Thursday, February 3, 2011

BILA IDRIS JALA MENGHARGAI MALAYSIANINSIDER.

dah 2 kali kali idris jala menghadiri 'program' pembangkang.

pertama sewaktu meraikan krismas bersama theresa kok. kali ini dia menghadiri program yang dianjurkan oleh malaysian insider dan unifi ( milik telekom ) dalam program a town hall meeting.

3 hari lepas tian chua dalam perutusan hari wilayah meminta agar raja nong chik melakukan perubahan besar iaitu mengadakan pilihanraya dewan bandaraya.

idris jala adalah kakitangan kerajaan. dia menteri JPM dalam hal ehwal pemandu.menghadiri forum yang dianjurkan oleh portal paling anti melayu sedikit sebanyak mengundang persoalan. adakah idris jala mengiktiraf hala tuju perjuangan malaysianinsider ?

pemandu yang dibawa oleh idris jala banyak menyusahkan rakyat dan adakala sengaja menyusahkan kerajaan.

aku tak berkenan dengan pemandu yang diketuai oleh idris jala. 

SUDAH TIBA MASANYA PEMANDU DIBUBARKAN. 

tak berfungsi dan tak mampu mengawal hara barang. idris jala lebih memikirkan kepentingan indikator daripada mencari jalan menyelesaikan masalah rakyat.

setakat ini pemandu lebih dikenali sebagai penjilat agen kapitalis peniaga daripada memikirkan senak perut ekonomi rakyat.
dulu kami pernah mendengar cerita misteri disebalik kenaikan harga minyak sewaktu 3 hari sebelum prk galas. kata ismail sabri dia tak tahu menahu dengan keputusan itu.

rupanya hantu dibelakang kenaikan ini adalah PEMANDU.

jelas pemandu cuba dan berusaha melakukan damage politik terhadap kerajaan, sebut ds najib. 

orang gila dalam kerajaan sahaja yang berani mengaku negara boleh bankrap.

PEMANDU JIKA DIBIARKAN BOLEH MEMANDU BN KE LUBANG KUBUR, BUBARKAN SAHAJA PEMANDU !

15 comments:

Anonymous said...

Tuan,
DS Najib kena tengok balik la perlantikan dia ni. Aku pun meluat sangat dengan gelagat dia. Dia ni adalah alibi pada BN/Umno. Sebelum nasi menjadi kanji elok DS Najib buat rombakan semula. BN/UMNO mengharapkan sokongan rakyat tetapi pandangan rakyat tak dihargai. Meluat sangat pada mereka yang macam ......

Anonymous said...

Ano 4:52 pm, bukan Alibi lah, tapi liability.......

usin said...

x sampai pd najib ke maklumat idris jala nk melumatkan najib ni? apa lg najib, bila nk buang simamat ni. dia ni bukan tau isi hati rakyat, yg dia tau bagaimana nk kasi rakyat papakedana. dari awal lg aku dh x berkenan dgn simamat ni jd bos pemandu. dalam mas dulu xpe la. kerja dia memang nk cari untung pd mas. satu kesilapan amat besar dia dibawa masuk dalam kabinet. buang dia najib! buang!!! mansuhkan pemandu sebelum bn termansuh!!!

Salam semua (R)... said...

Salam ziarah...

PEMANDU yang dilantik oleh kerajaan sebagai pengkaji dan penentu pada kenaikan harga ini, tidak perlu bersikap seperti robot berkuasa elektrik yang hanya mementingkan data dan angka semata-mata.

Apa yang pasti perlu ada "Humanising Factor" di antara PEMANDU dan Menteri yang terlibat sebagai pengimbang dalam perlaksanaan pada satu-satu keputusan.

Surapalah macam kita kita nak tukar duit RM10 atau RM50 dekat Mesin ATM. Duit yang keluar daripada ATM Mesin tidak akan layan kita punya, walaupun jumlah wang pengeluaran yang kita minta itu betul.

Mau tau mau, kita kena pergi sendirilah dekat kaunter berjumpa dengan orang. Barulah dia tahu apa yang kita hendak. Jadi kerja-kerja PEMANDU ni, serupalah dengan Mesin ATM tadi…..serupa macam robot?

gegar gempur said...

saya rasa idris jala sedang menjala..soalnya siapa yang akhirnya akan terjerat jala..sama sama kita tunggu dan lihat,,,

Anonymous said...

saya dapat tahu idris jala ni org sarawak beragama kristian. camna boleh jadi umno. bnrkah prkara trsbut. wahai blogger sila la siasat. kami nak tau

Abu Garcia said...

ANOTHER ZAID IBRAHIM IN THE MAKING .....

Anonymous said...

Ntah ler.. menteri yang tidak perform nk simpan wat pe.. kalau zaman TDM ni dh lama kena reject/turun pangkat..

zethro said...

Saya percaya DSNajib ambil si Deris Jala ni atas dasar keterbukaan dlm pimpinan beliau, bukan sbb DSNajib amat suka si Deris Jala ni. Hanya masa akan menentukan sama ada dia akan terus berada di dlm kerajaan atau tidak setelah rombakan kabinet diadakan lg tahun ini.

ORANG KG said...

salam bro,

teman setuju dengan fakta mike.PEMANDU sepatutnya d terminatekan khidmatnya......PEMANDU sebelum buat keputusan terkejut2 sila pastikan golongan berpendapatan rendah tejaga kebajikannya.

kam said...

Haha lg sorang aku nak minta najib buang adalah koh tsu koon.Jaga kpi apabendanya,dia sendiripun tak perform

Anonymous said...

Tuan,
Ya lah anom 6.06pm, silap liability bukan alibi.

Anonymous said...

si deris jala ni pernah kata malaysia akan bangkrap dalam masa 15 tahun lagi..gila apa..perosak negara..ds najib buang saja si lahanat ni ,,negara boleh celaru dibuatnya.

Anonymous said...

dah lama dah pemandu ni bermaharajalela. pemandu sudah menjadi elitis di kalangan kerajaan malah lebih elit dari umno. tahniah kerana menyokong kerajaan sebegini.

Anonymous said...

Idris Jala adalah seorang professional bukan ahli politik yang suka memutar belit fakta. Fakta adalah kebenaran yang perlu dihadapi walaupun ia adalah pahit. Yang perlu kita lakukan ialah lihat dari sudut positif dan bagaimana kita boleh dan cuba mengambil langkah untuk memperbaikinya.
Janganlah terlalu emosi. Idris Jala .... Sila teruskan usaha baik anda.