Sunday, February 20, 2011

ARTIKEL KHAS UNTUK IBUBAPA DAN EX ITM/UITM.

 cerita ini didedahkan semalam oleh datok zainal sakom di depan ribuan hadirin semasa program pecah tanah pembinaan UITM melaka kampus jasin.

selepas cadangan pembinaan UITM serendah ditolak, YBK jumpa ali rustam. jumpa di rumah tok ali jam 1 pagi. selepas beberapa fakta disampaikan kepada tok ali, tanpa berlengah tok ali terus luluskan tanah untuk pembinaan UITM di melaka.

tak sampai setengah jam perkara ni settle. tok ali tandatangan depan toilet je. 

sekuen seterusnya YBK jumpa ahmad maslan. tujuannya nak atur pertemuan dengan PM pasal projek ni melibatkan beberapa urusan kerajaan persekutuan.

tok mad bawak YBK jumpa najib. dalam sehari settle masalah.

dalam masa 30 bulan lagi siaplah kampus terbaru UITM di jasin. 

semua player di atas adalah pemimpin umno. mereka tak berlengah dalam hal pendidikan yang memajukan anak bangsa.

5000 ribu pelajar akan ditempatkan kat sini. ada 3 fakulti iaitu sains komputer dan matematik, sains gunaan dan perladangan dan agrotek.

anak ahli umno boleh belajar kat sini.
anak ahli pas boleh belajar kat sini.
anak penyokong pkr pun dibenarkan belajar di sini.

yang suka politikkan bab education anak melayu ni adalah pakatan selangor. 

semalam kita diberitahu ada lebih kurang 500 ribu bekas pelajar ITM. apa pandangan anda bila pakatan lanyak institusi yang pernah membela anda ?

10 comments:

sri tribuana said...

Saya sendiri dari bekas pelajar Uitm, dan tahu apa yg UMNO buat utk Melayu/Islam sebab itu saya menentang golongan yg ingin undermine perjuangan UMNO. Biar banyak mana pun dosa dan kesalahan kita - kata Bung Shahrir(nasionalis Indonesia) - bangsa Indonesia tidak pernah bersalah untuk tidak berterima kasih. Beliau mengucapkannya kerana campurtangan PBB utk memerdekakan Indonesia.

Membalas baik dengan baik amalan biasa, membalas jahat dengan baik, manusia luar biasa,tapi membalas kebaikan dengan kejahatan adalah sehina-hina manusia, kata HAMKA

Unknown said...

Talqinkan mereka yg memusuhi UiTM dan yang tidak mengenang budi kpd UiTM.

Anonymous said...

tahniah najib dan ali rostam. semoga Allah SWT membalas jasa baik kamu berdua. amin.

x-itm s.alam
batch grad 91.
kolej delima 5

j3bat said...

memang celako celako celako

Azira Y. Lipis said...

Pakatan tidak berhasrat memajukan rakyat tetapi diri sendiri

Anonymous said...

Ada satu persoalan yg aku musykil..

aku tak faham dengan sekian banyak kakitangan kerajaan, guru-guru sekolah yang bekerja dengan kerajaan mcm cikgu Mala dgn cikgu Maarof. Makan minum sampai ke pencen sebelum masuk lubang kubur pun kerajaan nak jaga. tapi??

Berapa ramai cikgu sekolah anti kerajaan? Masih aku teringat kisah seorang guru yg memaki najib sbb bagi duit raya 'cuma' RM500. aku yg pekerja swasta ni geleng kepala mendengarnya. dasar tak tau bersyukur.

Oleh kerana guru2 ni anti-kerajaan, berapa byk fikiran pelajarnya yang telah diracuni? Maka apabila menjadi mahasiswa, ramai sungguh mahasiswa berpihak kepada pembangkang. Sehinggalah dah dewasa sikit, dah tahu berfikir, maka mereka sedar. Itu kalau sedar, kalau tak sedar? jadi le mcm keldai yang berguling dpn kereta Raja Nazrin kat perak dulu.

Aku cakap sbb masih segar diingatan aku masa darjah satu. Ustaz yg ajor subjek agama pesan kat kelas aku, "bila dah dewasa nanti, pangkahlah PAS, sbb nnt bila periksa semua boleh PAS" Kat budak darjah satu oi.. Tapi syukur aku tak termakan langsung apa yg dia pesan tu, termasuk le ketika dah jadi mahasiswa, aku setia menyokong kerajaan. Dan apabila dewasa aku pangkah DACING..!

Kita perlu berjihad menentang cikgu sekolah yang anti kerajaan yg kerjanya meracun fikiran pelajar dan kerap ponteng keje amek MC tipu.

-aku je..-

Anonymous said...

Anon,
ada guru dari johor bertugas disebuah sekolah terkawal, di miri beritahu pelajar tingkatan 6 supaya jangan tengok berita pukul 8.00-8.30 kerana itu berita perdana berita kerajaan, kawan dia yg seorang ne pun guru jual pen PKR dan mementos yg lain kepada pelajar. Hujung tahun, yg jual mementos PKR kena campak skeolah lain sebab dia buat terang terang, yg guru dari Johor tadik dapat prestasi menegak kerana kerja buat dia disekolah.Saya selalu bertegang urat dgn dia.BIla menegak PKR urat leher dia sering saya nampak.Apa kah jadah nya terjadi kepada org melayu begini yg tidak faham tentang perjuangan kita di negara sendiri.

Anonymous said...

Anon,
ada guru dari johor bertugas disebuah sekolah terkawal, di miri beritahu pelajar tingkatan 6 supaya jangan tengok berita pukul 8.00-8.30 kerana itu berita perdana berita kerajaan, kawan dia yg seorang ne pun guru jual pen PKR dan mementos yg lain kepada pelajar. Hujung tahun, yg jual mementos PKR kena campak skeolah lain sebab dia buat terang terang, yg guru dari Johor tadik dapat prestasi menegak kerana kerja buat dia disekolah.Saya selalu bertegang urat dgn dia.BIla menegak PKR urat leher dia sering saya nampak.Apa kah jadah nya terjadi kepada org melayu begini yg tidak faham tentang perjuangan kita di negara sendiri.

hangkedee said...

Aku sokong 1.03 makan subsidi mau tapi pagkah pas yang pelik bin hairan masa pergi mesir dulu boleh belanja sendiri ini nak semua Free tambang pergi dan balik.Wahai PM lebih baik bantu fix deposite Johor yang kena Banjir lagi baik daripada anak anak Pas Haram Jadah.Bila jadi guru kaki penipu MC.

eN. tEddY said...

what the hell...
semua commentors kat sini semua x leh beza kerajaan dgn parti pemerintah..