Thursday, March 31, 2011

GERAN FILEM NAMEWEE DOG DITOLAK ! TAHNIAH RAIS.

"Kerajaan menolak permohonan penyanyi rap kontroversi yang juga pembikin filem, Namewee untuk mendapatkan geran RM2.5 juta dari Dana Industri Kreatif, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim.

kata Rais, permohonan itu tidak boleh dipertimbangkan kerana pengarah filem, penulis lakon layar dan pelakon, Namewee, terlibat dalam aktiviti yang bertentangan dengan norma dan nilai-nilai masyarakat Malaysia."

18 comments:

Anonymous said...

Padan muka kau, try le mintak pinjam nuar pulak sebab dia banyak duit(seleweng dengan cara licik semasa berada dalam kerajaan) makan tak habis tu sampai cucu cicit pun gerenti hartanya masih bertimbun tak habis...pencacai nuar kalau tak percaya apa aku cakap tanya le sendiri pada gundik nuar si assmin & kawan baik nuar orang yahudi

Gilalah kan kerajaan(melalui kementerian) nak kasi pinjam duit RM2.5 juta untuk buat filem yang nantinya memperlekeh, menghina dan mengganggu sensitiviti orang melayu dan Islam terpaksa diban oleh LPF, camana si hidung babi tu nak bayar balik pinjaman...ngabihkan bore je lebih baik jangan kasi pinjam

Anonymous said...

TERIMA KASIH KERANA TIDAK MELULUSKAN GERAN FILEM SI FULAN TU. SEBAGAI PEMBAYAR CUKAI, SAYA TAK SUKA DUIT SAYA DIBELANJAKAN KEPADA BENDA / ORANG YANG TAK MEMBAWA FAEDAH KEPADA NEGARA INI.

Anonymous said...

bravo kpd dato rais..
tindakan yg bijak dan tegas spt ini akan menjadikan org ramai respect kpd anda

ajai62 said...

Assalam Bro

Pandai pun . Walaupun kerajaan takut nak ambil tindakan terhadap cian ni kerana biadap jangan diberi sesen pun duit rakyat Malaysia pada dia yang rasis. Apa jasa dia pada negara selama ini? Biar dia minta duit dari party pujaan dia DAP.

Anonymous said...

takde semangat 1Malaysia lah si Rais yatim nie....suka dendam....tp lagik membuatkan aku bengang nie, DAP, yg UMNO selalu tuduh ANTI ISLAM, telah mencadangkan penambahan peruntukan untuk SAR(sek Agama Rakyat), yg mana,dikatanya terlalu sedikit diperuntukkan semasa zaman UmNO....dlm masa yg sama, si Muhyiddin menambahkan peruntukkan untuk sekolah Mubaligh(kristian) plak....

ape niee GAP...Cina komunis lebih prihatin terhadap sekolah agama Rakyat, tp si Muhyiddin plak tambahkan peruntukkan sekolah Mubaligh(kristian)..nak galakkan penyebaran agama Kristian kee??? dah la BIBLE bahasa melayu dibenarkan masuk ke dlm malaysia nie.....

jahanam...jahanamm.....

hilbert said...

Namewee tak dapat apa2 nanti dia akan buat aduan kat DS Nazri, Nazri akan bantu dia lagi sampai dia dapat peruntukkan dari kerajaan...

MAHAGURU58 said...

Alhamdulillah! Saya turut bersyukur dengan penolakan terhadap permohonan parasit negara ini. Syabas Datok Seri Dr Rais Yatim. Tegas berhemah membela maruah negara!

Anonymous said...

Tuan,
Heran juga kenapa DS Rais hendak layan budak binawe ni. Banyak kerja lain lagi yang mustahak hendak dibuat dari melayan dia. Budak ni memang kurang ajar tak usah dilayan lagi. Biar dia pergi mampus sahaja.

G4UMNO said...

Salam

Berita tentang si babi haram jadah ini jangan langsung disiarkan dalam blog pro-UMNO/BN kita. Anak haran ni tak layak masuk blog BN. Babi anak haram punya cina...........pergi jahanam bersama dap laknatullah

Kenn said...

Harap-harap jangan PM Najib berfikiran cina pulak apabila anak cina ini mungkin pergi mengadu nasib pada beliau.

Anonymous said...

tak lama lagi keluar la kat youtube video clip si setan ni.... kutuk2 si rais tu pulak..... hahahha pemikiran budak2 camni dah boleh agak.... konon kebebasan bersuara...tapi takde etika.... kebebasan bersuara keturunan dia!

azman said...

Assalamualaikum...

Anon 09:45:

Jangan kamu cepat terpedaye. itu permainan politik namenya...jangan cemas bro.....

Anonymous said...

Kepada anon 9:45AM........

Kau ingat sekolah mubaligh di Sarawak tu ajar agama kristian je ke?

Tolong jangan cakap macam orang bebal, TSMY beri peruntukan tu sebab sudah berpuluh tahun tak beri. Sekolah mubaligh tu sama macam sekolah nasional dan sjk yang mengajar kurikulum2 lain untuk murid2 lulus SPM & STPM.

Sekolah mubaligh ada murid dari anak orang melayu beragama Islam belajar sama dengan sekolah jenis kebangsaan cina ada murid dari anak orang melayu beragama Islam belajar cuma bilangan mereka ni tak ramai.

Dulu aku pernah bersekolah di sekolah mubaligh ni selama 2 tahun sebelum berpindah ke sekolah lain sebab keluarga aku berpindah. Ada kawan2 aku bersekolah di sekolah mubaligh ni sampai lulus SPM & STPM, mereka tak murtad pun masuk kristian.

Anonymous said...

Orang yang terlalu lemah fikiran dan kurang segar. Itulah akibatnya suka duduk bawah tempurung. Baru jumpa blog komen pun tolol...

Anonymous said...

Anon 9.45,

peruntukan utk SAR pon da diberi, bkn x bgi lngsung, mlh lebey kerap dapt berbndng sklh mubaligh, so nk tuntut kenaikan lagi utk kebaikan? atau hnya sekadar cakap2 politik?

usin said...

PADAN MUKA KAU SETAN!!!!!!

Anonymous said...

memang patut pun. si namewee ni menghina malaysia, melayu dan plg kurg ajar mengina Islam.

tapi pemimpin PAS kata namewee 'mangsa provokasi perkauman'.....

Anonymous said...

suruh dia mintak geran kat bapak angkat kesayangan - nazri ajis a.k.a menteri mulut longkang