Wednesday, March 23, 2011

KONSPIRASI VIDEO SEKS CIPTAAN ANWAR : DIMANA IA MULAI KANTOI ?

 plot atau garapan sesebuah rencana atau sebut apa sahaja memerlukan ketelitian dalam menggarap ceritera.

bagaimana caranya untuk mencapai ke tahap penggarapan plot terbaik ianya terletak kepada kebijaksanaan pengarahnya sendiri. bukan sekadar itu, jika penulis skrip dan penyunting dapat memahami ide dan kehendak pengarah maka cerita itu akan diangkat menjadi karya yang agung.

jika ditranslate dalam bahasa jawa ia digelar masterpiece.

video seks ciptaan pengarah putar-dara politik terkenal negara, anwar jing-gay ibrahim dianggap garapan filem politik yang gagal.

gagal selepas satu jam ia dipertontonkan di khalayak di carcosa seri negara.

 bagaimana filem konspirasi video seks tajaan anwar ini gagal ?

ia gagal kerana watak dan plot cerita tak dapat dipertemukan titik pertemuan faktor penyebab dan faktor tindakan.

bertambah gagal apabila watak utama konspirasi video seks ciptaan anwar iaitu datok T gagal menghayati plot cerita.

watak datok T tiada kredibel. tonasi wataknya melompat-lompat, tak keruan dan adakala ia dianggap melucukan.

perhatikan jalan cerita bermulanya kegagalan plot ini.

FAKTOR 1
- datok T cari jam tangan omega milik anwar.persepsi public sudah boleh dibentuk.datok T cuba mencari jam tangan omega anwar yang hilang. pandangan umum pasti bersetuju anwar dan datok T ini kawan baik, jika tidak mana mungkin anwar boleh mengarahkan datok T untuk mencari jam tangannya di pusat anwar melempiaskan air mani nya.

FAKTOR 2
- datok T meraba-raba di belakang meja slek lalu menjumpai wayar berselirat yang disambungkan kepada perakam video. sungguh biol teknologi spy yang digunakan. spycam berbentuk pen,pin tali leher banyak dijual kat jalan pudu, kenapa nak guna wayar berselirat. teringat aku fitnah bodoh kalid gagap yang menuduh BN pasang spycam sebesar kotak kasut di opisnya.

FAKTOR 3
- setelah 2 faktor di atas berlaku, datok T menjumpai rakaman video seks anwar.

disini bermulanya episod yang gagal. pelik kenapa datok T tak semena-mena ugut anwar dan azizah untuk letak jawatan dalam masa 7 hari  ?

faktor yang menyumbang kepada sebab datok T tiba-tiba marah  lalu berani untuk mengugut anwar/jijah tak dapat kita ketemui. bagaimana datok T boleh menerima arahan anwar untuk mencari jam dan kemudiannya mengugut anwar merupakan kesilapan plot yang cukup besar.

ambil mudah filem hang tuah. jebat dan tuah berkawan baik. namun bila jebat menyangka tuah dibunuh, maka jebat punyai motif untuk membalas dendam. ia ada unsur pemula,penyebab dan diakhiri dengan tindakan.

filem epik ini adalah garapan plot yang baik namun tidak sepertimana yang anwar lakukan.

anwar arah datok T cari jam omega.
datok T jumpa jam dan wayar berselirat.

tiba-tiba datok T ugut anwar dan jijah letak jawatan. plot penyebab kemarahan datok T tak dijumpai.

manakala anwar pula mengoptimakan watak datok T untuk mendapat publisiti. aturan tindakan refleksi anwar begitu pantas. nafi,buat PC,buat laporan polis. semuanya tak sampai 24 jam.

pelik umi hafilda yang teruk terjah anwar tak pula 'dilayan' sebegitu.

nantikan artikel seterusnya mengenai datok T.

15 comments:

zuar said...

pengarah filem yang gagal

Anonymous said...

salam tuan, mohon jasabaik pihak tuan untuk tolong promosikan artikel saya mengenai isu Bible melayu seperti dibawah, atau mungkin tuan sendiri bisa menukilkan artikel sendiri mengenainya.

http://dinturtle.blogspot.com/2011/03/isu-bible-melayu-masanya-untuk-umat.html

tujuan tidak lebih dari menyedarkan umat Islam tahap keseriusan isu ini.

Terimakasih !

Anonymous said...

Syabas! Satu kupasan yang amat genius sekali...hehehe

Anonymous said...

MANTAP BRO. AGAK SANGSI BILA ANUWAR CPAT2 BUAT PC. LPAS TU TAK AMIK MASA PNJG UTK BUAT LAPORAN POLIS KONON2 VID TU MERUJUK KPD DIA TANPA ALASAN KONKRIT.

LG PULAK DATOK T TAK MUNCUL DAN MENGENAKAN PELBAGAI SYARAT YG X MUNASABAH KPD MEREKA YG DI JEMPUT MENONTON FILEM BLUE TU.

YG LG PELIK ANUWAR X BERANI NAK SAMAN UMI DAN NALLA. KLU DIA PECAYA UMI DAN NALLA XDE BUKTI, DIA BLH BUAT SAMAN MALU. APE DIA NAK TAKUTKAN

Street Writer said...

antara konspirasi dan kebenaran.... siapakah lelaki Y dan siapakan Datuk T satu watak baru atau keldai baru Anwar...

Anonymous said...

Salam

Saya memang amat setuju duatuju tigatuju bertuju tuju dengan Gerakan Anti PKR, dari awal lagi sayapun berpendapat sedemikian, kerana plot jalan cerita amat lemah dan dangkal, sedangkal anwar sendiri, susur galur cerita lemah selemah cerita hindustan ( tak tentu pasal boleh menyanyi-tak logik) , mana mungkin selepas 2008 sebegitu lama sekali, baharu Datuk T (Tengkorak ?) mula mengugut anwar disaat anwar ditekan semua pihak menyerahkan sampel DNA, selepas itu kenapa gambar hitam dan putih bukankah sekarang zaman HD warna cantik dan jelas, penamat cerita juga menghairankan apabila tiba tiba omega tertinggal ? wayar boleh jumpa belakang tilam ke?

Peliknya tiba tiba muncul video ini tanpa sebarang gazet pratonton.....pelik pelik

Rizal Shamberi said...

Cari dulu versi asal kisah hang tuah dgn hang jebat..yg ori..bukan yg ditulis oleh penjajah

Anonymous said...

bro

penafian anwar kes video ini sepatutnya berbunyi begini :

soudara sekalian,

seperti yang soudara sedia maklum, bahawa saya tidak akan bertut-tut dengan mana mana perumpuan.

saya hanya memilih golongan adam, seperti yang soudara semua telah ketahui.

oleh itu hentilah dari terus menfitnah saya dengan kaum hawa.

kwang 3x.

Anonymous said...

dalam kadaan terdesak sedikit bukti pasti akan tertinggal.
aku memang pasti ini hanya kalunan untuk meraih simpati dan alih perhatian kes DNA,
untuk makluman DSAI ramai kawan termasuk pakar filem dan video luar negara, benda ni tak susah dibuat,
DSAI hampir berjaya kerana puak2 UMNO yang bodoh mentafdir telah menari bersama2.
untuk melerai
1. semak siapa sewa hotel tempat kejadian
2. semak siapa sewa hotel tempat tayangan video (tarikh pada video boleh direka)
3. semak siapa dato T yang bercelaru identiti dan emosi.

buat blogger penyokong umno berhenti menari mengikut rentak DSAI.
fokus kes DNA

Anonymous said...

anwar mmg cekap dlm mengekalkan momentumnya sebagai politician pembangkang yg popular. bermcm mcm cara dia guna...dia tahu akan kalah dlm isu liwat...so cepat cepat di rekanya isu video seks...arahan & lakonan dirinya sendiri, lepas tu cepat cepat buat report & PC,semata mata utk menarik simpati rakyat, yg peliknya nallakarupan & umi hafilda balun kaw kaw pesal dia buat selamba badak je??? x report pun..??? makna nya betul le apa yg di balun oleh mereka tu!!

aku je said...

CHECKMATE buat Anwar. Nak pusing mana lagi??

Majoriti besar Umat Melayu sudah tidak lagi percaya kepada manusia bernama Anwar Ibrahim.

Mcm aku, dulu pecaya dia kena fitnah. Start aku tak pecaya dakwaan dia?
Bila lepas solat hajat, byk pula perkara yg semakin menghimpitnya.

Bila Saiful, DS Najib, Ezam dan Ummi Hafilda berani bersumpah laknat, tapi dia tidak berani berbuat demikian.

Bila tiada lagi seri dan 'nur' yg terpancar di wajahnya.

Bila dia terlalu byk menangguh2 kes mahmakah yg sepatutnya menjadi saluran dia membersihkan namanya.

Bila wikileaks turut mendedahkannya.

Bila dia tidak mahu memberi DNA bagi tujuan mencari jawapan siapa lelaki 'Y' yg seharusnya menjadi saluran utknya membersihkan nama.

Bila dia mendokong pluralisme dan mahu nama Allah digunakan dlm konsep trinity kristian.

Bila Azmin diangkat walau dgn protes ahli PKR sendiri.

sekian, CHECKMATE utk Anwar

Anonymous said...

sedarlah. kita hidup kt dunia ni 1 sebab je. sebab nk beribadat kepada Allah. tahu kenapa sekarang banyak maksiat,buang anak? sebab kita hidup bawah telunjuk yahudi. tengok jata negara? siapa sebenarnya yang buat? Allah da berfirman, nabi da nasihat, al-quran da cerita,undang2 Islam yang menjamin kebahgiaan dunia dan akhirat. kalau kita guna undang2 Islam spt dlm Al-quran,InsyaAllah,selamat kita dunia akhirat,selamat Malaysia dunia akhirat. moga kita semua sedar sebelum semuanya terlambat. sebelum iblis terlepas dan gelakkn kita sbb dia dpt ramai kwn kt neraka nanti. sebelum dajal gembira sbb dpt songsangkn kita dri mengamalkan Islam yg sebetulnya. Amin~

Anonymous said...

sedarlah. kita hidup kt dunia ni 1 sebab je. sebab nk beribadat kepada Allah. tahu kenapa sekarang banyak maksiat,buang anak? sebab kita hidup bawah telunjuk yahudi. tengok jata negara? siapa sebenarnya yang buat? Allah da berfirman, nabi da nasihat, al-quran da cerita,undang2 Islam yang menjamin kebahgiaan dunia dan akhirat. kalau kita guna undang2 Islam spt dlm Al-quran,InsyaAllah,selamat kita dunia akhirat,selamat Malaysia dunia akhirat. moga kita semua sedar sebelum semuanya terlambat. sebelum iblis terlepas dan gelakkn kita sbb dia dpt ramai kwn kt neraka nanti. sebelum dajal gembira sbb dpt songsangkn kita dri mengamalkan Islam yg sebetulnya. Amin~

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM...
Hanya Allah yg maha mengentahui perkara sebenarnya. Walau hebat macamana sekalipun manusia, ia tidk sekali kali dapat mengatasi kekuasaan Allah.
Justeru itu akan tiba masanya, manusia yg melanggar segala larangan Allah akan menrima balasan dan menyesal akhirnya..BERTAUBATLAH.....

Anonymous said...

fuyoo dah mai jebat dgn tuah dahh. Tp benar, mungkin konspirasi ini datangnya dari orang dalaman PKR sendiri atau sahabat karib (a shoulder to cry on) yg byk rahsia, atau mungkin ada keupayaan perbuatan yg agak serupa dgn Anwar. So, kira sahabat dlm kontek you know i know what u did last summer.

apa pun yg terharu lagi sedih tu bila ANwar dan konco cepat betul buat kenyataan tanpa melihat vidoe tersebut dan mcmana dia tahu dlm video itu perut buncit?

Mlm semalam Anwar dikerah untuk tidur dibilik berasingan kerana hati nurani kaum hawa yg was-was (mcm colgate "gunakkan tanpa was-was) sama ada benar atau tidak bermain dikepala dan keinginan hati kaum hawa utk melihat tape itu makin kuat walaupun terpaksa berpura-pura mcm tidak pernah berlaku. Rasa syak wasangka tetap ada cuma belum terbukti...nukilan Jijah Tertipu.