Saturday, February 19, 2011

I.S.A WAJIB DIPERTAHAN : HANIF OMAR WAJIB JADI MENTERI KDN YANG BARU !





15 comments:

sgray said...

Gua setuju bro..prefersbly ysng dari Armed forces dan Police..[what KJ is doing right now...maybe]

Anonymous said...

Sebenarnya orang ramai telah dimanipulasikan dengan cerita - cerita yang dibuat oleh pihak pembangkang akan apa itu ISA.

Pernahkah terlintas difikiran kita, mengapa kita perlu takutkan ISA? pernahkah? kebanyakkan orang tidak paham dan mereka sendiri keliru akan ISA. Tup! nahh, Pihak pembangkang berjaya memberikan pandangan kepada orang ramai bahawa ISA itu adalah senjata UMNO pada musuh - musuh politiknya. Disini la kesilapan yang dibuat oleh pihak memerintah!

Pihak memerintah sering melepaskan tangan dlm isu ISA, yang beria - ria adalah kebanyakkan NGO2 yang sedar akan kepentingan ISA pada negara.

Polis itu terlatih dalam bidang - bidang berkenaan akan dengan keselamatan negara, mereka tahu pada bila masanya keadaan diperlukan dengan menggunakan ISA, sepertimana Tun hanief katakan, ISA digunakan sewaktu ia diperlukan.

ISA adalah harta negara, dia ia adalah Benteng keselamatan rakyat negara Malaysia ini.

Yang takut dan fobia akan ISA adalah mereka - mereka yang sering mempersoalkan penggunaan ISA serta berhentam pulas inginkan ISA di mansuhkan.

Lihat la, Mereka tahu, ISA adalah penghalang besar buat mereka untuk jadikan keadaan huru - hara demi mengejarkan kuasa yang sudah lama mereka idamkan.

Bayangkan jika ISA tidak wujud di bumi Malaysia ini, saya rasa sudah pasti negara ini akan jatuh dan rosak dari pelbagai aspek, semuanya kerana sistem keselamatan tidak begitu kuat untuk menahankan ancaman dari luar serta dalam negara.


Lagi sekali saya ingatkan,

ISA adalah harta kita semua sebagai rakyat Malaysia.

Anonymous said...

SOKONG PADA SESIAPA YG LAYAK DAN TEGAS.YG ADA SKRG PON TAK BERGUNA MAKAN GAJI BUTA SAJA.picin

Anonymous said...

Sokong habis habisan pertahan ISA. Kumpulan yang beriya iya hendak ISA dimansuhkan sebenarnya berhajat nak huru harakan keamanan negara ini....taktik budak hingusan yang mudah dibaca ha ha ha.

Anonymous said...

Hisapmudin tau ke abende ISA tu? Yg pasti dia tau Isa Samad jer kot....

Zek said...

Lucunya mendengar soalan Dato Ibrahim Ali dan jawapan Tun Dr. Mahathir dalam U-Tube diatas.

Sokong I.S.A terus dikekalkan untuk keselamatan negara yang penduduknya berbilang kaum ini.

Anonymous said...

huh...pembunuh org melayu MEMALI, nak bersih nama guna org lain...tak sedar ke mamak KERALA nie pernah jadi Menteri KDN....berkat doa Arwah ustaz Fadhil Noor, kau(Mahathir Kutty) lihatlah sendiri hasil perbuatan kau terhadap rakyat Mesia, jgn kau guna org lain yg pernah kau tindas untuk bersihkan nama busuk kau , wahai Mahathir Kutty...

Anonymous said...

Nov 1987, aku darjah 5. Masih teringat latihan darurat dijalankan kat sekolah. Terima kasih Tun Hanif, dan Tun Dr Mahathir kerana berjaya mengelak satu lagi 13 Mei 1969.

Apa mereka yang menolak ISA masih tidak nampakkah kenapa perlunya ISA?
1. Kemarahan rakyat malaysia yang nasionalis macam aku terhadap kebiadapan seorang budak keturunan dari tanah besar China yg kini menjadi rakyat Malaysia a.k.a Cina Namawee babi tanpa diambil apa-apa tindakan oleh pihak KDN telah, akan dan sentiasa menjadi gurisan luka yang aku harap tidak akan bernanah.

2. Kemarahan umat Islam terhadap kebiadapan membakar surau/masjid, menggantung kepala babi, kafir diizin memasuki ruang suci solat tanpa diambil apa-apa tindakan oleh pihak KDN telah, akan dan sentiasa menjadi gurisan luka yang aku harap tidak akan bernanah.

3. Kemarahan umat Melayu yg sultannya dihina, haknya makin dihakis, dipersoal dan ditekan sedangkan yg menghina dan menekan adalah mereka yg tidak pernah pun menjadi rakyat Sultan yg sahih. Mereka adalah dari keturunan rakyat Maharaja China dan Maharaja India. Bukan rakyat Kesultanan Melaka, Pahang, Johor, Kedah, Kelantan, Terengganu, Perak, Perlis atau Negri Sembilan. Juga tanpa diambil apa-apa tindakan oleh pihak KDN telah, akan dan sentiasa menjadi gurisan luka yang aku harap tidak akan bernanah.

Jika luka ini sembuh, parutnya akan kekal. Dan jika luka ini bernanah, maka buruklah padahnya..!!

-aku je..-

Anonymous said...

anon 9.41pm

Sakit ati nmpak apabila kebenaran diserlahkan..? ekeke

Memali: Itu lah bukti kejantanan lelaki hamPAS. Perempuan dan kanak-kanak dibarisan depan. Dasar takde telor.

Semoga Tun Dr M sentiasa dalam rahmatNya.
Sekian byk solat hajat yang didirikan oleh mereka yg membenci Tun bagi dizahirkan kebenaran, semakin tersinar kebenaran menerangi mereka yg berakal dan mahu berfikir.

1998, jelas Tun Dr M tak salah memecat seorang peliwat..Syabas Tun..!

-aku je..-

PEnang MAi said...

anon 9:41
Ketika rasulullah SAW berjihad... baginda x pernah menggunakan kanak2 & wanita sebagai benteng hadapan.. Dlm kes MEMALI, ini puak ibrahim libya mengguna taktik jihad dengan cara yang sebaliknya... tp saya sebagai seorg yg beragama islam malah bangsa melayu ttp mendoakan ibrahim libya dan rakan2nya ditmptkan bersama org yg beriman...amin..

FARHAN PAHANG said...

TUN DA PESAN KPD PEMIMPIN, JGN SALAH GUNA ISA.....ISA MASIH RELEVAN BAYANGKAN, KLU DE ORG JAHAT, KTE TAU DIE JHT TPI NK THN KNE PKAI BUKTI, BUKTI ADA, KTE NMPAK DIE BWT JHAT,TPI KTE SORNG JE YG NMPAK CMNE NK CKP KT ORG LAEN? KTE CKP PON BKN SME ORG PERCAYA.... SO GNE ISA, THN DIE.........MAKA SELAMAT LAH..... YG DUK SURUH ISA DIMANSUHKAN SELAMA INI SEMUA YG SUKA BUAT KECOH, PAKATAN PEMBANGKANG.... KLU NK MERUSUH SMPAI BAKAR KTE KONFEM KNE TNGKAP ISA, SO DIORNG FIGHT LA SUPAYA ISA DIMANSUHKAN............. ADA AGENDA UDANG DI SEBALIK MI........ ADA ISA PON PERUSUH KT MLAYSIA LONTAR BATU BATA, KLU XDE ISA KONFEM LONTAR MOLOTOV COCKTAIL..

LGI STU, AK PELIK NGAN PUAK PAS, AK PENAH TERPERNGKAP DLM KETE MSE DEMO KT KL, PUAK PAS NIE BWK ANAK KECIK, KESIAN BUDAK TU MASIH X MENGERTI APA2, BAWAK BAYI.. PASTU BILE ANAK DIE CEDERA KNE SEMBUR AIR, KUAR DLM HARAKAH, POLIS KEJAM, PADAHAL DIORNG SNDIRI SENGAJA GUNA BUDAK TU, AK KESIAN GLE TGK BDK KNE HERET KEHULU-KHILIR...... AMBIL KESEMPATAN BTOL................SPE KEJAM? KEDAI KENE TUTUP, ORG X BLE BRNIAGA, PASTU MARAH POLIS CKP POLIS X PTUT SEMBUR AIR, X PTUT LPS GAS PEMEDIH MTE, ABIH TU NK POLIS BUAT APE? MMNG KORNG SKE KLU POLIS BWT BODO.... DAPAT DOUBLE STORY, 1 AGENDA DEMO, 2 CERITA POLIS MALAS BOLEH DIMANIPULASI... AK RSE KLU POLIS CKP, ABG,AKAK,ADIK,ATUK,NENEK, BOLEH X JGN BERDEMO? SAYA MERAYU.... AK RSE KLU POLIS CKP CMNI KT DIORNG PON BLUM TENTU DIORNG NK CKP POLIS NI BAIK.......... SME LA CM MNGUNDI, SELAGI PR X TAWAN PUTRAJAYA, SELAGI ITULAH PILIHANRAYA MALAYSIA NI DICOP X BERSIH, BLE PR MENANG BRU BERSIH?

Anon9.41Bangang said...

Jantan PASberg mana ada "batu". Depa dok sibuk TekeBeer.. TakeBeer.. TakeBeer..., bantai bini org dlm koc, dlm hotel puduraya, jd konduktor tiket ka syorga, pemberi ampun dosa org ( mcm paderi dlm gereja tuuu... )pembela peliwat tegar, pengadu domba, pembuat fitnah tersohor, pencipta pemesongan terjemahan Al-Quran dan Hadis...

Anonymous said...

x abis2 kaitkan tun m ngan memali..tu sume keje musa hitam..tun m kt luar..kn pastu musa kene pecat..cam anwar,tun m bg jaga negara jugak kejap, tp salah guna kuasa,pun kene pecat..tp puak2 pas nie x paham2..name pun taksub..yg bising pasal memali nie sbnrnye x de kt tmpt kejadian..dgt ceramah pas je..pastu trus buat conclusion..kalu nk jd org yg bagus,dgr kedua2 belah pihak..

Anonymous said...

akhir kata, PAS memang bodoh sama mcm karpal dan dap.

semua cakap ikut bontot tak ikut akal,

pas memang parti bodoh..

Anonymous said...

bro ,aku sokong hanif omar jadi menteri kdn.100 persen.conform puak2 yang nak hancurkan kedamaian dan kesejahteraan malaysia menggigil ketakutan.
Penerangan tentang kepentingan isa mestilah berterusan melalui semua media di mALAYSIA.tTiap2 hari mesti dibuat ,kasi rakyat tau ,dalam semua bahasa..melayu,cina india,kadazan dan lain2 lagi.
Ini pun menteri penerangan tak leh buat ke.peduli apa pembangkang nak kata apa.
Mustahaknya di sini malaysia aman sejahtera.
Hishamuddin patut letak jawatan jika tak mampu nak jadi menteri kdn secara sukarela.
Dalam hal menjaga keselamatan negara..tiada perkataan AMARAN ,yang ada BUAT TERUS..
sEKIAN TQ
Pencinta MALAYSIA AMAN.