Monday, March 28, 2011

ANDA SOKONG ANWAR, BERMAKNA ANDA SOKONG MURTAD .

selepas kewafatan rasulullah saw, perkara pertama permaslahan umat yang dihadapi oleh khalifah abu bakar as sidiq r.a adalah gerakan ar ridah atau mudah disebut dengan perkataan gerakan murtad.

umat islam yang nipis imannya telah dipesongkan akidahnya oleh golongan munafikin,fasikin dan kafirin.

harus kamu faham akan kepentingan akidah di sisi ALLAH swt . mereka yang keluar daripada islam telah ditentang habis-habisan oleh kesemua para khalifah berempat dan kerajaan islam kemudiannya.

dosa murtad ini tidak diampunkan tuhan. titik. noktah.

masih ingat lagi peristiwa natrah yang telah mencetuskan rusuhan besar-besaran di singapura.

10 orang mati dan ada diantaranya telah dihukum gantung. isnpektor taha kalu antara polis yang telah melemparkan uniformnya lalu menyertai kebangkitan umat melayu menentang pemurtadan natrah.

kerajaan malaysia secara halus telah banyak menyelamatkan insan-insan yang mahu murtad. tak perlu di beritahu secara terperinci namun salah satu tempat pemulihan akidah paling berkesan ada di negeri sembilan.

anwar ibrahim tidak berpendirian sedemikian.

demi kuasa dan undi dia sanggup bersetuju untuk anak melayu bernama lin joy menukar agama dari islam kepada kristus. malah sokongan luar biasa hebatnya juga diberikan pas kepada anwar.

jika benar pas memperjuangkan islam, sudah pasti 3 tahun dulu pas meninggalkan anwar kerana lina joy. 

benarlah bagai dikata , demi kuasa akan ada golongan yang sanggup menjual nama agama.

perhatikan foto ini tatkala wartawan bertanya kepada anwar apadakah dia bersetuju lina joy murtad.SILA KLIK PADA GAMBAR.
teka apa jawapan anwar ?

18 comments:

Anonymous said...

Asri mantan Mufti Perlis @ Wahabi tanak buat demo ka?

Anonymous said...

laknatullah ke atas sesiapa yg menyokong murtad

Anonymous said...

layarilah www.freemalaysiakini.com , berita penuh dan lengkap...percuma

Anonymous said...

pengikut pas tak percaya punya..
depa setuju je dgn kata2 anwar tu..
tp klu kena kat org, contohnya kes najib br2 ni.hbs dituduhnya najib Islam liberal

Anonymous said...

ubahlah dulu undang2 perlembagaan yg memberi kebenaran pd setiap rakyat yg berumur 18 tahun, dibenarkan mwnukar agama mengikut kehendak sendiri....

Najibtuya sendiri pon membenarkan kemasukan INJIL berbahasa melayu kedalam Malaysia nie....takyah lah cakap DSAI sokong murtad...

sokong UmNOK=boleh rogol budak dawah umur,boleh minum arak, boleh berjudi..dan bermacam perkara mungkar....

vulcan933 said...

nama:anwar ibrahim
ugama:dahulu islam
bangsa:dahulu melayu

vulcan933 said...

org pas sj yg bodoh menyokong anwar.kalau mereka waras mereka pasti menolar c peliwat malaysia

Anonymous said...

PAS memang bodoh. PAS pelacur nuar berahi & DAP. nik ajis la bapak ayam PAS

Anonymous said...

yg pasti meliwat tu spesies kaum nabi lut...still nak sokong ke?

Anonymous said...

To anon March 28, 2011 3:47 PM..

PM najib terpaksa itu pun ia diedarkan kepada golongan kristian sahaja, yag galak menyokong pon puak2 kamu juga..puak pembangkang..

PAS pun dok desak kerajaan benarkan, katanya klu orang Islam kuat Imannya x kan terperdaya..

Masalahnya, untuk orang yang Imannya 50-50, baca pastu sah2 la terpengaruh..PAS bukan nak sokong tindakan kerajaan pun masa ni, sebalikanya lagi mendesak...takut undi daripada puak Kristian depa x dapat..ko tak caya pi la tanya Khalid Gereja kat Shah Alam nuu..dai la paling kuat menyalak..

Juak pembangkang yang lagi dua tue, PKR Baghal dan DAPig Yakjuj Makjuj..semua menyokong..desak kerajaan...akai ada ka bila juak2 pembangkang buat sesuatu?

aku je said...

Laknat Allah akan sampai dan sedang sampai kepada Anwar Ibrahim kerana menyokong murtadnya Lina Joy. Kalau zaman Natrah orang-orang Melayu sanggup bermandi darah bagi mempertahan akidah Natrah tetapi tidak pada
AnUWar .

Dan kemudian pencacai2 PASberg menyokongnye pula. Sungguh menyedihkan nasib akidah Lina Joy. Tiada siapa yg mahu mempertahankannya kecuali kerajaan BN melalui melalui mahkamah syariahnya. Sbb itulah sgt susah utk dia declare murtad sehingga terpaksa disokong dan didokong oleh manusia lahanat mcm Anuwar Ibrahim..

Tidak cukup dgn itu didesak lagi kerajaan Islam UMNO utk membenarkan Bible bahasa Melayu diedarkan. Bukankah Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu. Berbeza dgn Cina tidak semestinya BUdha dan India tidak semestinya Hindu. Jadi untuk siapakah Bible dlm bahasa Melayu itu?

Lahanat punya Nik Abdul Aziz. Lahanat punya Khalid Samad.
Lahanat punya Anwar Ibrahim.

aku je said...

anon 3.47pm.,

Ubah perlembagaan?? Tipikal komen tak bertanggungjawab sepertimana janji2 kosong Pakatan Haram setiap kali pilhanraya. KOSONG

Bagaimana agaknya AnUwar dan Tony Phua berusaha utk menjadi juara agama lain apabila perlembagaan tersebut diubah??

Murtadnya Lina Joy disokong,

Nama Allah di syirikkan,

Bible bahasa Melayu disokong.

Sebelum kau nak senang2 suruh ubah perlembagaan macam le perlembagaan ni kau punya sorang..

Tgk le balik pada salakan PAS dulu yg menyalak2 pasal kilang arak tepi federal highway tu.. Apabila sudah berkuasa penuh ke atas selangor.. apa sudah jadi??

Khalid samad offer lagi kilang tu dibesarkan dan dipindahkan.

Bila belum dapat, mcm2 disalaknya..dah dapat..membisu seribu bahasa.

Mana hudud? Mana negara Islam? Mana? Mana? Kelantan yg kononnya serambi mekah tu pun berhala gah dah berkembang dgn pesatnya..

Pegi dah..! Cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Saya suka Aku je said.Very refreshing argument about DSAI and pAS.Well done!

Anonymous said...

Anon 3.47pm kata

"ubahlah dulu undang2 perlembagaan yg memberi kebenaran pd setiap rakyat yg berumur 18 tahun, dibenarkan mwnukar agama mengikut kehendak sendiri...."

-----------------------------------typical stetment orang gila yang bercakap pakai bontot. kalau anak kau lepas umur 18 tahun nak masuk kristian setelah kita tukar perlembagaan..padan la muka kau.

typical macam idola kau..jenis cakap takde pikir pakai otak...cakap pakai kote

hark ptuih...bodoh

UMNO/Be End curi wang rakyat said...

Anda sokong Mamak Kotty,Bermakna ando song perompak wang

abu idris said...

Negara Islam adalah Daulah Khilafah yang dipimpin oleh seorang Khalifah yang telah runtuh pada tahun 1924.

Lihatlah Blog Ar Rayah World News
http://ibnuyassir.blogspot.com/

Untuk mengetahui perkembangan terkini kebangkitan KHILAFAH.

Anonymous said...

UMNO terang2 menolak islam

http://youtu.be/jWIm9mSEsFg

Anonymous said...

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/4815-murtad-umno-tolak-mentah-mentah-usul-pas

Murtad: Umno tolak mentah-mentah usul PAS


Murtad: Umno tolak mentah-mentah usul PAS
Abdul Aziz Mustafa

KUALA LUMPUR, 10 Ogos: Lakonan Umno kononnya mahukan akta mencegah murtad langsung tidak boleh dipercayai kerana inisiatif mengenai perkara itu berkali-kali ditolak, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub.

"Saya bercakap mengenai pengalaman peribadi kerana dalam sidang Parlimen yang bermula pada Mac 2006, saya mengemukakan rang undang-undang persendirian yang dinamakan Rang Undang-Undang Murtad.

"Rang undang-undang itu bukan sahaja tidak dipedulikan oleh ahli-ahli Parlimen Umno malah ditolak mentah-mentah," katanya.

Selepas itu, kata Ahli Parlimen Kubang Kerian itu, sekali lagi beliau mengemukakan usul yang juga meminta Dewan Rakyat mewujudkan undang-undang mencegah murtad seperti meminda Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan dengan memasukkan peruntukan yang jelas menghalang individu Islam daripada secara bebas mengisytiharkan diri keluar daripada agama Islam.

"Usul itu juga tidak dipedulikan oleh kerajaan dan ahli-ahli Parlimen Umno," katanya

Semalam, Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Dr Mohd Puad Zarkashi dilapor mencadangkan agar Akta Jenayah Akidah diwujudkan bagi memastikan tiada usaha memurtadkan umat Islam berlaku di negara ini.

Menurut Salahuddin, usaha yang dibawa oleh pihak PAS mengenai perkara itu dibuat berkali-kali selepas Presiden PAS sendiri, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang selaku Ahli Parlimen Marang mengemukakan usul dan rang undang-undang persendirian untuk mencegah murtad.

Pada 25 Mac 1988, Tuan Guru telah mengemukakan usul untuk membincangkan gejala murtad, tetapi ditolak.

Selepas itu, pada 2 November 1999, Tuan Guru juga tidak dibenarkan membentang rang undang-undang ahli persendirian untuk mencegah murtad.

"Penolakan usul dan rang undang-undang persendirian mengenai murtad yang berlaku berkali-kali itu membuktikan Umno langsung tidak berminat untuk mencegah jenayah syariah paling serius itu.

"Sebab itulah umat Islam tidak seharusnya tertipu dengan gelagat gerombolan kuda tunggangan Umno yang kini nampak benar menunjuk-nunjuk kononnya mereka mahu mencegah murtad," tegas Salahuddin.

Beliau juga berharap rakyat menolak lakonan dan permainan gerombolan kuda tunggangan Umno itu kerana mereka adalah hipokrit sebenar.

"Amat hipokrit apabila bercakap hendak menentang gejala murtad tetapi pada masa yang sama menjadi kuda tunggangan Umno yang berkali-kali menolak usaha untuk mencegah murtad.

"Menolak inisiatif dan usaha untuk menentang murtad melalui peruntukan undang-undang dan perlembagaan hakikatnya menentang dan memusuhi usaha mencegah jenayah syariah paling serius itu," kata Salahuddin.

Beliau juga mempersoalkan di mana suara Umno ketika umat Islam bangkit menentang kes-kes murtad seperti kes Aishah Bukhari, Hartina Kamaruddin dan Lina Joy.

"Malah Umno juga berdiam diri ketika umat Islam bertindak menentang pindaaan 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan dan ketika 10 menteri dari Barisan Nasional bertindak mempertikaikan perkara 121 (1A) itu dengan tujuan untuk membunuh kuasa mahkamah Syariah serta membolehkan mahkamah sivil memansuhkan keputusan mahkamah Syariah," katanya.

Dengan sejarah sedemikian, Salahuddin sekali lagi meminta umat Islam menolak hipokrit yang cuba berlagak hero yang kononnya memperjuangkan Islam dan kepentingan umat Islam.