yang dia nak cakap DENGAN Presiden USA...OBAMA,,,,tentang negara kita ni,,,???,

Anonymous said...

kepada saudara yg suruh kita periksa betulke perjuangan umno,,dan ketuanan melayu,,,kita tanya semula dia,,,,anda siapa,,,?masa tulis borang kerja atau borang mohon IPTA,,,dia tulis kat ruang bangsa,,,apa?????

Anonymous said...

kepada saudara yg suruh kita periksa betulke perjuangan umno,,dan ketuanan melayu,,,kita tanya semula dia,,,,anda siapa,,,?masa tulis borang kerja atau borang mohon IPTA,,,dia tulis kat ruang bangsa,,,apa?????

Esperalzi said...

UmNGOK Anonymous December 1, 2010 5:40 PM

Ketuanan Melayu milik orang Melayu tak kisah UMNO ke bukan UMNO ke. Kau tu yg boNGOK, doNGOK, PasNGOK, PkrNGOK, DapNGOK, pukimakNGOK, babiNGOK,sialNGOK dan lain2 NGOK lagi.

Melayu2 kafir dari PasNGOK, PKkrNGOK dan DapNGOK macam kau mana ada taat setia pd negara Malaysia, agama Islam dan bangsa Melayu

Semuanya kau kaitkan dgn UMNO. Islam di Malaysia kau kata Islam UMNO sbb tu Melayu2 kafir mcm kau suka kafirkan UMNO..

Bendera Malaysia kau kata bendera UMNO sbb tu kafir2 Melayu PasNGOK-PkrNGOK-DapNGOK mcm kau tak pernah kibarkan bendera Malaysia

Lagu Negaraku kau kata lagu UMNO sbb tu Melayu2 kafir PasNGOK-PkrNGOK-DapNGOK mcm kau tak kisah Namwewee hina Negaraku,bahkan kau sokong lagi dia

Raja2 Malaysia kau kata Raja2 UMNO sbb tu Melayu2 kafir PasNGOK-PkrNGOK-DapNGOK mcm kau dah bergabung dgn Cina/India nak hapuskan institusi Raja Melayu

Mufti Malaysia kau kata Mufti UMNO sbb tu Melayu2 kafir mcm kau dari PasNGOK, PkrNGOK dan DapNGOK suka hentam Mufti tiap hari

Tentera Malaysia kau kata tentera UMNO sbb tu Melayu2 kafir mcm kau dari PasNGOK, PkrNGOK dan DapNGOK suka hina tentera

Polis Malaysia kau kata polis UMNO sbb tu Melayu2 kafir mcm kau dari PasNGOK, PkrNGOK dan DapNGOK suka kutuk polis tp bila bapak kau kena liwat kau cari jugak "polis UMNO" juga minta tolong..

Kau tanya balik kat diri kau tu. Kau tu Islam sangat ker? Aku tak nak tanya kau Melayu tak sbb kau pun dah tak ngaku Melayu lagi.

Ketuanan Rakyat yg di sarankan oleh KETUA PELACUR merangkap KETUA JALANG Pakatan Jalang, Wan Jalang Azizah isteri Ketua Liwat Umum PkrNGOK, sebenarnya Ketuanan Bukan Melayu dan Ketuanan Bukan Islam

Ini krn Melayu2 kafir mcm kau dari PasNGOK, PkrNGOK dan DapNGOK mmg dan kafir, laknat dan murtad serta bukan lagi Melayu dan Muslim dan sdg nak nak serahkan Malaysia kpd org2 bukan Melayu yg kafir sbb kau pun Melayu kafir

Aku bukan ahli UMNO dan tak perlu jd ahli UMNO utk sedar bhw Melayu2 kafir laknatullah haramjadah dan padri2 besar kamu spt Nik Najis adalah pengkhianat2 anti-Islam dan anti-Melayu yg sedang merosakkan Malaysia, Melayu dan Islam.

Kalau UMNO tak wujud pun, Melayu2 kafir spt kau dari PasNGOK, PkrNGOK dan DapNGOK mesti diPERANGI habisa2an!

Kerajaan patut istiharkan pengharaman parti2 PasNGOK, PkrNGOK dan dapNGOK WALAU APA PUN YANG AKAN TERJADI di Malaysia..

Anonymous said...

Cuba fikir baik2 kalau sebuah negara itu ada seorang kepala negara samada queen king beraja bersultan berpresiden dgn syarat memerintah dgn adil dan seksama dan mementingkan rakyat umum saya pasti tidak akan terjadi perebutan kuasa saling guling-menggulingkan dgn banyak pertumpahan darah yg akhirnya menyebabkan kacau-bilau dan sudah tentu membantut rancangan2 kemajuan.
Biarkan mereka yg berwibawa, diberi amanat dan mandat, layak dan berpengalaman terus memikul tanggungjawab membangun negara bangsa ugama. Ingat belum tentu pihak yg berura-ura untuk mengambik alih tampuk pemerintahan akan dapat memerintah seperti yg ada sekarang malah akan jadi tunggang-langgang, porakpurando etc nah cuba lihat apa kemajuan yg dapat dilihat dlm negeri2 yg dikuasai pihak pembangkang korapsi juga, nepotisma,ketidakadilan, masalah bertali arus, bangsa dan ugama diperjudikan dilacurkan malah kuasa bangsa sendiri nak dihapuskan
Ingat MELAYU DAN ISLAM ADALAH ANUGERAH ALLAH YANG MAHA AGONG Ingat Allah akan murka sekiranya nama bangsa Melayu dihilangkan di muika bumi ini berdasarkan firman bahawa TuHAN memang menjadikan manusia berbangsa-bangsa, berkaum-kaum dan berpuak-pusk agar mereka saling mengenali antara satu sama lain dan sambil dapat mempelajari dari bangsa2 yg lebih maju.
Ayuh cuba hapuskan saja ketuanan China di negeri China ketuanan India di negeri India malah cakaplah hapuska ketuanan Iggeris di UK entah apa akan jadi hebohlah 1 dunia dan mungkin akan terjadi demonstrasi di mana-mana.Sekian buat renungan.

arbr

Anonymous said...

memang bongok pencacai anuar. pencacai pas pun ngok juga. konon nak hapuskan bangsa. hanya nak bersatu atas landasan agama. habaq mai bangsa apa yang nak besatu dengan hangpa kerana agama? nak buang ego bangsa depa hanya kerana sama agama? hangpa pun bila nak masuk ipta, la la tu juga mengaku melayu kerana nak pakai quota melayu. bila lulus universiti dapat keja kerana quota melayu.lepas tu naik pangkat kerana quota melayu. dalam masa yang sama, bila berjawatan, dah lupa diri, semua orang buat tak betul. dok pecaya auta anwar dengan nik aziz.
nak memaetabatkan pemimpin sampah itu, bagi puas hati, tanpa fikir masa depan anak-anak hangpa. pegawai kerajaan pemuja PAS perlu sedar bahawa pemimpin hangpa bukan malaikat, malah tak ada bakat pemimpin pun.

Anonymous said...

salam SAP,

Tuan ingat tak filem Lembing Awang Pulang Ke Dayang. Ceritanya cukup bagus dan di arahkan oleh seorang pengarah terkenal.

Sebuah filem lagi akan di tayangkan bertajuk Lembing Awang Pulang Ke Awang. Ceritanya kelakar macam nak nak pecah perut...kah kah kah kah .
Tahu tak siapa pengarahnya....lu pikirlah sendiri. Kah kah kah kah

usin said...

wahai pencacai angkat najis anwar, korang bising2 konon x nak bersatu atas nama bangsa melayu, hanya nk bersatu atas nama agama Islam. ok, dlm pr sume Islam ke? lim kit sial, kapal sink, lim guan ngok dan ramai lg yg anti melayu tu Islam ke? parti ko nk bersatu dgn sapa? jgnlah bodoh tahap bingai. pencacai angkat najis anwar je yg ckp tidak perlu ketuanan melayu. cuba korang tanya kepala2 keretapi dap, boleh dorang buang kepentingan atas nama cina? haram!!!. ini menunjukkan korang saja yg bodoh. peninggalan nenek moyang yg tinggal sedikit di tanah melayu inipun korang nk buang. haram jadah tul!!! kalau dah melayu bersatu maknanya melayu bersatu kerana Islam. atau korang benci sgt dgn melayu sebab umno adalah pertubuhan kebangsaan MELAYU BERSATU. ye ke cam tu???

Wake UP! said...

Kalau tak bodoh, takkan sanggup jadi balaci Yahudi sehingga boleh jual agama, bangsa dan negara sendiri.

Anonymous said...

"Anonymous said...
salam GaGAP....

jgn la bodo...Australia tu dulu-dulu adalah tempat buangan rakyat British yg terlibat ngan pelbagai jenayah....sudah tentu mereka masih menganggap British adalah sebahagian dari hidup mereka......sebab tu mereka sanggup pakai lambang Britih dibendera Australia........

betul ke perjuangkan Ketuanan Melayu Islam atau Ketuanan Kepentingan UmNOK??

-UmNGOK-

December 1, 2010 5:40 PM"

cukup tertarik dengan ngok ni... Penjenayah Britishyg kena buang kat australia pon masih mengangap British sebahagian dari hidup mereka... inikan pula Malaysian yg kena masuk penjara(boleh panggil penjenayag tak arr?)...kes SEDOM kot.. tak nak ngaku melayu tu hidup mereka and bukan sebahagian pon... tapi penuh melayu.

tak paham betul melayu jenis ni...

haizzzz

Anonymous said...

Orang malaysia guna tandas di lebuhraya. kencing tak basuh, tandas tak pam. tisu bekas lap buang bersepah. orang yang sama juga yang jaja tentang standard kebersihan toilet malaysia menyedihkan.
lepas itu jaja pula pihak bertanggungjawab tak perihatin, pekerja malas dan tak bertanggungjawab, tak ada pemantauan.
ok, semua itu salah orang, mereka tak juga bersalah.
INILAH STANDARD RAKYAT MALAYSIA YANG ANTI KERAJAAN. mereka mau orang buat saja, tapi mereka tak mau buat apa pun.

Anonymous said...

salam GAP....

kamu semua tak mahu salahkan Mahathir kutty (si kitol) ke??? sebab dia sorang mamak yg berani menghilangkan keistimewaan & kekuasaan Raja2 Melayu & keistimewaan milik bangsa melayu , semasa si kitol nie menjadik PM mesia dulu....dah lupe kee???? si kitol(Mahathir kutty) nie lah yg patut dipanggil Pengkhianat....

takkan lah wan Azizah baru cakap begitu, korang dah melatah tak tentu pasal......selama lebih 50thn nie kebanyakkan tanah di tanah melayu banyak tergadai termasuk 2 telaga minyak terlepas pd Brunai,adakah kerja dari parti Pakatan Rakyat????

sudah tentu ini hasil dari perbuatan para pemimpin UmNGOK yg celaka besar, yg pentingkan tembolok sendiri.....sebab tu melatah tak tentu pasal....takut kekayaan memasing terbongkar & akan hilang...bukak mata wahai saudara semua...ini semua permainan segelintir elit2 melayu yg pegang kuasa di malaysia....

-uMNGOK-

To Live Again said...

Setuju dgn esperalzi!

Anonymous said...

Sebab tu Che Det kata MELAYU MUDAH LUPA...Memang betul pun...Anuar tu spesis talam 2 muka...Orang macam nie kita panggil MUNAFIK... Malangnya masih ada lagi org yg taksub dgn dia....Dialah SI KITOL tuh....

Anonymous said...

Nak wat camner sengaja buat buat buta sejarah...Yg x tau sejarah pulak buta tuli ikut jer...Sian...

Anonymous said...

Hebat betul Anwar ni, baru sebut ketuanan melayu aje habis 1 M'sia ni jadi haru biru. Habis semua org melayu yg berugama islam, yg sepatutnya kaya dengan budi bahasa, dan dalam islam kita sepatutnya tidak patut mengeluarkan kata kata yg kesat lagi kotor & menjijikan sesama kita umat melayu & islam. Kalau merujuk pandangan pakar sejarah Tan Sri Khoo, tidak ada istilah ketuanan melayu tetapi ketuanan raja. Ia itu orang2 yg menghambakan diri nya kpd raja. Tak kiralah hamba itu melayu, cina atau india. Harap maaf kalau saya silap & terkasar bahasa..

Anonymous said...

Che Det sanggup ubah laluan pendaratan minyak dikelantan ke thailand kerana "semangat terlampau melayu" ... semata2 kerana kelantan di tadbir oleh PAS.. hehehhe... gelapnya hati puak2 melayu UMNO yang dok telan duit rasuah dan penyelewengan .....