Wednesday, February 16, 2011

DR ASRI..APA PUNYA ULAUMAK LA DIA NI.

 baca print screen kat atas.

dr asri kata tak mustahil kuasa rakyat (mesir) berlaku kat malaysia. 

orang berilmu patutnya mendoakan kebaikan, bukan meminta keburukan. mungkin dr asri tengah gelabah kot sekarang ni, pasal silap aribulan wahabi yang dia agungkan pun boleh tumbang kat saudi.

dr asri kata tak mustahil ?

setakat hari ini, regim boneka yahudi di mesir dah tumbang. silap aribulan 2 calon yang bakal menjadi presiden mesir pun akan menjadi pelaksana boneka yahudi. siapa tak kenal el baradei ?

seronok benor ke dr asri kalau proksi yahudi ( darling yahudi ) no satu di malaysia anwar el shalom ibrahim jadi perdana menteri.

memang kenalah gaya dua orang ni. satu pelaksana kebebasan agama seorang nak melaksana wahabi.

24 comments:

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Heee kuasa rakyat akan berlaku kalau pakatan haram yang diketuai nuar aljuburi berkuasa muehehehehehehe

Anonymous said...

Assalamualaikum Bro. GAP,

Asri ni bukan Wahabi, dia ni ikut Qardhawi Ikhwani, Qutubi.

Dia ni di Kolej Islam Kelang, pernah berbai'ah dgn PAS dan habis puak2 ABIM dan JIM kena. Bila dapat sambung ke Jordan, dia antara org yg kembangkan tarbiah PAS di Jordan.

Asri ni ikut Qardhawi bukan ulamak2 Saudi, kalau cari kat Youtube, Ust Rasul Dahri (ini baru Wahabi Tulen and also Ust Hussein Yee) pun ada tegur mamat ni.

Asri ni Wahabi jadi-jadian, dah habis kontrak jadi Mufti Perlis, dia kembalilah ke sifat asal.

Cuba check klip Ust Rasul bantai Ikhwan dan hukum demonstrasi, itu baru pendapat Wahabi tulen, bukan mcm Asri.

yat said...

bro kena adil, dia pun kutuk anwar suruh berhenti gak....x mustahil jadi kat malaysia kalo x jaga2, harga barang ni makin naik, tu kita kena accept...pengalaman jadi mesir jadikan iktibar, peringatan utk semua.....septutnya benda2 ni kena kaitkan dekat kelantan, dah lama nicky ajis tu perintah, masih mundur gak...

dino.yp@gmail.com said...

Ustaz yang confius.

G4UMNO said...

Salam untuk semua yang mengucap Dua Kalimah Syahadah

Asri tu belajar ilmu tidak habis, ilmu dia cuma mengikut silibus untuk mendapat kelulusan sahaja sepertimana ulama ulama (kononnya) yang mendapat kelulusan Al Azhar. Kebanyakan kelulusan universiti, ilmu mereka tidak menyeluruh merangkumi seluruh ilmu Islam seperti ulama asal pondok pengajian tradisi.
Asri tu dari dahulu lagi berbau wahabi yang menolak pendapat jumhur ulama muktabar Sunnah Wal Jamaah, kadang-kala rujukan asri dari kitab karangan wahabi seperti harus bertawassul didalam mahzab safi'e.
Sejak akhir ini, asri lebih berbau PAS daripada seorang yang neutral memberi pendapat. Ini semua tanda ulama sauk/dunia apabila memberi ceramah meminta bayaran tidak seperti Mufti Perak Datu Seri Harussani.
Wallahualam

g4umno.blogspot.com

PP said...

Saya perhatikan yg Dr MAZA ni sejak akhir-akhir ni selalu mengeluarkan kenyataan yg berbaur provokasi (lebih - lebih lagi yg berbau anti kerajaan) , dan cuba mendapatkan support dari 'friends' nya dia FB.Cuba le tengok FB nya ......Bagi saya sekarang ni dia cuba gain support dan mencari isu untuk menghentam.

hatiminda said...

Asri Al-Banggangi Wal Anwur Sodomi!! Ulamak ular!!

r0 said...

Bro,

Jgn asik tgk komen pasal revolusi dari sudut mubadak dan nuarkotekecik jer. Kita tgk dari sudut lain.

Asri kata revolusi malaysia mungkin akan berlaku kalau perkara tertentu tak diambil perhatian. So... Najib, muhyiddin, UMNO, MIC, MCA, gerakan kena ambil perhatian. Bukan saja ambil tindakkan supaya rakyat hidup senang. Tapi juga musnahkan anasir yg mengganggu ketenteraman negara.

Tak guna kita lawan nuarkotekecik, assmin or org lain tp BN sendiri tak sedia utk bahagiakan rakyat.

kita taknak menang lawan Pakatan Rakyat sebab mereka lemah. Kita nak menang sebab kita kuat! Kalau kita kuat, mereka lemah. Takkan ada ada org yg nk wat revolusi mcm kat mesir.

rumi said...

Disebabkan laporan dr tv selangor dan malaysiakini jadi aku takdelah heran sangat.Aku rasa dr asri cuma menjawab soalan wartawan boleh tak berlaku keadaan macam di mesir di sini.Mestilah dia jawab boleh kalau keadaan begini begini blablabla.

Aku bukan wahabi,pro wahabi atau suka dengan orang yg pro wahabi tapi aku tak gemar kerja media2 ni memperalatkan orang agama(walaupun yg pro wahabi).

Disebabkan aku bukan umno(macam gap) tapi mesra umno/kerajaan jadi aku rasa blog2 pro kerajaan tak perlulah melompat macam blog2 pembangkang yg suka2 menghentam orang2 agama yg non partisan macam dr asri,tok mufti harussani dll bila ada statement yg tidak memihak parti mereka.

Anonymous said...

Kalau Anwar agen yahudi, apa cerita APCO yg Najib ambil tu? Bayar pula 77 juta setiap tahun.

Anonymous said...

UMNO ni bukan agen yahudikah?

Anonymous said...

meletupkan wanita monggolia itu bukan kejamkah? Sama juga dengan Yahudi. Kalau yahudi tembak ja. Ini letupkan sampai berkecai, lagi kejam Najis Altantuya, PM BN/ UMNO.

Anonymous said...

Salam GAP,

Aku sokong statement Dr Mohd Asri. Betul dia kata, memang tak mustahil berlaku di sini, dia tak kata mendoakan ia berlaku disini...apa2 pun boleh berlaku di Malaysia nih...

Tapi yg perlu kita tanya..kenapa perlu sampai jadi begitu disini.. setakat kalau nak tukau Hisham CKMM...x payah demo...

Comelz - Klang.

Anonymous said...

Aku nak tanya sape2 yg harap peristiwa di Mesir berlaku di Tanah Melayu termasuk le ulaumak ni.

1. Hosni Mubarak menjadikan Mesir negara Arab pertama iktiraf negara haram yahudi.
Soalan : Siapa kawan baik dgn Yahudi kat Malaysia ni?

2. Kekayaan Hosni 70billion. Ada kekayaan PM kita dari Tunku sampai Najib 70billion? Sape yg hidup bermewah2 di luar negara tanpa dipastikan dari mana asal pendapatannya? Dari mana sumber biaya hidup raja petra? Sumber biaya an-jubur ke luar negara sana sini burukkan negara sendiri?

2 soalan dulu buat masa sekarang.

-aku je..-

Anonymous said...

DR ASRI DISYAKI BAWAK FAHAMAN WAHABI, PASTU LEPAS JAWATAN MUFTI, PASTU JADI PRO PEMBANGKANG, PASTU KATA MUFTI DI MALAYSIA GILA KUASA, JADI MUFTI SEBAB NAK HIDUP MEWAH, MACAM ORANG YANG KECEWA JE DAN X PUAS HATI SEBAB X DAPAT SESUATU JE DR ASRI NI, MACAM ABG NUAR LA, KAKI DA PIJAK LANTAI PEJABAT PM, TANGAN DA PEGANG MEJA PEJABAT PM, TAPI DILANDA MASALAH PULAK, X DAPAT JADI PM, PASTU BAWAK SATU PARTI BARU NAK LAWAN KERAJAAN, CAMNI LA ORANG YANG KECEWA, X DAPAT APA YANG DIORANG NAK JE, TERUS MEMBERONTAK.

sgray said...

Think positif bro...Dengan kelembikan KDN yang dirasai oleh ramai umat perkara tersebut bole saja berlaku..i.e terhadap sesetengah negeri yang menindas rakyatnya..fikir2kan.

Sampai bila penderhakaan dan pelacuran agama dan penghinaan dapat dibendung masyarakat Melayu yang bersabar nie.

Memang kita tidak inginkan ianya terjadi..itu hakikatnya namun kehendak Allah diluar jangkaan kita.Abil lah hikmah dari setiap yang berlaku..demi utk kebaikan dan keharmonian serta perpaduan.

wallahuwalam

Pak Tua Jaga said...

Salam,

MAZA ni xlari dr sifat nak amik kesempatan sbg konon2 reformer yang datang 100 thn sekali, dia pukui abih merata konon2 dia penegak keadilan tapi dia cuma amik kesempatan utk diri dia dan fahaman yg dia agungkan, tgk macam mana dia lekehkan Majlis Fatwa dan ulama2 Malaysia? ini ka adab org berilmu? jgn terperdaya dgn propaganda wahabbi! Ust. El-Muhammadyi, Ust. zamihan dah terang berapa kali hal ini dan tegur asri, apa saja dr Asri mau berhati-hati

Anonymous said...

Anon 11:12 & Anon 11:14..!!!

Apalah bagang sangat ko nih....Bersumpah la wei...!!! Kunyit....Poodaahhh....!!

Comelz - Klang.

CIKGUSIR said...

GAP, saya rasa sekali pandang macam pandangan dia ni memihak kepada PR. PR pulak akan terlompat2 keriangan kononnya Dr.Asri sokong diaorg. Tetapi sebenarnya dia nak bagi tau kita, manalah tau takdir Allah Taala Nuar and the gang dapat memerintah Malaysia ni, pada masa tu tentulah kezaliman seperti di Mesir akan berlaku, Nuar and the Gang pasti akan mengukuhkan kedudukan dgn memanipulasi pilihanraya. Jadi masa nilah kita pulak buat revolusi. Itulah yg dimaksudkan Dr. Asri pada fikiran saya.Sebabnya Dr.Asri pernah sound Nuarkan... :)

Esperalzi said...

Asri ni ulama Wahbabi..Wahbabi ni satu bentuk Zionisme ciptaan Yahudi khusus utk org2 Islam. Sbb tu Wahbabi kini sibuk nak hancurkan Islam atas dasar bid'ah..Wahbabi adalah agama rasmi ARAB SAUDI, sejenis agama ganas yg menganhurkan keganasan.

19 dari 21 orang Arab yg letupkan World Trade Center di New York pd 2003 adalah rakyat Arab Saudi penganut agama Wahbabi tp tak pasal2 Amerika serang Iraq, patut Arab Saudi yg diserang..

Mengikut Wahbabi, apa saja dalam Islam tu bid'ah, mesti dihapuskan. Segala peninggalan fizikal Islam di Mekah dan Madinah semua mereka hapuskan konon bid'ah sbb org Islam suka melawat dan memuja. Bukit Uhud pun Wahbabi mau hapuskan sbb org suka puja konon. Rumah Saidatina Khadijah dah dijadikan jamban oleh Wahbabi2 ni..tapak rumah Nabi dah dijadilan library dan tempat letak kereta. Kubur salah seorang isteri Nabi diletupkan dan dihancurkan oleh Wahbabi2..

Wahbabi2 juga sedeang merosakkan kota suci Mekah dan sekitaran sekeliling Kaabah dan Masjidil Haram dgn mendirikan pencakar2 langit yg mengalahkan New York, London dan Paris, termasuk jam besar yg sungguh hodoh dan jelek itu..

Dalam puak Wahbabi ni menghapuskan peninggalan fizikal Islam di Mekah dan Madinah konon bid'ah, Wahbabi2 ni memperkenalkan satu demi satu WARISAN YAHUDI ke Mekah dan Madinah, termasuk Mc Donalds, Dunkin Donuts, Kentucky Fried Chicken, Burger King, dan lain2 lagi bisnes YAHUDI..

Wahbabi dan penganut2nya adalah RAJA SEGALA BID'AH SEBENAR2NYA!!

Asri ini adalah salah seorang WAHBABI! Hapuskan WAHBABI dan SYIAH di Malaysia! Kekalkan pegangan kita umat Muslim Malaysia kepada SUNNAH WALJAMA'AH Mazhab SYAFI'E. Perangi habis2an pengaruh WAHBABI dan SYI'AH di Malaysia!!

Anonymous said...

Ulama ini bukan setaraf ulama2 sufi seperti Imam Al-Gazali,Junaid-al Baghdadi,sofyan-Tsuri,Syek abdul Qadir Jailani,Hamzah Fansuri,Jalaludin Rumi dan juga tidak setaraf dengan ilmu2 mereka yg semua yg ariff billaah.Dia juga tidak ada taraf seperti Imam Shaffiee,Maliki,Hanafi dan Hanbali yg semua nya bertaraf Ariff-Billaah.Apabila guru buta sebelah mata(hanya tahu Syariat,tidak mengenal hakikat) maka anak2 muridnya buta kedua dua matanya.Mereka umpama manusia yang memegang lampu(pegang Quran) tetapi tidak melihat jalan(tidak kenal tuhan).Manusia yg paling dikutuk oleh Tuhan ialah mereka yg pandai menyebut Allah tetapi tidak mengenal Allah).

Anonymous said...

Assalamualaikum, jika aku kata akan berlaku gempa bumi tengah k.l, bolehkah kita menolak bulat2 dakwaan ini? Sudah tentu kawan2 tidak boleh menidakkan kerana tiada siapa pun yg tahu. Walaupun kita selalu berdoa mintak dijauhkan bnda2 mcm ni, tapi situasi masyarakat zaman ni memang mengundang kemurkaan ALLAH. DikataNya jadi, maka jadilah!! Serupalah jugak dgn pendapat Dr. Maza, kemungkinan berlaku kebangkitan rakyat serupa dgn apa yg berlaku di Mesir & Tunisia boleh berlaku di Tanah Melayu jika kerajaan leka & tidak berhati2 dgn situasi disini. Pemimpin yg melebih2kan isteri telahpun TUMBANG di Tunisia!! Rejim penjilat yahudi yg zalim telah HANCUR di MESIR! Harap pemimpin2 negara menjadikan fenomena ini sbg tauladan demi kemaslahatan rakyat & negara. TAKBIR!!
-fulisiakantora-

Anonymous said...

Salam,
Mengapa kita meletak kuasa demokrasi itu sebagai kubu utama. Mengapa suara rakyat itu terlebih diagungka walaupun kadang-kadang unsur khianat dan kejahatan itu boleh menusuk masuk dlm minda rakyat. Untuk menumbangkan kerajaan semata-mata perkara yang remeh dan tidak bertepatan dengan syariat Islam.
Dalam Islam, mentaati pemerintah itu adalah wajib dan salah satu kesempurnaan iman slagi pemerintah itu tidak menyuruh kepada melanggar perintah Allah.
Adakah konsep demokrasi bertuhankan suara rakyat ini benar-benar boleh menegakkan kerajaan yang terbaik disisi Allah?
cubalah kita lihat apa yang terjadi pada PAS, apabila demokrasi dan suara undi itu diutamakan lebih dari segala2nya sehingga prinsipal perjuangan terlah terpesong.
Kalau duhulunya di zaman Mahathir, menyatakan Nabi menyimpan janggut itu sebb tidak ada pisua cukur, maka keluarlah fatwa-fatwa ulamak politik mengatakan Mahathir telah kafir kerana menghina Nabi?? Masyaa Allah

Tapi sekarang? PAS pula diterbalikkan..bukan setakat Nabi lagidah dipersenda, malah hukum-hukum khatei Syara', sifat-sifat Allah SWT, Kalam Al-Quran semunya dihetam sesuka hati demi 'SUARA RAKYAT'?? ini kerja syaitan laknatullah..
inikah yang kita impikan setelah menumbangkan UMNO itu??
lebih jahat bukan?
fikir2kanlah berdasarkan logik iman..

Anonymous said...

err kdn patut restkan si Maza ini dalan ISA sat..
Hisham berani ke..?
Saya beri amaran ..haa