Wednesday, December 29, 2010

UMAT ISLAM WAJIB TOLAK SYIAH

 tak perlu berdrama nak pertahankan syiah. 
tak perlu menggigil berkias nak pertahankan syiah.

umat islam tidak diwajibkan untuk memuja dan mengkultuskan potret ayatollah ruhollah khomeini. 

syiah menggelarkan sahabat rasulullah saw seperti abu bakar ra, umar ra,utman ra sebagai patung quraisy. malah dalam perjuangan hadis palsu syiah pun siap menulis malaikat jibrail tersalah bagi wahyu kepada baginda rasulullah saw.

semua bloger pro umno wajib keluarkan kenyataan mendesak kerajaan tidak tunduk kepada segelintir penganut syiah ni. 

dalam pertemuan puak syiah dengan suhakam semalam mereka mendakwa mereka dianiaya dan dinafikan hak kebebasan untuk beragama.

ini bukan persoalan demokrasi dan hak asasi. 

dalam quran dan hadis dah tetapkan kita sebagai umat akhir zaman WAJIB BERPEGANG kepada akidah ahli sunah wal jamaah. 

apa tugas umat akhir zaman ? samikna waa'tokna. kamu dengar dan kamu taat.

gerakan anti pkr menyokong habis-habisan perjuangan sahabt bloger seperti panglima perang siber,wake up dan azli shukri yang berhabis-habisan mempertahankan akidah sunah untuk umat islam di malaysia. KLIK SINI

16 comments:

mae1000 said...

Syiah tu dah jadi macam Kristian mendewa-dewakan/menuhankan manusia.

Anonymous said...

boleh amalkan syiah...


tapi berambus keluar dari malaysia ...pergi ke iran kalau nak sangat...

tapi klau nak ditaqdirkan malaysia bakal jahanam...

wallahu 'lam

rumi said...

Ini geng2 faisal tehranilah ni,penganut syiah popular di Malaysia.Si faisal ni siap bebas berdakwah dalam laman blognya ttg syiah.Patut kena isa aje budak ni.

Syiah ni tak lebih dr fahaman orang2 taksub yg menyembah pemimpin dan makhluk.Ini aje konsepnya.Mendewa2kan Saidina Ali melampau2.Ini jenis tak faham agama ni,jenis mengikut2 aje,inilah jadinya.

Kek said...

ni kalau faisal tehrani dengar nih mau di-"tarbiah" nya si-GAP... hahahaha...

Faisal tehrani mengaku di ahlisunnah.. tp dia kata dia simpatism dgn syiah.. aku tak pasti dari aspek mana dia simpati dgn syiah...

Groom said...

GAP nape Faisal Tehrani punya blog yg promosi Syiah tu dipautkan di sini? Blog GAP ni sangat popular..bila blog Faisal Tehrani dipautkan, sesenang je dia promosi blog dia kat sini...blog GAP ni untuk hantam temberang Pakatan dan Anwar Al-Juburi, bukannya untuk popularkan propaganda Syiah Faisal Tehrani...grrr

GAP KEMBALI said...

GROOM

memang sengaja aku letakkan link supaya rakyat tahu siapa 'pemain' utama syiah di malaysia.

Groom said...

Kalau dia nak tulis & hantam pasal Anwar Al-Juburi dialu-alukan...tapi kalau setakat nak promosi fahaman Syiah dia kat sini..buat semak je...boringlah!!...tengok tu, org tgh syok2 nak baca pasal keputusan akhir Piala Suzuki, kisah Faekah & Mr Bean letak jawatan kat Kedah..tetiba terselit lagi si Faisal Tehrani sibuk tak abis-abis promosi Syiah dia...grrr...meluat giler!

Groom said...

oh..kalau gitu niat ko, baguslah...tak terpikir plak aku..hee

Esperalzi said...

Setuju GAP! Syiah ni ajaran sesat. Mereka ada doa yg dipanggil "DOA TIGA BERHALA" yg mana dalam solat mereka memaki dan mencaci Saidina Abu Bakar, Saidina Omar dan Saidina Othman dianggap doa..

Mereka anggap semua Muslim Sunnah Waljamaah adalah kafir yg wajib mereka perangi.Banyak lagi amalan sesat mereka. Misalnya, mereka solat satu hari 3 kali saja krn mereka qasarkan beberapa solat. Solat Jumaat tak wajib. Kalau 7 kali tunai "haj" di Karbala, tak perlu ke Mekah lagi. Mereka pukul dan siksa diri mereka pd hari Asyura (10 Muharram) sampai berdarah hingga ada yg pengsan dan mati.

Sebab itu mereka sgt dibenci di negara2 Arab dan Pakistan. Syiah ni pun banyak puak, terbesar ialah puak Mazhab 12 Imam (Ithna Asyari'ah) yg jd mazhab rasmi Iran dan juga pegangan Syiah Iraq, Lubnan dan Bahrain. Mazhab ni taksub pd 12 org Imam bermula dgn Imam Pertama, Saidina Ali r.a.,dan berakhir dgn Imam ke 12 yg ghaib ketika kanak2 dan akan muncul sebelum kiamat utk bunuh semua manusia non-Syiah termasuk akan bunuh semua Muslim Sunnah Waljamaah!

Ada lagi mazhab Syi'ah yg lebih sesat, misalnya Alawiyah yg dianut golongan pemerintah Syria walaupun majoriti rakyat Syria (80%) adalah Sunnah Waljamaah(sbb tu Syria baik dgn Iran), Mazhab 7 Imam atau Mazhab Ismailiah yg diketuai oleh Aga Khan, dll.

90% Iran, 65% Iraq, 69% Lebanon dan 80% Bahrain adalah penagnut Syiah. Majoriti Yaman adalah Syiah Mazhab Zaidiah yg tak teruk sgt berbanding mazhab2 Syiah lain.

Esperalzi said...

Kini ramai pelajar2 IRAN dan IRAQ di Malaysia. Mereka cuba kembangkan ajaran sesat Syiah di Malaysia. Mungkin dah ramai Melayu masuk Syiah. Merbahaya ni! Kerajaan Malaysia mesti pantau dan awasi Syiah, kalau perlu usir mereka dari Malaysia!

Nemesis (musuh utama ) Syiah ialah Wahhabi dari Saudi Arabia. Wahhabisme juga sdg menular di Malaysia. Wahhabi pun aku tak suka sbb dia nak buang habis amalan2 kita konon bid'ah dan Wahhabisme juga percaya kpd keganasan sbg satu cara menyebarkan fahaman Wahhabisme. Kita mesti hapuskan kedua2 Syiah dan Wahhabisme dari bumi Malaysia. Kedua2 fahaman ini ekstrim dan tak sesuai utk umat Islam Malaysia..

Anonymous said...

dalam salah satu hadis nabi yang berkaitan dajjal, tempat keluar dajjal di negeri khurasan, Iran...
mungkin ini golongannya..

Esperalzi said...

Harus juga diingati bhw di Iran pun kerajaan Syiah Iran menindas org2 Muslim Sunnah Waljamaah (Sunni Muslims).

Kerajaan Syiah Iran melarang pembinaan masjid oleh Muslim2 Sunnah Waljamaah. Negara Syiah pun tak mau fahaman Sunnah Waljamaah menular di negerinya..kebebasan beragama utk Muslim Sunnah Waljamaah di kongkong di Iran..

Maka Malaysia sbg negara majoriti Sunnah Waljamaah juga berhak menindas golongan Syiah sbg mana Iran sbg sebuah negeri Syiah menindas golongan Sunni Muslims di negerinya.

Kita perlu tindas mereka demi meneggakkan kebenaran Islam sejati dan tulen. Kita tak boleh berdemokrasi hingga ke tahap mengancam kesucian Islam sbg mana yg kita pegang. Syiah adalah ajaran sesat dan kita tak boleh izinkan ia membiak atas alasan demokrasi. Demokrasi pun mesti dibatasi limitnya, kalau tidak satu hari nanti golongan gay pun akan mencabar dan mendemand hak2 mereka atas alasan demokrasi kononnya..

fulisiakantora said...

Dr. ft ni manusia yg berpegangnya SYIAH, bertopengnya SUNNAH. Sgt bahaya isi kandungan blognya. Harap dipantau sebelum Tanah Melayu ini tak ubah seperti Iraq. "AKU BERSAKSI BAHAWA TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, DAN AKU BERSAKSI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH" A'kum.

Anonymous said...

betul...syiah memang sesat, aku ada baca ebook...senang2 download je kat google bertajuk PESHAWAR NIGHT, selepas baca kite leh komen gile2 selamat membaca

محمد رضا said...

Sallam, sya sebagai gol. yang ingin mengenali sej. syi'ah dan memahami nya ~ sya tahu manusia selalu menekankan aspek2 rohaniah tetapi yang bagaimna?? sy juga mengikuti tiga mazhab walaupun berbeza pendapat kita seharusnya bersatu bukannya bermusuhan syi'ah adalah mazhab n agama yang di ciptakn oleh tuhan utk mempertahankan probiliti islam walapun mengambil masa yang sungguh lama ~ sy juga pada syi'ah walaupun sy bru sje mengenali seboleh2nya sy ingin mendekatinya tetapi sy ingin mendekatinya melalui ajaran baik shje sy punya akal fikiran n pandai menilai seseorg melalui pendengaran ,perbicaraan n penglihatan. sy perlu selidik sy tak sepatutnya ikut apa2 yg org lain buat walaupun sy adalah org bersikap (RIA) sy memahami sedikit apa yg di sampaikan oleh syi'ah ....jika kita tahu sejrahnya pasti kita akan mengenali "apa itu syi'ah" syi'ah mazhab kedua/ketiga dripde mazhab lain ....syi'ah mempertahankan hak islam walaupun terpaksa mengadaikan nyawa org lain tetapi sy pernah selidik syi'ah telah bnyk org mereka terkorban melebihi 1.2 juta org mereka dlm sesebuah peperangan antara islam dgn yahudi tetapi skrg di tentang oleh penganut islam iaitu ahlul sunnah mengapa yang dulunya sahabat ttpi skrg tidak lgi kerana ulama mereka tak berpendapat yg sama ....

abu said...

salam saudara محمد رض...macam mana dengan ajaran mencaci sahabat nabi??
ape hak korang nk caci sahabat nabi??