Friday, March 11, 2011

RUSUHAN BALING : BERMULANYA PEMBOHONGAN ANWAR IBRAHIM.

 siri pembohongan raja pembohong anwar ibrahim dapat dikesan sejak dari awal pembabitannya dalam gerakan massa.

anwar boleh membohongi penduduk buah pala demi meraih undi.

anwar juga pernah berbohong dengan seluruh rakyat malaysia apabila berjanji tidak mahu menentang arwah tun ghafar dalam perebutan kerusi timbalan presiden umno.

orang pas lama ( sebut ortodoks) juga terkena tempiasnya. anwar pernah berjanji kepada arwah fadhil nor untuk tidak masuk umno. tapi yang berlaku adalah sebaliknya.

anwar pernah membohongi rakyat kononnya dia disuntik dengan jarum yang ada darah HIV, dengan harapan dia mendapat simpatisan daripada rakyat lalu menuduh  dr mahathir zalim.

tahun 2000 anwar membohongi rakyat sekali lagi kononnya dia kena racun arsenik dalam penjara.

segelintir rakyat (sebut penyokong) mereka percaya dakwaan ini. jika benar anwar kena, dia sepatutnya sudah lama mati.

itulah kredibel raja pembohong. konsistensi membohongi rakyat sepertimana yang dilakukan oleh anwar cukup luar biasa.
pada tahun 1974, daerah baling menjadi tumpuan. 

anwar melalui ABIM menggerakkan gerakan massa di seluruh IPTA negara kononnya ada rakyat baling mati kebuluran.
inilah politik baru cara anwar, yang diulang sanjung semula oleh saifudin abdullah.

politik baru gaya anwar adalah manifestasi idelisme rusuhan dan demonstrasi.

sama gayanya stail pemikiran politikal baru saifudin abdullah, mengizinkan keranda dijulang,mengizinkan pelajar berbaring di atas jalan raya dan menginzinkan holiganisme menyerang kampus UPM.

taktikal anwar menarik perhatian adalah mudah. kaedahnya menghasut, mauduknya demonstrasi jalanan.

apa jugak isu yang bisa menguntungkan politiknya akan anwar guna. 

anwar menghasut pelajar universiti untuk mengadakan demonstrasi di kelab sultan sulaman dan masjid negara.gelora darah muda dimanipulasikan pemikirannya demi kepentingan anwar. 

pelajar diajak bergerak ke baling. keadaan politikal kuala lumpur cukup panas.

tun razak yang menjadi perdana menteri minta menteri pelajaran menyiasat kesasihan perkara ini.

dr mahathir melaksanakan arahan mencari jawapan. apa yang dijumpai adalah penipuan.

tiada seorang pun rakyat di baling mati kebuluran, sepertimana yang didakwa anwar ibrahim.
berdasarkan kepada siasatan yang dilakukan pada 5/6/7 januari 1975 setelah dijalankan operasi di sekitar daerah baling hingga ke pendalaman kampung weng dalam dan tanjung pari, tiada kedapatan seorang pun rakyat baling mati kebulur.

penolong perubatan daerah baling dr tan ah hock dalam laporannya mengakui memang ada faktor kemiskinan dikalangan rakyat tetapi untuk sampai ke tahap mati kebuluran dia menafikan dakwaan.

apa pun keadaan kita seharusnya bersyukur kerana dikurniakan manusia seperti anwar ibrahim di muka bumi malaysia ini. anwar ini rahmat kepada kita. dengan adanya dia, kita akhirnya dapat memahami akan maksud paksi kehancoran sebuah negara bangsa.

10 comments:

FARHAN PAHANG said...

BRO ISU TROJAN HORSE, KONFEM RMAI TROJAN HORSE DLM UMNO, SBB ABG NUAR KAN PENAH DUK DLM UMNO, ORG PENTING PULAK TU........... SY YAKIN RMAI GENG UMNO SKRNG MSIH PERCAYA ABG NUAR DIBUANG TUN M SBB TUN M XNK NUAR GUGAT KUASA TUN M.......

ANDA MAHU PERUBAHAN? PAKATAN RAKYAT BUKAN PILIHAN!

fakirabdillah said...

Salam sdra GAP

Tq kerana menulis bab ini. Saya bukan penyokong Anuar KINI ..dulu tahun 74 DEMO MASJID NEGARA ( baling ) sama sama dicampakkan FRU Unit D Wanita kedalam lori yang sama ..masa tu manalah kita tahu Anwar ni kaki putar alam ...

Apa pun saya nak catat disini banyak juga faedah dari Demo tu ..salah satu ialah kini SIME DARBY milik wakil Melayu = PNB tetapi bukan jasa Anuar sorang ..janganlah kita lupa perjuangan Ketua Pemuda UMNO ketika itu Dato Suhaimi dan Tun Ghafar sendiri.

Sekarang kalau baca rencana AIDC ..ada juga kemunasabahan Anuar masa tu dah mula dipengaruhi oleh gerakan JIL melalui pengaruh HMI ..

Yang pasti Anuar dulu BUKAN Anwar sekarang. Biasalah manusia berubah..tetapi berubah hingga mudharatkan BANGSA dan AGAMA ..kita KENA TENTANG HABIS2-an lah...macam bro GAP juga ,...lama juga bersama Anuar..saya pelik juga Roslan Kassim lama bersama Anuar..skrg bersama PERKASA kenalah sama sama menceritakan cerita benar berkaitan Anuar ni ...

Anonymous said...

ko tengok tu muka penjubo negara... tengah tersengehh

GAP KEMBALI said...

fakirabdillah

boleh kita bertemu ?

Ular Menyusur Akar said...

betul juga lah GAP. Kena kumpul geng geng lama. Sebatang lidi kalau di kumpul jadi penyapu. tak mudah untuk di patah.

Anonymous said...

kita akan minta Najibtuya memberi penjelasan pd rakyat melayu Islam, tentang kebenaran ngok beliau membenarkan pengedaran kitab INJIL bahasa melayu di bumi mesia......adakah Najib bersengkongkol ngan pergerakan Kristian Mesia??..

memang tepat slogan UmNok-APCO -
1mesia, 1bangsa 1agama.....

Anonymous said...

ANON 1:44,

TNYE ABG NUAR SKALI, SBB DIE DE CKP X SALAH NK LETAK NME ALLAH DLM INJIL VERSI BM........NAJIB N NUAR TLG JAWAB........KLU NAJIB=TUYA, NUAR=BUTTOCK..........

keris said...

anon 144,

yg nak mintak sgt tu bukan najib, tapi ko lihat statement LGEng sial dulu yg mahukan kerajaan lepaskan bible tu.., sebelum ckap tu semak dulu bodo!

Anonymous said...

Komen Anwar dulu lain dan Anwar seakarng dah lain...sugguh mengelikan hati..maharaja lawak pun tewas..saudara saudara ni janganlah perasan seolah berjiwa perjuangan konon atau aktivis berpengalaman konon atau veteran dalam pergerakan konon & pejauang Ad Din..konon..mahasiswa era 70an konon..berhentilah menipu keturunan sendiri.. dah sampai waktu insaf , berhenti perasan dan berkhayal cerdik..cukup lah melawak kerna lawak itu dah peringkat masam...kalau tak paham lagi ..mematikan diri lebih baik afdalnya ... dari mendurjana .
ANWAR ibrahim tetap sama dari dulu (asal) hinggalah sekarang...penuh dengan muslihat-tiada batasan menupelasikan orang,kaedaan,kedudukan,perasabatan,orang atasnya, ugama,keluarga,biras,besan,ulama,pelajar dan apa apa di alam ini utuk kepentingan diri sendiri walaupun perlu membinasakan halangannya secara dahsyat...tanpa belas atau perasaan kemanusiaan..
Pertanyaan...berapa ramai pelajar U tahun 70an yg gagal mendapat ijazah kerana terpengaruh dan jadi alat nya...ada yg menyesal tak habis ..kerana mereka adalah harapan keluarga utk berbakti tapi malang ibu dan ayah kecewa..anak mereka rosak..hancur..dan tidak dapat membantu menaikan taraf keluarga. Ramai yang menyesal..ada yg dah meninggal..ada yang sedih & malu sendiri ,segan nak hebah.
Masa berpersatuan ...ramai ahli yg lebih berwibawa ,cerdik,lebih Alim dalam hal islam,adb yg baik darinya telah disunatkan cara keji dan hasutan berpuak... orang dimangsakan tak perasan kerana dia pandai berbohong dan memanupelasikan.
Semasa dalam Umno & Kerajaan..lebih tajam dan hebat pembohongan dan adu domba antara PAS & Mahathir - Antara Mahathir dgn Timb & member Kabinet - Antara Ketua Caw dgn Bahagian dgn Pemuda(3 penjuru),antara Mahathir dgn PPP,Gerakan -Campur tangan dlm MCA..adu domba .
Dalam kementerian..banyak hasutan ,ceramah anti mahathir cara halus..
BTN..asal untuk Malayu & Malaysia bertukar untuk projekkan Image dia dan mengerahakan pemimpin lain.
Dalam percaturan Politik Umno..dia menebas pejuang asal Umno kepada bidan terjun yg muda ,mentah dan bernafsu tinggi dan akan bergantung kekuatan pada nya semata mata..senang nak control..nanti..lembu cucuk hidung
Ini terjadi sudah..sebab itu apabila dipecat ramai mereka ini melatah..nasib baik Tuhan lebih berkuasa dan Maha menghendaki..maka jadilah..
Dgn Ngo...dia janji mcm -mcm tapi nanti...tengoklah hisap jari saja. Demonstrasi..hanya alat untk dia nak nego dgn kerajaan untuk kepentingan nya saja..organiser..masyuuuk..orang ramai suka suka dgn bangga mengatakan Mereka bukan dibayar..itu benar sama sekali,tapi dalam masa yg sama mereka adalah buruh free..budget dah kena sapu..lebih malang dari buruh asing yg tak dibayar gaji... Lihatlah organiser bersunguh sungguh nak buat..kalau batal duit dah masyuuk..mcm mana..susahlah.., Sebab itu Anwar tawar untuk nasihat batalkan (nego supaya Kes dia lepas)...sebab tak payah refund. Customer always right..
TERKINI..tak payah dan payah sekali nak huraikan sebab banyak sangat...peel ini dah berjangkit dalam keluarganya..maka tak payah lah nak huraai lagi..lihat dan fahamkan keseluruhan cerita kita akan faham sendiri..dengan syarat jangan berhelah dengan ayat ayat quraan nanti tak dapat hidayah mcm Pas & the geng.
HPerancis

Anonymous said...

Akibat buruk yg ramai tak perkatakan ialah pelajar pelajar yg tak habis belajar ...kantoi separuh jalan...mereka ini telah melukakan dan memusnahkan harapan ibu bapa yg mengharap anak mereka bolih membagi penghidupan yg lebih baik...tapi berputih mata akibat sipenipu ini...dia tak apalah bapak dia setiausha kementerian (org politik sederhana) banyak line bolih kawtim untuk anaknya.
Pelajar pelajar yg jadi mangsa ..ramai yg dah meninggal tanpa mencapai apa yg bolih disandarkan keluarga. Yg hidup...segan sendiri.. yg sorang tu lari london dan kembali tapi tak ada apa apa..jadi alat perancang/penasihat demo Anwar skrg......

Bagi bekas pelajar yg keciciran Ijazah ... nasi dah jadi bubur...
Kalu tak sekarang ini dia oranglah peneraju Negara...Pengarah Kement..GLC...ceo...MD.. sayang sendiri lepaskan peluang...sebab terikut rentak budak biol sorang ni...

Hperancis