Wednesday, February 16, 2011

MALAYSIAKINI SEMAKIN BERANI KERANA KDN SEMAKIN LEMBIK !

 kalau aku menteri KDN, dah lama dah aku ganyang malaysiakini cukup2 !

semalam mkini keluarkan artikel 'no joy for 80 muslims on valentine day'.

no joy ? 

mkini nak bawak pemikiran pembaca bahawa agama islam tu cukup tidak demokrasi sehingga ditulis no joy untuk sambut krismas.

dah banyak kali mkini hina islam. tapi tak diambil tindakan.

silap rakyat malaysialah dapat menteri KDN macam hisham. kalau aku menteri KDN, banyak benda dah settle !

21 comments:

Anonymous said...

yg jaga kementerian tu pondan. baik dia masuk pkr jumpa hero lama dia.

rumi said...

Silap najib juga sebab ambik sepupu dia yg lembik tu jadi menteri kdn.Menteri kdn perlulah seorang yg tegas dan berani yg mengutamakan kepentingan umum dan majoriti drp yg minoriti.Kenapa hindraf yg diharamkan masih boleh bebas berdemo dan menghasut rakyat untuk menimbulkan huru-hara?Kalau setakat tangkap dan lepas baik tak payah.

Kalau najib dengar suara rakyat dia boleh aje tukarkan hisham ni ke kementerian lain yg lebih sesuai yg tak perlukan ketegasan.

Anonymous said...

hisam..hisam..
kenapala..ko bole jadi lembik camni..
kalo ko takut ambik tindakan...
ko resign jela...
mudah2an bila ko resign benda2 camni x timbul lagi dah..

Anonymous said...

masalahnya KDN memang lembik..asyik2 amaran...amaran..amaran...smp meluat aku...
hah, aku nak tengok apa pulak kata2 org PAS dgn artikel mkini tu..klu diorg angguk je, memang 100% diorg dah terminum air kencing dap tu...

Anonymous said...

JAngan sampai disebabkan Si Lembik ini, rakyat tidak memilih BN. Sudah ramai yang merungut berkaitan Si Lembik!

Anonymous said...

Bro GAP, lu buat la kempen suruh Hisham letak jawatan..

Lu punya pengaruh kat dunia blog nie dah boleh dikatakan berpengaruh..

Kita rakyat, seharusnya mempunyai hak untuk menyuarakan pendapat tentang keharmonian/keamanan/kedaulatan negara. Lagi2 ia berkaitan dengan negara. Klu si celaka2 kat luar sana boleh bagi statement yg dianggap menentang pelembangaan negara dengan pelbagai lagi benda. Mengapa tidak kita buat sesuatu untuk Agama, Bangsa dan Tanah air.

Ayuh bro GAP! klu kat mesir depa tumbangkan Hosni yang lupa diri. Kita pulak kat Msia buat revolusi suruh Hisham Menteri dalam negeri letak jawatan.. Apa mcm?

Hisham harus letak jawatan demi Malaysia.

GAP KEMBALI said...

anon atas aku

memang ada plan nak buat mcmtu la ! good ide. tq bro

Razif AR Al-Marbawi said...

jgn lupa bro, kasik msg skali kat spupu dia, PM Najib.. bior Najib tau yg si Hisham ni lembik!

Anonymous said...

Saya syorkan supaya YB Hisham ke kementerian lain, biar PM lantik individu non partisan or non politikal untuk mengemudi kementerian ini ..... ambil contoh mantan ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan....

Anonymous said...

AKU SOKONG !!!
KLU BOLEH, BAGI MEMORANDUM KAT BLOG PM NAJIB LAGI BEST...HEHEHE

Anonymous said...

AKU SOKONG !!!
KLU BOLEH, BAGI MEMORANDUM KAT BLOG PM NAJIB LAGI BEST...HEHEHE

Anonymous said...

Saya sokong 100% anon atas GAP kerana;

1. Lemas + jelak dibuatnya dengan kegaglan Kerajaan BN dalam pengurusan hal-hal berkaitan KDN.

2. Seruan ini saya percaya ikhlas daripada rakyat yang perhatin dan sayang kepada UMNO/BN.

3. Jika dalam PRU12, BN hampir tumbang kerana sikap dan gaya '.....' sedemikian. Lihat bagaimana PM Najib terpaksa bekerja keras bagi memastikan bantera UMNO/BN dapat meneruskan pelayarannya.

4. Alhamdulillah... setelah 'dia' pergi, dan atas usaha gigih PM, & TPM, rakyat (termasuk aku) mula ada peningkatan % keyakinan terhadap UMNO/BN

Kesimpulannya:
Usahlah UMNO/BN ulangi kesilapan lalu (Pemimpin tidak wibawa atau tidak sesuai pos. Terimalah pandangan rakyat, kerana rakyatlah yang mengundi.

Sesal dahulu pendapat, sesal kemudian Negara Dah Hancur Lebur.
Mencegah lebih baik daripada merawat (PM Najib sdg merawat le ni)

Rakyat terus memerhati dan MENILAI maa..

FARHAN PAHANG said...

BRO GAP, BKN SAHAJA TERBUKTI HISHAM LEMAH MEMIMPIN KDN, TAPI ADA JUGA BUKTI HISHAM LEMAH SEMASA JADI MENTERI PELAJARAN DULU.... MMNG KEMANA TUMPAHNYA KUAH KALAU TIDAK KE NASI, TPI KADANG-KADANG ADE KUAH YG TERTUMPAH LUAR DRP PINGGAN DAN ADA JUGA YG TUMPAH DI ATAS DAPUR SEMASA NAK KAUT KUAH DRP PERIUK KE DLM MANGKUK... HISHAM MMNG BKN KUAH YANG TUMPAH KE NASI.

sungguhka said...

Inilah yang dikatakan pemimpin yang DAYUS.

Atas pentas bukan main sakan, hunus keris sana; hunus keris sini, cabar sana; cabar sini, pekik sana; pekik sini, melaung sana; melaung sini, hakikatnya keris sendiri lembik....

Sebab itu puak-puak ni pandang rendah pada MELAYU dan ISLAM. Peluang apa lagi nak kita beri...? Kesemua PRK yang berlaku bila ditelitikan balik semua kawasan pengundinya bukan Melayu, BN tewas. Dari kajian yang dibuat seluruh Malaysia, 20% Cina dan 30% India sahaja memberi sokongan kepada BN. 50% tidak semestiny milik MELAYU kerana terpaksa dibahagi antara MELAYU di dalam UMNO, PAS dan PKR.

Inilah antara sebab mengapa DAP bermati-matian perkudakan PAS supaya tidak berlakunya PERPADUAN UMNO-PAS.

Sekali mereka kurang ajar... berpuluh kali kita mampu mengajar apa itu kurang ajar. Cuma sayang seribu kali sayang. Mungkin tabie Melayu ni lemah lembut yang penuh dengan peradaban, sopan santun, lenggok gemalai dan penyabar membuatkan MELAYU itu ditindas.

Bukannya aku nak create rasis, tetapi "Anak kecil main api....."

Banyak perkara KDN terlepas pandang. Rasa meloya aku nak huraikan satu persatu dan aku percaya, pembaca semua tentunya sedia maklum.

Pernah seorang pemimpin memberitahu aku... "Nak elok boleh, bagi bah sekali lagi... kot-kot pantai....".

Harap-harap tidaklah sampai macam tu, mungkin ada pendekatan lain.

Fikir-fikirkanlah.......

Anonymous said...

SAYA ORANG JOHOR LAGI MALU KERNA ADA MENTERI Dari Johor TAKDE TELOR BAHKAN NANGIS SETELAH HUNUS KERIS. MALU MALU MALU ORANG JOHOR.

Anonymous said...

Samudin menteri kdn lembab.
yg merana kebanyakan petugas dikementeriannya. org awam persoal banyak perkara yg wajar diambil tindakan tapi, berkali2 amaran, nak tunggu cacing naik mata agaknya!!!

samudin boleh harap hunus keris berkarat saja, bila kena jerkah mulakah termengah2 nak cakap pas tu melilih air mata, utk PRU 13 nak payah jadi calun sembrong bago kat orang lain saja yg lebih wibawa

pengundi muda

Anonymous said...

Aku sokong sangat anjur satu inisiatif untuk tumbang Samudin nie. Semua kementerian bawah KDN dah jadi hampes macam dia! Letak Samudin bersendiri kat Klang, pasti kencing dalam seluar berdepan dengan warga2 asing dan PATI. Kesian Ajid kita, kerja bagai nak rak, Samudin dok peluk tubuh. Tukar pasti tukar! Moh kite

Ular Menyusur Akar said...

Jangan kata aku orang Johor, orang Serom pun dah meluat kat dia. Kalau menang pun menang tipislah. Yang lebih undi protes.

agbr47: DS Najib tak dengar suara rakyat.

Anonymous said...

MALAS NAK KOMEN PASAL MENTERI KDN.BUKAN LEMBIK,BUKAN AMARAN TAPI MENTERI BANGKAI

Anonymous said...

ini kes bila melibatkan org islam dan melayu-Satu waktu dahulu al-alqam belum sempat diharamkan dah mula ditangkap pengikut mereka dan bayi umur 2bulan pun ikut ditangkap dgn ibunya sekali ditangkap dan disumbat kelokap dan isa.(saya pun tak pasti apa dosa bayi itu...)kes paria2 ini pula-hindraf bangsat,lahanat nie terang2 dah diharamkan,kenapa mereka2 ini bebas kesana kemari cuba buat huru-hara apa yg kdn buat?.apa yg dia ada buat..takda apa2 hanya tersengih 24 jam didepan media.elok dia nie letak kat kementerian khas tak berpotfolia.tak payah buat apa2 makan gaji buta saja.atau pun behenti saja daripada majoriti org melayu bertambah benci dan meluat dgn dia.

Anonymous said...

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat lagi perkasa..

Full stop

P/s: Baik Sharizat ganti Keris ni.. hehe