Monday, December 6, 2010

NAJIB WAJIB BERI SUBSIDI KEPADA PERUSUH JALANAN.

 masanya sudah tiba untuk najib memikirkan cara menghargai perusuh jalanan sepertimana yang pakatan tunjukkan semalam.

perusuh jalanan ini wajar diberikan subsidi minyak dan petrol supaya mereka boleh mengadakan demonstrasi secara tetap dan mingguan.

minggu ini isu anti kenaikan air. minggu depan mungkin isu anti tol,anti kenaikan tarif letrik,anti harga kad prepaid mahal dan pelbagai lagi isu yang boleh dipolitikkan..

demonstrasi mereka ini adalah satu blessing untuk najib. lagi banyak demo di KL, lagi lumpuh lah kegiatan ekonomi. rakyat yang nak keluar pasti maki hamun pakatan.

mungkin idris jala boleh memikirkan insentif atau menubuhkan makmal NKRA khas untuk cadangan ini.idris tak perlu  'kacau' sangat subsidi gula..tak datangkan keuntungan politik untuk BN.

gambar kat bawah masa demo pakatan. seronok bukan main.


gambar kat bawah pulak traffic jam teruk gara-gara demo pakatan. dari stadium merdeka ke cheras ke kajang sampai ke federal highway.


9 comments:

Kenn said...

ha..ha.. Mungkin DS Najib lebih beratkan bantuan kepada sekolah vernakular dan kebajikan kaum-kaum bukan Melayu bukan bumiputera daripada memikirkan subsidi kepada pendemo-pendemo ini.

Wake UP! said...

Lebih baik kalau beri elaun penganggur macam yang dibuat di luar negara supaya rakyat lebih malas bekerja.

Anonymous said...

pantat kau! gaps tu bukan perusuh jalanan? taik byk dlm kepala...

Anak Lenggong said...

Ini lah cara nya pihak pembangkang cuba mengkhayalkan rakyat supaya lupa akan kepincangan dan kelemahan parti dan pemimpin mereka. Yang melayu PAS dan PKR bangang sanggup datang dari jauh untuk dijadikan pacacai untuk pemimpin. Pemimpin hanya datang menunjukkan muka sekejap sahaja kemudian bila pihak kuasa datang dan bertindak mereka melarikan diri sambil gelakkan penyokong yang bangang dan sanggup dipergunakan. kalau kena tangkap pelajar akan dihukum buang universiti dan kalau dibawa kemahkamah siapa yang menanggung akibatnya…pemimpin akan memberi alasan mereka tu bukan ahli parti dan akan cuba menjauhkan diri daripada terlibat sama…so fikir2 lah wahai pemuda yang maseh mentah dalam mainan politik jangan mengikut darah muda dan trend terkini…gunakan otak yang diberi untuk berfikir dan bukannya letakkan otak dikepala lutut

Cuba fikir masalah orang lain dan rakyat yang maukan hidup dalam kedamaian…semalam sepanjang hari dijalan masuk ke Kuala Lumpur sesak dengan kenderaan dan rakyat diganggu untuk membeli belah untuk persiapan anaka kesekolah..para peniaga tidak dapat berniaga dan yang paling penting para muslimat dan muslimah saudara seislam kalian tidak dapat meneruskan pengajian menambah ilmu islam mingguan mereka di Masjid Negara….Ini kah cara islam yang diagungkan oleh pemimpin PAS…menggunakan Masjid tempat Ibadah untuk mengutuk dan mencerca pengawai keamanan dan membantah pemimpin…banyak cara lain lagi kalau nak membantah tak menunjukkan tidak persetujuan apa yang dibuat oleh kerajaan..buat lah cara berhemah…SO WAHAI PEMUDA MELAYU JANGAN JADI BODOH..DAN DIPERALATKAN OLEH PEMIMPIN KALIAN…APA YANG KALAIAN DAPAT HASIL DARIPADA PERBUATAN KALIAN SEMALAM…CUMA PERKATAAN BAODOH DAN BANGANG SAHAJA..MASYARAKAT CINA CUMA GELAKKAN MELAYU BODOH….

Anonymous said...

patut sumer demo tu wat la kt shah alam ke klang ke..kn senang..lupe, anon 4.18pm..ko lg pantat...

Anonymous said...

Orang Cina tak perlu berdemo untuk makan besar harta rampasan perang di Selangor..Orang Pas jugak yang bodoh makan kuah.

budak kedah said...

bodoh sebodoh nya la org2 bongok umno ni...ko dok sebut pasal jalan jam..jalan jam..itu je point die..
tp yg nak kena byr barang mahal2..sapa??aku gakk..bkn sehari dua..kena byr..selama mn aku nak guna..dan offcourse aku kena guna brg 2 ni..jlan jam..bapa jam sgt????ada mkn masa smpai 4 5 mnggu jalan kat kl 2 nak jam???kaco org nak shoping..esok dah xdak ke nak shoping...cetek la otak org umno ni kan...abih otak masuk taik sgt dah sbb kan pemimpin korg yg bijak pndai dok menipu korg..kesiannn...ahahahaha

Anonymous said...

sepatutnya demo tu untuk pakatan rakyat di selangor kerana telah gagal menguruskan air,shame on you la mb

Anonymous said...

Mereka berdemo, mencetus huru-hara untuk apa? Untuk siapa? Menegakkan apa? 

Kenapakah bangsa Melayu menjana makhluk-makhluk bodoh, bangang, bingai dan bahalol sebegini?

Kenapakah bangsa Melayu kerap melemahkan dan menyusahkan sesama sendiri?

Siapa untung?

Siapa rugi?

Siapa sedang tertawa terbahak-bahak atas kebodohan puak Melayu PAS dan PKR ini?

Siapa lagi kalau bukan puak subversif anti-Melayu DAP dan PKR.
Kerana dalang dan malaon dua-tiga kerat ni, beribu lembu
korban DAP merusuh bikin KL huru-hara dan riuh rendah.
Senang betul orang Melayu di abdikan oleh makhluk perosak sebegini.




Si bahalol PAS kena gas pemedih mata, si Cina relaks dalam aircon ketawa; si bangang PKR berentap separuh mati, si India makan muruku goyang kaki. Semua malaon-malaon ni ketawa dan kagum melihat kebodohan Melayu PAS dan PKR ini...dari dnmirrorblogspot.com