Friday, April 29, 2011

TERBARU : ALLAHUAKBAR ! VIDEO TRIO DATO T YANG DAH BERSUMPAH LAKNAT !







ALLAHUAKBAR !
ALLAHUAKBAR !
ALLAHUAKBAR !

trio dato T akhirnya telah berjaya melakukan sumpah laknat.


"Dato Eskay bersumpah bahawa Beliau turut berada di lokasi kejadian dan lelaki yang melakonkan adengan seks adalah Dato Seri Anwar Ibrahim"

VIDEO EHSAN  PAPA GOMO.

158 comments:

Anonymous said...

Allahuakbar...Alhamduliliah..

Anonymous said...

InsyaAllah kebenaran pasti muncul!!


anakjati_sgway

Anonymous said...

Alhamdulillah!!! TAKBIRRRR!!!! Allahuakbar!!!!

Mereka yang merancang, Allah yang menentukan.

Anonymous said...

hanya yg benar akan berani melakukan apa sahaja utk membuktikan mereka benar.
sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.

Anonymous said...

Nanti budak hingusan Nazzroll tu mula menyemak kat sini la tu.

akalil said...

Ingat sebelom nie Dato Eskay je nk bersumpah..last2 The Trio datang sumpah laknat..alhamdulillah..kebenaran pasti akan datang..laknat pemimpin rendah moral..rendah akhlak..pelacur bangsa..

Anonymous said...

Walaupun dato' T maybe akan masuk penjara, apa yang mereka lakukan ni adalah kebaikan untuk rakyat Malaysia! Tahniah Dato' T! Anda dah bertaubat!

Takbir!!!!!!! Allah Maha Besar!!!

Azraque said...

Alhamdulillah. Syukur. Laknatlah daripada Allah untuk korang kalau korang salah. Dan Aku pasti Allah akan melaknat Manusia puaka yang bernama Anwar Ibrahim yang menjadi anugerah Tuhan bagi pihak Dajjal

Anonymous said...

...lepas ni keluar isu sumpah x sah lah, x ikut hukum syarak lah...lepas ni perlu ada jaminan keselamatan utk trio datuk T...mereka telah bertindak berani demi agam dan negara...syukur

Jebon Tua said...

Aku harap polis jaga keselamatan dorang, PKR PAS cam haram jadah.

Tak nampak pun si nuar. Mcm2 fatwa guna nak elak sumpah laknat ye ko nuar.

Anonymous said...

ALLAHU AKBAR DAN AL HAMDU LILLAH,

KEBENARAN AKAN ALLAH SWT TUNJUKKAN LAGI BAGI MEREKA YANG TERANIAYA DAN BENAR. sUMPAH LAKNAT BUKAN MAIN MAIN KERANA IA NYA BERSAKSIKAN ALLAH SWT DAN HARI INI IANYA TELAH DILAKUKAN OLIH DATO ESKAY.

KAMI RAKYAT MALAYSIA TENGAH MENUNGGU SANGAT BILAKAH MASA NYA DATO SRI ANWAR HENDAK BERSUMPAH LAKNAT? DARIPADA MEMBERIKAN BANYAK SANGAT ALASAN DEMI ALASAN APA SALAH NYA DATO SRI ANWAR BERSUMPAH BERSAKSIKAN ALAAH SWT? kENAPA SUSAH SANGAT????

KITA TUNGGU LAH TAK LAMA LAGI MACAM MACAM LAGI PETUNJUK DEMI PETUNJUK DARI ALLAH SWT AKAN DI PAPARKAN DIDEPAN KITA. INSYALLAH.
ALLAH MAHA BERKUASA.

HIDUPKU, MATIKU ADALAH KERANA ALLAH SWT.

SYABAS DATO ESKAY BERANI KERANA BENAR DAN TIDAK SANGGUP LAGI BERSEKONGKOL LAGI DENGAN PERBUATAN MANUSIA YANG BERSIFAT MUNAFIQ ANUGERAH IBLIS.

zsk69 said...

Hishamudin Krismudin mana??? Suara pun x keluar. Kalau masih ada telur, apa lagi, tangkap lah Sam Ketot dan AMK yg merusuh dalam masjid. Org hindu PKR pun buat hal dalam masjid tadi. TAK BOLEH PAKAI PUNYA HISHAM.

Anonymous said...

Syukur alhamdulillah..trio Datuk T berani bersumpah kerana mereka dipihak yang benar...

Taming said...

Anu War bila lagi?Mudah mudahan kebenaran akan mengatasi yang batil

Anonymous said...

mana si naz roll haram jadah penjilat si juburi tegar tu? jgn hilanglah bai...mai sini...jgn menyorok kecut mcm DSAI hang tu...

Anonymous said...

uollss..
nazroll nga meroyan dlm bilik!!

(kawan nazroll aka. nyah sundal)

Anonymous said...

Adik NazzRoll, jangan salah faham ye, kami tak benci kamu, malahan kami mendoakan kamu lagi agar menjadi manusia berguna. Lebih berguna dari Anwar yang x berguna tu dik. Kami ni dik, bukan nya taksub macam penyokong parti Pembangkang. Kalau PM ada terbukti bunuh Altantuya, kami turut desak PM letak jawatan dik. Begitu cara kami berpikir dik...

Anonymous said...

Allahuakbar...Alhamduliliah.. Selesai jugak majlis angkat sumpah laknat oleh Datuk Eskay. Saya sokong anda 100%.

Anonymous said...

Bro GAP, lu bukan the only idiot yg percaya kat anuar ni..
Beza ngan idiot2 yg lain lu dah sedar tertipu.

Tapi ada lagi yg lu masih tak nampak..so cepat2 la find out more jgn 10 taun depan pulak baru nak nggalabah.

Some Clue Please?

Si setan mana yg keluarkan anuar dari jel? To what end? Who's protecting that bastard now?

Dajal not stupid...dia dah nampak hayat politik nuar tak lama. But that doesn't mean he's totally useless..one more job for him. Buat onar kat dalam negeri.

In the meantime groom his replacement..si KJ wants so much to be that man. Akan tetapi Dajal nampak the current leader can also be got thru the wife..

So kalau u nak sgt perjuangkan kebenaran...take it from here. Don't carry on being an idiot.

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH..SYUKUR KEPADA ALLAH SWT. AKHIRNYA KEBENARAN DAPAT DITEGAKKAN. SIMPANLAH DNA ANDA KALAU TIDAK MAHU MEMBERIKANNYA ..AKAN BERGUNA DI ALAMKUBUR SEBELUM SAMPAI KE PADANG MAHSYAR NANTI. DI DUNIA KITA KATA KITA HEBAT TETAPI ALLAH MAHA HEBAT...SAMPAIKAN SALAM SAYA KEPADA NIK AZIZ.

Anonymous said...

Agak2 kalau ajak anwar bersumpah melalui twitter dia nak tak? hehehehehe.... dia kan rajin update twitter dia tuh.

Anonymous said...

Alhamdulillah dengan solat hajat AMK di masjid itu, Allah memberi kemudahan sehingga selesai dan sempurna majlis muhabalah tu.

Anonymous said...

ckp banyak xgune la anuwar.. tepis sana sini.. last last kene batang idung sendiri balik..

Anonymous said...

Mereka takut dgn bayang2 sendiri...apa masaalah mereka nk bersumah jika malaikat mereka tu benar2 tidak bersalah...sudahlah diri semndiri takut bersumpah,,,org nk bersumpah barua2 ni pegi kacau pulak...mudah2an laknat Allah akan menimpa sipengkhianat itu dan kuncu2nya....

Saiz xxxxxxxllll

Anonymous said...

Cerita2 jahiliyyah melayu UMNO nii... mengarut .... bloggers, spr, sprm, pdrm, utsang mabuk, brita hariamm, .... kalau melayu beriman dengan mereka niii.. ramai tersesat atau suhabat.... terutama sifat dendam kesumat & dengki khianat mereka kepada Anwar Ibrahim yang banyak menggugat kepentingan peribadi nafsu syaitan mereka....

Seperti “kedengkian pembesar2 Melayu” terdapat kecerdikan Hang nadim dizaman Singapura diserang todak, Hang Nadim difitnah utk derhaka & guling raja; “kedengkian pembesar2 Melayu” terdapat keakraban Hang Tuah dengan Raja Melaka, Hang Tuah difitnah bermukah dengan gundik raja; kedengkian melayu Langkawi terhadap kecantikan Mahsuri , beliau difitnah berzina/bermukah dengan kendak; Sifat buruk Melayu- “Perasaan DENGKI, DENDAM & TAMAK HALOBA” serta “budaya FITNAH & KHIANAT” masih diwarisi dan apakah ulangan sejarah seperti yang sedang berlaku terhadap Anwar dan sekeluarga hari ini?

Juga dizaman Rasulullah, kaum munafik telah membuat fitnah terhadap Rasulullah sendiri, yang mereka dakwa isterinya Aisyah telah berzina dengan seorang sahabatnya. Ada beberapa sahabatnya yang lain turut menyebarkan /promosikan cerita bohong ini. Hampir sebulan lamanya. Rasulullah bermesyuarat & menyelidik kesahihannya. Rasul bersabar & berdiam diri menunggu wahyu. TIADA perintah/ arahan supaya yang dituduh kena BERSUMPAH MUBAHALAH. Akhirnya Allah turunkan wahyu menafikan & membersihkan ‘Aisyah dari fitnah tersebut. Dua orang sahabat (Muslim) yang beriya2 menyebarkan cerita fitnah zina tanpa saksi & bukti dikenakan hukum QAZAF ( 80 sebatan). Rasulullah tahu Munafikin pencetus fitnah tapi dibiarkan hukuman diakhirat nanti.

Apakah ulamak kita ragu2 tentang prosedur syariah ini? Mengapa sebahagian ulamak biarkan melayu2 jahil berhujjah tentang hukum hakam Allah mengikut akal cetek dan kedunguan mereka itu?
Pada aku... perjuangan menolak kedurjanaan UMNO lebih penting dari segalanya untuk mengembalikan hak & maruah Bangsa dan Islam yang kian terpinggir....... walaupun tanpa Anwar!

Anwar boleh dihapuskan oleh UMNO, tapi perjuangan TOLAK UMNO tetap berlangsung sehingga Allah membuat keputusan....

Jasad Anwar tak penting, tapi semangat perjuangan Anwar tetap bersemadi dalam jiwa pejuang2 rakyat yang tulin....

Oleh itu.... UMNO tak payahlah tunjuk sikap dungu & bebal dengan bawa isu aib dan keji seperti ini kepada musuh2 politiknya ... berapa lama nak bertahan lagi?

Satu masa RAKYAT akan bangkit, UMNO hancur jugak... cuma masanya saja... lihat sekeliling anda semua kerajaan authokratik & dcronian seluruh dunia sedang hancuuuuuuur.... begitu juga keegoan UMNO akan hancuuuuurrrrrr!

Anonymous said...

cuba dengar dipenghujung sumpah,keatas????maaf jika telinga x berapa mendengarnya

Ular Menyusur Akar said...

Ada suara sumbang selepas sesi sumpah, "Datok, macam seorang sahaja yang bersumpah/".

Yang ada melihat seorang, seoranglah yang bersumpah.

spin, spin selagi boleh.

Anonymous said...

cuba dengar dipenghujung sumpah,melaknat akan(siapa)(1.08min)????maaf jika telinga x berapa mendengarnya-pembetulaN

Azraque said...

Anon 5.40, lu syok sendiri la. Tulis panjang jela, tapi otak kat kepala lutut x guna bro. Gi Mampus la Anwar Brahim.

Anonymous said...

Dengar kata, Datuk Eskay aje yg bersumpah, RTC & Syuib Lazim tak bersumpah kee??? atau takut??..mane boleh sumpah ada main bagi pd wakil.....kena buat sendirilaahhh......

lagi satu aku harap pd penyokong UmNO..tak perlulah nak maki hamun, jika ada pendapat Anoy. tak selari ngan anda, sebabnya anda semua hanya menambahkan perasaan menyampah rakyat pd UmNO sekarang ini..

-Ikhlas-

Anonymous said...

Datuk T dah terang2 mengatakan anwar dlm video tu... kalau tak betul, anwar kena saman Datuk T.. saman, jgn tak saman!

Anonymous said...

Tahniah kepada Trio Dato T, syukur alhamdulillah. Seperti Robin Hood & kawan2, mereka tidak perfect, mereka cedera untuk rakyat jelata. Walaupun tindakan mungkin akan diambil, percayalah, pengorbanan anda itu tidak sia2. Terimakasih.

TAMING said...

5.40pm,Telah terbukti kat Sarawak hari tu tak payah tunggu satu hari nanti.Cuma juak juak pkr ni saja masih bermimpi dibawah kelangkang DAP.Rakyat dah muak dengan dalok dalih SiAnu War tu.Kami semua bukan mcm korang fanatik tahap gaban.Klau pemimpin Kami buat salah dan ada fakta sahih tetap kami hentam.Pegangan kami salah tetap salah tak kira peringkat mana sekali pun.

Azraque said...

Kenapa korang nak pertikai 2 orang tu x bersumpah. Mereka hanya bagi sokongan moral pada Eskay. Eskay yang ada kat situ masa anwar sondol china Doll bukan mereka. Cukupla eskay sorang yang bersumpah. Tu pun x leh nak fikir ke? SPM pass x?

Anonymous said...

Nak samakan Nuar dengan hang Nadim, hang tuah dan Mahsuri sangat tidak sesuai. Bagai langit dengan bumi. Apa yang anuar perjuangkan? Heret masalah peribadi diri kepada rakyat adalah. Isu berlegar benda yang sama, masalah dalam seluar.

merah said...

Memanglah eskay sorang kena bersumpah.Yang 2 orang lagi tak terlibat,cuma penyokong.Yang saksikan anwar dengan pelacur tu pun eskay.Jadi dia sorang ajelah ambil tanggungjawab.Nak pusing apalagi.Dahlah takut bersumpah,orang nak bersumpah pulak dihalang.Apa pasal?

Yang tulis panjang berjela tulis kisah nabi dan fitnah terhadap Aishah perasan pandai tapi tak pandai.

Kenapa tak ambil cerita nabi dengan kaum nasrani?Yang mana nabi cabar diorang bersumpah laknat?

Kenapa tak bawa kisah sahabat2 nabi yg bersumpah atas perkara2 yg lain?

kalau setakat nak peralatkan agama untuk idola(sembahan)sendiri tak payahlah.

rauna said...

anon 5.49..ape kena mengena Anwar memantat dan menjubur dgn ummo..umno yg suruh dia tibai minah cina tu ke..klau ko tak cya cea tanya kote dia..drpd ko asik bg alasan sampah lbih baik ko cari amoy tu tanye dia btul,kalau tak paham bahasa dia ajak la uncle lim kit siang ko tu jd pengalih bahasa...

Anonymous said...

dna apa? (ulang 3@4 kali)
hehehe...utk pengetahuan bang nua dna kalau kepanjangannya adalah merupakan perkataan bahasa inggeris yg paling panjang ejaannya. oleh yg demikian sukarlah wrtawan trsebut nk menyebutnya. sekian timasih.

kaduk

Azraque said...

Dieorang ni dah berasap kepala otak nak spin macam mana lagi.

Tajuk Harakah : SUMPAH LAKNAT AMK Persoal Kehadiran JAWI.
Apa masalahnya bila JAWI Hadir? kalau topekong korang yang kuat kencing tu nak bersumpah x buat sekalipun JAWI x salah nak hadir. Ni bab agama Apa masalahnya?

Tajuk Kedua : Hanya Eskay Lafaz Sumpah
Ye la memang dia yang ada ngan Anuar Berahi masa tu memang dia la patut sumpah.
Haramkah cuma nak menimbulkan persepsi bahawa dua orang lagi tu takut untuk sumpah laknat tu yang timbul tajuk macam tu.
Aku memang meluat baca haramkah ni tapi nak buat macam mana nak juga sekali sekala baca penglipur lara cerita dongen zaman purba.
TQ

Anonymous said...

jangan spin la bodoh....tolong la bersama, ini melibatkn maruah islam dan negara kite, xkan la nk bersumpah pn takut pak nuar..takut jadi mcm syeikh Mirza Ghulam Ahmad Qadiani ka pak nuar.....???

Anonymous said...

Anonymous 5.40pm....ko kau ni bangang sangat ke. Penjilat Al Juburi la ko ni. Tak reti nak bezakan sumpah muhabalah.Konon "perjuangan menolak kedurjanaan UMNO lebih penting dari segalanya untuk mengembalikan hak & maruah Bangsa dan Islam yang kian terpinggir....... walaupun tanpa Anwar!"....boleh mampus la ko ngan hamPAS.....

Anonymous said...

Ni aku petik dari FB Dr. Asri:

DrMAZA.com
(http://www.facebook.com/pages/DrMAZAcom/279290772989)

...bbrp wrtawan minta pndngan sy berhbg dgn Dato Trio yg ingin mubahalah..sy kata tiada keprluan dan tdk wajar, kes ini peribadi, bbeza dgn Saiful yg mendakwa dizalimi dan ada kata mahkamah mgkin khianat..so, mubahalah satu langkah bg kes Saiful..kes video ini lain, namun jika Dato T buat juga, sy cadang DSAI mubahalah balas sekurangnya mghilangkan salah sangka rakyat..jika kita tidak buat, tiada apa yg ditakutkan..

Anonymous said...

Kaum yang banyak bersumpah atas nama Allah.. demi menegak kebatilan dan kedosaan adalah Yahudi.

Adakah melayu/mamak UMNO setaraf amalan kaum dimurkai Allah Yahudi?

Apakah benar UMNO juga dibawah pengaruh APCO Yahudi? RM 66juta untuk APCO?

Anonymous said...

Dalam kes dato' t,Dr asri suruh bermubahalah sekurang2nya untuk menghilangkan prasangka rakyat.Dalam kes saiful memang disuruh untuk membela diri dr dizalimi atau fitnah.So apa lagi masalah nuar?

Anonymous said...

POPE AJIS tak reti nak suruh AnWAR bersumpah ke?? Mgkn kat India dulu, POPE AJIS tak belajar ilmu ugama betul2, hanya tahu belajar ilmu ngelat je kot....

Anonymous said...

Sifat jatidiri melayu baru produk umno....??????

dengki
dendam
tamak
fitnah
khianat
rasuah
lucah/sundal
tahyul
ganas
tahi judi
dadah
rempit
bohsia
etc
........................................

Azraque said...

Najis mughollazoh kat Pulau melaka x nak buat press statement ke?

Anonymous said...

Alhamdulillah!!! TAKBIRRRR!!!! Allahuakbar!!!!
..syukur ya Allah..

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH!!

ALLAHU AKBAR!
ALLAHU AKBAR!
ALLAHU AKBAR!

Semoga Allah tunjukkan kebenaran NYA.
Syabas Dato Eskey!

Anonymous said...

Manusia akhir zaman sanggup melakukan apa saja demi duit. Siapa 3 ekor beruk ni sorang penyagak dan pelingkup perniagaan (Eskay), seorang lagi perogol kanak-kanak bawah umur (Tamby). Ini kah pencacai haram jadah umno agung-agungkan. Dah tak dak sape haram jadah pun jadi.

Anonymous said...

oiii anon 8.04pm.. mana ko tau penyangak, pelingkup perniagaan.. rogol budak bwh umur..err compom ada ke 4saksi.. tp kira gentle laa dia letak jawatan..

tobeng said...

8:04PM,

Ini bukan masalah umno tak umno dol.Renti2kanlah menyembah manusia.

Ramai rakyat nak tahu kebenaran tak kira umno ke bukan umno.Jangan mendahulukan parti drp agama.

Anonymous said...

ANON 8:04 PM
MANA 4 SAKSI? MANA BUKTI? TAK TAKUT DOSA FITNAH KE?

Azraque7 said...

Anon 8:04. Yang jadi beruk tu topekong yang korang sembah. Namanya Anu War. Engko pulak bewak yang x tau apa apa nak komen. Masuk je terus sergah. Bagi salam dulu la bro. macam gampang.

penarik rantai said...

ko sume jmbla ape anon ni ckp... Fuckla umno... April 29, 2011 5:40 PM

Anonymous said...

Camna nak bersumpah. Confused samada nak bersumpah dengan nama allah atau anak allah.

penarik rantai said...

Sumpah Eskay sumpah org JAHIL-Bekas Mufti WP

Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dato Md Hashim Yahya berkata sumpah yang tidak dilakukan menurut hukum syarak, diumpamakan sebagai kerja-kerja orang jahil.

Beliau diminta mengulas tindakan salah seorang trio datuk T, Shazryl Eskay Abdullah yang melakukan sumpah laknat di sebuah masjid di Sentul kira-kira pukul 4.15 petang tadi.

Ulama terkenal itu berkata, tidak ada peruntukan dalam undang-undang Islam yang membenarkan sumpah seperti yang dilakukan Eskay, berhubung tuduhan seks terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Dalam hukum qazaf, iaitu peruntukan untuk sabitan kes zina dan liwat, pihak yang menuduh perlu membawa empat orang saksi terlebih dahulu.

“Sekiranya gagal membawa empat saksi, yang menuduh itu akan dikenakan hukuman qazaf sebanyak 80 rotan,” ujarnya ketika dihubungi Keadilandaily.com.

Bagaimanapun, sumpah li’an iaitu sumpah laknat itu pula katanya, hanya tertakluk antara suami dan isteri sahaja dan tidak ada peruntukan selain itu dalam hukum Islam.

Tambah beliau, seseorang suami yang menuduh isterinya berzina perlu melalui prosedur perbicaraan di mahkamah terlebih dahulu di mana dia perlu mengemukakan empat saksi seperti yang digariskan Islam seperti tidak fasik dan membuat dosa-dosa besar.

Sekiranya tuduhan itu tidak dapat dibuktikan, katanya, mahkamah kemudian akan memerintahkan supaya kedua-duanya melakukan sumpah li’an.

“Mereka yang menuduh isterinya berzina tapi tak dapat bawa empat saksi, maka dibolehkan kedua-duanya bersumpah.

“Kalau tak dapat bawa empat saksi suami dan isteri melakukan zina, dengan perintah mahkamah boleh dilakukan sumpah li’an. Kalau mahkamah panggil untuk kedua-duanya bersumpah, mahkamah akan perintah untuk buang kes itu. Siapa yang bersalah, itu diserahkan kepada Allah untuk menentukan.

“Tetapi ia dengan perintah mahkamah, tak boleh sendiri-sendiri bersumpah. Kalau kedua-duanya bersumpah, yang menuduh tidak kena 80 rotan dan yang dituduh pula tidak kena had zina. Qadi pula akan menjatuhkan fasakh iaitu tidak boleh rujuk sampai bila-bila.

“Kalau bukan arahan mahkamah, apa faedahnya bersumpah. Ia tidak kena dengan hukum syarak,” ujar beliau.

Tambah beliau, dalam kes bersumpah yang cuba dilakukan Eskay, ia tidak memberi sebarang ke atas pendakwaan dari sudut sistem perundangan Islam, malah semakin mengelirukan umat Islam.

“Ia tidak memberi kesan apa-apa, tambah mengelirukan umat Islam dan menyebabkan fitnah itu berterusan. Ini menimbulkan kekeliruan kepada masyarakat.

“Ini kerja orang jahil dan tidak ada faedah.

“Kalau sumpah, orang hisap dadah, mencuri dan merompak pun boleh bersumpah dengan begitu mudah dan terlepas dari hukuman,” ujarnya.

Beliau mengulangi kisah yang terjadi kepada Hilal Bin Umaiya yang menuduh isterinya berzina dengan Sharik Bin Sahma seperti yang diceritakan dalam surah An Nur, ayat 6.

“Rasulullah kemudian berkata kepada Hilal, sekiranya dia tidak dapat membawa empat saksi, Hilal akan dihukum dengan 80 sebatan, walaupun Hilal mendakwa melihat dengan mata sendiri isterinya melakukan zina,” ujarnya.

Azraque7 said...

Aku yang tak de kena mengena dengan UMNO dok kutuk anwar kat sini, UMNO jadik mangsa...kah kah kah. Lawak betul la Puak2 haram jadah ni. Geli hati. Meroyan la korang. 16 mei nanti topekong korang masuk sel Sg Buluh. Nanti suruh die kumpul buluh banyak banyak bagi sedokah kat PASBERG. Boleh la PASBERG buat tabong mintak sedokah kah kah kah

Ali said...

Saya rasa sumpah tu tak sah laa sebab takde cop SIRIM ...

.

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=wGRRpgb3Dvs&feature=player_embedded

Anonymous said...

ITU HAK DIA DGN ALLAH. ITU TANDANYA DIA BERSUNGGUH2 INGIN MEMBUKTIKAN DIA DI PIHAK YG BENAR. BUKANNYA HANYA BERDALIH.
SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA KAYA LAGI MAHA MENGETAHUI. MAKA HAK ALLAH MENENTUKAN SAMA ADA SUMPAH ITU SAH ATAU TIDAK.
JADI TUGAS KITA SEBAGAI ORG ISLAM YG BERIMAN IALAH SERAHKAN SEGALA2NYA PADA ALLAH. TAK USAH PERTIKAIKAN. SEOLAH2 KITA TIDAK BERIMAN DGN QADAK DAN QADAR ALLAH.
SEKIAN

Anonymous said...

alaaaa penarik beca.. cuba kena tang batang idung ko.. katakanlah adik ko kena rogol n ada video je sbg BOKTI n ko tau sape perogol dlm video tu.. skang aku nak tanye ko pegi sesah si perogol tu ke tak?? tapi masalah kalu perogol tu mintak 4 saksi yg boleh pakai n ko pegi jumpa ulamak pon ckp kena carik 4 saksi .. SO persoalannye apa ko nak buat.. si perogol ko tau tp tak boleh buat apaapa pasal takdak 4saksi.. islam memudahkan kan laa bro.. ni mcm nak balik kampong... ada highway tp pi ikut jln lama.. adoiii

Anonymous said...

Penarik rantai,

Ulama' berbeza pendapat tu biasa.Dalam kes bekas mufti wilayah ni ustaz ni penyokong pas setahu aku.Tapi itu bukan isunya.

Kenapa pulak ko tak nak ikut pendapat bekas mufti perlis?

Jadi jangan ikut agama semata2 untuk kepentingan tuan ko.

Member ko aduka taruna pun dah bosan dengan perangai pengecut anwar takut bersumpah.

Anonymous said...

penarik rantai...

Ya betul... anwar tak bersalah... dia org mulia...

Kahwin ... kahwin lari...
Anak lelaki.. dari dulu diam diri..
Haji... tak pernah sekali..

Sakit belakang... skg tak lagi..
Arsenik.. sihat punai sihat lagi..
Hiv.. mungkin la sebab amal seks bebas dulu hingga kini..

Agama.. Pluralisme...
Murtad.. sokong lina joy..

Kawan baik dulu.. Ustaz NALLA..
Member.. Al Yahudi George Soros..
Kwn Lain.. Madeline Albright..

Rasuah.. Bapak segala rasuah..
Duit politik.. Dari YAhudi..

Dna.. tak nak bagi...
Sumpah.. jauh sekali...

Kapal poosing- musuh jadi kawan, tapi sempat ckp.. anwar ibrahim harys bertaubat..

MAt sabun- Aljuburin gelaran diberi.. skg kwn tapi dah ada tanda benci...

memang dia org mulia... kamu juga orang mulia... umno je lah yg buruk.. kami je lah yg teruk...

MULIANYA........

-GERAKAN MELAYU BERDAULAT-

Anonymous said...

?: Dato Sri, Dato Sri tak nak angkat sumpah ke?
!: Siapa? you ikut hukum siapa nak suruh angkat sumpah? saudari orang Islam ? ok hukum mana yang suruh angkat sumpah? tak bole jawap ? ok tak payah

-atas pagar-

Anonymous said...

Penarik Rantai Pukimak, lu tak payah komen apa apa lagi lah.

Anonymous said...

Aku harap bila ada keluarga penarik rantai yang kena rogol jangan nak sibuk repot polis. Terimalah seadanya dan bawak aja 4 saksi kemahkamah syariah. Kalau tak ada 4 saksi terima jelah kada dan kadar tuhan.

Anonymous said...

SALAM....


ANUAR KAN DAH CAKAP....SAPE-SAPE YG BUAT DOSA BESAR..ZINA,MINUM ARAK BLA..BLA..BLA...TAK PERLU BERSUMPAH MUHABALAH...HUKUM MANA KO IKUT?

.......
TAU-TAU JER LAH SENDIRI YA!!!

penarik rantai said...

alaaaa penarik beca.. cuba kena tang batang idung ko.. katakanlah adik ko kena rogol n ada video je sbg BOKTI n ko tau sape perogol dlm video tu.. skang aku nak tanye ko pegi sesah si perogol tu ke tak?? tapi masalah kalu perogol tu mintak 4 saksi yg boleh pakai n ko pegi jumpa ulamak pon ckp kena carik 4 saksi .. SO persoalannye apa ko nak buat.. si perogol ko tau tp tak boleh buat apaapa pasal takdak 4saksi.. islam memudahkan kan laa bro.. ni mcm nak balik kampong... ada highway tp pi ikut jln lama.. adoiii

aku ikut hukum ulama ckp...
islam mmg mudah, tp xda hukum yg mcm ko ckp ni... ko yg jdkanye terlalu mudah... ckp org bijak pandai agama ko xnk ikut, ko pakai ikut suke ko je nk buat hukum...

Islam yg aku anuti xajau org bersumpah sesuka hati ni...
Ckp ulama xnk ikut, adakah kite lebih bijak dr ulamak dlm bidang agama?????

Anonymous said...

Nauzibillah, agak2 anwar dah letakkan dirinya sebaris ngan Allah swt. Pasaltu dia sentiasa perlekehkan Islam dan tatasusila umat islam sendiri. Sama-samalah kita berdoa semoga ISLAM kita selamat, Malaysia kita makmur dan kita hidup harmoni tanpa kemusnahan akibat dari hasutan anwar dan pengikutnya. Nauzubillah.
Allahu Akhbar
Allahu Akhbar
Allahu Akhbar...
Ingatlah,
Allah Maha Berkuasa atas segalanya
Muhammad Pesuruh Allah dan Rasul Pilihan
KDYMM Yang DiPertuan Agung Payong Negara
YAB PM Ketua Eksekutif
Kita semua hamba Allah
Pengikut ajaran Rasul Allah
Hamba Rakyat dibawah naungan Tuanku
juga Rakyat yang ada hak mengundi.
Jauhi politik PKR...

penarik rantai said...

Anonymous said...
Penarik Rantai Pukimak, lu tak payah komen apa apa lagi lah.

April 29, 2011 9:41 PM

bile islam jd no.2, bangsa jd no.1...
lahirla manusia yg mcm ni... kesian ko... aku tahu umno yg ajau ko jd mcm ni...kesianla ko ni...

Anonymous said...

lepas ni banyak iklan ni di harakah boleh ambil nuar jadi model untuk rakyat malaysia..pada bloggers semua anda semua memang pakar super impose gambar boleh e impose kan wajah anwar tengah pam kote.....hhuhuhuhuuh

Anonymous said...

ape nie Datuk Eskay..nak bersumpah, betul2 la pegang...nie, Quran tu dipegang terbalik.....petanda awal Laknat ALLAH pd mereka bertiga....

Hebat betul DSAI...kerana seorang Anuar, huru hara Umnnokk jadinya. Hari2 dok fikir nak buat fitnah apa lagi lepas ni. Cukup2 le tu...rakyat dah muak. Kami nak tau pasal nape harga minyak naik, nape yuran naik. Bukan sapa pelaku video. Tolong le.......

-najib-

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=OBBFASjGriQ&feature=player_embedded#at=360

Anonymous said...

alaaa penarik beca.. ko cut n paste posting aku.. wakakkaka.. ko pikirkan laa ye ekk.. kalu ko yg kena tuduh mcm BangNuor ko tu.. ko nak buktikan kau tak bersalah tak?? jalan terbaek berSUMPAH.. its against org tuduh ko dgn ko sendiri.. let ALLAH decide.. tak yah nak terbelit-belit usus ko nak tegakkan benang basah.. dari 1998 sampai laa ni dah berapa byk sembahyang hajat daaa.. ALLAH dah baya cash kat bumi ALLAH ni n korang still takmo terima.. mungkin bila Dato T, saiful kena kayap kudis sakit untut baru org jenis mcm ko ni baru boleh terima kot.. piirraaahhhh

Anonymous said...

http://parpukari.blogspot.com/2011/04/gempar-inilah-buktinya-anuwar-adalah.html - haaaa penarik beca.. ni gambo bapak penipu ko ckp tak kenal eskay..

Anonymous said...

Mufti tu dengan penarik rantai pun sama dol gak.siapa kata dengan bersumpah tu akan terlepas hukuman...Takde sape kat sini pun yang katakan gitu..

Ulamak pun makan nasi juga.Maih tergigit lidah gak.

Anonymous said...

aku tolon jawabkan utk penarik beca..

nampak mcm bangnuor, tp mcm kurus skit, spek style lain, rambut nampak lebat laa pulak, perut mcm six pack.. compom bukan gambo bangnuor tu.. ni konspirasi konspirasi. haha

eskay pun bukan, gelap sgt dlm gambo tu..tinggi sgt rasenye eskay ni patut rendah skit, eskay mcm gemok dlm gambo tu patut kurus skit.. compom bukan eskay..

so ni semua konspirasi fitnah fitnah umno/bn..

piirraahhhhh

penarik rantai said...

kalu ko yg kena tuduh mcm BangNuor ko tu.. ko nak buktikan kau tak bersalah tak?? jalan terbaek berSUMPAH..

Knp plak jln terbaik bersumpah ni??
ko xsekolah agama eh?
sape ajau ko jln terbaik bersumpah ni??? sape ajau ko... OOO umno, mmg la otak ko jd cm ni... ulamak ckp xbleh bersumpah la bodo.. bp kali nk ckp, jgn buat2 bodo la bodo...

mahkamah pkai ke hukum bersumpah ni??? kalo mahkamah arahkn baru le buat la bodo... penat sial nk ckp gn ko ni... tlg ler dgr ckp ulama 2, bab politik bleh le ikut ckp org politik, bab agama tlg la ikut ckp org agama.. ape yg payh nau ko ni...

Anonymous said...

aduh penari rantai...sapa ulamak ikutan kau tu...bagitau...bagitau..kau islam kan ...sapa ulamak kau...taknak bagitahu..tak payah....
aik macam pernah dengar je ayat ni...

rumi said...

Penarik rantai,

Simpan perkataan bodoh tu untuk diri sendiri.

Mahkamah mana nak arah bersumpah?Mahkamah sivil?

Mahkamah syariah di Malaysia tidak mempunyai bidangkuasa kes hudud termasuk liwat/zina.Macamana kes nak bawa ke mahkamah?

Berlagak pandai tapi tak pandai.

Anonymous said...

adoiii aii penarik beca... mahkamah pulok dah.. kan mahkamah dah dibaya semuanye. tu pasal bole tangguh sampai berpuloh kali.. jgn nak gebang laa.. bersumpah tu perkara yg kita sebagai di pihak yg benar SURE berani buat punye, kita amik perkara asas sudah, takde proof nak lawan but kena tuduh SUMPAH, kalu betul insyallah selamat, kalu tipu sindri mau ingat laa bro kena makan sumpah...

oii sori ye bro aku ni pemerhati politik n menyesal tak sudah pangkah DAP last election.. apa barang pangkah PAS/PKR

rumi said...

Mula2 kes liwat musim 2 dulu nik aziz pun ada suruh bermubahalah(kemudian u turn),dr asri pun ada suruh berkali2,jamil khir pun kata ok.Kenapa taknak ikut pulak cakap ulama2 yg ini?

jadi ada 2 pendapat satu kata hanya melalui mahkamah satu kata tak perlu mahkamah.Jadi kenapa pertikaikan sumpah eskay yg mengikut pendapat ulama jugak?Sedangkan tidak ada kesalahan atau harampun bersumpah?Kenapa tentang sampai merusuh di masjid?

Anonymous said...

oiii penarik beca.. ko ingat yg jadik mcm mcm skang ni ko rase apa.. ALLAH baya cash or pakai kredit card..

nak jugak tgk bangnuor ko tu pegi mekah, amik gambo dpn kaabah n bole ler suku sakt ko gebang satu donia.. hahaha.. n balik2 umno/bn ko ckp.. bosan laa bro.. mcm budak tadika.. harus diingat pemerhati politik lg ramai dr ahli umno,pas,pkr dap etc etc...

Anonymous said...

bodoh nye Rumi....kalau dah jahil bab agama , tak yah nak tunjuk pandai.....

DSAI seorang islam...SaiFOOL pon Islam.... Eskay,RTC & Shuib lazim pon Islam....Mahkamah Syariahlah yg sesuai untuk membicarakan hal berkaitan org islam nih...bukanya dibawa ke Mahkamah Sivil....balik pd Sunnah & Quran...susah sgt kee nak bawak kes nih ke Mahkamah Syariah??, biar Mahkamah Syariah putuskan cara mana nak bersumpah...kalau ikut Nabi, kena ulang sumpah tuh sebanyak 5 kali.....

Anonymous said...

Subhanallah. Maha Suci Allah yang Maha Mengetahui akan hamba Nya.

Anwar tak penting. Najib tak penting. UMNO tak penting. PAS dan PKR juga tak penting.

Yang penting ialah SURVIVAL BANGSA MELAYU di tanah airnya sendiri. Disaat ini; Adakah persatuan dikalangan bangsaku?

Yang ketawa adalah bangsa bangsa pelarian ekonomi yang dibawa oleh British sebelum Merdeka tetapi telah diberikan kerakyatan oleh kerana orang Melayu nak tunjuk baik. ADAKAH MEREKA MEREKA INI BERTERIMA KASIH?

Malang bagi orang Melayu yang masih terus bodoh, tamak dan bersifat hasad dengki. Kerana inginkan kuasa. Sadarlah wahai bangsaku. The survival of the Malay at the crossroad.

Anwar, cukuplah dengan sikap Raja Mendeliar kamu. Juak juak kamu yang persis si Kitul baliklah ke pangkal jalan. Kepada Nk Aziz jangan jadi Sang Rajuna Tapa. Cukuplah dengan penipuan penipuan yang dah berlaku. Insaflah.

Jangan teruskan agenda
PARTI AJARAN SESAT.
Jangan teruskan agenda
PARTI KELENTONG RAKYAT
Jangan teruskan agenda
UNTUK MELAYU NAKBAGI ORANGASING

BERSATULAH BANGSAKU
WAHAI MELAYU. KITA DIPERSIMPANGAN.

HIDUP MELAYU.


AMBIA

Anonymous said...

nalla bapak ayam anwar...

eskay pun bapak ayam anwar..

anwar bapak segala bapak ayam.. kucing.. biwak.. anjing.. babi...

simple je ...

puak pakatan bapak segala apa ya...

patong.. keldai... pak angguk... pak geleng... pak turut... pak poosing..

teruk pakote rakyat nie...

-gerakan melayu berdaulat-

rumi said...

Anon 10:40PM,

Pandainyee ko ni.Nak bawa ke mahkamah syariah atas kes apa?Akta apa?Undang2 apa?Hudud?Qazaf?

Ko tak tahu ke mahkamah syariah Malaysia tak kendali kes hudud?

Kalau ko pandai sangat kenapa kes qazaf yg tuan ko nak bawak ke mahkamah syariah dulu ditolak?

Kalau tak tahu cakap terus terang,jangan main cakap tak berpijak di bumi nyata

Anonymous said...

KITA KENA MINTA MAAF KAT ANUAR KATA DIA PENGAMAL HOMOSEX SEBENARNYA DIA ADALAH PENGAMAL BISEXSUAL

Anonymous said...

wahai Rumi yg bodoh...

hal tuh kena tanya ngan Menteri Agama, sape nama mangkuk tuh...khir baharom ke hape....mangkuk nielah yg menghalang DSAI dari membawa kes liwat dan tidak menyokong kes Video ini dibawa ke Mahkamah Syariah untuk dibicarakan....sebab tuhla kalau rakyat tuduh pemimpin UmNOK bodoh, memang betul.....ade paham....

Anonymous said...

DALAM VIDEO TU TAK LAIN TAK BUKAN ANWAR! JELAS SANGAT MUKA DIA. BUTAKAH KAMU WAHAI PENYOKONG PAKATAN RAKYAT (tanya sikit, rakyat tu mewakili siapa? rakyat yang merusuh ke??saya rakyat Malaysia jugak tapi saya tak sokong pun pakatan rakyat tu! tolong sikit ye. jangan sesuka hati letak nama pakatan rakyat kalau rakyat pun majoritinya tak sokong korang!!tak malu!)
LAGI SATU, SOALAN WARTAWAN PUN DIA TAK MAU JAWAB. PERGI PUSING SANA PUSING SINI. BAIK TAK PAYAH JUMPA WARTAWAN KALAU MACAM NI. NAMPAK SANGAT DAH KERING IDEA, DAH TAK TAU NAK ELAK MACAM MANA LAGI DAH. MACAM HARAM LA ANWAR NI. BOOOOOOOOOOOO ANWAR!! BOOOOOOO!!!

Anonymous said...

Fikirkan senario ini, rumah anda dimasuki pencuri tapi muka pencuri berjaya diambil oleh camera. Saksi yg melihat hanya jiran anda seorang. End of the day pencuri ini dilepaskan kerana tidak cukup saksi seramai 3 orang lagi.

Kes Anwar Al Juburi melibatkan video yg mampu disaksikan semula oleh berjuta org. Ianya mampu menayangkan semula babak tertuduh melakukan kesalahan. Video boleh dikaji oleh pakar perfileman. Now saksi utama mungkin Eskay & amoi tu, so ada 2 saksi, stil tak cukup.

Fikirkanlah, bagaimana dgn video tersebut? Bukankah video melibatkan visual yg nyata. Sekarang kita hanya perlu mensahihkan video berkenaan dan mengikut polis ianya memang tulen. Jadi sah video ini boleh dijadikan saksi. Sedarlah zaman dahulu memerlukan 4 saksi kerana tiada kewujudan video camera. Kalau video camera tidak boleh dijadikan saksi maka cabutlah segala camera tersembunyi yg terdapat di bank, kedai emas, shopping mall kerana ianya tidak relevant lagi.

Anonymous said...

puak pakatan ialah org yg selalu betul....

betul... betul betul bodoh...

main pusing qazaf pulak...

selama hari nie yg ada kes rogol liwat, sumbang mahram..

x pernah selakipun tercongok kat depan mahkamah, nak 4 saksi ke .. ape ke...

tang aljuburin.. ops sori... al depan belakang nie pulak sibuk nak 4 saksi... video tak boleh jadi bukti pulak...

nanti kena batang hidung sendiri baru tau... kena rogol. liwat baru hang pa tau... tak de 4 saksi.. ko pulak nanti kena sebat pulak...

ADA OTAK PAKAI... ISLAM ITU ADIL...

BANYAK CARA LAGI TG BOLEH DIGUNAKAN.. itu sebabnya Islam galakkan menuntut ilmu supaya tak bodoh dan jumud...

pakatan mmg haram...

-gerakan melayu berdaulat-

rumi said...

11.03PM,

Wah banyak kali ko kata aku bodoh.Takpe,jangan emosi,siapalah anwar tu dengan ko ye,sampai emosi sangat nih.

KO sebenarnya tak faham apa yg ko cakap.Ko salahkan dan maki hamun orang lain termasuk jamil khir,tapi diri sendiri jahil tak sedar.

Aku dah cakap tadi hudud tak termasuk dalam bidangkuasa mahkamah syariah.Qazaf termasuk dalam hudud jugak.Kes liwat termasuk dalam hudud.

Abang nuar ko tu pandai.Yg bodoh pengikut2 buta macam ko ni lah.Macamana mahkamah nak ambil kes yg bukan dalam bidang kuasa dia?

Anwar sengaja cari jalan supaya nampak macam kerajaan/mahkamah syariah/menteri agama nak aniaya dia,padahal dia tahu duduk perkara sebenar.Dia tahu hudud belum dijalankan di Malaysia.

KO ingat suka2 boleh suruh mahkamah ambil kes?Lagipun kes liwat termasuk kes jenayah di bawah bidangkuasa sivil,jadi kes liwat dia masuk mahkamah sivil lah.

Boleh faham ke ni?

Anonymous said...

Anwar Al Juburi is a great man, fikirkanlah seorg penipu boleh meyakinkan beribu malah berjuta rakyat Malaysia. Setiap percakapan diselit ayat2 Al-Quran, bahasa2 indah yg kdg2 kita tak pernah dengar pun.

Aku kesian dgn org2 yg tidak berkemampuan, miskin, org kampung ditipu & diperalatkan oleh anwar. Yg paling aku benci sekali aku sendiri pernah percaya dgn manusia bernama Anwar Ibrahim ini. Pemimpin apa mcm ini, menggunakan agama utk meraih sokongan rakyat. Ingatlah Allah maha mengetahui, setiap yg anda buat ada balasannya. Cikgu saya pernah cakap, tupai boleh lompat banyak kali tapi kdg2 dia akan akan jatuh jugak sekali dua. Nobody is perfect, takkan selamanya kau boleh menipu rakyat???

Penalik Lantai said...

Aiya .... itu Eskay sulah sumpah kalu lu org mau keypoci apa? Itu urusan dia sama Allah la ... Itu lanciau AnuWa bila mau sumpah .... takut meh? Nanti jadi mcm sesumpah ... kanineh!

Anonymous said...

kalau la anwar ni terlepas dari dakwaan kerana alasan tak cukup 4 saksi, ape akan terjadi di mase depan??? tak terpikir ke perogol-perogol2 nanti akan menggunakan alasan yang sama bile didakwa di mahkamah???dan pd mase tu, anwar adalah pm malaysia, ape akan jd kat negara kita??? bertambah banyak la perogol2..dan dah tentu negara akan jd tak selamat bg kaum hawa. takkan nak double standard kot?? bile kes anwar nak 4 saksi tp kes2 lain tak perlu??? so inilah kesan di masa hadapan yg geng2 puak2 anwar ni tak terpikir bile mempertikaikn 4 saksi tu..

abu said...

Untuk renungan tentang amalan sumpah yang menjadi-jadi dalam masyarakat Islam:

Allah SWT berfirman:

“Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan. “(Al-Munafiqun: 2)

Anonymous said...

Elok la Al-Juburi.... Mari kita rujuk kembali buku 50 dalil. Mintak tolong bro GAP bukak balik kitab 50 dalil.

Anonymous said...

Elok la Al-Juburi.... Mari kita rujuk kembali buku 50 dalil. Mintak tolong bro GAP bukak balik kitab 50 dalil.

Anonymous said...

dah terang dan nyata..pihak mane yang benar..ni sumpah laknat..ade berani ke nuar..mane berani nak kena laknat..

Anonymous said...

bila lagi penganut2 pas nak bg komen..pemimpin korang yang teruk moral korang nak pertahankan lagi kw

pemerhati said...

haish..semak betul aku tgk kes nuar ni lah.cakap banyak2 pon x dek guna..

pada pengikut nuar. aku nak tanya satu soalan..

dulu si nuar kata dia kena suntik arsenik + HIV..mengamok penyokong satu KL..

tapi lepas lebih dari 10 tahun kenapa sihat segar bugar lagi..x mampos pon? bukan kalau kena arsenik tu seminggu je dah mampos? kalau kena HIV tu dalam amsa 10 tahun dah berkudis sana sini..

jadi dah terang lah bos korang tu memang penipu besar. ooo agaknya nuar ada ubat penawar untuk arsenik dan HIV..hebat..hebat..anugerah tuhan ni.

Anonymous said...

"BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SALAH". ORANG YANG BENAR PASTI AKAN BERANI BERSUMPAH. FIKIRKANLAH AGAK2 SIAPA YANG BENAR DAN SIAPA YANG SALAH

Anonymous said...

Dengar2 china doll lak nk bersumpah... ahhakk...

Anonymous said...

SEBENARNYA PENGIKUT ENCIK ANWAR DAN PKR DAN SEKUTUNYA TU TAKLEH NAK TERIMA YG BOSS DIORG TU BUAT KEJE TERKUTUK.. TU JE.. TU YG DIORANG STILL XPUAS ATI DAN CKP MERAPU2 KAT SINI.. BIASA LA.. DEPA DAH SALAH PILIH PEMIMPIN.. BILA NAK PATAH BALIK MALU.. SO, DIORG TERUSKAN SOKONG JE LA WALAUPUN TEMBELANG BOSS DIORANG DAH PECAH..

bujangsenang76 said...

wweeiii...mca dah bagi signal nak keluar BN dlm suratkabo ari jemAAT smalam..aper lagi konek..oopss sori.. korang sokong ANUar gay bapok tuh.. dah jelas dia lam vid tu...korang pnyer "unshaken devotion" tu buat aku tertanya2...apekah kamu sumerdah bese berjubur atau memantat ngan dia..sampai ade kate perut dia slim la..cara jalan x same la..camni lar..cina dah sedia nak ubah medan politik di MALAySIA kepada politik perkauman secara total (memperjuangkan kehendak mereka tanpa memikirkan bangsa lain)naper korang bumiputera (terutama MELAYU dlm parti Pandai Korek Rembung dan Pasti Aku Silap) masih bangang dan tolol...keadaan akan jadi seperti zaman Malaya hampir merdeka...semua parti cina hanya pentingkan ape dia nak;x kesah hak bangse bumiputera...nasib baik leh pujuk mca join BN(sedangkan tan cheng lock terang2 anti MELAYU)lalu merdekalah kite..tu dia buruk perangai cine.. korang xnak bersiap ker? bukan merusuh bai..tapi satu parti politik..ikut saluran yg betul lar..mengundi.

bujangsenang76 said...

wweeiii...mca dah bagi signal nak keluar BN dlm suratkabo ari jemAAT smalam..aper lagi konek..oopss sori.. korang sokong ANUar gay bapok tuh.. dah jelas dia lam vid tu...korang pnyer "unshaken devotion" tu buat aku tertanya2...apekah kamu sumerdah bese berjubur atau memantat ngan dia..sampai ade kate perut dia slim la..cara jalan x same la..camni lar..cina dah sedia nak ubah medan politik di MALAySIA kepada politik perkauman secara total (memperjuangkan kehendak mereka tanpa memikirkan bangsa lain)naper korang bumiputera (terutama MELAYU dlm parti Pandai Korek Rembung dan Pasti Aku Silap) masih bangang dan tolol...keadaan akan jadi seperti zaman Malaya hampir merdeka...semua parti cina hanya pentingkan ape dia nak;x kesah hak bangse bumiputera...nasib baik leh pujuk mca join BN(sedangkan tan cheng lock terang2 anti MELAYU)lalu merdekalah kite..tu dia buruk perangai cine.. korang xnak bersiap ker? bukan merusuh bai..tapi satu parti politik..ikut saluran yg betul lar..mengundi.

bujangsenang76 said...

wweeiii...mca dah bagi signal nak keluar BN dlm suratkabo ari jemAAT smalam..aper lagi konek..oopss sori.. korang sokong ANUar gay bapok tuh.. dah jelas dia lam vid tu...korang pnyer "unshaken devotion" tu buat aku tertanya2...apekah kamu sumerdah bese berjubur atau memantat ngan dia..sampai ade kate perut dia slim la..cara jalan x same la..camni lar..cina dah sedia nak ubah medan politik di MALAySIA kepada politik perkauman secara total (memperjuangkan kehendak mereka tanpa memikirkan bangsa lain)naper korang bumiputera (terutama MELAYU dlm parti Pandai Korek Rembung dan Pasti Aku Silap) masih bangang dan tolol...keadaan akan jadi seperti zaman Malaya hampir merdeka...semua parti cina hanya pentingkan ape dia nak;x kesah hak bangse bumiputera...nasib baik leh pujuk mca join BN(sedangkan tan cheng lock terang2 anti MELAYU)lalu merdekalah kite..tu dia buruk perangai cine.. korang xnak bersiap ker? bukan merusuh bai..tapi satu parti politik..ikut saluran yg betul lar..mengundi.

bujangsenang76 said...

wweeiii...mca dah bagi signal nak keluar BN dlm suratkabo ari jemAAT smalam..aper lagi konek..oopss sori.. korang sokong ANUar gay bapok tuh.. dah jelas dia lam vid tu...korang pnyer "unshaken devotion" tu buat aku tertanya2...apekah kamu sumerdah bese berjubur atau memantat ngan dia..sampai ade kate perut dia slim la..cara jalan x same la..camni lar..cina dah sedia nak ubah medan politik di MALAySIA kepada politik perkauman secara total (memperjuangkan kehendak mereka tanpa memikirkan bangsa lain)naper korang bumiputera (terutama MELAYU dlm parti Pandai Korek Rembung dan Pasti Aku Silap) masih bangang dan tolol...keadaan akan jadi seperti zaman Malaya hampir merdeka...semua parti cina hanya pentingkan ape dia nak;x kesah hak bangse bumiputera...nasib baik leh pujuk mca join BN(sedangkan tan cheng lock terang2 anti MELAYU)lalu merdekalah kite..tu dia buruk perangai cine.. korang xnak bersiap ker? bukan merusuh bai..tapi satu parti politik..ikut saluran yg betul lar..mengundi.

penarik rantai said...

sebelum sumpah pun ustaz 2 dh tegur ... lg xfham ke korg sume?
siap pkai baju kalis peluru... tahu dedau...

pegang Al-Quran pun terbalik...
mmg jenis2 org fasik la kate ustaz 2 pun... yg menyokong plak ape nk dihukumkn ni???

adik penarik rantai said...

org mcm penarik rantai ni mmg berlambak kat mana2.. diorg ni sbnrnya pengacau je.. mcm org gile la.. dok kacau sana kacau sini.. toksah layan.. sbb kalo layan org gila ni kita bole jadi gila...

Jebon Tua said...

sibuk dengan 4 saksi, saksi pale tote ko la. Kang bawak 4 saksi, cakap saksi dah kena bayar, rasuah la, bahalol tiga kali dol la penyokong nuar... tuihhh!!

Anonymous said...

Kepada yg masih tidak percaya si Nuar capable utk melakukan liwat dan zina, apakah anda semua boleh menerimanya jika setelah dibuat solat hajat satu m'sia? Minta Allah jadi pengadil/hakim?

Rasanya dah bertahun buat solat hajat ni...apa tak yakin pulak dgn Allah? Nak mcm mana lagi?

Anti-hipokrit.

naim said...

penarik beca ni elok sumbatkan dia sebilik dgn anwar je... biar senang dia berak nanti.. itu jam baru dia nak bersumpah yg dia kene... ptuuihh...

samdol said...

Dulu si Saiful pun penyokong tegar pemimpin anugerah Tuhan tuu sehingga lah dia sendiri kena tibai ... baru laa dia percaya ... padan muka ...

.

aspirasiumnodunchempaka said...

Gap alhamdulillah kenbenaran akan muncul ya allah jauhi lah org org seperti anwar ibrahim utk memrintah bumi malaysia ini amin

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=QeS_zj5f1q0

renung2kan dan selmat beramal.... :)

x kirela korang sokong sape, agama jangan buat main oo..

aku rase sume tau ape hukuman utk orng munafik.

kpd yg beragama islam, ALLAH dan RASUL peganngan kite. itu sumpah kite. SO al-quran dan sunnah pegangan kite. dan tolong jangan politikkan perkara ni. ini bab agama, walaupun aku x kuat agama...

rumi said...

4.20 am,

Kau siapa nak hukum orang tu munafik?Atas dasar apa kau boleh tuduh dia munafik?Apa hukum orang yg suka mengkafirkan orang,memunafikkan orang ni?Jangan2 berbalik pada diri sendiri.Amacam?

Betul dia mengucap syahadah sampai 3 kali dan yg ketiga baru sempurna.Tapi itu tak membuktikan dato' eskay seorang munafik.Ini biasa dalam keadaan tekanan dan nervous,sudahlah penyokong anwar sampai merusuh macam orang gila nak halang dia.Ustaz yg jadi perantara tu pun bantai sindir dia.Setakat tak sengaja pegang quran terbalik boleh jadi munafik jugak?

Eleh orang nak nikah pun boleh tersasul2 berpuluh kali,takkan kau nak cakap munafik jugakkan?

Tugas nak menghukum dan membalas kalau betul sumpah dia sumpah dusta adalah hak Allah semata2.Itu antara dia dengan Allah semata,tak ada kena mengena dengan kau atau orang lain.

Yang penting sekarang kita semua minta petunjuk Allah disegerakan.Biar aman Malaysia hendaknya dr politik kotor dan munafik.Aku tak tuduh siapa2,tapi kalau ada mana2 pihak yg sebenar2 munafik biar Allah balas cepat2.

Anonymous said...

Penyakong-penyokong fanatik anwar ni, kalau anwar sendiri mengakupun, 'ya, memang saya melakukan benda tu'.. aku yakin, mereka masih tak akan percaya jugak..paling tidak mereka akan kata, 'anwar terpaksa berkata begitu kerana demi keselamatan dirinya..' sebab penyokong-penyokong anwar terlalu fanatik..dan anwar pulak memang amat pandai berlakon..terjemahan al-quran boleh 'cair' di mulut, jadi mana mungkin manusia 'sehebat' ini boleh melakukan benda-benda yang semcam itu..?

anti taksub said...

Anon 7.00AM,

Kalau anwar mengaku sambil bersumpah laknat kata memang dia yg buat pun puak2 ni akan kata tidak,anwar mesti dah kena ancaman bunuh,anwar terlalu tertekan sampai buat sumpah,anwar kena mandrem atau ada orang lain pelanduk 2 serupa yg ngaku dan buat sumpah,anwar yg sebenar dah kena kidnap blablabla

Eloknya diorang print gambar anwar besar2 framekan,letak bunga,pagi2 bakar colok kasi kow tow.

Anonymous said...

Betul ke 'ustaz' yg bagi tazkirah tu pegawai dari jawi?Kenapa masa orang tanya nama dia banyak kali,dia mengelak tak mau jawab,kemudian lari menyusup dari situ?

Cuba tengok balik rakaman penuh sumpah tu,part yg last sekali lepas semua orang bangun.Siasat jangan tak siasat.

Anonymous said...

Terbaru.. terkini... tergempar...

ANWAR DAH BERSUMPAH....

SEMALAM LEPAS ESKAY BERSUMPAH...

DIA PUN IKUT SAMA......

DIA BERSUMPAH YG DIA ADALAH SESUMPAH BERTOPENGKAN MANUSIA,
BOLEH MERUPA MCM MCM,

ALIM, LUAR TABIIE, BALUN SANA SINI, DIANIAYA, WARAK, HAPRAK,MCM DIA BOLEH ....

DIA SESUMPAH....DIA SESUMPAH...

DIA SESUMPAH... EEEE NYAMPAH...

mari kita hapuskan perjuangan org munafik mcm dia...

-gerakan melayu berdaulat-

Anonymous said...

Apasal ustaz tu bias gile?Betulke jawi yg hantar ni?Aku takut geng anwar yg sabotaj ni.

Ada pulak bagi tazkirah macam tu.Siap sindir dapat habuanlah,80 sebatan kalau tak ada 4 saksilah,quran terbaliklah..

Anonymous said...

Prinsip Penyokong Anwar adalah prinsip sokongan membabi buta.Akal yang waras tidak dimanafaatkan dengan betul. Bertawakkal lah pada Allah. Jangan nanti akal yang waras akan jadi pulak tidak waras. Ingatlah, Allah Maha Berkuasa. Bukan Anwar yang berkuasa penuh sampai lupa kekuasaan Allah swt membela Anwar.Sampai sanggup menghina Rumah Allah,mencetuskan huru hara hanya untuk membela Anwar. Jangan sampai nanti dilaknat Allah swt. Nauzubillah.

Anonymous said...

mmg ustaz tu, tp ustaz yg cuba terbalikkan ajaran Islam sebenar. Pasal Anwar dia sanggup belakangkan Allah swt. Memang Kafir Laknat dah berjaya memecahbelahkan umat Islamhanya dengan Anwar je. Nauzubillah.

Anonymous said...

Anwar menidakkan segalapertuduhan adalah disebabkan segala penidakkan dia dapat perhatian dan sokongan dari PAS,DAP dan pencacai PKR. Jadi segala keinsafan dan taubat dari mereka yang sedar serta membongkar pembohongan Anwar terus mendapat cercaan dan hinaan dari pengikut Anwar.
MORAL NYER-
PKR menolak kebaikan dan keinsafan
lebih lagi TAUBAT.
Tanya Ustaz Nik Aziz apa hukum menidak kebaikan dan keinsafan lebih lagi TAUBAT.
Jika tahu jawapan nya, baik insaf dan BERTAUBAT lah.
Jadilah Hamba Allah dan takutilah kemurkaan Allah swt.
Nauzubillah.

penarik rantai said...

ustaz 2 plak yg ko marahkan... penat je ustaz 2 blajar agama tinggi2, ko salahkan dia plak...

dh tugas dia nk tegakkan kebenaran, ape yg salahnye... pelik aku tgk penyokong umporno ni la... ko lebih melayu dr melayu, skarang, ko lebih ustaz dr ustaz... org yg mcm ko sume ni la yg menjahanamkan malaysia...

Anonymous said...

salam kpd penarik rantai..wah anda memang hebat tapi awas,janji allah itu pasti..si saiful dulu pun sebijik macam anda..dan akhirnya... dia dihina oleh puak2nya sendiri..

penarik rantai said...

janji Allah kepada manusia adalah pasti... dosa dan pahala adalah pasti... tp mcm mane yg ko pasti sgt video 2 adalah anwar??? aku ingatkn ko sekali lg, DOSA dan PAHALA adalah pasti... fhamkn????

Anonymous said...

penarik rantai,

kau pulak macamana kau pasti saiful dan eskay memfitnah tuan kau?sedangkan anwar langsung tak dapat buktikan dia tak bersalah pun?sumpah pun takut.Macamana lagi nak cari kebenaran kalau semua jalan anwar dan penyembah2 dia tolak?

Anonymous said...

P.rantai,

Kenapa barua2 amk mengamuk dalam rumah Allah semalam?Tak takut dosa ke?Memalukan Islam betul.

Anonymous said...

Wah banyak kali ko kata aku bodoh.Takpe,jangan emosi,siapalah anwar tu dengan ko ye,sampai emosi sangat nih.

KO sebenarnya tak faham apa yg ko cakap.Ko salahkan dan maki hamun orang lain termasuk jamil khir,tapi diri sendiri jahil tak sedar.

Aku dah cakap tadi hudud tak termasuk dalam bidangkuasa mahkamah syariah.Qazaf termasuk dalam hudud jugak.Kes liwat termasuk dalam hudud.-Rumi

bodohnya Rumi......

kau ingat fungsi Mahkamah Syariah tu hanya nikah,kawen,cerai, kawen lagi...disebabkan org macm kau dan pemerintah dua mangkuk ayun(keris bogel) sekarang nie, tak suka nak menjalankan hukum hudud Islam,kat malaysia nih, maka itulah fungsinya Mahkamah Syariah sebagai rujukan dan dlm menjalankan keadilan untuk org Islam yg dituduh....biar Mahkamah Syariah tentukan bagaimana sumpah itu itu dilakukan....susah sgtkee?? jgn sampai bangsa lain fikir, org melayu nie,suka buat fitnah, lepas tuh boleh sumpah kat mana2 masjid, tp apsal takut nak bawak kes berkaitan org Islam ke Mahkamah Syariah.....nampak kan....

Anonymous said...

salam penarik rantai..dosa dan pahala untuk aku pasti..UNTUK kau?????kau pasti bukan anuar????yg pasti kes saiful..sebab tu aku tak kesiankan saiful...GAP pun mcm kau dulu..masa akan menentukan...mungkin kau akan sekapal dgn GAP,mana tau kannnnn..kuasa allah..

penarik rantai said...

penarik rantai,

kau pulak macamana kau pasti saiful dan eskay memfitnah tuan kau?sedangkan anwar langsung tak dapat buktikan dia tak bersalah pun?sumpah pun takut.Macamana lagi nak cari kebenaran kalau semua jalan anwar dan penyembah2 dia tolak?

April 30, 2011 9:57 AM

sumpah bukan la jawapan tok semua pertuduhan.. sumpah yg mcm dua org 2 buat salah disisi agama islam...
lepas ni jgn ckp pasal sumpah lg K...

seelok2nya biar mahkamah yg mengadili...

pada pandangan aku, kedua2 kes ni adalah fitnah, sbb bnyk kepincangan yg berlaku... kepincangan yg ada aku xnk sebut, ko bleh cr sendiri...

yg aku tgk org umno dlm komen kt blog ni, belum ape2 lg dh menyalak ckp anwar besalah...

Anonymous said...

mana ada sumpah laknat...bodohhh...belajar agama tak abis la korang ni

Anonymous said...

Dalam Al-Quran takde sebut mengenai sumpah mubahalah??? Biar betul puak2 setan ni... dulu mengaji sampai tara mana???

Cuba selidiki Surah al-Imran Ayat 61 Allah berfirman yang bermaksud: “Kemudian sesiapa yang membantahmu (wahai Muhammad) tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan ) kamu, maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan- perempuan kamu, dan diri kami serta diri kami, KEMUDIAN MARILAH KITA BERMUBAHALAH KEPADA ALLAH DAN KITA MINTA SUPAYA LAKNAT ALLAH DITIMPAKAN KEPADA ORANG YANG BERDUSTA

rumi said...

10.07AM,

Biasalah orang tak pandai ni suka cakap orang lain bodoh untuk tutup kelemahan diri sendiri.

Sebab tu aku cakap ko ni tak faham bab bidangkuasa.Ko ingat semua boleh buat ikut suka kepala hotak ko,tapi tidak sebenarnya.

Ko cakap boleh bawa kes qazaf(satu contoh)ke mahkamah syariah,lepas itu biar mahkamah tentukan macamana nak bersumpah.Wah ko ingat mahkamah tu tak ada etika ke,boleh ikut suka hati?Tidak semudah itu.Ada step2 yg kena patuhi.

Qazaf ni satu hukum yg termasuk dalam hudud.Penuduh(dlm kes ni saiful) kena adakan 4 saksi yg adil.Kalau gagal tak boleh terus dihukum tapi kena melalui proses siasatan.Proses siasatan ini pulak melibatkan jenayah liwat(hudud) sebagaimana yg dituduh.

Proses siasatan ini pula sama macam yg polis sedang buat sekarang kena cari bukti,saksi,dna dll.Tapi mahkamah syariah tak boleh buat semua tu melainkan cuma mahkamah sivil.

Jadi macamana hukuman berlandaskan Islam boleh buat separuh2?Anwar tuduh saiful qazaf,kemudian saiful takde 4 saksi.Bila takde saksi nak buat macamana sebab takde peruntukan untuk kes jenayah liwat(hudud)tadi?Terus suruh sumpah?Atau terus suruh sebat macam sijahil2 sangkakan?

Jadi sebab tu jamil khir suruh hold dulu prosiding qazaf.Ini adalah atas pertimbangan mahkamah syariah perlu tunggu keputusan drp mahkamah sivil atas kes liwat yg sedang berlangsung.Setelah keputusan dibuat barulah kes qazaf boleh diteruskan supaya tidak bercanggah antara satu sama lain(kedua2 mahkamah).

Ini adalah cara terbaik yg mahkamah syariah boleh lakukan untuk melayan tuntutan qazaf idola ko tu.Keadilan untuk anwar juga keadilan untuk saiful bukan berat sebelah.

Persoalannya bila keputusan mahkamah sivil dah keluar nanti,katakanlah anwar didapati bersalah,adakah anwar mahu teruskan kes qazaf dia?Confirm tarik balik.Jadi anwar cuma cuba bermain aspek teknikal perundangan Islam untuk menunjukkan konon2 dia mahu ikut cara Islam.Pengikut2 tak cerdik macam ko bolehlah dia tipu.

Aku tak fikir ko boleh faham bab ni.Tapi cubalah slow2.

TAMING said...

Kita serah kan pada ALLAH biar dia yang tentukan marilah kita sama berdoa agar ALLAH tunjukan di dunia lagi.Klau kita bertekak kat sini pun tak guna juga.Biar lah juak juak PKR tu nak cakap apa pun sebab mereka telah di janjikan syurga oleh Nik Ajis.Mereka semua maksum.Pasal Anu War tu biarlah mahkamah yang menentukan.Kalau dia terlepas di mahkamah dunia dia ada lagi satu mahkamah ALLAH.Lagi pun hidup ni bukannya lama sangat.Anu War tu dah masuk usia subsidi tu.Ku yakin kebenaran pasti akan terserlah juga tak kira lah di pihak mana pun.Yang kita tunggu adalah kebenaran.

Anonymous said...

penarik rantai yang mmg BODOH,
yang puak2 ko tuduh PM najib bunuh altantuya tu xpe???
korg xde bukti tapi segenap Malaysia korg dok canang ble pegi ceramah.. tu xpe ke??
bole pulak?? bukti xde tapi da mencanang 1 Malaysia..



lau malaysia ni jatuh kat bangsa 1 ari nti ko akan menyesal..!

Anonymous said...

ANON April 30, 2011 11:32 AM

ape yg bodoh sgt anon nie...kalau betul Altantuya Shaaribbu tak pernah dtg malaysia, habis tu si tua Shaaribbusetev dari Monggolia dtg malaysia buat sembahyang mereka dlm hutan ngan sami buddha ramai2 tu buat haapa??? .....bukak mata sikit....banyak benda dan isu salahlaku pemimpin UmNOk disorok..cuma mereka(umnok) & polis sorok dari pengetahuan rakyat....rakyat dah lama tahu....

Rumi, aku tahu hang banyak spinnn.. takpeee.. aku tahu hang memang bodoh....matlamat menghalalkan cara.....

Anonymous said...

tidakkah anwar dan penyokong-penyokongnya terfikir, kalau anwar boleh jadi PM sekalipun, bolehkah dia menjadi PM yang efisien dan berkesan, kerana pertama, dia asyik sibuk turun naik mahkamah, sampai parti sendiri tak terjaga, apalagi nak jaga satu negara. kedua, negara asing sudah tahu dan ada bukti kegiatan songsangnya, tidakkah ini akan jadi senjata negara asing untuk melumpuhkan negara ini? kalau anwar jadi PM sekalipun, habis-habis lama akan jadi PM ialah satu penggal, atau mungkin tak sampai pun satu penggal. bolehkah anwar dengan seribu satu masalah peribadi ini menyaingi rekod cemerlang Tun Mahathir atau Datuk Seri Najib? kalau tak mampu jadi PM yang baik, semua 'perjuangan' dan 'reformasi' ini sebenarnya untuk apa kalau bukan hanya untuk memuaskan nafsu politik anwar?

- cikgu jai -

Anonymous said...

lupakan hal video. selagi anwar tak jawab isu DNA dan jam omega, saya tidak akan sokong pembangkang.

- cikgu jai -

Anonymous said...

penarik rantai..saiful tu puak kau dulu..tak takut jadi mcm dia ke?dimaki hamun oleh puak2 dia sendiri..pi la jenguk2 tanya khabar,tanya pengalaman sebagai pedoman..

Anonymous said...

diakhir lafas sumpa berbunyi ALLAH AKAN MELANAT AKAN,,ayat tak habis,apa benda sumpah mcm ni.cuba tuan2 dengar ayat terakhir.cuba main blk vedio sumpah laknat.tetapi penykong umno bukkan main bangga mengatakan sumpah itu berjaya.

Anonymous said...

anon 2:57pm kat atas ni, tak tengok berita ke? boleh dengar yg lengkap. yg ni mungkin recording problem je. itu pun nak jadikan hujah ke? buat malu la ko nih..

Anonymous said...

kepada anon 2.57

SEKIRANYA AKU MELAKUKAN FITNAH
DLM. KENYATAAN BERSUMPAH INI...
MAKA ALLAH AKAN MELAKNAT AKAN....

apa punya kenyataan bersumpah ni...
cuba dengaq betoi2...

................................

ko tak dengar ke dia kata "AKAN DIRIKU".

lain kali korek telinga dulu, buang taik yang dah berketul2 tu. Dah tu, jgn tgok dari satu sumber video jer!!

Telinga tak berapa dengor, nk salahkan sumpah orang lak. Apa punya mentaliti la..

Anonymous said...

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/04/allahuakbar-trio-t-dah-bersumpah-laknat.html cuba dengar org2 yg bahlul di akhir lafas apa bunyinya.sapa yg pekak badak bukan ke puak2 umnongok ngok ngok ngok mcm bongok

Anonymous said...

saya dah ckp penyokong2 umno ni buta tuli,kalau sebelum ni bila masa pilihan raya letak btg pisang pun dia pangkah asal ada lambang dacing jarum bengkok kekanan. skrg cuba main balik sedutan tg awk bagi kat blog GAP TAIK ANJING TU

anti dap said...

ramainya pembela peliwat dan penzina komen kat sini..

Otai Rock said...

salam unt semua rakan anti pkr. izinkan aku bercerita satu kisah benar: Satu waktu dulu, aku difitnah kononnya aku meneguk arak yg x aku lakukan. Tuduhan ini dilakukan oleh rakan sekerja aku yg aku sndri merekomen pd bos aku supaya ambil dia bekerja. Agak lama juga aku bersabar dalam menghadapi tohmahan ini. Mgkn d sbbkan aku tabah dan x ambil kisah akan hal ini, kawan aku td hilang kesabarannya. Dicabarnya aku bersumpah dgn memegang quran dn aku tanpa byk soal sahut cabarannya. Pada hari yg d tetapkan, selepas solat maghrib mlm jumaat, kami menjalankan upacara sumpah dgn d saksikan seorg lg rakan yg aku namakan Yob. Yob berpesan, jgn menyesal jika seorg antara kami akan menerima balasanNya. Aku tenang saja krn aku percaya aku d pihak yg benar. Esoknya hari jumaat, xde apa2 yg ganjil berlaku. Kami x berjumpa pd sabtu dan ahad sbb cuti hjg mggu. Tetapi pd isnin, apabila ternampak dia masuk pejabat, alangkah terkejutnya aku. Aku lihat pipi kirinya membengkak yg amat luar biasa. Aku bertanya padanya, "kenapa jd begini" walaupun aku yakin inilah balasan yg telah d timpakan untnya. Dia hanya berkata, "tak tau... tiba2 aje jd macam ni". Yob yg berada d sebelah aku masa itu, sempat membisik, "maafkanlah dia bang". Serta merta aku terkenangkan anak dan isterinya d rumah yg memang bergantung harap darinya. Dlm masa yg sama, d dlm hati aku mohon dari Allah, "kalau inilah balasan Mu yg telah Engkau tunjukkan pd kami, ku mohon dariMu ya Allah, Engkau sembuhkanlah supaya dia boleh bekerja spt biasa krn aku telah memaafkannya. 2 hari selepas itu, aku lihat pipi yg membengkak pulih spt asalnya dan aku sgt bersyukur. Aku yakin jika tiada kemaafan dariku, pipinya akan membengkak dan terus membengkak. Syukur pd Allah krn doaku d makbulkan. Jadi... pada rakan2 anti pkr, cuba renungkan kisah yg aku lalui td dan mungkin d sbbkan itu (balasan tunai sertamerta dari Allah S.W.T.)ada yg berdolak dalek unt BERSUMPAH LAKNAT. Wallahualam.

Anonymous said...

Hehe apa-apa ajelah mereka nak kata tapi yang pastinya kita semua tahu siapa yang nak tersungkor....

Anonymous said...

sumpah laknat tiada dalam hukum syarak. eskay baca bismillah pun tunggang langgang....pegang quran pun terbalik.....

Anonymous said...

dari zaman nabi adam hinggalah nabi muhammad saw.ALLAH turun kan nabi2 dan rasul2 untuk membimbing manusia patuh kpd hukum ALLAH dari segenap urusan.tetapi sampailah dunia hampir kiamat manusia tetap degil tak mau islam sepenuhnya.islam diambil bila nak bernikah sahaja yg diberatkan,kdg2 sibuk nak bernikah di masjid hinggalah sampai depan kaabah pun ada,bila urusan lain islam ditinggalkan,contoh hudud ada pemimpin kata tak bolih di guna sebab malaysia berbagai kaum dan agama.makna nya ALLAH yg cipta hudud tak layaklah bagi manusia,adakah org2 bukan islam itu ada tuhan lain yg cipta ke maka tak layak dgn hukum hudud hukum yg dtg dari Allah,sepatutnya cuba dulu utk org2 muslim dimalaysia,ini bila ada negeri2 yg nak guna hudud dihalang tetapi sibuk menyalak kata PAS dan lari dari prinsip asal.tuduh mcm2 hudud pas lah..kemudian salahkan karpal sgh,dia bukan muslim memang betul halang,ini yg pemimpin yg beragama islam yg lbh2 menghalang guna hudud,dan sebahagian org umno.contoh mudah saja kes liwat dan video sek.kenapa tak pakai undang2 syariah,tetapi beribu alasan sampai mufti paling besar dimalaysia pun kata tak bolih...degilnya manusia dari zaman ADAM hinggal umat yg terakhir cukup degil sama macam yahudi sebenarnya,banyak dalihnya.2 kes ini kalau guna hukum syariah lama dah selesai taklah jadi ribut mcm skrg.guna undang2 dunia pun tidak syariah apa lagi jauh sekali.yg di guna undang2 rimba,suka2 nak jatuh hukum ikut selera pemerintah.inilah hakikatnya yg berlaku diMALAYSIA yg mengaku ISLAM AGAMA RASMI tetapi hancur.

rumi said...

Pada anon aka penarik rantai yg tak puas hati tu kalau nak hudud ajaklah umno bersatu,sebelum nak cerita pasal hudud.Cerita hudud ke hulu ke hilir tapi tak faham pasal hudud baik tak payah.Aku sokong hudud tapi tak perlulah hudud diperalatkan untuk menarik undi.

Anonymous said...

Pada puak pakatan..,.

Ok lah korang kata kalau sumpah tak boleh pakai...

Skg aku nak tanya pasal apa Nuar tak nak bagi DNA dia untuk pengesahan..

Kalau korang sendiri kena tuduh meliwat... Situasinya korang mmg tak bersalah.. mmg kena fitnah... Diorang kata ada DNA dalam jubor yg kena liwat tue..

Skg aku nak tanya korang adakah korang akan bagi DNA korang untuk mempertahankan diri korang...

Secepat mana korang akan bagi:

1. Tak mau bagi langsung
2. Bagi serta merta
3. Bagi walaupun tak diminta
4. Tanya pulak wartawan, DNA apa? DNA apa?
5. Ckp kat orang konspirasi, konspirasi, fitnah, fitnah tapi DNA tak nak bagi..

Jawapannya ada kat korang sendiri..

Kesimpulannya korang boleh simpulkan...

Fikir fikirkan...

Kalaulah itu aku...
kalaulah itu aku..
kalaulah itu bapa aku.
kalaulah itu abang aku...
kalaulah itu atok aku...
kalaulah itu suami aku..

BAGAIMANA TINDAKAN KORANG?????????

Jgn yerlalu Taksub dan Jumud...

salam dari
-gerakan melayu berdaulat-

aku je said...

arakian dinyatakan dengan sukacitanya bahawa pencacai Anuwar sudah kehabisan modal.

Maka mereka akan rewind balik kenyataan demi kenyataan yg sama sahaja iaitu:

1. Mubahalah - tak betul, tak boleh pakai, salah cara tu, bukan macam tu, jahilnya bla..bla..

Realiti - sesudah dicabar ulama untk mubahalah pun...ada org tu takutnyeee nak buat..ist..ist..

2. DNA - tak nak bagi, takut manipulasi, konspirasi

Realiti - ANUWAR = Lelaki Y. Abis cerita.

3. Video seks : Mana boleh? takde 4 org saksi..bla..bla..tak fasiq..qazaf.. bukan suami saya..bukan saya..perut saya tak buncit..bla..bla..papa hebat..

Realiti : Kalau dah bukan..yg nak merusuh kat dalam masjid apa kes? Bior je le..kalau betul kena aniaya dgn Eskay, kena laknat la dia..apa susah?

4. Sakit pinggang - dulu saya kena arsenik..bla..bla..konpirasi.. HIV..atas kerusi roda

Realiti : Suami saya bersenam sbb tu perut dia tak buncit..

5.. hehe byk lagi cite lawak spin anuwar dan pencacainya.. tapi sampai sini dulu lah kali ni yek..

hehe

Anonymous said...

Kumpulan Dato T - keturunan Kitol @ raja madeliar .. demi fulus ................... sebab tu UMNO rosak sekarang kerana ramai manusi jenis Kitol.