Monday, January 31, 2011

BAH BESAR : 4 BLOGER LEPAS, YANG LAIN ?

4 bloger dah selamat sampai ke rumah masing-masing malam tadi.gap ,medan info kita,keris putera dan gerakan timur selamat sampai di KL jam 11.30 malam .

kami cabut awal dari rumah sewa ( di pekan labis) tepat jam 1 petang lepas tengok keadaan dah lain macam. lain macam pasal air sungai di depan rumah kami dah melimpah masuk ke jalan raya.

kami bergerak pantas, ikut jalan felda chempelak/lalu bukit kepong  untuk terus ke tangkak setelah mengetahui jalan yang menghubungkan labis-segamat dah terputus hubungan.

berdasarkan maklumat, rumah sewa 2 tingkat yang kami duduki air dah naik paras dada. bandar lama pekan labis dah tenggelam. 

bloger lain masih terperangkap di rumah sewa masing-masing. rbf,parpu,pisau,papagomo dll terkantoi di labis lagi.

aduhai, macamana nak tolong engkorang ekk ?

setengah jam selepas kami cabut, bandar labis tenggelam. nasib baik kami buat keputusan ad-hoc.

kami doakan agar keadaan kembali pulih. kesian papagomo dan parpukari, air banjir dah naik paras dada, bini tinggal dah lama. sabor jelah kawan-kawan. pi ajak mala makan kentaki ekk..

10 comments:

JKKKK Kota Sarang Semut said...

rbf,parpu,pisau,papagomo dll boleh minta tolong Cikgu Maarof adjus MC 60 hari..hu

Ular Menyusur Akar said...

Menurut mangsa, keadaan banjir lebih teruk 2 kali ganda di bandingkan Nov 2006. Rumah UMA yang tidak pernah banjir atau banjir kilat juga kena tempias. Hingga pukul 8.20 am pagi ini, air masih mengalir di jalanraya hadapan rumah dan belakang rumah UMA bangaikan sungai. Beberapa rumah jiran di masuki air. Paling tinggi pada pukul 3 pagi di semua kawasan banjir. Sekarang sedang surut. Hujan masih renyai renyai.

Terima kasih bro di atas bantuan blogger membantu kami di PRK Tenang. UMA kagum dengan cara strategi bro dan rakan rakan. Banyak isu menarik perhatian umum. UMA kadang kadang hampir kecewa apabila melihat tindakan MCA saperti tewas. Lepas itu UMA bersemangat semula apabila membaca laporan dari rakan rakan pula.UMA memang tak boleh buat sampai macam itu. UMA berpendapat, untuk menghasilkan kerja saperti itu bukan diri bilek hotel atau rumah penginapan. Perlu turun kebawah mendengar dan melihat sendiri dan mempelajari isu dari dekat.

Tak tidur ye bro? UMA sendiri pun tidak tidur walaupun di rumah.

Tahniah, terima kasih, wa caya sama lu.

agbr47: begitu banyak isu yang blogger taburkan, masih ada lagi penceramah UMNO yang tidak boleh memunafaat isu tersebut ketika berceramah @Dato Wira Mohd Ali Rustam@Paya merah.

Radzuan said...

setiap perjuangan misti ada pengorbanan....tahniah kepada semua bloggers kerana kerja kuat tuan2.membantu kemenangan Tok Ai...

Anonymous said...

takpe .. aku pk .. kalau smua blogger tuh ada keje sepenuh masa ... kalau amik "mc" atau "el".. takpe ... sbb memang sah berlaku banjir disana !!

apapun kepada GAP and and the geng .. semoga selamat sampai keh .. jejalan elok elok ... kalau penat, berehat dahulu ..., kemalangan tidak mengenal sesiapa, jadi ... elok sentiasa berwaspada terutamanya pada musim hujan + banjir ini ....

Anonymous said...

tolong hantar makanan ... semalam berebut orang kat seven eleven

Anonymous said...

Kepada Pemenang Dun Tenang
Jgn dok lupa tolong yang kena banjir tu
Jgn suka sakan dgn kemenangan

Melayu sedar said...

Syukurlah gap dan kawan2 selamat sampai.Kesian parpu,papagomo dll,patutlah tak update blog.Sekarang memang musim banjir kat Johor.Sepanjang2 hari hujan.Aku pun baru sampai kampung di Johor cuti.Hujan tak berenti lagi dari semalam.

Jangan pula ada ulama2 politik pas(cari makan)jatuh hukum kata Tenang dan Johor kena bala pasal menangkan parti 'jahiliyyah' umno.

eekaa said...

dah pandai cakap johor, ekk.

kakchick said...

http://krisismesirnasibrakyatkita.blogspot.com/

repost this!!!

Anonymous said...

kelako ekk... gap jd johorean ekk... bloger lain sabo jelah kt labis. tima kasih semua ekk.