Friday, February 25, 2011

SAH IFC WUJUD DI SELANGOR HASIL PERSETUBUHAN PAS/DAP.

 IFC ? 

apa ke bendanya IFC ni. ia adalah nama singkatan kepada  inter faith comission. tujuannya mahu meletakkan kesamarataan antara semua agama.

sama rata bermaksud sama ratalah , adui.

apa tuntutan IFC selangor ?

i. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

ii. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

iii. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh mahkamah syariah tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.

iv. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

v. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.

vi. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.

vii. Orang-orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

viii. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

ix. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

x. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

xi. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

xii. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

xiii. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

xiv. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Inilah yang diperjuangkan dalam PKR dan disokong pula oleh PAS apatah lagi DAP…Fikirlah dengan serius dakwaan ini dan buatlah sesuatu untuk AGAMA BANGSA dan NEGARA kita semua.

pas sedang melakukan persetubuhan politik dengan pejuang IFC. maknanya pas pun setuju IFC diimplementasikan di selangor. 

26 comments:

Anonymous said...

NAK TENGOK APA PULAK KATA2 ORG PAS DGN PENDEDAHAN IFC INI...KLU MASIH ANGGUK2, MEMANG SAH DEPA DAH MINUM AIR KENCING SYAITAN

anak pahang said...

haish.. menyirap aku baca tuntutan diorng ni, ni bukan nk kesamarataan.. tapi nak menjatuhkan islam ni..

Anonymous said...

memang pakatan bangsat...

didokong oleh pengkhianat dan pelacur agama dan bangsa.buta mata demi dendam dan kuasa dunia. berketerampilan ulamak litup berserban ..tapi jiwa bergelumang dosa kotor bak jamban.

light bin sky said...

Saranan yang diutarakan oleh IFC selangor tu boleh dibatalkan dengan campurtngan Sultan. Sultan Selangor adalah Ketua Ugama bagi Negeri Selangor. "maksud ketua ugama" adalah ketua bagi semua agama di negeri tersebut. Ugama adalah hak mutlak Sultan. Sekiranya proposal itu ditolak oleh Sultan maka ianya tidak boleh di adakan. Sultan harus faham tugas tugas tersebut. Oleh itu cadangan tersebut adalah dibawah kuasa Sultan.Parti poliitik hanya boleh membuat cadangan je dan tak lebih dari itu.

Anonymous said...

Kepala hotak letak di lutut ni lah dia kepala butuh DAP,PKR dan Demokratik PAS. Over my dead body IFC ini. Jangan sebut aku pancung semua kelibat tak kira siapa, orang PAS Islam yang bodoh sudah tak tahu apa itu erti akidah. Yang keling dan cina ni jangan nak tunjuk handal, silap hari bulan kepala orang-orang yang dok promote IFC ni akan terpacak atas buluh runcing. Jangan berani main api kalau takut dibakar!

Anonymous said...

patutnya kene sebut ketua parti politik MIC,MCA & GERAKAN yg menjadi sekutu kuat UmNOK dlm BN juga adalah penyokong kuat gagasan IFC nie.....pandai kau swing pd PAS ye GAP.....setuju ngan ape yg light bin sky katakan....kecuali umNOk yg sememangnya tidak mahu kembalikan kuasa SULTAN melayu.....

Anonymous said...

Tuan,
PAS memang hanya peralatkan Islam untuk kepentingan parti. Bila masa mereka hendak jadi pemerintah jika bertanding hanya 60 kerusi. Cakap-cakap hipokrik sajalah. Berpakat pula dengan puak anti Islam. Penyokong dan pengundilah yang salah sebab beri kemenangan pada mereka untuk menjadi yang berkuasa. Sepatutnya semua orang Islam mempunyai perasaan benci dan marah pada parti PAS atas kerjasama mereka itu. Itu adalah selemah-lemah iman. Tapi jika berkuasa boleh ditegah dengan tangan. Bila tiba pilihanraya gunakanlah tangan untuk mencegahnya. UMNO berusaha untuk menaikkan Malaysia sebagai negara Islam tetapi PAS yang menggunakan nama Islam cuba hendak menghancurkan Islam, sungguh LAKNAT parti PAS ini. Seluruh umat Islam jangan biarkan perkara ini terjadi. Nanti diakhirat Allah akan tanya setiap antara kamu termasuk aku, kenapa dibiarkan Islam dipermainkan. Dimanakah IMAN kamu takkah terasa gentar apabila sisebut nama ALLAH. ALLAHHUAKHBAR.

Anonymous said...

Kepada Anon 11.38pm,

Kuasa sultan dalam soal agama Islam adalah jelas. Termaktub dalam perlembagaan. UMNO membuat perubahan tidaklah sehingga merosakkan agama Islam. Malah Islam tetap tegoh dan Malaysia terkenal sebagai sebuah negara Islam. Jika anda penyokong PAS dan tidak nampak penyelewengan PAS yang memperalatkan Islam untuk kepentingan parti memang hati anda dah hitam. Calun PAS di Kerdau dan Merlimau pasti tidak sanggup menjadi calun PAS jika sayangkan Islam dan tidak mahu Islam diperalatkan oleh parti. Begitu juga dengan pengundi tentu mereka tidak akan mengundi PAS jika sedar bahawa PAS telah memperalatkan Islam untuk kepentingan parti. ALLAHHUAKHBAR.///

FARHAN PAHANG said...

MASALAHNYA DAP DGN DASAR PERJUANGANNYA YG JELAS MENOLAK ISLAM, NUAR BRAHIMPULAK X ABES DGN KERUSI PM DIE TU, PAS NMPAK SERBA SALAH, XJOIN DAP N PKR, KEDUDUKAN POLITIK X KUAT, DPT KEDAH N KELANTAN JE, JOIN DAP N PKR, KNE IKUT RENTAK DIORNG YG X SEHALUAN DGN PERJUANGAN PAS, TPI BOLEH DPT LEBIH KUASA POLITIK, SO PAS MEMILIH UTK JOIN PR........... AK DE MEMBE DR PAS, SEBENARNYA X RMAI SKE DGN PAS JOIN PR, TPI DIORNG CKP XBLE BUAT PAPE........... HMMM?

basic_2009 said...

mana perginya si Hassan Ali ?

dulu ceramah macam ayam jantan berkokok dengar satu kampung, tapi ekor sapu taik !!!


sekarang diam je macam sial ....


celako kau NikAjis !
sial kau NikAjis !
jahanam kau NikAjis !




PAS + DAP + PKR = celako + sial + jahanammmmmm !!!!!

Deraman said...

IFC nih menrugikan org2 Islam..

zethro said...

Alahai si anony 11.38pm,

GAP yg swing ke ko yg dah di'swing'kan oleh Maha Guru Nik Ajiz ko tu? UMNO dah sedia maklum la kafir2 dr MIC,MCA,Gerakan ada yg sokong IFC nih. Tp dorang tak dpt buat apa2 selagi UMNO yg DOMINAN dlm BN menentang IFC ni.

Masalahnya PAS dlm PR dominan ke x? Tgk je la isu kalimah Allah. Si kafir mintak kalimah tu digunakan dlm bible, si Khalid Gereja yg ko sayang tu terus sokong dan benarkan penggunaannya;konon PAS dah 'open'. Maha Guru Nik Ajiz ko tu lak memule ckp tak boleh tibe2 pusing 180 darjah ckp boleh pulak. Yg konsisten ckp tak boleh Tuan Guru Al-Fadhil Ust Harun Din.

Sedangkan kalimah Allah pon takleh nak pertahankan, inikan pulak IFC ni bile PR jd pemerintah nanti. Dr dulu saya ckp, bila PR memerintah:

Anwar = PM, Lim Kit Sial = TPM

Baru je 100 hari dpt Putrajaya, Karpal puSingh buka blk fail skandal liwat ANUwar, mmg ade kes dan siap bukti lg yg dia simpan selama ni. ANUwar pon meroyan masuk blk ke penjara, Lim Kit Sial naik jd PM. DAPig mmg dr dulu agenda utama dia nak hapuskan kuasa Raja2 Melayu. Lim Kit Sial terus buat pindaan Perlembagaan Negara, Sultan2 takde kuasa dlm mana2 bidang kuasa.

Hah, bila dah jd camtu ko ingat IFC ni dorang takleh implement ke? Time tu barula si barua2 pencacai PAS yg asyik dok berdemo guling2 atas jln ternganga mulut kene tipu sepanjang zaman. Gi belajar kat Al-Azhar pon masih jd bodo lg.

Anonymous said...

Tak faham ni....kalau kahwin tak tukar agama dulu.....(bukan Islam +Islam)......sah atau tidak perkahwinan dari segi hukum Islam, macam mana pulak status anak anak tu?

Anonymous said...

pas n azis akan kata..
tak pa dia orang dah kenal islam dah..

Anonymous said...

PAS mmg babi...ikut jer DAP..

Anonymous said...

sekurang2nya umno masih dominan berbanding mca mic,...tu pas tu, asyik ikut telunjuk dap je ape cer bro? mana negara Islam pas? klu dah IFC depa dok angguk2, siap peluk2 bagi thumbs up lagi, boleh caya lagi ke perjuangan pas tu? aku bekas penyokong kuat pas, tp sejak join dap, aku tak sokong lagi dah..kecualila dia keluar dr pakatan

Unknown said...

Fitnah sudah menjadi makanan kegemaran puak2 ni

Anonymous said...

itu pasal la korang xblh sokong PR,sbb dlm PR DAPig yg berkuasa..klu DAPig dh berkuasa,x mustahil penyokong2 kuat IFC ni akan bertambah x kira dari parti mne pun..

Anonymous said...

ISU NI BOLEH DI BAWA UTK KEMPEN DI MERLIMAU DAN KERDAU..PASTI PAS TERSUNGKUR

Anonymous said...

ALL THESE DEMANDS BY IFC ARE TRIGGERED BY ANWAR & HIS FAMILY, NIZAR,KHALID SAMAD AND N.AJIS AND HIS KUNCOS. THEIR TREACHEROUS IDENTITIES ARE SHOWN IN THEIR ACTIONS AND IDEOLOGIES THAT COULD GIVE WAYS TO NON-MUSLIMS TO SET UP THESE DEMANDS.
MALAYSIA DAN TANAH MELAYU, ADALAH
TANAH TUMPAH DARAHKU, YANG DIBERKATI ALLAH PENUH DENGAN HASIL DARI KESUBURAN TANAH, KITA ORANG MELAYU MESTI BERSATU MENGHAPUSKAN MANUSIA MURTAD YANG BERTOPENGKAN NAMA MELAYU ISLAM INI TETAPI BERHATI BUSUK DAN PENUH DENGAN DOSA.

Esperalzi said...

UMNO walaupun aku dah kafirkan anak2 betina Dr Mahathir dan Abdullah Badawi..

Apa pun GAP, jgn tumpu pd PAS jer ttg bab sekularisme, liberalisme, pularalisem dan kafirisme krn dlm UMNO hari ni pun masih ada unsur2 itu..aku tak dapat bayangkan Malaysia berPerdanaMenterikan Khairy Jamaludin. Jika ini berlaku bergoncang2 lagi lah tetek dan burit Nori Abdullah Badawi gara2 agenda kafirnya utk mengkafirkan Melayu melalui agenda SIS.

HARAMKAN SISTERS IN ISLAM! HUMBANKAN SEMUA PEMIMPIN BETINA SIS KE DALAM PENJARA TAK KIRA SIAPA BAPA DAN LAKI MEREKA!!

Anonymous said...

ramai cina sokong dap sebab mca ikut cakap umno,umno dominan dalam bn. pas tak suara pun dalam pr.. tu yang dap suka.

rie said...

aku da xtau ape puak2 PAS ni nak perjuangkan da..makin dijual lak agama ISLAM oleh parti yg nak Menjadikan Malaysia Negara ISLAM..br ckit cmni da tersungkur...nak tadbir negara konon...dengan cara PAS mentadbir ni..lau dorg pegang pucuk pimpinan..abisla negara kita

Anonymous said...

Anon 11:38
Gua tau lu pengikut & penyokong tegar kacukan DNA DAPKRPas... pengikut ulamaKasut kayu jamban NIKE Najis si pelacur Agama... tah-tah perangai teruk lebih dari si tenuk... LIMAU PURUT TIGA SERANGKAI, BUTA PERUT TAK ADA AKAI... kita sepatutnya bersatu halang IFC walaupun berlain aliran politik... ISLAM tetap AGAMAku dunia & akhirat.

Anonymous said...

Esperalzi
ko ni nabi ke? ulamak ke? badak bin bengap ke..?? suka2 ko nak kafirkan org..jika ada sadara mara ko.. yg buat hal smpai jatuh kafir... ko nak kata apa.... 2 benda tu yg diciptakan ALLAH utk anak cucu Adam&Hawa lahir ke dunia dan air susu dari benda tu lah kita membesar serta berakal..

Anonymous said...

PAS PAS harapkan kopiah di kepala mu tetapi otak pemikiran mu jauh terpesong....apakah keislaman jauh telah jauh terpesong dek akibat mahukan pangkat..igtlah bahawa kamu adalah kuda tunggangan PKR dan DAP yg bangsat dan binawe 2...