Sunday, February 20, 2011

YBK/UITM : PAS NAK CAKAP PASAL MELAYU ? BULSSHIT !

 semalam dalam ucapannya, dato zainal sakom bagitahu ribuan hadirin mereka dihina dan diaibkan oleh regim pakatan selangor kerana tidak mahu tunduk pada desakan kalid gagap.

apa desakan kalid gagap ?

pembinaan UITM serendah (hulu selangor ) hanya boleh dijalankan sekiranya kalid gagap dilantik menjadi bos besar YBK.

semua ceritera dan kronologi kamu sudah ketahui. 

kami dah lama mengikuti perkembangan isu YBK. kadang-kadang aku terfikir apa sebab 'rahsia' disebalik penolakan pembinaan kampus ini di serendah dimana ia dijalankan oleh YBK .

semasa krisis ini tercetus, yang paling biadap dalam menyerang usaha ini adalah xavier jayakumar dan theresa kok. ada maklumat bagitahu, ini kumpulan anti melayu ni tak rela 'wujud satu lagi bandar melayu' seperti shah alam di serendah.

tak mustahil.

sementara yang galak menghina usaha bangsa melayu ini pulak adalah kalid gagap, si boneka agung DAP.

pas selangor ? 

semalam dalam konvensyen fiksyen maha tipunya, pas kata nak perjuangkan melayu.

oh rakyat. tolonglah bukak mata.

bezakan maksud ayat 'AKAN PERJUANG'  dan 'TELAH PERJUANG' .

akan dalam kamus pas ertinya takkan buat.
pas tipu.
pas kencing kuat.
pas terlalu kuat masturbasi .

hudud dan manifesto negara islam yang selama 50 tahun pas perjuang pun mereka boleh lacorkan, apatah lagi persoalan 'akan perjuangkan melayu'.

18 comments:

Melayu Pasir Gudang said...

Nik Najis baru perasan undi orang melayu PAS makin berkurangan sejak dia berkawan dengan syaitan dan DAP. Now baru nak jilat ludah

Laksamana Bentan said...

Pas akan cakap apa sahaja. pasal melayu, pasal Islam, pasal keadilan, pasal kesamarataan, pasal kezaliman UMNO, pasal UMNO tolah Islam, pasal DAP dah faham Islam....semua Pas akan cakap.

Bukankah Pas ni ikut telunjuk DAP. Nik Aziz pulak bila bercakap bukan rujuk alquran, tapi ikut akal kasta rendahnya sendiri.

Eloklah, semakin ramai umat Islam melarikan diri dari Pas.

Untuk dapatkan sokonmgan Chian berfikiran DAP, Pas kena tunjuk bukti betapa kuatnya mereka pecahbelahkan umat Islam.

Anonymous said...

dah termaktub dlm Peelembagaan persekutuan, hak istimewa org2 melayu memang dijaga & di jamin...so ape nak takut kalau PAS cakap hal melayu, yg penting dasar perjuangannya ialah ISLAM.....

si Najibtuya nie pon satu, kalau nak rasmikan tempat belajar anak2 bangsa tuh, takyah la sabitkan sekali hal politik.....dah la sekat budak2 U berpolitik...cakap tak serupa bikin, bodoh sgt laaa....tu buat UITM, ada pakai duit UmNOK ke????

yg duk kalut sgt citer pasal pembangkang buat hapa????? kalau dah yakin UmNOK tu kuat sgt, tak perlu sentuh atau perli2 pon hal pembangkang...apsal?? takut kee kena guling macam Hosni Murtabak tuh???? itulah mantaliti pemimpin UmNOK,tak tahu nak beza antara mana hak Rakyat(kerajaan) dan mana kepentingan Parti...semua habis dilanyak....kalau berani , jgn guna jentera kerajaan(Rakyat)...itupon kalau umNOK berani laaaa......

Anonymous said...

pas ni cakap,cakap,cakap dan terus cakap,,
action nothing....

Anonymous said...

pd rakyat Merlimau & Kerdau, ambil iktibar ape yg terjadi pd Yb Tenang..banyak sgt main duit kat Tenang...dengar kata masuk sepital, sakit jantung..mampus lagi laa Yb Bn-UmNOk lagi...

Namun ia tidak semudah yang disangkakan kerana hari ini Tok Ai telah dimasukkan ke hospital akibat serangan jantung. Kemungkinan disebabkan oleh tidak terdaya mengharungi bajir yang melanda hampir dua minggu di daerah Labis.

Pada masa yang sama, lebih 200 petugas UMNO/BN telah datang ke rumah Tok Ai untuk menuntut bayaran semasa kempen pilihan raya namun ia tidak dilayan. Kemarahan petugas tersebut membuktikan bahawa UMNO/BN hanya menggunakan jentera untuk kepentingan peribadi tetapi petugas telah diANJINGkan dengan duit yang belum entah menjelma. hahaha..UmNOk main duit ghupenyaa....memang Juara Penipu Rakyat.... ini parti mala'un yg kau sokong sgt GaGAP!!!!

Sumber:http://demokrasi93.blogspot.com/2011/02/tok-ai-dah-masuk-hospital_17.html

Anonymous said...

anon 2:39 PM,
ala...die bukan politik kan Uitm tu, die kate rakyat kat Serendah RUGI!!..sbb kalau buka U kat ctu..ekonomi kat ctu akan meningkat..ade faham?..ko tu asyik fikir ape bende2 die cakap sume politik pehal?
faham dlu,,

Zek said...

Untuk mereka yang tak kesempatan membaca komen Awang Selamat di MM hari ini.

Nik Aziz 1

Setelah banyak membawa kecelaruan kepada umat Islam di negara ini selain mencetuskan keresahan kepada masyarakat Melayu, Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat bertukar nada.
Semalam, Nik Aziz menyatakan bahawa perjuangan terhadap Melayu perlu diutamakan. "Bagi Pas, orang Melayu perlu diutamakan dalam perjuangan kerana ia adalah kaum terdahulu (di Malaysia)," katanya.
Malah katanya lagi, kaum paling dominan adalah orang Melayu. Perubahan nada dan pendirian beliau itu mengundang persoalan. Selama ini, Nik Aziz mengetepikan hakikat Melayu perlu diberi lebih perhatian. Beliau langsung tidak mengambil kira soal sejarah, realiti masyarakat Melayu masih jauh ketinggalan dan keistimewaan yang termaktub dalam perlembagaan negara.
Mana-mana pihak yang mengambil pendekatan memperjuangkan kepentingan Melayu, akan dianggapnya sebagai jahil.
Tetapi Awang tidak terkejut. Demi politik, Nik Aziz boleh berubah sekelip mata. Awang setuju dengan mantan Perdana Menteri, Tun Dr.Mahathir Mohamad bahawa Nik Aziz akan melakukan apa sahaja untuk memenangi pilihan raya umum dan kemudian menjadi pemerintah bersama dengan DAP dan PKR.
Hakikatnya dikalangan ramai orang Islam dan masyarakat Melayu, Mursyidul Am Pas itu dilihat sebagai ancaman kepada masa depan agama dan bangsa. Pendirian beliau dalam banyak isu termasuk membenarkan penggunaan kalimah Allah bagi penganut agama lain, tunduk kepada DAP dan mengetepikan agenda perjuangan bangsa, menghiris hati masyarakat Melayu. Apabila pengasas Singapura, Lee Kuan Yew menyeru umat Islam republik itu mengurangkan amalan nilai-nilai Islam baru-baru ini, Nik Aziz sanggup mempertahankan beliau.
Pada pilihanraya kecil di Tenang, beliau sekali lagi mencetuskan keresahan apabila mendakwa umat Islam yang tidak mengundi Pas adalah golongan jahiliah.
Kini Nik Aziz macam lalang ditiup angin terpaksa berpatah balik untuk meyakinkan semula masyarakat Melayu. Pada Awang, itu tidak cukup. Beliau sepatutnya memohon maaf atas banyak kenyataan dan tindak-tanduknya yang memudaratkan kepentingan agama dan bangsa.
Awang juga tertarik dengan perubahan strategi Pas sehingga terpaksa mengadakan Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa: Jaminan Pas.
Rasanya tidak perlulah Pas bersusah payah mengadakan konvensyen seumpama itu. Ia tidak akan memberi sebarang kesan selagi Nik Aziz dan beberapa pemimpin Pas terus dicucuk hidung oleh DAP dan PKR.

Awang Selamat

hangkedee said...

Hampas juak 2.39 Singapork kan aman bawa bawa berhijrah ke sana pula aman malaysia.

Anonymous said...

aku rasa aku kenal si anon 2.39 ni.......lama tak dengar temberang dia......dari gaya tulisan ni.....macam kenal je....dah tukar nama kot...asik kena tibai je....takut la tu....macam mana ko nak tukar nama ke, apa ke...tetap aku tahu...sebab ko bau taik......busuk.....penjilat sinuar jubur ni....

-anti jubur-

Zek said...

Nik Aziz 2

Sudah sampai masanya Nik Aziz Nik Mat memerlukan kumpulan penasihat yang mantap bagi membantu beliau dalam mengeluarkan pandangan dan kenyataan media.
Jika tidak, Pas dilihat seperti organisasi pimpinan Ayah Pin. Buktinya, apabila Nik Aziz buka sahaja mulut, ia pasti mengundang padah kepada parti itu sendiri. Imej Pas akan menjadi lebih buruk dan parti itu seolah-olah melacurkan agama.
Terbaru, jawapan Nik Aziz kepada kritikan Dr. Mahathir juga longgar dan amat meragukan. Hujah-hujah Tok Guru tidak meyakinkan.
Awang hanya mahu menyentuh satu perkara iaitu penjelasan Nik Aziz mengapa beliau berbaik dengan DAP. Menurutnya, ia membolehkan Pas memperkenalkan Islam kepada DAP. Dengan kata lain beliau mahu berdakwah kepada ahli-ahli dan penyokong DAP. Sampai ke manakah tahap dakwah itu, apakah sehingga mengislamkan ramai penyokong DAP? Nik Aziz kena perjelaskan hal itu sedalam-dalamnya untuk pemahaman masyarakat Cina dan juga menepis kekeliruan umat Islam. Tetapi Awang percaya Nik Aziz terperangkap dengan kritikan Dr. Mahathir. Ternyata beliau tidak mempunyai jawapan yang konkrit, jika mahu berbaik dengan parti bukan Islam dan bagi memperkenalkan Islam, UMNO telah mempelopori usaha itu bersama MCA dan MIC seawal tahun 1950an lagi. Muafakat antara agama dan kaum telah lama dimulakan oleh UMNO pada ketika Pas sibuk mengkafirkan parti-parti bukan Melayu suatu masa dahulu. Lebih ramai bukan Islam memeluk Islam terutama di era Tunku Abdul Rahman kerana kesederhanaan dan toleransi agama Islam di bawah naungan kepimpinan UMNO. Yang sebenarnya menjadi isu sekarang ialah sikap Pas terutama Nik Aziz mengikut telunjuk DAP. Beliau tergamak melabel UMNO sebagai pihak yang kononnya tidak mengamalkan Islam tetapi menjulang DAP yang diketahui sentiasa cuba menggugat kepentingan Islam. Beliau terlupa bahawa kerajaan UMNO paling banyak mendirikan masjid, sekolah agama selain universiti Islam, Tabung Haji, memperkenalkan Bank Islam, instrumen kewangan Islam, insurans Islam dan banyak sumbangan lagi. Semua itu bukan hasil perjuangan Pas apatah lagi DAP.
Setakat ini, tiada apa yang menampakkan DAP akur kepada muafakat kepimpinan Islam dalam pakatan pembangkang. Sebaliknya, banyak kepentingan Islam tergugat angkara percaturan politik DAP sementara Pas menjadi picisan. Maknanya Nik Aziz gagal disamping membuka lebih banyak 'pencerobohan' ke atas kepentingan Islam di negara ini. Beliau juga ternyata takut kepada DAP. Penegasan berulang kali Pengerusi DAP Karpal Singh 'LANGKAH MAYAT SAYA SEBELUM MENUBUHKAN NEGARA ISLAM' tidak berani disanggah oleh Nik Aziz. Beliau menikus seolah-olah Karpal juga adalah Pengerusi Pas. Belum pernah dalam sejarah Pas, ada pemimpin yang dayus dan celaru seperti Nik Aziz. Belum pernah....

Awang Selamat

Anonymous said...

Apalah bengap sangat Anon 2.39 tue....confirm tak belajar ekonomi masa sekolah dulu...ataupun tak pergi sekolah...YAB PM bagitahu Kerajaan S`gor tolak pembangunan UITM...bererti tolak peningkatan ekonomi kat Serendah...Yang hangpa melalut tue apehal....kalau dah spesis bahalul toksah dok menyampuk bila orang tua bercakap....

M.A.F.81 said...

Alahai..to Anon: 2.39PM n 3.54pm(org yg sama rasenye...)
Bai..,bkn kitorg takut PAS nk ckp pasal Melayu.. cuma kitorg pening ngan ideologi N.Ajis yg senang berubah2.. Dulu kan main condem UMNO pejuangkan bangsa Melayu..UMNO bersifat nasionalis, N.Ajis kan main bising..sekrg buat benda yg sama gak..pasal bleh jd mcm ni Bai..?? Tu la..ko patut stopkan Anwar dr dok kuda2 n manipulate N.Ajis.. kesian org tua tu..nmpak makin bodoh sekrg.. Ko kna pisahkan N.Ajis ngan Anwar.. klau ko syg sgt ngan N.Ajis tu la..
Yg merosakkan PAS ni Anwar..ko kena admit bnda ni.. ANwar dh lama susun n kudakan PAS.. klau PAS ni x bersekongkol ngan DAP n PKR, gara2 termkn pujuk rayu c Anwar, PAS x la tahap longkang taik mcm skrg..
PAsal Najib rasmikan Uitm Jasin tu, aphal ko nk melalak sgt.. Dengki babi ke ko ni Bai..? Blaja la telan juga benda2 kebenaran yg x memihak pd buak ko.. Admit la yg benar tu benar...yg salah tu tetap salah...jgn la berfikr mcm babi nk mkn taik sendri... tau la spjg PR pegang 4 states, haram xda apa yg dibuat.. PKNS lg huru-hara..YBK dujubur abis..Yayasan Selangor pun dh nk jahanam..n etc. Ni smua bukti2 yg ko nk banggakan ngan PR? Klau nk menjilat lubang taik Anwar pun, agak2 la Bai..
X abis2 ngan isu Hosni Mubarak.. Bai, guna akal la klu mau compare.. Byk beza antara kerajaan Mesir n Msia.. jgn la tunjuk kebebalan tu sgt..malu la.. Xde lgsg peluang pekerjaan ke kt Msia ni?? Zalim sgt2 ke kerajaan Msia ni?? ko x tau ape2 pasal politic, culture n economy Egyptian, x payah la nk dok gebang lebeh.. Ko nmpak 'rakyat' Mesir berjaya tumbangkan Hosni, then ko nk praktikkan kt Msia utk tumbangkan kerajaan yg sedia ada.. Ko btul knal sape Hosni n sape yg akan replace tmpat dia? ko sure mmg 'rakyat' mesir dgn tulus ikhlas buat demo tu?? come on la bai..klau x tau percaturan politik dunia sbnar, x pyh menyalak la..ko senyap lg elok dr nk menyalak..kurg2kan serabut politik dunia yg ko sendri pun x expert.. ko punya level ni just penjilat tegar lubang taik Anwar n DAP.. x lbih dr tu..
Bkn main happy lg ko doakan sedara Muslim ko yg berlainan ideologi politik cpat mati... ni sahsiah personaliti org yg konon mperjuangkan Islam?? Kitorg tgk gamba N.Ajis terlantar kt spital ari tu pun, x sampai hati nk blame lebeh2..even statement2 dia byk yg lari dr landasan syariat Islam sebenar...kesian kt ko n puak2 mcm ko ni Bai..babi pun seteruk ko..ko ni terlalu riak, kejam n lebih berperikebinatangan..lebeh2 dr babi..jgn la sampai mcm tu...
Btul ke 200 org petugas BN claim duit kt Tok Ai, tp Tok Ai x nk bg?? make sure btul2.. jgn ckp pakai testikel ko yg layut sebelah tu Bai..
Cukup tak aku bg kt ko ni?? klau nk lagi, buat la lg.. akan ada ramai lg yg akan tlg bg ko 'sedar' dr simptom kedunguan kritikal yg dh terlalu sebati dlm jiwa ko.. Syafaakallah...

Anonymous said...

Dear PAS,FUCK YOU!!

anon 2.39 ni mcm low giler intelligent level dia.. aku x nmpk kat mana hujah dia yg boleh pakai..
mamat ni tgh confuse agknyer..
tp bl pikir2 blk, juak2 PAS mmg byk yg bangang pun.. elok la dia duk dlm PAS je.. lg senang keje kite..

BODOH punye PAS..

Anonymous said...

anon 2.39pm
hadoi..ni sorang lagi bebalnya tahap cipan..

1. Najib cakap pasal ekonomi masyarakat Serendah yg rugi sbb UiTm ditolak oleh kerajaan Selangor utk dibina di situ. Tu je.. Bayangkan bukak warung burger ada ribu2 student kat situ. Masyuk oo..

2. Najib tak pakai cara caci maki, carut marut. Itu mentaliti hamPAS = mentaliti jamban. Aku pk sbb tu kau tak suka kot.. Dia cuma pakai fakta je..kau tau tak fakta?

3. Org mcm kau, kena disedarkan akan jasa UMNO atas kemerdekaan negara ini dan atas usahanya mengisi kemerdekaannya. Akan kewujudan MARA, UiTM, Tabung Haji, Sistem Kewangan Islam, Insurans Islam, Dinar Emas, Felda dan mcm2 lagi utk rakyat Sultan-Sultan Tanah Melayu. Bukan utk keturunan rakyat Maharaja Cina/India. Suka benar kamu menutup hati pada kebenaran yg nyata.

4. Lagi pula nak PRK. Apa salah dia sentuh sikit bab politik?? Kerajaan selangor pasal air free yg tak berapa sen tu boleh bising..ni pulak juta-juta..takkan nak diam plak?? Ini jauh lebih baik dari perbuatan sumbang N.ajis memberi rasuah untuk undi yg dengan mudahnya dihalalkan menjadi wang zakat.. (kalah lak tu..)

P/S : Sekali lagi N.ajis dah berak jilat balik bila dengan terangnya menjadi seorang NASIONALIS dgn menyatakan bahawa perlunya orang Melayu diutamakan. Hak thui..!!

-aku je..-

Anonymous said...

maknanya..
Nik Najisy tidak ikhlas lah perjuangannya..
berputar pusing macam belut..
dulu kutuk Melayu, hina Melayu
dia sendiri tak mengaku Melayu
Melayu itu juga ciptaan Allah Yang Esa..
jadi dia juga menentang ke ESA an Allah Yang Maha Esa..
nak skrg tiba2 lepas siri kekalahan PRK..
nak cari Melayu pulak? aikk Nasionalisme ni Tok Najisy oii..
Nabi tu ada bangsa tak Nik Najisy oii??semua Nabi dan Rasul diriwatkan dengan keturunan bangsa yang jelas bukan..
so jelaslah Ajis ni sesat..

Anonymous said...

to Anony 12.34 pm

kepala hotak ko balaci yg PAS bebal oii
ckp berbelit2..hilang fokus arah tuju..
ko terase panas bg pihak PAS ke sbb kena perli pedas oleh PM?
korang tu fitnah jd makan minum ok plak..xkan org perli sikit dah nak mengamuk..rilekla..sape makan ciri terase la pedasnyer..

pembangkang ni penghasut kuat
sama macam syaitan je
bila dah tahu rakyat tolak
gelabah berok..
tu lah bodoh banggang..berjuang tk guna akal, tk guna landsaran Islam, ckp je lebih
main hentam kromo sesuka hati
hina Melayu konon Islam itu tk angkat bangsa..sbb nak BERKASIH dgn DAPigs.. baru dpt sikit undi perdayaan Cina dah lupa dunia..dah lupa asal usul..laknat punya PAS!!
nah sekarang kenapa cari bangsa Melayu? pegi berambus lah cr Cina..

aku doa bukan stkt 34 kerusi PAS hilang malah InSYA ALLAH biar semua kerusi!!AMINN!!

"Wa makaru wamakarallah..wallahukhairul maakirinn.."

Esperalzi said...

@Melayu Pasir Gudang: Aikk! Ko pun dah panggil dia Nik Najis? Aku ingat aku sorang jer panggil dia nama special ni! Aku sentiasa konsisten dgn panggilan ni baik dia sehat mau pun dia sakit..

Apa pun, ini analisis aku; Manik2 PAS dah lama terurai di Manek Urai - mereka menang cuma 65 undi majoriti di PRK Manek Urai pd 2009, turun dari majoriti ribuan di PRU 12. Lepas manik2 mereka terurai di Manek Urai, mereka tak tergalas Galas - mereka actually kalah di Galas setelah menang di PRU12. Mereka terus tak tenang di Tenang - PAS kalah lagi, dan air mata mereka terus bergenang lagi.

Skrg kita tunggu PAS di baham rimau di Merlimau dan dan ditanduk kerbau di Kerdau..Aku percaya jika mereka kalah Merlimau dan Kerdau, maka mau tak mau dan tau tak tau, akan ada ura2 PAS nak jumpa UMNO ttg Kerajaan Perpaduan. Mereka tolak Kerajaan Perpaduan DULU krn mereka berada di pihak yg terlalu kuat dan UMNO terlalu lemah. Keadaan dah reverse skrg.

Apa pun, aku harap Nik Najis terus keluarkan kenyataan2 najis di Merlimau dan Kerdau, kenyataan2nya boleh bantu dua perkara (i) membantu UMNO/BN menang krn bila si Najis ni keluarkan "fatwa" gila di PRK, org Melayu naik meluat kat PAS, dan dari nak undi PAS, mereka terus tolak PAS dan (ii) membantu dongok2 PAS melihat betapa Nik Najis ni adalah najis yg merugikan PAS..

Anonymous said...

Kalau undi Melayu untuk Pas berkurangan....undi bukan melayu pulak yang tambah....tak usah lah Pas nak perjuangkan Islam lagi....Kena tukarlah arah perjuangan...Siapa suruh berzina dengan DAP dan Berliwat dengan PKR?
UMNO ada diceraikan pulak....Pas...Pas...takut takut PRU nanti melePAS pulak...