Saturday, January 15, 2011

ISU AZAN KERINCHI. AHLI MCA ITU DIDESAK MOHON MAAF !

kita tidak akan berkompromi dengan mana-mana suara pun yang cuba untuk memperlekehkan maruah dan martabat syiar islam di muka bumi malaysia ini.

isu memperlahankan azan di masjid kg kerinchi adalah contoh bagaimana 'kelembutan dan pelacoran' maruah islam yang dimainkan oleh pemimpin melayu sudah berani dipertikaikan oleh kafirin.

dulu kecoh akan cerita theresa cock telah mengeluarkan arahan meminta jawatankuasa beberapa masjid di puchong untuk memperlahankan bunyi azan. surat telah didedahkan namun sepertimana amalan biasa, pas tetap akan mempertahankan kemuliaan rakan parti melebihi agama itu sendiri.

kali ini ia dilakukan oleh ahli seumur hidup MCA. dakwanya, bunyi azan itu menggangu beliau.

kamu nak aku cakap dari platform mana ? jika jawapan aku berlandaskan kepada ideologi hak asasi dan demokrasi maka akan aku pesan kepada mamat bahalol ini supaya  menghormati hak asasi kami untuk menyebarkan syiar islam.

jika kamu nak aku bercakap atas dasar platform mukmin, akan aku kata ini hak kami. 

kita dilihat lemah kerana pas melacorkan islam demi politik mereka.
kita dilihat lemah kerana pkr adalah sundal kepada islam.
kita dilihat lemah kerana ada pimpinan umno yang lembik !

politik ada batasannya. yang penting bagi kita, islam dan hak melayu wajib kita pertahankan waima yang salah itu datangnya dari kelompok kita juga.

seperti kata zul4kulim, saya muslim dulu, parti kemudian.

gerakan anti pkr mendesak agar MCA dan individu yang terlibat dalam mempertikaikan laungan azan itu untuk memohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat islam. bukan sahaja permohonan maaf, dia juga wajib untuk menyatakan penyesalan kerana terlanjur !

12 comments:

Anonymous said...

Termaktub dalam Perlembagaan kita bahawasanya islam adalah agama rasmi dan memberikan kebebasan kepada penganut agama lain. Anehnya yang berlaku seolah olah islam itu sudah tidak di lihat sebagai agama rasmi tetapi kebebasan itu di berikan keutamaan sehingga sanggup mencabar kesucian islam dan tidak sensitif lagi. Mana yang dulu, telor atau ayam. Masjid dah wujud di situ sebelum kondo dibangunkan dan setelah kondo di bena barulah si mangkok pindah kesana. Awak tinggal di dalam kawasan majoriti orang islam maka kena hormat lah sikit. Kalau tak nak tinggal situ boleh pindah ke kawasan lain. Lebih penting hak dirinya dari hak seluruh masyarakat islam di situ. Selfish. Apakah umat islam pernah complain tentang bau busuk colok, mercun di bakar pada waktu tengah malam konon nak halau hantu, bakar colok tepi jalan di bulan hantu sehingga ganggu lalu lintas dan banyak lagi kalau nak di ugkit. Tidak pernah sebab toleransi orang islam tinggi walaupun agama dan bangsa mereka di pijak dan di sepak terajang. Mulut yang jahat dan perangai yang buruk akan binasa badan jika tidak dapat mengawal diri.

Anonymous said...

mana PAS ni...??? bab cam ni kalau dulu masa jadi pembangkang, kan main lagi depa..sanggup berguling, baring atas jln raya....oppss lupala plak....PAS a.k.a Parti Ajaran Setan (wali selipar jamban ckp Allah dah maafkan dah...he..he..

sgray said...

Well said bro....

Gua support lu ....100%

Utk pemimpin yang lemah tu harap2 DS Najib perhatikan lah dan cari lah calon yang lebih tegas dan memahami tugas mereka yang sebenarnya...{KDN in part..}

Rakyat sudah muak dengan bahasa basi dan amaran melulu.Kalau ya pun nak menunujokkan sikap toleransi jangan lah sampai KEPALA KITA MEREKA PIJAK...Agama ISU Nasional bukan negeri saje..Interference perlu dari pehak berwajib dalam hal2 sebegini sebelum nasi menjadi bubur..."BOLEH DI TELAN JE
..SEKALIPUN ADA gigi dah tak berguna.."

Anonymous said...

nah, amik lagi pendatang haramjadah dan jadikan mereka rakyat... baru orang melayu/islam sedar sekarang.. esok lusa mereka perintah negara kubur orang islam habis macam Bidadari di selatan.... padan muka mereka yang sokong parti2 haramjadah ni...

Hemi Sfera said...

Ahli MCA yang buat bising tu, patut dihalau keluar dari BN. Bukan macam ini kalau nak pegang prinsip 1Malaysia. Pimpinan BN itu sendiri patut berpesan sesama sendiri, perkara dan hak agama sebegini jangan dipertikai, jangan dikacau.

Pak Tua Jaga said...

Musibat2 ni semakin Melampau!Kau Minta perlahan laungan azan dan kau xsedar Laungan Jihad semakin meningkat! sapa pun kau! parti apa pun kau! bangsa apa pun kau! agama apa pun kau! Laungan Keramat Allahuakhbar tidak boleh diperlahankan sedikitpun kerana kami xmengikut kata2 org Kafir dalam urusan agama Kami! Kami ada pemimpin agama kami untuk menentukannya bukan Kafirin atau Munafiqin!

osman said...

Tak boleh biar ni gap.Diorang tu sama saja,bukan kita tak tahu.Peduli apa dia MCA ke DAP.

Lahanat2 tu berani mempertikaikan amalan agama kita sedangkan kita tak kecoh pun amalan agama diorang i.e bau colok yg menusuk hidung menyesak nafas setiap hari(kalau berjiran dgn non muslim),bunyi bising loceng kuil,perarakan thaipusam yg bikin jam satu hari satu malam dll.

Ini memang perangai tipikal kafir,lagi kita bertolak ansur lagi ditekannya kita.Penyudahnya esok tinggal telur ajelah kita,dah macam tu pun nak di rebutnya pulak telur kita tu nanti.

Esperalzi said...

GAP: Pemimpin2 Melayu sekarang sudah jadi pelacur tak kira samada mereka Najib Razak ke, Anwar Ibrahim ke atau Hj Hadi Awang ke.

Ketiga2 manusia Melayu ini adalah pemimpin 3 buah parti yg KONONnya parti2 Melayu/Islam. Parti pertama pakai label 'Melayu' pada namanya tp tak ada label 'Islam'. Parti kedua pakai label 'Islam' pd namanya tp tak ada label 'Melayu'. Parti ketiga langsung tak nak pakai apa2 label, baik 'Melayu' atau 'Islam'...

Namun, perjuangan ketiga2 parti ini semakin hari semakin sudah mengarut dan semakin tak ada kaitan dgn perjuangan org Melayu dan Islam. Perjuangan ketiga2 parti yg kononnya Melayu/Islam hari ini lebih menjurus kepada memenuhi tuntutan demi tuntutan dari org2 kafir, org2 bukan Melayu dan Melalib..

Ketiga2 manusia Melayu ni yg menjadi ketua parti masing2 telah hijack parti masing2 dan telah seleweng perjuangan parti masing2.

Parti pertama yg berlabel 'Melayu' sedang tersasar dari perjuangan mempertahankan kedudukan org2 Melayu krn ketuanya terlalu penakut, pelembut, dan bersikap "tak kisah" dan "buat dono"..stail ketua ini lebih banyak sloganeering dari apa2 yg substantial..

Parti kedua yg berlabel Islam lagi teruk dan celaka, bukan setakat sasar tp dah sesat dan terkeluar terus dari perjuangan Islam krn ketuanya dan lain2 pemimpinnya dah gila kuasa, syok sendiri, mangkok hanyun tak sedar diri dan munafik..setiap hari ketua2 parti ini keluarkan "fatwa2" songsang bagi menghalalkan apa yg dulunya haram sehingga merugikan Islam agar parti yg gila kuasa ni akan terus dapat undi org2 kafir..banyak pegangan, adat, resam dan kehidupan beragama org2 Melayu/Islam di Malaysia sdg diubah oleh parti bertopengkan Islam ini melalui "fatwa2" gila hanya utk dapatkan undi kafir..

Parti ketiga yg tak pakai apa2 label 'Melayu' atau 'Islam' ni toksah cakaplah. Sbb dia tak anggap dia parti Melayu atau parti Islam, jd dia peduli apa dgn Melayu dan islam? Pergi mamposlah Melayu dan Islam! Ini motto parti ketiga ni..aku tak nak cakap banyak ttg parti celup dan parti serpih..

Cuba kau tengok konsep2 yg dibawa oleh ketiga parti yg kononnya Melayu/Islam ni: '1Malaysia', 'PAS For All' dan 'Ketuanan Rakyat'. Ketiga2 konsep ini sebenarnya adalah versi2 baru "MALAYSIAN MALAYSIA" yg pernah dibawa DAP. Bezanya ketiga2 konsep ini dicipta, diolah dan diproduksi oleh pemimpin2 Melayu, bukan oleh pemimpin2 Cina dari DAP. Tp intinya sama saja. Ketiga2 konsep bikinan Melayu ni menjurus kepada penghakisan dan penghapusan hak2 org Melayu dan Islam demi memenuhi tuntutan org2 kafir dan org2 bukan Melayu..

Setiap konsep ini mengandungi 'keyword' atau 'katakunci' yg mencerminkan hajat setiap konsep ini utk menghapuskan hak2 org Melayu dan Islam: '1' dalam '1Malaysia', 'ALL' dlm 'PAS for All' dan 'Rakyat' dalam 'Ketuanan Rakyat'adalah katkunci2 yg dimaksudkan. Renungkanlah.

x-jtm said...

Bagi saya apa yang ahli MCA lakukan ada KHAIR untuk mereka yang Ulul-Albab.

Sekiranya benarlah rakyat berbangsa Melayu beriya-iya mempertahankan kesucian Islam maka seharusnya mereka terus meninggalkan semua pekerjaan ketika azan dilaungkan ke udara.

Sayang, apa yang terlihat azan berkumandang sekuat-kuatnya tetapi kebanyakkan telinga Muslim pekak dengan tidak menyahut azan itu dengan berbondong-bondong ke masjid menunaikan solat jamaah.

Bangsa Melayu khususnya sedang memperlecehkan dan menghina azan dengan tidak menjawab azan itu dengan terus pergi ke masjid yang melaungkan azan itu dengan bersama-sama menunaikan solat jamaah.

Persoalan kini...siapa yang patut minta maaf ?

Orang Kafir yang kerjayanya sebagai peguam dan politikus atau muslim yang tidak ke masjid ?

Kehebatan bangsa melayu terletak kepada kehebatan beragama saperti mana sahabat Nabi SAW beragama dan bukan kerana kita kaum majoriti.

Jangan hanya bersemangat kosong dalam mempertahankan agama suci Islam ini. Mempertahankan agama suci perlu berlandaskan Sunnah SAW.

Demonstrasi bukan cara Islam menghadapi masaalah. Kebatilan bukan dihancurkan cara kebatilan. Ia-nya perlu dihancurkan cara Sunnah SAW sahaja kerana cara itu yang diambil kira oleh Allah SWT dengan memberi Nusrahnya.

Sekiranya Allah SWT tidak memberi bantuanNya kepada kita, pasti kita akan kalah dengan kaum kafir.

Anonymous said...

ajk masjid pun bangang ikut sgt cakap kafir tu kenapa.
lembik sangat kenapa.
aku pun heran knp jdi mcm nie.
tunjuklah jantan sikit.
sikit2 nak tolak kat org atas.

apa? dia ingat dia lawyer kita kena takut ker?

tak kira dia mca, dap ker, kalau kurang ajor, mmg nak kena lanyak.

cina memang feel babi!
skrg ni cina2 berselindung disebalik parti utk ancam umat islam.
umat islam pulak digunakn oleh parti utk dibodoh2kan dan dilaga2kan.

bila lagi nak bersatu?
kalau pentingakn islam, sila bersatu atas nama ALLAH, BUKAN ATAS NAMA PARTI.

Anonymous said...

Lepas selesai episod ini, kita orang Islam patut mengkaji balik keperluan dari segi perlaksanaan mana2 perbuatan, tingkah laku & kesesuaian ibadah yang kita lakukan sekarang. Kumpulkan semua ilmuan Islam, dalam Asia saja, jangan jemput dari Arab. Bincangkan apa yang kita lakukan sekarang yang tidak terdapat pada zaman Rasul.

1. Pengunaan pembesar suara. (e.g; Untuk azan =OK. Bacaan quran = dalam bangunan saja. Dengan Penunjuk waktu(Jam), H/P, Internet, TV/Radio dimana2 saja, Azan sebagai penentukan waktu masuk solat bukanlah lagi menjadi keperluan semasa. Jangan jadikan Azan sebagai penghalau Hantu & Iblis.
2. Penentuan hari mula puasa & raya. Tetapkan, guna teknologi sekarang, mengikut zone masa supaya Islam di tidak di tafsirkan sebagai agama yang 'tidak tentu' & tidak sehaluan.
3. Pembinaan masjd di kawasan perumahan. Tempat parking mesti di ambil kira. Jangan mengganggu jalan keluar masuk penghuni lain. Lagi jauh Masjid, lagi banyak pahala!
4. Jenis perkerjaan zaman sekarang. Kerja mengikut shift, yang memerlukan kita tidor pada masa yang mungkin pelik pada zaman Nabi.
5. Cerita hantu, syaitan & iblis yang mungkin tidak manasabah yang di ceritakan pada kanak2 di Sek. Keb. atau dalam TV & wayang.
6. Kaedah mengajar anak2 sampai jadi 'jijik' pada daging babi dan arak. Dalam suasana masyarakat berbilang bangsa, akan berlaku persengketaan, apabila sesuatu yang dianggap jijik dimakan/minum oleh bangsa lain. Kalau kita tidak anggap jijik, membaling botol arak atau kepala babi kedalam masjid, tidak akan menjadi kemarahan umat Islam.
7. Menghadkan umur seseorang boleh masuk Islam.
8. Membuang sampah seperti plastic merata-rata, yang apabila hujan boleh masuk kedalam parit & sungai, di tafsirkan semula dalam kategori dosa besar. Zaman Nabi tidak ada plastic.
9. Orang Kena Tuduh di mahkamah, mesti di haramkan memakai pakaian atau menunjukkan imej Islam. (Bayangkan seorang Pak Lebai melanggar Traffic Light Merah & membawa kereta tanpa menghiraukan keselamatan orang lain: Jika dilihat umum, perkara pertama yang akan terjejas adalah nama Islam).
10. Dan lain-lain.........
Dalam maksud yang lebih tepat, sebagai contoh; Kalau Nabi hidup balik sekarang, adakah Baginda bersetuju dengan apa yang kita lakukan sekarang dalam mengerjakan ibadah.
Semoga agama & Tuhan kita di pandang mulia dan tidak dicerca, dihina dan disumpah oleh bukan muslim.

Anonymous said...

makin keparat nmpaknya cina babi sekarang ni.. Dulu dioarang talak berani mau bikin ini macam.. tapi aa..sikalang sulah belani wo..

telima kasih kami semua ucapkan kepada n.ajis dan sodala anwa ibrahim oo.. tidak lupa kepada lim kiat sial dan anaknya wo..telima kasih manyak panggil itu lu punya bapak..lee kuan yew latang lu punya opis balu di komtar sana..

wa manyak hepi wo.. ini tanah Melayu kita kasi bikin tanah cina wo..mcm singapork. aiya..jaga lepan ala longkang..

-aku je..-