IKLAN BERBAYAR

Friday, December 31, 2010

NU TOLAK NEGARA ISLAM. PAS LACOR NEGARA ISLAM.


nahdatul ulamak parti islam terbesar di indonesia menolak konsep penubuhan negara islam. 

pas pulak pernah mewar-warkan penubuhan negara islam dan hudud tetapi akhirnya terpaksa tunduk taat (toat) akan kemahuan DAP yang secara jelas menolak konsep itu.
siapa sebenarnya yang paling jijik melacorkan 'nama islam' demi kepentingan politik mereka ?

LOMBOK TIMUR 29 Dis. – Pertubuhan Islam terbesar di Indonesia, Nahdlatul Ulama (NU) menolak cadangan untuk menjadikan negara ini sebagai sebuah negara Islam.

Pengerusi NU, Said Aqil Siradj berkata, NU akan kekal dengan komitmennya menyokong ‘Pancasila’, ideologi Indonesia yang dibentuk pada 1945 dan tidak ada sebab untuk mengubahnya.

“NU akan terus menyokong sepenuhnya Pancasila sebagai asas undang-undang negara ini ,” katanya kepada beratus-ratus anggota NU di Pondok Pesantren, Izudin Al Badar di Kampung Rakam di Lombok Timur, Nusa Tenggara Barat.

Menurut beliau, Pancasila selaras dengan persepsi Indonesia terhadap dunia dan diterima oleh semua rakyat dari Sabang hingga ke Merauke.

“Mari kita sama-sama menyokong asas negara yang sedia ada ini dengan harapan ia dapat membangunkan Indonesia dengan lebih baik,” katanya.

Said Aqil Siradj berkata, jika Indonesia menjadi sebuah negara Islam, ia perlu menjamin kelakuan dan tingkahlaku rakyatnya selari dengan ajaran Islam.

Katanya, banyak penduduk terutamanya di negara yang menggunakan Islam sebagai asas mereka tidak berkelakuan seperti yang diajar oleh agama Islam. Ini perlu ditimbangkan sebelum menjadikan Indonesia sebagai sebuah negara Islam.

“Negara Islam tidak sesuai di negara ini dan membentuk negara Islam bukan mudah seperti yang difikirkan oleh beberapa pihak,” tegas Said Aqil. – Bernama

9 comments:

Anonymous said...

itu Indon GaGAP....jgn bodoh sgt...disebabkan pancasila merekalah, kahwen pun bercampur aduk, yg agama Islam pon dibenarkan berkawin dgn bukan Islam..ini nak dijadikan panduan oleh pencacai UmNOK..BANGANG!!!!!

Matangla sikit kalau nak provoke pon...Karpal pon dah bersetuju konsep Negara ISLAM cara Pas..buak negara Islam CARA uMNOK....50th UmNOK bawak ajaran Islam,berapa ramai umat melayu Islam yg boleh baca Quran??? sampai nak bertudung pon dah tak reti.....BANGANG!!!!!

Anonymous said...

Walau apa pun GAP kita kan Dr Mahathir dah istihar Malaysia Negara Islam...

Bentaraguru said...

Pas merupakan syaitan yang merosakkan keadilan sosial dan akhlak bangsa. Setelah 20 tahun memerintah tidak ada satupun dasar yang dibuat menjurus kepada sebuah negara Islam, hanya omong-omong kosong.
Siapa orang-orang Pas yang boleh menerajui sebuag negara Islam ?. Tak ada. Wakil-wakil rakyat pas Kelantan, siapa yang boleh diharap ?. Tak ada. Yang ada kaki buaya sambar balak !.
Nik Aziz melaungkan dasar Islam. Itu sahaja. Syarah.......... dan syarah.... sahaja. Orang Kelantan boleh melawat kawasan Gua Musang. Banyak lagikah hutan balak ?. Sudah licin ditebang. Wangnya masuk poket siapa ?. Untuk orang kampung ?. Tidak. Habis macam mana ?. Boleh kita harapkan mereka ?.
PRU 13, rakyat Kelantan wajib memerangi pembohongan Pas ini supaya rakyat keseluruhannya dapat menikmati hasil bumi negeri ini.

Anonymous said...

Buat anon 9:43...kenapa pemimpin pas tak bawa saja kat parlimen untuk pinda perlembagaan dan laksanakan hukum syariah sepenuhnya? Kan semua pimpinan PR termasuk LKS,LGE dan karpal dah setuju.

Isu hukum syariah dah bertahun lamanya pemimpin Pas dok ceramah sampai semua orang dituduhnya dengan macam-macam tuduhan tapi bila dah geng dalam PR dah bersetuju tak laksanakan juga.

Sudahlah kalau betul konsep negara islam yg pas perjuangkan itu berjaya melahirkan umat Islam yg maju dan bertakwa tapi kenapa dalam negeri yg ditabir oleh pemerintahan Pas sama saja dgn negeri yg tidak ditadbir oleh BN malah negeri yg BN tadbir lebih maju dan segala kemungkaran yg ada dalamnya pun sama saje ....macam-macam ada.

Ataupun yg sebenarnya Konsep Negara Islam yg DAP setuju itu mcam yg sedia ada tapi tak nak malukan pemimpin Pas cakaplah kat orang ramai yg mereka setuju mengikut konsep pas.

Pas kena tipu lagi..............

Anonymous said...

GAP CARI ANON 943 TU SAMPAI DAPAT,
MOLEK SANGAT BAHASA DIA,ORG ISLAM KE TU.

Anonymous said...

anon 9:43.. mak dan kakak kau tak pakai tudung ke?? atau semua adik-beradik termasuk kau tak reti baca Quran ke?? bila kata 50thn pemerintahan UMNO semua bende berkaitan Islam sudah terhapus... sudahla.. Islam cara PAS umpama Islam bawaaan Taliban di Afghan.. hak wanita diketepikan.. pelajaran dan kebebasan di nafikan.. apa yg Taliban tau?? isteri smpai 4 lepas tu gonggong senapang ke hulur-hilir..

Nasib negara??? lantak korang la nk makan nasi ke nk makan pasir..

goodlistener said...

kpd anon 9.43, awak org cina muslim ke sbb cara awak macam lge dan lks je....cina memang berhati busuk walau baik sekalipun org cina mereka tetap berhati busuk kat melayu ...kapal pecah dia kaki putar belit , u lihat dia balut kepala tapi aku tahu bila PR berkuasa depa lah yg paling berkuasa sebab aljuburi kaki liwat , rahsia liwat ada dlm tgn mnereka

hangkedee said...

Orang melayu Islam telah masuk perangkap halus kafir harbi mejahanamkan Islam.Mereka pandai master mind tidak perlu berhadapan dengan orang Islam.mereka hanya perlu memetik sius merancang melagakan melayu sesama melayu bodoh.

Anonymous said...

geli2 an nu war cam tu... geli2 pas pelancau kepala roket dapigs...