Wednesday, April 20, 2011

KEMPEN PILIHANRAYA : DAP ULANGI CARA PAP.

 presentation atau persembahan yang perlu dilihat baik. poster mereka melambangkan keceriaan, penyatuan dan kebahagiaan.

walaupun isi dan isu politik mereka memang rasis dan ultra kiasu maha cauvinis komunis, namun presentasi mereka sewaktu kempen pilihanraya negeri sarawak cukup menceriakan.

foto burung kenyalang dilambangkan dengan penuh keceriaan. anak kecil memeluk burung kenyalang dilihat sebagai manifestasi masa depan generasi akan datang.
namun disebalik keceriaan burung kenyalang, diselitkan lambang dap. mirip dan modus operandi yang sama dilakukan oleh presiden mao sewaktu melancarkan buku merah mereka.

walaupun dap bertanding di kerusi didominasi pengundi cina, poster dan baner sebegini yang diletakkan di setiap pelusuk bandar kuching sedikit sebanyak boleh mempengaruhi minda kaum lain.

stail politik sama dengan tatacara kempen kuan yew. singapura tumbang bilamana melayu singapura sebak melihat kuan yew memakai songkok. 
jangan terkejut jika kit siang juga memakai songkok pada kempen pru ke 13 nanti.

27 comments:

Nasionalis1982 said...

bro..fyi,ada gambar terbaru Tian Chua pakai songkok. Tapi waktu dia ziarah orang meninggal dunia.

To Live Again said...

Kalau betul diaorg bukan cauvanis cina nape gmbr budak pmpuan 2 dgn mak dia letak CINA jugak..

Letak la gmbr budak iban dn mak dia bidayuh ke...Pas 2 poster 2 sebar di Kuching,Miri,Sibu dll kerusi kuat DAP...Br la nmpk KEHARMONIAN dan VARIETY yg DAP cuba bwk..

Ini dh bertanding kwsn CINA, calon pon CINA, poster pon CINA segalanya CINA lg ada hati mau ckp multiracial party ptuuiii!

Mmg dasar bersaudar dgn Yahudi..Ckp berbelit dn penipu!

Anonymous said...

kawan2, ini adalah perkataan Lee Kuan Yew setiap kali dia mulakan ucapan public semasa dia mula2 perintah singapura, "Saudara saudara setanahair....... " dia cakap dlm bahasa Melayu dulu sebelum dia cakap dlm bahasa English atau China.... hari ini LKY tak cakap bahsa Melayu dah.... malah, banyak nama2 lama tempat2 di Singapura dah diubah ke nama2 bunyi CHINA.... mana dia pulau2 selatan? Mana Pulau Belakang Mati? Mana Pulau Sembilan? ini sebagian dari kampung2 nelayan melayu 100%. Mana pulau Serangoon? Mana PUlau Seletar? DAN MANA DIA ORG2 SELETAR (ORG ASLI YANG PERNAH MENDIAMI SINGAPURA? SEMUA DAH LARI PINDAH KE SETULANG LAUT DAN KEMUDIAN KE PASIR pUTEH DI jOHOR BARU) SINGAPURA HARI INI JADI MILIK CHINA.....

Anonymous said...

Sikalang, itu LKY mau tanding kelusi untuk generel eleksyen singapore. Agak2 dia mau jadi PM ka? Kalau DAP sulah ambil mesia, dia jadi PM singapore, kira boleh 'presiden' mesia looorrrr....

itu amno kena kerja kuat maa. stlategi kena baguit. itu leaders yg tak boley pakai, korap, kianat dan lain2 kasi campak laut lorrr. kasi bantu itu olang melayu lorrr. asyik jadi kuli batak saja. mau merempat di negeli sendili ka?

Haiyaaa...

Spin1001 said...

memang betul lar bahawa BN perlu pertingkatkan lagi cara pemasaran imej BN sewaktu PRU nanti... macam jual produk juga lar... guna lar pakar2 advertising yang bijak menggunakan mesej2 tertentu bagi menarik perhatian pengundi...

Anonymous said...

China DAP, PAP tak usah banyak pikir... Umno semua Melayu dan bukan turun dari langit... bagi ajer $$$$$$$ mak bapak dia org pun dia org jual.... mana ke tidak, guru kemas jadi adun baru 2 3 tahun dah tukar kereta proton jadi mercedes. rumah kampung tukar banglo.... dan yang jadi pegawai kerajaan jadi adun/exco, 2 3 tahun jadi kayaraya, dreber/PA dia yg sedara dia or sedara bini dia yang tak lulus SPM tiba2 pakai kereta Honda Odessey... masa belum jadi adun dreber dan PA dia tu selekeh kat kamung... kahkahkahkah... BIARLAH CHINA PERINTAH BUMIT INI...Biar padan muka org Melayu dlm UMNO.... kahkahkahkah....

Anonymous said...

tapi gua halap aaa... itu cina janganla perintah ini mesia. gua bukan anti cina tapi diaolang punya sikap lorrrr.... haiyaaa.. cakap pun tarak guna maaa...

Moga Allah selamatkan bumi Malaysia...

NOK said...

ini pekong kelemahan BN mesti mau cita,kalau tak dasar memerangi parti pengkhianat hanya akan jadi hangat2 tahi ayam...org melayu memang terkenal dgn peribahasa tersebut yg di cipta oleh org dulu2 berdasarkan kebenaran... BN nak mengadakan mesyuarat cawangan pun cukup tak korum,allah huakbar...susahnya..org melayu memang susah bersepakat..pasal itu bangsa kita boleh pecah sepuluh..sejarah telah membuktikan..saya berani bertaruh bahawa kalau begini sikap melayu terutama umno peluang nak merampas negeri pakatan susah.....ahli UMNO semua nak subsidi..nak keje percuma iklas tak ramai...pasal itu melayu di panggil bangsa subsidi....memang bangsa kita telah di rosakkan penjajah British yg memberi kupon percuma untuk ganti duit...jadi terikut2 sampai sekarang....org cina minda dia berbeza dgn org kita...mereka berkempen ikut ketua keluarga...kadang2 berbisik aje... mereka ,contoh kali ini pangkah roket...memang DAP menang...org kita dalam satu rumah pun tak sepakat...anak PKR, bapak Umno, isteri pula PAS...habih mcm mana? Mari lah kita bangsa melayu sepakat bagi menentukan kuasa memerintah di tangan kita..kalau tidak jadi REBUPLIK lah kita..semua raja kena buang negeri....Melayu hanya di benarkan bernafas sahaja,kentut masuk lokap...

Anonymous said...

ini utk renungan semua tapi khas untuk NOK.... raja2 Melayu di kepulauan Indonesia, baik di Jawa, Sumatra (Deli, Aceh, Palembang, Padang, Permatang Siantar, Paya Kumbuh, Siak, Riau dan termausk Lingga) Jawa, Keraton, Kediri, dan rajaraja (maharajah) India, Czar of Russia, Emperor China, dan lain2 raja di Eropah mana hari ini? apa kurangnya raja2 ini banding dan raja2 melayu, mereka jauh lebih hebat. tapi akhirnya HAPUS DEK ZAMAN.... dan yang hapuskan mereka semua adalah rakyat sendiri dari SATU BANGSA.... kalau melayu tak bersatu, negara ini akan menjadi negara CHINA... KETUAN MELAYU AKAN JADI KETUANAN MALAYSIA SBB KITA PERINTAH IKUT PERLEMBAGAAN DAN YANG MENANG PILIHANRAYA PERLIMEN JADI PEMERINTAH... KALAU ENANG 2/3 BOLEH BUAT SESUKA HATINYA... MELAYU DOK SIBUK TIKAM BELAKANG NAK DAPATKAN CONTRAK NAK KAYA... PADANG MUKA MELAYU...

tobeng said...

Orang Melayu memang mudah terpedaya dengan penampilan luaran.Cina yg bijak walaupun chauvinis macam lky tak segan silu untuk pakai songkok sebab dia tahu itulah kelemahan Melayu.

Cina dap terlalu rasis dan chauvinis untuk mengakui keampuhan taktik ini.Cuma baru2 ini saja kafir2 harbi dap mahu menggunapakai taktik lama tapi berkesan ini.Kafir2 dap sekarang dah pandai sebut beberapa perkataan arab(spt amar makruf nahi munkar)mahupun menyebut ayat2 quran walaupun lintang pukang.Tapi itu tak jadi hal,penganut2 pas tetap meleleh air mata dan air liur terharu.Sangka bebal2 ini cina dap nak masuk Islam!

NOK said...

Bro 202011548...setuju sangat dgn komen bro, saya sendiri menangis bila mengenangkan melayu yg pecah 10 dan tikam dari blkg...saya bertambah sedih bila ada parti islam yg menyokong DAP sudah terang lagi bersuluh yg perjuangan mereka berdasarkan dendam kesumat bukan diatas rasa tanggung jawab dan agama demi menyelamatkan org melayu, tak terlintas ke hati mereka unyuk bersatu daripada org melayu terus tersingkir...berpuluh komen saya sebelum ini menyatakan bahawa DAP yg sama dengan PAP s'pore ingin menjadikan Malaysia REBUPLIK....tanya lah diri sendiri ada kah kita masih ada roh melayu lagi...untuk terus berjuang demi generasi akan datang.....sekian

Anonymous said...

Wahai saudara/Saudari ku,
Benarkah:
UMNO- pelopor dan penyebar budaya KORUP/RASUAH, FITNAH, LUCAH, TAHYUL, GANAS?
UMNO- pendokong POLITIK ASSOBIYYAH, POLITIK WANG dan SALAHGUNA KUASA?
UMNO- mabuk KUASA, tamak HARTA dan gila WANITA?
UMNO- perosak dan pengkhianat Agama, Bangsa & Negara?

Layakkah lagi:
UMNO memimpin Umat Islam & rakyat Malaysia?
UMNO diberi mandat ketuai Negara demokrasi & bertamadun?

Seluruh rakyat yang waras, adil dan insaniah… perlu muhasabah kecurangan dan kejalangan perjuangan UMNO kini dan usah diundi kepada pemimpin mereka yang DURJANA ini!

Hayati sumpahan keramat Dato’ Laksamana Hang Jebat & Dato’ Laksamana Bentan: “RAJA ADIL, DISEMBAH. RAJA ZALIM, DISANGGAH”

“Tanpa UMNO - Islam Syumul, Malaysia Sejahtera”

Anonymous said...

buat bangsaku, terutama NOK.. aku dah tua dan dah lihat dan lalui perang parang panjang di Muar/Semerah/Batu Kikir dan rusuhan kaum di singapura '64'65 and 13 Mei. AllahumasaliAllahi Sayiddinah Muhammad.....!!!!

Anonymous said...

anon 7.26

bukan semua ahli UMNO tu jahat, sama je dengan PKR dan PAS, lebih2 lagi DAP..mcm la mereka semua baik benar,
sama saje..cakap sesedap rase, kalau betol2 baek x per la jgk.

Anonymous said...

anon 7.56

bukan semua ahli UMNO tu jahat, sama je dengan PKR dan PAS, lebih2 lagi DAP..mcm la mereka semua baik benar,
sama saje..cakap sesedap rase, kalau betol2 baek x per la jgk.

Anonymous said...

buat GAP yang dihormati, aku nak celah sikit kat sini - GAP memang hebat dlm mempertahankan UMNO/Bangsa/Negara dan Agama. Aku tabek spring kat GAP. cuma aku nak tanya - buat apa org Melayu sokong UMNO/BN kalau pemimpin2 UMNO/BN terus tak sedar diri? Aku tak benci UMNO/BN tapi aku benci tengok pemimpin2nya. Bila mereka nak ubah perangai? aku bagi contoh - katalah anak GAP paling pandai dlm sekolah, paling baik dlm kampung dia lulus cemerlang dalam sekolah dan masuk U. dia berjaya jadi doktor/lawyer/engineer, berapa tahun dia belajar nak jadi itu semua? lepas jadi doktor/lawyer/engineer dia dapat kerja. dua tiga tahun dia kerja dia beli kereta. kereta apa dia mampu beli? Proton Waja, Wira, Vios dan sebagainya. Anak aku paling bodoh dlm sekolah, paling jahat dlm kampung dan paling tak kisahkan org. dia sama baya dgn anak GAP itu. Tapi dia join Umno di kampung dan jadi pengikut adun or ketua bahagian or ketua pemuda bahagian. dia buat kerja kontrak. kerana dia Umno dia dapat project. anak GAP belum keluar U lagi anak aku dah ada 2/3 kereta BMW/MERC/Volvo... Anak GAP doktor/lawyer/engineer berbelas tahun belajar baru boleh beli Proton Waja... Anak aku dah jadi org korperat.... ini realiti hidup dlm malaysia.... kalau anak aku boleh mewah macam itu, boss2 politik dia macam mana? tentu lebih hebat mewah mereka kan. dan mereka pulak akan menunjuk2kan kemewahan mereka. ini yang buat aku benci kat pemimpin2 UMNO. Najib suruh berubah tapi sampai sekarang aku belum nampak pun perubahan sikap ini. Biarlah China perintah negara ini.

NOK said...

202011852pm....bro itu di atas inisitif sendiri,kalau seorang tak pandai katakan mcm anak bro,itu di atas daya kreatif dan usha dia sendiri....org lain tak boleh dengki..rezeki ada dimana2 janji usha...kebanyak org kaya tak semestinya kelulusan tinggi..semua berjaya di atas kepandaian sendiri...dia berjinak2 dgn parti politik itu salah satu usha dia...tak ada org boleh pertikai ...yg pertikai hanya org yg malas usha nak goyang kaki dan nak harapkan subsidi...org cina pun ada mcm itu.....tapi kalau bro lebih suka cina perintah ...minda bro jauh tersasar dan tidak bertanggung jawab...kalau begitulah padangan bro saya sah kan bro sudah tiada roh melayu lagi di jasat bro...eluk lah bro menyokong parti pembangkang yg senantiasa memerlukan org mcm bro supaya senang dijadi kan kelda seperti Pas ,PKR...semoga berjaya....

Anonymous said...

Bro NOK, aku cuma paparkan apa yang lazim berlaku kat org2 UMNO di kampung2.. aku dah kata aku tak benci UMNO/BN, cuma aku benci kat pempin2nya kerana MENUNJUK2KAN KEMEWAHAN... BACA DGN TELITI APA YG AKU TULIS. NAJIB SURUH UBAH TAPI SIAPA OR APA YANG DAH BERUBAH SETAKAT INI? pr12 BARU SANGAT BERLALU DAN RAMAI SANGAT PEMIMPIN YANG CAKAP UBAH. MUHYIDDIN KATA UBAH OR REBAH. Bro NOK bagi tahu aku siapa yg dah nampak berubah? Aku bukan keldai Pembangkang TAPI AKU BENCI TENGOK ORG UMNO TUNJUKKAN KEMEWAHAN. KALAU DIA YG BODOH SEKOLAH BOLEH MEWAH MACAM TU, YANG TAK BERAPA BODOH TAPI KERANA UMNO LAGI MEWAH, KAN? INI CAKAP ORG DIKAMPUNG2. UBAHLAH PERANGAI. KALAU KAYA PUN, JANGAN TUNJUKKAN...

Anonymous said...

April 20, 2011 8:52 PM

Saya sangat terkilan dan kesal atas respon dan hujah tuan. Pandangan saya usah terlalu ideal dalam if membayangkan ciri watak pemimpin. Prsoalan jadi kaya walau pun tidak pandai kerana aktif UMNO sangat melampau! Melampau kerana ukuran Kaya-miskin tidaklah mutlat berdasarkan tingkat pendidikan formal seseorang.

Ada isu besar yang sebenarnya menjadikan tuan befikiran begini. Mohon bujak dalam buat pertimbangan. Bagi saya, hingga kini hanya UMNO paling layak untuk memimpin. Tidaklah bermaksud UMNO itu sempurna.

Kenyatan tuan, biarlah Cina yang memerintah Malaysia sangat sadis! Jika ini berani tuan ucapkan pada saat-saat genting sewaktu yang tepat... kerana pulut, badan binasa! Insya-Allah, mejoriti Melayu-Islam masih rasional.

Saya BUKAN pencacai UMNO. Berpendirian atas prinsip dan kepentingan stratigik agama, bangsa dan negara.

aku je said...

anon 11.49pm

marahkan nyamuk, kelambu dibakar.

Itula maksud yang dapat aku cungkil dari rasa terkilan dan kebencian kau terhadap pemimpin UMNO.

Beginilah..

Dari kecik aku dikelilingi oleh orang-orang UMNO. Malah rumah aku dijadikan tempat utk berceramah. Penat ibu mengemas rumah walau ramai juga yg menolong. Apabila ayah pergi, aku yang kini menjadi yatim di kala umur 15, adik2 masih sekolah rendah dan ibu yang tidak bekerja.

Siapa yg tolong ibu? Bukan org UMNO. Yang carikan ibu kerja sampai aku menjadi orang hari ini, bukan juga org UMNO. Sbb tu aku faham sangat kenapa ibu terkilan dan marah benar pada UMNO.

Tapi kenapa aku tetap mengundi UMNO dan mahukan parti ini terus menjadi tunjang parti yg memerintah?

Kerana itulah saja yang ada utk memayungi umat Melayu. Nak harapkan PAS? Terkilan aku melihat orang Islam mengibar megah maruah DAP. Siapa DAP? Apa kau tidak bimbangkah agama Islam ditolak tepi satu hari nanti? Azan tidak lagi bebas dilaungkan. Bahasa Melayu hanya bahasa ibunda yang ditutur di rumah.

Paling yang tak boleh aku terima, PAS membenarkan rumah2 Allah dicemari dgn hal2 dunia yang busuk.Penuh dgn caci nista, dan mendoakan keburukan bg saudara seagamanya pula. Kalau begitu hebat benar bencinya..janganlah melibatkan jemaah yang mahu mencari ilmu dgn niat yg murni.Aku takde lah pernah pergi gereja, tapi kawan2 aku yg beragama kristian sgt pelik dgn institusi masjid dan surau yang membenarkan carut, caci, sumpah dan seranah.

Hari ini, PAS benar2 dipermainkan DAP. Kegembiraan penyokong PAS merayakan kemenangan DAP di kala calon2 PAS sendiri tersungkur, sungguh terkedu aku.

Apa yg kau kata tentang memiliki hidup yg mewah walau belajar tak setinggi mana, itu mmg ada sekeliling kita. Tapi apa pilihan yg kita ada? Aku join UMNO, tak byk tapi ada usaha aku. Tak berjuta orang, ada juga orang UMNO yg termakan dgn hujah aku. Aku bukan kaya, makan gaji, keje biasa-biasa je. UMNO hari ini, akan berubah. Aku yakin. Cuma perlu overhaul lagi sikit. Si kitol, si kaki kurang ajar, double standard boleh angkat kaki!

Aku percaya rezki hanya di tangan Tuhan yg satu. Baik, baiklah balasannya, buruk, buruklah balasannya. Itu janji Allah.

Anonymous said...

kemewahan mereka sekurang kurangnya mereka sebangsa seagama dgn kita...

setidak tidaknya tempiasnya akan terkena dgn kita juga boleh jadi dlm bentuk derma, zakat, dll. jgn berburuk sangka kerana org lain kaya.

jika cina yg dah terrrlalu kaya ini.. mengapa pulak saudar di atas ini tak rasa iri.. kenapa iri dgn bangsa sendiri.. lalu nak diberi pula kuasa pada sang cina keparat dapig ini pula. Dangkalnya pemikiran anda..

apa salah besar menjadi kaya... satu pemikiran yg kurang tepat saudara..

saya juga hanya hidup sederhana tetapi tidak pernah rasa iri terhadap kekayaan org lain..

salam

-gerakan melayu berdaulat-

Anonymous said...

Anon 11:49,

Perlu kamu ingat rezeki itu pemberian Allah.

Belajarlah kamu ke menara gading, kumpulkan sepuluh PhD, kalau Allah kata kamu hanya akan makan gaji dan pandu kereta-second hand, itulah rezeki kamu. Melainkan Allah melepaskan engkau dari belenggu kamu dan engkau berhempas pulas untuk mengubah nasib, hanya itu yang kamu akan rasa.

Tetapi, kalau Allah dah kata kemewahan itu milik kamu, orang buatlah apa pada kamu, memang rezeki akan masuk. Orang ludah kamu duit yang tertempek kat muka. Orang fitnah caci kamu, bertali arus duit masuk ke akaun. Orang hantar konco-konco untuk blok rezeki kamu pun tidak akan membawa hasil kalau Allah dah kata rezeki tu enkau yang punya.

Ingat! Orang yang tidak pandai dan tidak terpelajar juga hamba Allah, dan Allah boleh mengurnia apa yang Dia mahu kepada sesiapa saja!

Perihal orang tu bawak Merc, BMW, apa ko tak terpikir orang tuh beli Merc dari orang Melayu lain, saja nak tolong? Ko ingat orang Cina jek jual Merc nih?

Tolong laa berfikiran luas dan waras sikit. Tolong laa.. aku tanak anak2 aku membesar dikelilingi orang yang tak boleh berfikir macam kau sekarang nih.

-Servant of God-

NOK said...

Slm sjhtra,saudaraku2 yg amatku sayangi..wallahi aku sebak dan menangis terisak2 di depan PC dlm menulis komen ni...dan amat bangga dan bersyukur kerana masih ramai lagi bangsaku yg masih bersama untuk memperjuang negara dan bangsa walaupun dgn sepatah perkataan..mengapa aku amat memusuhi parti pembangkang terutama DAP,adalah kerana Datok saudaraku di bunuh oleh cina kominis semasa mereka memerintah tanah melayu lebih kurang 2 mnggu...kerana mempertahankan harta yg hendak di rompak oleh pengkhianat tersebut...dgn bantuan org melayu sendiri...

itulah yg di ceritakan oleh nenekku sebelum dia meninggal dunia...justeru aku amt benci pada parti DAP yg rasis dan bertujuan untuk mengambil malaysia dan yg menyedihkan Pas bersengkongkol dgn DAP bagi tujuan buruk tersebut....buat kata Tun Mahathir..org melayu mudah lupa itu memang benar....saya harap org melayu mempunyai sentimen seperti aku demi menjaga maruah melayu yg hampir terpinggir di sebabkan kelalaian kita sendiri....

aku je said...

Bukit Kepong. Arwah Datuk aku dulu polis. Kebencian seluruh warga polis dan umat melayu ketika itu terhadap komunis ialah apabila mana-mana komunis yg berjaya dibunuh, mereka akan disusun depan balai polis. Ibu bercerita bahawa balik dari sekolah mereka akan meludah mayat-mayat komunis ini apabila dalam perjalanan balik ke berek. Dari situlah timbulnya istilah 'cina mampus'.

Hari ini, anak cucu mereka ingin bangkit menentang kita. Jangan kita sekali-kali benarkan mereka kembali membunuh kita! Jika bukan fizikal yg mereka bunuh, pemikiran melayu, syiar agama anutan Melayu iaitu Islam yang akan mereka bunuh dulu. Kerana itulah saja tunjang kekuatan orang-orang Melayu.

Anonymous said...

EH? ADA JUGAK MANUSIA YG DENGKI DGN KEKAYAAN ORG LAIN YG SEAGAMA DAN SEBANGSA DGN DIA?
HINGGA SANGGUP CINA MEMERINTAH NEGARA KERANA BENCINYA MELIHAT KEKAYAAN MELAYU ISLAM YG KONONNYA HASIL RASUAH?
JIKA MARAHKAN NYAMUK, GUNAKANLAH RACUN NYAMUK, BERSIHKAN KAWASAN RUMAH, BUANG AIR2 YG BERTAKUNG..BUKANNYA BAKAR KELAMBU ATAU BAKAR RUMAH. ITU SALAH CARANYA.
MATA SEPET KAYA MELAMPAU KO TAK DENGKI PULAK?
INILAH MELAYU, PENYAKIT HASAD DENGKI ITU TETAP MENGALIR DLM JIWA..
INSAFLAH..

Anonymous said...

cuba bayangkan..mustahil atau tidak perkara ini akan berlaku suatu hari nanti..
bila azan dilarang,
bila tanah perkuburan Islam dihadkan,
bila murtad dibenarkan,
bila menutup aurat dihalang,
dan banyak lagi lah..
waktu itu menangis darah pun tak berguna lagi..
sekian

Anonymous said...

Cina DAPig = KOMUNIS lahanat

Skg kita mesti ttg mereka habis habisan..

LUCUTKAN KERAKYATAN MEREKA....

-gerakan malayu berdaulat-