Thursday, February 10, 2011

BLOGER DESAK SINGKIRKAN ZAFRUL DARI MAYBANK !


zafrul ni apa tau pasal melayu. zafrul mencetus isu apabila mengkritik perlantikan isa samad kononnya boleh mengakibatkan keadaan pasaran saham tak menentu.

pandangan zafrul dari invesment maybank adalah pandangan  baral.

kalau semua pesalah ni kau kaitkan dengan boleh kucar kacirkan pasaran saham, apa pandangan kau tentang cubaan bekas banduan 6 tahun iaitu anwar ibrahim yang pernah merosakkkan nilai dagangan apabila membuat gimik 16 september ? 

kenapa zafrul tak kritik anwar ?KLIK SINI

14 comments:

HairanMetro said...

kenapa zafrul tak kutuk Nuar? jawapannya mudah....dia ni talibarut nuar lah...senang jer....Bengaplah zafrul ni

HairanMetro said...

Mintak jasa baik tuan blog sangkutkan blog saya di blog tuan ya...kita sekapal

Anonymous said...

jgn beri cann...singkir saja manusia2jenis parasit2 mcm sekor nie..byk lagi parasit2 mcm dia nie kat dlm syarikat2 berkaitan kerajaan..cpt2 sebelum terlambat..

Anonymous said...

Akum dan Salam 1 malaysia

Pada hemat saya Zafrul yang sepatutnya nyah daripada MAYBANK dimana berlakunya penipuan nyata MAYBANK keatas pelabur ASNB pada persekitaran tahun 1990an. Kita lihat penipuan ketara dimana peminjam yang memeinjam untuk melabur dalam ASNB ditipu hidup-hidup seolah-oleh disembelih sepertimana kekajaman Israel yahudi Laknatullah.

Mereka ini telalu paling kejam dimana wang deposit peminjam turut dirampat direbut bahkan yang paling teraniya ialah golongan peminjam yang setia membayar pulangan bahkan melebihi peminjaman tiada beroleh apa-apa sedangkan sijil ASNB dijual termasuk duit deposit peminjam dan pembayaran yang telus dari pelabur.

Orang seperti Zafrul ini penipu dan penyagak terhebat lebih daripada Ah Long kerana Ah Long memberi pinjaman dan wang pinjaman dapat digunakan oleh peminjam tetapi golongan MAYBANK yang yang diberi diambil balik termasuk deposit dan bayaran bulanan serta dividen semuanya mereka sapu bahkan jika lambat menjelaskan surat ugutan dan kaki pukul (Surat Peguam) dihantar mengertak dan menyepak terajang peminjam bahkan ada peminjam yang muflis kerana sifat iblis kakitangan MAYBANK yang mengeluarkan pinjaman ini.

blogenstarz said...

BANGSAT ! BANGET

nenekebaya said...

yer zafrul patut di singkirkan...dia ni umpama virus...patut kena hapuskan...minta tlg jugakk add link kan blog saya ke blog tuan yer ...tq

Anonymous said...

Salam

ya..ya...yaaa. singkirkan dia.Itulah laknatnya makan riba.

Anonymous said...

Akum dan Salam 1 malaysia

Sepatutnya penyajak seperti Zafrul ini yang harus disingkir jauh2 daripada Tanah Air Tercinta. Ini terbukti golongan ini puaka MAYBANK yang banyak menipu rakyat yang lemah semasa bermaharajalela mengeluarkan risalah membohong dan menipu rakyat melalui penjaman melabur dalam ASNB dalam Tahun 1990an. Pelabur dijanjikan dengan janji yang terlalu manis.

Diantaranya pelabur dikehendaki memberi deposit, duit bayan setem duit peguam duit proses dan sijil ASNB yang dibeli atas nama pelabur disimpan oleh MAYBANK. Paling sedih penipuan hidup-hidup sepertimana kekejaman isreal keatas rakyat Palestin begitu dilakukan oleh puak ini.

paling menyanyatkan hati apabila peminjam membayar mengikut syarat2 seperti dalam perjanjian yang sudah melangkaui separuh tempoh perjanjian masih tiada ada perubahan bahkan banyak sentiasa tiada mengucup atau kurang. Kisahnya terbongkar apabila peminjam mendapatkan penjelasan pegawai yang berkhidmat dengan pinjaman mencerita ianya berlaku kesilapan pihak bank dalam pengiraan bagi pinjaman berkenaan dan katanya perjanjian antara bank yang dimentari setem tidak terpakai. malangnya peminjam tidak diberitahu dan peminjam dipersalahkan dan dipertanggungjawab dalam hal itu dan bank melepas tangan malah peguam yang dibayar oleh peminjam rupa-rupa kutu subahat MAYBANK dan buka menyebelahi peminjam walaupun peminjam yang membayar.

Lebih malang pelabur yang setia membayar seperti dalam kandungan perjanjian tertipu sepertimana penerangan pegawai MAYBANK yang katanya hutang tak akan habis walaupun dibayar setelah habis tempoh bayaran seperti tertera dalam perjanjian dan bunga ceti MAYBANK tak akan susut hinga mati peminjam. Akhirnya pegawai tersebut mengesyorkan BANK jualkan saham beserta deposit peminjam dan wang bayaran bulanan dan dividen semuanya MAYBANK sapu bersih dan mereka ini lebih hebat daripada Ah Long. Ini kerana Ah Long memberi yang peminjam untuk kegunaan peminjam bahkan MAYBANK sapu kesemuanya sekali bahkan kaki pukul (Peguam yang dilantik) dijadikan anjing untuk mengigit peminjam jika lambat bayar atau gagal bayar.

Inilah manusia yang paling zalim dalam dunia sebuah Institusi penipu besar berlesen dalam Malaysia.

Anonymous said...

lain kali nak buat pinjaman, paham dulu isi2 nye jangan main sign je

Anonymous said...

bro,
zafrul ni pun was at places like ecm libra, citibank, maybank not because hes a genius. He's there because of his mom Raja Zaharaton ex KSU EPU.

Kalau bukan mak dia, zafrul is nothing!

Cakap orang konon. Dasar si tenggang!

Nonpartisan1973

Anonymous said...

Salam semua

Inilah bank firaun Melayu yang makan riba sehingga tulang pun sapu habis..

Kau jawab lah dineraka nanti wahai Melayu diatas sana...Bila lagi nak insaf...

Anonymous said...

PENYOKONG KERAJAAN TIDAK MAHU MUSUH DALAM SELIMUT MEROSAKKAN NEGARA TERCINTA INI. JIKA BENAR, MAMAT SEKOR NI MESTI DIBUANG SEGERA! RAMAI LAGI YANG BERKELAYAKKAN DAN HEBAT.

Anonymous said...

anon 10.23

Hang tau ke ape yg hang ckp nih..? zafrul ni appointed tahun 2010 mengantikan CEO lama rashdan aka danny boy. Maybank investment (maybank-IB) ni anak syarikat maybank berhad. ASNB adalah di bawah pengurusan Maybank Berhad bukan nye maybank-IB...ASNB takde kena mengena dengan Maybank-IB.. Kalo nak salahkan hal ASNB tu..salah kan CEO maybank dato wahid(sekarang) atau dato amirsham CEO ketika itu pada tahun 90an. Maybank-IB adelah berkaitan pengurusan StockBroking atau berkenaan Saham open market..takde kena mengena dgn ASNB. dulu dikenali sebagai Phileo Allied Securities (shmshidar tahrin nafsu anuwar juboq yg punya), dan ditukar menjadi maybank securities sdn bhd, dan ditukar lagi kepad Aseambankers Bhd..dan skrang dikenali sbgai Maybank-IB. so janganla disalahkan keselurahan maybank sepenuh nyer. Zafrul ni kecik2 anak jer dlm kumpulan maybank.

Anonymous said...

Anon 10.03AM

klau iblis tetap iblis dan tunggulah pembalasan diakhirat nanti. Inilah melayu makan melayu. Dunia akhir zaman dimana dalilnya ialah Yakjuj makjuj yang sentiasa menghisap darah bahkan hingga tulang belulang. Masakan tidak perjanjian yang menikam mereka terbatal walaupun dimenterai setem dan semua terlibat MAYBANK dari atas hingga kebawah sekali adalah golongan haprak yakjuj Makjuj yang akan mendapat pembalasan diakhirat nanti. Insyaallah.

Oleh itu hindari puak PAS,PKR,DAP iaitu melayu hisap darah melayu, Cina hisap darah india dan melayu contohnya mereka ini ahli kumpulan Yahudi Laknatullah di Penang.