Monday, February 21, 2011

ISU MELAYU : DENDAM LAMA PKR TERHADAP PAS BERBALAS ?

 hanya yang pernah mengikuti dari dalam kemelut pkr/pas sahaja yang boleh merungkai kronologi cerita.

dulu kami bekas loyalis parti keadilan nasional sebelum bertukar namanya menjadi parti keadilan rakyat.

pasca reformasi 1998, pas telah menggerakkan jenteranya untuk menambah keahlian parti. pada waktu itu loyalis pro anwar tiada hala tuju dalam memilih parti.

pkn dan pkr pada waktu itu tidak wujud. yang wujudnya hanyalah NGO bernama ADIL.

pas merangka starategi di luar jangka dalam usahanya menangguk di air yang keruh. di saat gerakan reformasi memuncak, pas mengambil pendekatan mencuri audience ( penyokong).

mana-mana ceramah dan siri roadshow, tatkala cerita anwar keluar maka pas akan pasang perangkap. diusungnya cerita menyokong pas bererti menyokong anwar.

protes gerakan massa ketika itu tidak memungkinkan untuk  loyalis anwarista mempertikai movement pas.

pas sebelum reformasi sebenarnya telah mati, mati pucuk, tiada ereksi politik apatahlagi melakukan penetrasi politik.

pas sebelum reformasi sebenarnya umpama bangkai bernyawa.

memang benar kata tun mahathir semalam, pas ini parti oputunis. dia hanya hidup di saat orang lain mengalami masalah.

pas mengkudakan S46 tatkala protes dalaman umno berlaku.
pas mengkudakan gerakan reformasi tatkala protes dalaman umno berlaku.

pas tidak mampu berdikari atas kekuatan politiknya. ini hakikat. mereka hanya mampu mencarut,memaki hamun dalam kaset-kaset yang dipasang dalam kereta untuk diperdengarkan kepada rakan-rakan.

mencarut,mengkafir adalah makanan pas sebelum gerakan reformasi.

hasil daripada mengkudakan masalah yang dihadapi oleh anwar, pas akhirnya berjaya menambah keahlian parti.

disitu proses pengkultususan bermula.

tarbiyah sesat melalui kaedah ceramah dan penerbitan dilakukan. pengikut buta tuli diajak untuk obses akan siri-siri kultus yang dijalankan oleh pas.

kultus kepada makhluk bernama nik ajis.
kultus terhadap harakah.
disitu pengkaderan secara langsung dijalankan.

pas sebelum dan pasca reformasi sebenarnya tiada niat ikhlas dalam membantu gerakan reformasi.

bayangkan ?

khalid samad yang bertanding kerusi parlimen shah alam pada 1999 mampu dan berani pow/ugut parti keadilan nasional.

bagi kami wang puluhan ribu ringgit, maka 2 kerusi dun akan kami serahkan. keadaan ini berlaku di seluruh negeri selangor dan malaysia.

bukan sekadar itu, janji untuk setia bersama dalam barisan alternatif pun pas sanggup korbankan kerana mereka sudah besar kepala.

selepas pilihanraya 1999, pas menolak dasar barisan alternatif. mereka tikam belakang pkn dan dap.

mereka mencetus isu penubuhan negara islam dan hudud ala pas.

tujuannya mahu menarik semaksima mungkin pengundi melayu. sayang strategi ini tidak berkesan pada pilihanraya 2004. 

pas kalah teruk. 
pkr tinggal satu kerusi sahaja iaitu permatang pauh. 
hj hadi tumbang. 

yang menang ketika itu adalah dap. dap menolak penubuhan negara islam pas. hasilnya mereka menang hampir 20 kerusi parlimen. 

hari ini sejarah berulang kembali.

pas harus faham, pkr dianggotai oleh bekas-bekas umno yang punyai sifat pendendam. mereka mendendami umno dan mereka sanggup mengkhianati perjuangan melayu.

kerana itulah mereka melaksanakan doktrinasasi baru, menolak perjuangan membela kaum dan menegakkan hukum ketuanan rakyat.

setelah tewas pada 2004, pas akhirnya tunduk sujud pada dap dan pkr.

perjuangan negara isle dan hudud sudah dilacurkan. pas pasca pru 2008 lebih kristus daripada kristus, lebih liberal daripada salman rushdie.

siapa pernah menyangka pas mampu meggadaikan kalimah ALLAH demi sekelumit undi.

awal pasca pru 2008 tampak pas berjaya mengadaptasikan agama politik baru mereka, ketuanan rakyat.

ketuanan rakyat menolak sistem yang ada.
ketuanan rakyat menolak perjuangan islam.
perjuangan rakyat menolak sistem politik kaum.

pas terjebak. semakin laju ketuanan rakyat bergerak, semakin lari bangsa melayu menolak pas.

dalam ucaptama konvensyen pas di shah alam kelmarin, seorang pensyarah monash universiti mempertikaikan kenapa 'pakaian islam' yang dibawa pas akhir-akhir ini ditolak dengan sebegitu kuat oleh bangsa melayu ?

pas takkan dapat menjawap persoalan ini kerana otak dan benak mereka telah diganjakan dengan doktrinasasi sesat anwar ibrahim.

tak dapat hidu badan anwar, hidu tahi anwar pun pas berasa puas.

namun hijab dibuka semula. 
pas sedar selama ini mereka dimamaikan dengan tahi politik anwar.

anwar bijak dalam mengshitkan pas.
anwar mampu mengkhayalkan pas bahawasanya tahi anwar itu wangi. 
pelik pas pun percaya.
lagi pelik bila nik ajis dan hj hadi antara penegar bau tahi politik anwar.

hari ini pkr telah berjaya memperbodohkan pas.

pertarungan pru ke 13 nanti pas akan bertanding di kawasan 65% pengundi melayu. ini percaturan politik mereka.

pas akan bertembung dengan umno. namun pas risau apabila indikasi pengundi sepanjang 5 pilihanraya kecil yang lepas menunjukkan sokongan luar biasa bangsa melayu terhadap umno.

orang melayu sudah terluka hatinya. tak boleh dirawat.

orang pas tanya apa ubatnya ? aku kata orang melayu akan puas hati bila mereka dapat menendang masuk pas dalam lubang tahi pada pru ke 13 nanti. ini tanda kepuasan orang melayu.

pas hari ini terkasima. sudah terlanjur dan tak boleh dirawati.

pkr tersenyum puas, kerana dendam lama mereka yang pernah dikhianati pas sudah berbalas.

soalan aku, adakah pas ini bijak atau bangang dalam mencatur halatuju politik ?

aku beberapa petua untuk mereka (pas) tentang tatacara menerajang semula pkr dan seterusnya mengusai pola undi rakyat kepada pembangkang.

aku tak main-main. banyak point luar jangka aku ada. tapi.....

buat masa ni, aku ucapkan selamat mati kepada pas. 
rupanya pas mati dulu sebelum pkr !

28 comments:

Lord Garam said...

bro,

terbaek...

Jebat said...

Sunguh bernas dan menarik sekali, mohon di kongsi.

gegar gempur said...

bravo bro ...

Anonymous said...

hari ni utusan melayu keluar...

tahniah untusan melayu.. :P

Abu Garcia said...

Dah nama pun "More-Shit-Dol Am" ... eat shit loh ....

Anonymous said...

PAS akan hancur. PKR akan hancur. DAP tetap gah berdiri.


Ingat!

Anonymous said...

Saya tidak sayang hanya UMNO tapi juga PAS....namun bukan PAS yang ada pada hari ini....Pas hari ini pada saya belot terhadap agama dan bangsa saya...iaitu Melayu dan Islam

Anonymous said...

Bro,

Macam ini lah. Sudah perkena teh tarik dengan roti canai banjir ke?

tabik hormat.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Esperalzi said...

Satu analisis yg cukup bagus GAP! Aku dulu pun macam kau, penyokong PAS dan anti-UMNO. Aku sokong axis PAS-PKR-DAP 1998 hingga 2008. Kembali menyokong UMNO pd 2008 hingga sekarang.

Tp tak pernah jd ahli UMNO atau ahli PAS dan akan kekal begitu sehingga akhir hayat, tak minat langsung jd ahli mana2 parti, sekadar mau jd pengundi saja. Aku sentiasa di atas pagar, di situlah tempat aku..

Aku tinggalkan PAS beberapa bulan jer selepas PRU12 tahun 2008 setelah melihat mereka mabuk kuasa, sesat dan mula mula berlagak seperti SYAITAN dan PELESIT yg menjual, melacur dan melonggarkan Islam dan Melayu demi kuasa yg sedang diburu..

Mak aku, ayah aku, kakak aku, adik aku, ipar2 aku dan ramai kengkawan aku pun macam aku juga ..dulu menolak UMNO dan sokong PAS, kini kembali ke UMNO dan menolak PAS. In fact kakak aku yg tak setinggi mana pelajaran dia lah yg memulakan gerakan menolak PAS dlm keluarga kami. Mulanya aku cuba tarbiahkan dia agar kekal dgn PAS krn aku masih buta waktu tu, akhirnya aku yg tertarbiah oleh kakak aku. Hari ini aku lebih ekstrim anti-PAS dari kakak aku..

Alasan aku anti-PAS hari ini lebih kurang sama alasan aku anti-UMNO dulu, ia itu kedua2nya anti-Melayu dan anti-Islam..aku melihat kedua2nya tidak lagi sensitif kepada kepentingan aku sbg seorang yg 2M..Muslim dan Melayu. Aku melihat kedua2nya mencabul hak2 orang Melayu dan Muslim demi 2K - Kekuasaan dan Kekayaan...

Bezanya dulu dan kini ialah mata aku lebih terbeliak dan mulut aku lebih ternganga dgn perbuatan anti-Melayu dan anti-Islam PAS dari perbuatan anti-Melayu dan anti-Islam oleh UMNO. PAS dan gadai segala2nya tp tak begitu dgn UMNO..

...terlampau banyak benda2 HARUBIRU, HURUHARA dan HARAKIRI yg anti-Islam dan anti-Melayu yg PAS lakukan yg tak pernah dibuat UMNO dan yang sungguh kita tak sangka PAS akan lakukan krn selama ini kita mati2an sangka PAS sbg sebuah parti berlabel 'Islam' tak akan buat benda2 syaitan ini....penjualan kalimah Allah kpd bukan Islam, penjemputan perempuan kafir tanpa aurad ke dalam masjid, persekonkolan melampau dgn DAP, misalnya, adalah contoh2 benda2 syaitan yg siapa sangka PAS akan buat. Kalau UMNO yg buat, mungkin aku tak hairan krn waktu tu mati2 aku ingat UMNO tu parti sekular anti agama..sbb tu aku kata mata aku lebih terbeliak dan mulut aku lebih ternganga dgn perbuatan PAS dari perbuatan UMNO.

Kesudahanya hari ini aku lebih benci PAS dari Yahudi sedangkan ketika kebencian aku terhadap UMNO memuncak, tak pernah aku lebih benci UMNO dari Yahudi..

Aku bersyukur bhw Allah TIDAK makbul doa aku agar UMNO dihancurkan ketika aku benci UMNO dulu. Aku baru sedar bhw sejahat2 UMNO, mereka masih baik dan bagus utk umat Melayu dan Islam. UMNO tak pernah gadai hak2 org Melayu dan umat Islam semana PAS sdg lakukan, UMNO cuma rosak moral pada sebahagian pemimpinya spt suka betina, suka arak, suka rasuah tanah, kebun dan duit, dll. UMNO masih daging lembu yg halal dimakan walaun daging ini kekadang busuk dan berulat sikit tp jika dicuci bersih2 ia masih boleh dimakan. Dan UMNO dah pun dicuci pd PRU12 tahun 2008, dan masih perlu dicuci lagi..

PAS pula ibarat daging babi yg masih segar dari seekor babi yg baru disembelih. Namun, sesegar mana pun daging babi, ia tetap haram dimakan oleh umat Islam dan orang Melayu..

Kesimpulan: UMNO masih merupakan satu2 tempat di mana semua org Melayu dan Islam boleh berteduh dan mengharapkan hak2 mereka dilindungi. UMNO tak pernah tolak Melayu dan tak pernah tolak Islam walaupun tak ada label 'Islam' pd tubuhnya. PAS pasca 2008 menolak Melayu dan menolak Islam serta membakar semua titi dan tiang seri yg selama ini menjamin kekuatan Melayu dan Islam..

Kita org2 Islam dan Melayu Malaysia sudah sampai ke tahap HARAM SYARI'E mengundi PAS. Satu undi utk PAS adalah satu undi utk org2 kafir dan Islam Liberal yg agendanya adalah utk merosakkkan Islam dan merampas negara ini dari bangsa Melayu..

Anonymous said...

Hello bro...jgn angkuh sgt...PRU13 x tau bila...bnyk issue lg yg depa boleh spin...sabar dan keja kena kuat...InsyaAllah menang besar...

Anonymous said...

bro . .awat hang tak buat macam yg lain2 . . .boleh share dalam FB terus. . kena invest la sikit bro . .

Mordecai Kucai said...

Kiranya PAS ni Parti Dubuk atau Parti Hyaena.

Sesuai sangat. Haiwan ke 3 paling busuk di dunia.

Mana ada binatang mati yang mati sendiri atau dibunuh oleh binatang lain dia pun datang menyibuk.

Cheh! Busuk punya orang!

Celaka PAS! Celaka N.ajis!

Anonymous said...

Bro GAP, memang benarlah kata-kata pepatah " penulisan yang bernas lebih merbahaya dari seribu peluru yang dimuntahkan" membangkitkan semangat dan menyedarkan golongan seperti kami ( atas pagar)....teruskan GAP

Anonymous said...

Syabas bro.
ini bon bro bukan lagi peluru. Peninglah puak PAS nak menafikan hakikat yang lu bentangkan ini.

Syabas, pengamatan tajam. Tak sia-sia taubat sokong AL-Jub. Puas rakyat menatapnya.

mat taji said...

Terbangang melembu terus penyokong Pas bila baca ni....

Anonymous said...

Masa tu hang kutuk UMNO dan Barisan Nasional,la ni hang sokong Barisan plak, kutuk PAS, PKR dan DAP. Cara penulisan hang sama ja macam dulu cuma dulu hang dok kutuk Mahathir puji Anwar la ni hang kutuk Anwar plak. Pada aku hang ni bukan baik sangat...

Anonymous said...

dah nama pun PKR tu Pakatan Keldaikan Rakyat..selagi ada nilai politik bangs.t atau selagi matlamat sekor monyet tu tak tercapai selagi tu le mengencing org dalam agendanya.
Yg terkena kencing pun masih dlm selimut mimpi basah..tgh sedapppp..atas bawah basah kuyup.

FARHAN PAHANG said...

PAS tahalluf siyasi bukan bergabung. takpa perlu pencerahan lagi bersama sebab benda ni semua perlu penghujahan yang baik.

MASA BERPERANG DENGAN RAJA PARSI DULU PUN PUAK MUSYRIKIN BERGABUNG DENGAN TENTERA RASULULLAH UNTUK TUJUAN 1 MENJATUHKA...N PEMERINTAH ZALIM. HINGGA ADA MEREKA YANG MATI DALAM PERANG.

Yop.. PAS ngan DAP tak Bergabung.. yg gabung tu UMNO ngan MCA parti Chua Soilek PORNO tu.. PAS hanya Berpakat dengan DAP nk hancurkan UMNO dan MCA yg Rasuah.. Yg Zalim.. MAcam Ulama Azhar dan Paderi Kristian sama2 nk jatuhkan Kerajaan Zalim Hosni Mubarak.. kalau ikut otak ko.. Kenapa Ulama' bersatu dgn Keristian nk lawan Islam..

ini adalah komen penyokong PAS di laman facebook saya, kerjasama PAS & DAP x apa, yg x boleh ialah kerjasama UMNO $ MCA, apa komen BRO GAP?

TESLAMARIN said...

mohon linkkan blog saya ngan blog tuan

Anonymous said...

wow.. memang diluar jangka.. kusangka PKR mati dulu, rupanya PAS

dihayati dan difahami, ada logiknya..

1. PAS sudah mati apabila tak dpt berdiri dngn dasar sendiri
2. PAS sudah mati dngn menadah jubur utk mengemis kuasa dr parti politik lain
3. tiada kesinambungan dlm halatuju PAS.. sebijik mcm pentadbiran Paklah yg undur kebelakang untuk merealisasikan wawaasan 2020
4. PAS tiada kekuatan sendiri.. kekuatan PAS adalah dngn mengambil kesempatan drpd masalah orang lain. Antara ciri2 sifat Dajal


hanya satu sj kelebihan PAS.. mempergunakan kebodohan Melayu dalamnya dngn dakyah, memakai topeng agama..

sudah lama tak dengar statement ustaz Harun Din dan Ismail Kamus. persoalannya adakah mereka berdua ni hanya maskot jenama Islam dalam PAS, atau mereka juga tak bersetuju dngn tindakan2 yg dimonopoli kelompok diktator dan disorak badut2 politik PAS?

Abdul Hayee said...

Ucapan penuh Ummi Hafilda Ali di Batu Gajah Perak pada 20.2.2011 dapat diikuti di Minaq-Jinggo.fotopages.com. Selamat menonton.

Anonymous said...

Perjuangan PAS tidak pernah ikhlas. Mereka boleh berubah-ubah mengikut keadaan. UMNO jelas perjuangan dari mula penubuhannya hingga kini dan akan datang iaitu untuk Agama, Bangsa dan Negara dan telah melaksanakannya.

PAS hanya rhetorik, umpat, fitnah dan mengkeji. Perintah Kelantan selama 20 tahun lebih tapi sebuah mesjid pun tak ada didirikan.

Kerja PAS yang jelas dan nyata ialah: 1.CERAMAH DAN FITNAH
2.PUNGUT DUIT JIHAD
3.PENDERMA PENDENGAR
YANG DATANG DENGAN
BASIKAL DAN MOTOSIKAL.
4.PENCERAMAH AMBIL DUIT.

Sampai bila penyokong-penyokong PAS rela kena tipu.

Anonymous said...

PRU12 DULU AKU UNDI PKR SEBAB PROTES TERHADAP UMNO YG LEMBIK.PRU AKAN DTG AKU AKAN UNDI UMNO SEMULA SEBAB UMNO LEBIH KONSISTEN MENJAGA HAK2 MELAYU ISLAM

srikandi tanah jawi (aku je) said...

farhan pahang,

senang je jawapan aku. apa saja pun istilah bahasa2 arab atau bahasa2 apa pun yg cuba untuk meng'ia'kan dan menghalalkan segala perbuatannya terhadap menolak kepentingan Islam dan Melayu telah, sedang dan akan ditentang sekerasnya oleh umat Melayu dan Islam yang mahu berfikir..

1. Gadai nama Allah kpd konsep triniti kristian. Tak salah ke?
2. Mengeluarkan kenyataan sesat bahawa haram makan sembelihan dan haram berimamkan solat orang Islam (UMNO) yang lain, tak salah ke? Satu mukim 2 jemaah jumaat..tak salah?
3. Theresa Kok mempersoalkan azan. Ada dia pernah mintak maaf kepada umat Islam secara terbuka? Kafir MCA ada juga memperoalkan azan yg kat Pantai tu, tapi dia sudah minta maaf. Teresa Kok?? PAS biarkan..
4. Bersimpati kepada ahli zina mcm Elizabeth Wong. Muslimah PAS nangis dan berpeluk dengannya. Halalkah zina oleh dia? Maka dia diterima oleh muslimah PAS? Tetapi menolak orang2 Melayu yg bukan PAS?
5. Mana pegi perjuangan PAS terhadap hudud? negara Islam? dan anti araknya? senyap sunyi. Yg ada cuma batuk2 kecil terhadap tindakan ronnie liu. Tapi itu pun tak jalan..
6. Beri 999thn hak milik tanah di Tanah Melayu kepada keturunan rakyat Maharaja China tak pasal2. Tak salah ke? Itu hak rakyat Sultan2 Melayu.
7. Mana janji N.ajis nak berundur jika Tun Dr M berundur? Menuduh bahawa tun akan jadi PM sehinga akhir hayatnya? Realiti, ustaz Fadzil Noor yg meninggal bersama2 dgn jawatannya. Munafik punya N.ajis. Mungkir janji lagi.

Jadi..bagaimana orang Melayu Islam yang mahu berfikir boleh menerima idea kerjasama PAS dgn DAP. MCA kafir juga tetapi tidak lah sampai menghina Islam.
- "langkah mayat saya dulu sebelum negara Islam ditubuhkan" - keparat singh. Ada kafir MCA hina Islam sampai begini?
- Kafir betina DAPig masuk ruang solat tanpa menutup auratnya. Ada kafir MCA hina Islam begini??
- DAP sangat menjunjung Lee Kuan Yew, seorang penyangak licik yg menyebabkan Temasik jatuh menjadi haknya. Apa tidak mungkinkah DAP bercita2 untuk jadi begitu? Jangan tipu la kalau jawapannya 'TIDAK'.

Sbb itulah kita wajib menolak persekongkolan PAS dgn DAP. Bahawa haram mengundi PAS adalah benar kerana memberi undi kepada PAS samalah memberi undi kepada Parti Anak Komunis DAP. N.ajis bukan Nabi. Tiada yg maksum.

PAS hari ini hanyalah binatang tunggangan kafir harbi yang mahu melihat sebuah negara yang mendokong syiar Islam dipadamkan atau sekurang2nya dimalapkan sinarnya. Tolonglah berhenti sejenak, berfikir. Bukan menghalalkannya dgn hati yg buta.

Ms Pearl said...

GAP,

walau apa pun PAS
pada ketika zaman S46 dulu sekurang-kurangnya PAS menang atas dasar sokongan Melayu kerana memperjuangkan Islam (regardless betul atau tidak lah) - BERMARUAH kan?

Tapi skang dah terbalik. PAS menagih sokongan bukan Melayu untuk menang dan terus kekal relevan di saat orang melayu semakin menjauh dari parti bernama PAS.

FARHAN PAHANG said...

srikandi tanah jawi (aku je)

saya sokong kenyataan anda,

bagi saya klu BN perlu diganti, PAKATAN RAKYAT(PR) x layak jadi pengganti, PAS terpaksa mengikut rentak DAP & PKR, PAS dah x tentu arah, BN bukanlah kerajaan terbaik buat masa sekarang, dan PR bukan pengganti yg perlu dipilih.

Anonymous said...

Artikel ni bukan peluru biasa, tapi tahap peluru berpandu!!!
Tabik!!

pok nik said...

PAS dah berubah sakan..dari sebuah gerakan dakwah..menjadi parti politik kepartian secara TOTAL... Nauzubillah..