Thursday, January 13, 2011

BEZA KHIR TOYO DAN ANWAR.

kita kerap dengar ceramah bohong anwar mengenai agenda untuk uphold integriti.

hari ini, sudah masuk 3 tahun kes liwatnya masih tidak selesai.
hari ini sudah hampir 30 kali kes liwat anwar minta tangguhkan.

tetapi tidak bagi dr khir toyo. sekali dihadapkan ke mahkamah, beliau secara sukarela menyerahkan buat sementara darjah kebesaran ( gelaran dato' seri ) kurniaan DYMM tuanku sultan.

ini namanya anak jantan. 

suhaimi shafie pernah mengajak rakyat untuk membenci sultan. tapi dia punya taichi menafikan dakwaan sungguh memualkan. nak tangkap siap bawak mak mentua, siap bawak loyer dan paling teruk beberapa kali wartawan kena tipu dek kononnya mahu membuat sidang media.

khir toyo akan berentap dalam mahkamah.
anwar ibrahim berkali-kali tangguhkan kes mahkamah.
suhaimi shafie lari lintang pukang bila dengar nama mahkamah.

Bekas menteri besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo telah memulangkan sementara darjah kebesaran Selangor yang membawa gelaran Dato' Seri.

Katanya, beliau telah telah menghantar surat kepada Sultan Selangor bagi memulangkan sementara pingat darjah kebesaran Selangor Seri Paduka Mahkota Selangor (SPMS).


NONE"Surat tersebut dibuat berikutan kejadian saya didakwa di Mahkamah Sesyen Shah Alam beberapa hari sebelumnya atas tuduhan salah guna kuasa," tulis Dr Mohd Khir dalam blognya hari ini.

'Pemulangan semula pingat ini bagi mengelak darjah kebesaran negeri turut terpalit dengan sebarang keaiban sepanjang pertuduhan dan perbicaraan yang akan berlangsung," tambahnya.

"Hari ini Dewan Diraja telah memperkenankan pemulangan semula pingat tersebut," kata Dr Mohd Khir yang turut melepaskan jawatan ketua pembangkang DUN Selangor baru-baru ini.

"Justeru mulai hari ini semua media dan dan penganjur program hendaklah menggugurkan nama Datuk Seri dari pangkal nama saya dan menggunakan nama Dr Mohamad Khir bin Toyo sahaja," tulisnya.

1 comment:

Anonymous said...

bravo Dr Khir Toyo.
berambos "DS" anu berahi