Saturday, April 16, 2011

KEPUTUSAN TERKINI

 BN 55
DAP 12
PKR 3
BEBAS 1

anwar pulak hilang jam omega !

150 comments:

Anonymous said...

Alamak, patut le OmegaMAN lari terkincit2 semlm. Dah nmpk kekalahan besar parti Pengencing Rakyat rupenyee... kah kah kah kah kah

Jam Omega aku mane Jijah???

Anonymous said...

YAHOOOO BN MENANG...ANUWAR DAH CABUT KE LUAR NEGARA..

Anonymous said...

HILANG WANG PERTARUHAN TAK APA

TAPI HILANG JAM OMEGA ..... GELAP MASA DEPAN

Anonymous said...

CABUT JANGAN TAK CABUT......

Anonymous said...

Anuwar dah cabut ke US, Fuck u!!

Anonymous said...

Aku nak semua anak kenyalang halau pembangkang selepas ini. Aku darah KEDAYAN akan buat apa saja utk hapuskan pembangkang yang datang dari semenanjung...... INI BUMI KENYALANG, JANGAN ADA SATUPUN TITIK DAP, PAS, PKR DI BUMI INI. UMNO, MCA, MIC PUN KAMI TAK BAGI MASUK.....INGAT YA DAP, PKR, PAS!

Putra Melayu:: said...

Salam syabas dan tahniah bro.. Usaha dan penat lelah gap,gomo dll akan dhargai selamanya dlm sejarah politik cyber di mlaysia.tahniah kerana mmbntu mnyelmtkan srwk daro dijajah bangsa xmengenang budi.. Lps ni teusln update psal mamat omega plk.. Where is he??

Anonymous said...

Ape la korang ni asyik tanye mane AnWAR je. Dia tengah tweet tweet ngan penyokong dia la tu, esok tweet tu baru kluar kat website. Rafizi jambu kata ni masalah DST yg penyokong BN tak paham ape tu DST.

Jam Omega aku mane Jijah??? Keh keh keh

Anu ar said...

Aku nak p cari Omega ada cap pedang...lo1lo!..

Anonymous said...

BIARLAH SARAWAK MENJADI KAWASAN JAJAHAN TAIB MAHMUD. ELOK DIA MENJADI KETUA MENTERI SEUMUR HIDUP

jo said...

Aku mengucapakan syabas dan tahniah kepada Pehin Taib/ Datu Jib/TS Muhyidin...aku kena puasa 1 hari..pasal BN menang..dah nazar begitu

Anonymous said...

kah kah kah kah.... BN menang besar di Sarawak, Datuk Seri Pehin tetap letak jawatan sebagai Ketua Menteri.

Tetapi, parti anutan setan hamPAS kalah di lima kerusi serentak, org tua nyanyuk N.ajis tetap kebulur nak jd Menteri Besar Kelantan sampai mampus.

Hai la dunia... dunia...

Anonymous said...

Cepat wahai penganut2 PR!!! Cepat la buat alasan nape BN menang??? Dah kering idea ke??

Kah kah kah kah kah

Esperalzi said...

TERKINI DARI UTUSAN MALAYSIA ONLINE

Pilihan raya Sarawak: BN menang 18 kerusi (dikemas kini)

16/04/2011 8:03pm

KUALA LUMPUR 16 April - Kedudukan semasa keputusan Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10 menyaksikan Barisan Nasional (BN) memenangi 18 daripada 20 kerusi yang sudah selesai dijumlahkan setakat ini.

Daripada jumlah itu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) pula menang di dua kerusi termasuk di Be'Kakalan menerusi Ketua PKR Sarawak, Baru Bian. - Utusan

aku je said...

woi anon 8.08,

dulu Tun M..korang cakap nak jadi PM sampai bila2..

Apa pasal N.ajis jadi MB sampai dah nyanyok2 korang tak bising?? Dasar double standard.

Ni..taib mahmud lak..jgn nnt bila dia dah letak jawatan..ko jgn tak reti2 lagi nak jilat ludah balik.

Ingat tau..jangan lupa ye.Jilat sampai habis!

Anonymous said...

Lepas Pehin turun, kita pakat pakat paksa Nik Ajis pula turun.

Anonymous said...

Parti bernafsu besar tahap OMEGA hanya menang 3 kerusi je?? Tak padan langsung dgn jumlah calon mereka... buang karen je. AnWAR buang mani dia pun dlm jubur & burit org. Calon PKR pula buang duit utk pelakon porno tu..

Kah kah kah kah

Anonymous said...

KAMI ANAK2 KENYALANG TAK SEMINIT PUN PIKIR HAL2 LAIN MELAINKAN YG BERKAITAN KENYALANG.... DAP, PAS, PKR BOLEH BUAT APA SAJA DI SEMENANJUNG, DI SARAWAK JANGAN! LEPAS INI TAHU LAH KAMI NAK AJAR CHINA2 YANG SOKONG DAP.PKR..... YANG KAYA DI SARAWAK CHINA, YANG HIDUP MEWAH DI SARAWAK CHINA.. TAPI DAP KATA PEHIN TAIB ANJING..... LEPAS NI TAHULAH NASIB DAP....

Anonymous said...

Anon 8:19, nak suruh org tua nyanyuk N.ajis tu letak jawatan ke?? Tunggu kucing bertanduk tiga pun blum tentu.
Hehe...

Anonymous said...

pas pis pus macam mana?? bulat macam bulan ke??? keh keh keh

Jo said...

Tahniah Orang-orang Sarawak...kita bersaudara..tuan-tuan amat bijak tidak gadaikan maruah kepada ...Anwar alantuya aljub..Perosak ketenteraman Negara....mainkan agama untuk kita kristian/islam bergaduh.....
Orang sarawak memang Bijak...boleh fikir sendiri..

Anonymous said...

omega cap pedang??? kah kah kah... nuar kan memang suka main lawan pedang... mmg tak heran lah tu...

Anonymous said...

aku leih rela TAIB MAHMOOD menang dari BUMI KENYALANG dikuasai KOMUNIS...mereka dlm DAP hanya fikir kan mereka dan kaum mereka yang satu tu saja, nanti masyarakat PRIBUMI diabaikan.

apa2 pun..yang penting, BN menang!!!!

yessss...kita bakor..kita bakor!!!

Esperalzi said...

Anonymous said...
BIARLAH SARAWAK MENJADI KAWASAN JAJAHAN TAIB MAHMUD. ELOK DIA MENJADI KETUA MENTERI SEUMUR HIDUP

April 16, 2011 8:08 PM

---------------------------------
Kacian Anon di atas yg aku cut-and-paste tulisan bodohnya, dia tak dapat terima keputusan demokrasi rakyat Sarawak!

Kalau rakyat Sarawak dengan sukarela dan demokrasi nak kan Taib Mahmud jd ketua mereka sampai kiamat pun, kau terima jer lah dgn hati terbuka seperti mana kau terima rakyat Kelantan pilih Nik Najis al-Pukimak al-Tua Totok Nak Mampus al-Taik al-Kubra sebagai penjajah rakyat Kelantan selama 20 tahun.

Juga sebagaimana kau boleh terima Si Peliwat Jubur menjadi Ketua Umum PKR mengatasi Presiden PKR sedangkan jawatan Ketua Umum tu tak ada dalam perlembagaan PKR...

Anonymous said...

Sori anon 8:19, ade kesilapan dlm komen aku tadi..... Ini yang betul:

Nak suruh org tua nyanyuk N.ajis tu letak jawatan ke?? Tunggu Hadi Awang pakai CAWAT pun blum tentu org tua nyanyuk tu nk turun takhta.

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

anuwar lari g beli jam omega lh bro....
O...OHHHH
M...MEMANG
E...ENGKAU
G...GAY
A...ANWAR

Anonymous said...

Anuar alantuya al jub..dah sebulan duduk dibelantara serawak...dan dah sebulan tak lepas..kak wan sepat kering x boleh dah...nak buat kat serawak atau kl tak boleh dah takut ada ccd camera...jadi terpaksa hantar servis kat london kot.

Esperalzi said...

Pengumuman TV3 baru beberapa saat lepas di umah aku: BN dah menang 32 kerusi setakat ini, memerlukan cuma 2 biji kerusi lagi utk memerintah Sarawak dengan majoriti mudah. Pengerusi SPR pun dah umumkan pandangannya bhw BN akan memerintah Sarawak..

Oops! Update lagi..BN dah dapat 33 kerusi..satau kerusi lg diperlukan..

Anonymous said...

kaum yang paling tak mengenang budi adalah kaum CA YA NUN ALIF!!!!

Esperalzi said...

GAP: Jelas org2 Cina dah tolak BN. Kebanyakan Cina bela dan undi DAP, menunjukkan DAP ni parti totok dan cuavinis Cina walau pun dia canang sana sini dia parti pelbagai kaum..

Keputusan juga menunjukkan TANPA UNDI CINA sekali pun, Melayu/Bumiputerea masih boleh memerintah Malaysia atau mana2 negeri. Kita cuma hilang kerusi Cina di Sarawak namun tetap menang 2/3..

Namun, pokoknya apakah org2 Cina Malaysia dibiarkan begitu saja atas pengkhianatan mereka terhadap BN tanpa dihukum? Aku tak setuju langsung kalau org2 Cina, di atas PENGKHIANATAN mereka, dihadiahkan dgn kerusi2 Menteri dlm Kabinet Sarawak atau Malaysia, atau diberi bantuan kewangan utk kawasan mereka, sekolah mereka, tokong mereka, bahaqsa mereka, budaya mereka atau bisnes mereka. Org2 Cina Malaysia WAJIB dihumkum setimpal2nya: BEKU, HENTI, SEKAT dan JANGAN BERI BARANG AP BANTUAN SEKALI PUN KEPADA ORANG2 CINA MALAYSIA WALAU SE SEN PUN. PEDULIKAN JIKA MEREKA MENYALAK MACAM ANJING BHW MEREKA DIDISKRIMINASI. GET LOST CHINESE!!

Azraque said...

pergi mampus dengan cina. yang penting kita perintah. Aku dengar sekor penyokong kafir harbi mampos kat beting Maro. Padan muka x1000. Jah OMEGA Abang mana jah

Esperalzi said...

Kalau 8 dari 10 org Cina Malaysia memilih Pembangkang tp BN masih menang, maka org2 Cina sudah hilang kuasa nak GERTAK, ANCAM dan HUKUM BN..

Maka persetankan dgn undi Cina! Mereka tak boleh ancam dan gertak kita lagi kerana kita undi mereka mmg bukan utk kita pun! Program pembangunan sosioekonomi Malaysia mulai sekarang hendaklah ketepikan masyarakat Cina. Kalau dulu kerajaan BN boleh ketepikan masyarakat Melayu Kelantan kerana mereka undi PAS, aku harap kerajaan BN juga wajib berlaku adil dgn turut menghukum Cina DAP sebagaimana mereka pernah hukum Melayu PAS..

aku je said...

DS NAjib,tolong jangan le bagi muka sangat kat cina.... Nak tambah sekolah cina la..nak itu laa.. nak ini la... tapi pangkah hati komunis mcm violet yong, mcm guan eng.

Aku mmg tak pecaya kat cina2 esp area yg well developed mcm bukit bintang, kat bandar2. Semua hati komunis..! Padahal mereka menguasai ekonomi tanah Jawi ni.

Dulu zaman bukit kepong, kat balai2 polis, bangkai komunis akan dibariskan di laman balai polis. Org2 kampung yg memang benci dgn komunis akan datang dan meludah bangkai mereka ni. Satu hari nanti, tak jauh dari sekarang, aku juga akan ludah cucu cicit komunis ni!

DS Najib..!! Tolong le berhenti bagi muka pada cha ya nun alif..! MCA tu kalau nak keluar BN pun keluar lah. Mcm takde makna dah.

penarik rantai said...

sebab org cine pandai berpolitik le bodo dia sokong pakatan... org umno xhbis ckp xmengenang budi.. bebal le katekan...

pakatan kalah mmg dh jangka, tp dh btambah lg kerusi beb...
jage2 PRU-13...

esperalzi, ko no bodola sial...
dia cine ke, india ke, melayu ke.. manusia tetap manusiala bebal... semua org berhak menuntuk hak masing2...

islam xajau nk tindas org ni...

Anonymous said...

penarik rantai..memang dah jangka??

wakakakakakakakakak..apa punya statement sbb tersangat kuciwa.

Kalau dah jangka nak buat apa ramai2 turun sarawak..siap kena halau lagi..hadoi..

Anonymous said...

Tahniah GAP dan semua blogger pautan GAP anda pejuang yang tak didendang hanya allah yang embalas jasa jasa kelian..Perjuangan seterusnya jangan layan dan bagi muka pada kaum yang tak berterima kasih....semua dah tau kaum ni...

Anonymous said...

Tahniah BN Sarawak...huhuhu PKR buang duit jer bertanding...mengabiskan beras jer...

penarik rantai said...

turun ramai2 sbb dapt tambah lg 7 ke 8 lg kerusi, amcm???

negeri talian hayat umno pun pakatan bleh tmbh lg kerusi, ni kn plak yg dh negeri pakatan perintah... jgn harap le nk rampas umno oi...huihuihuihui

ko kutuk le cine gler2 lg, war2kan kt surat kabo biar cine baca... lg sng keje pakatan nnti...hahahaha

Zulkarnain said...

Aku dah jangka si baghal "penarik rantai" akan keluar statement klise macam tu, padahal tadi dia la paling gembira bila AnuWar AnuGeram Tu Ha kencing dia cakap pkr dah leading. standard la totok pakatan riot ni. bila dah kalah, konon2 dijangkakan. padahal sebelum tu konfiden "tsunami" kononnya.

n.ajis tu agaknya bukan sampai tua nak pegang kuasa, gamaknya kalau mati pun dia nak title murshidul am jugak kot. standard la gila kuasa macam tu.

oi penarik rantai, AnuWar mintak tolong ko kutip sabun dia....


...jaga2 bontot tu.. KAHKAHKAH

Esperalzi said...

penarik rantai..

Eh, kau tu yg bodo sial! Pakatan ko pun pakatan bodo sial, penuh dhn peliwat dan kaki jubo. Apa yg Islamnya pakatan ko?

Eh, Cina2 Malaysia pukimak ni nak rampas Malaysia dari org Melayu/Bumiputra, dia nak jadi Raja di Malaysia, bukan setakat nak kan hak2 dia. Ko tak nampak ke? Mmg ko ni pukimak bodo sial, bodo hati, buta dan tuli!!

Kalau bab hak, Cina2 Malaysia ni dah dapat bergantang2 hak, dah berlebih2 hak, sampai apa kita nak buat di Malaysia semuanya kita kena minta izin dia. Kita kena kasi sekolah Cina kat dia, kita kena kasi suratkabar Cina kat dia, kita kena kasi bahasa Cina kat dia, kita kena kasi dia jd Menteri, dll..

Mana ada negara lain di luar Dunia Cina (China, Hong Kong, Macao, Taiwan dan Singapura)yg memberi begitu banyak hak kat org Cina selain MALAYSIA? Ko tak nampak ke? Bodo pukimak sial ko ni! Otak ko penuh taik palat Cina!

Cina nak rampas Malaysia dari Melayu/Bumiputra melalui DAP. Dan DAP pekuda, pelembu dan perkerbaukan Parti Amukan Syaitan (PAS) dan Parti Kelucahan Rakyat (PKR) utk agenda merampas Malaysia dari Melayu/Bumiputra. Ko tak nampak ke? Mmg ko bodo sial.

Tak payah cakap pasal Islam le bodo! Mmg Islam larang kita tindas org kafir di negara kita. Tp kalau org kafir tu dah lawan tauke dan nak rampas rampas tanah dan negara kita, menjadi kewajipan kita sbg umat Islam melawan org2 kafir ni termasuk penyokong mereka seperti KO yg bertopengkan Islam. Dasar ko bodo sial!

Itu pasal aku suruh hukum Cina sbb dia dah pengkhianat walau pun kita sbg umat Islam Malaysia dah berikan dia banyak hak, selama ni kita tak pernah tindas mereka pun, tp mereka khianat..

Ko tu yg bodo sial!

Anonymous said...

anon 8.08
biarlah kelantan menjadi negeri jajahan ajis selipar jamban..
asalkan anak menantu dia kayo..
hahaha..

Zulkarnain said...

Penarik rantai 9:23:

"negeri talian hayat umno pun pakatan bleh tmbh lg kerusi, ni kn plak yg dh negeri pakatan perintah... jgn harap le nk rampas umno oi...huihuihuihui"

kehkeh. jgn konfiden sangat dol. orang dah meluat dengan pakatan dah. sok2 nanti kalah, jangan keluar ayat bangang "dah dijangkakan" ko macam tadi ye. hehehe. jaga2 negeri pakatan riot.. kami dah bagi can dulu dah...

Anonymous said...

penarik rantai..kita bukan nk kutuk CINA la..tapi memang hakikat nya begitu, itu yang kita sebenar nya tau, kita juga tau perjuangan DAP tu untuk siapa, adakah untuk KITA? jawab nya TIDAK SAMA SEKALI! bukan membenci cuma hakikat tetap hakikat..welllll!!!!!

Anonymous said...

penarik rantao bahlol
Islam tak ajar tindas org??
kepala hotak engko..so ko biarlah kafir tindas Islam sampai lunyai
then waktu itu ko baru nk kenang jasa BN??
ko ni perangai mcm sial lah..sure ko ni anak sundal..
ckp mcm bodoh..agama bukan bahan politik..
cina dap menang sbb PAS tu bahlol.
klu dgn DAP..pijak semut tak mati..xboleh tindas..biar cina tindas Islam..masuk babi dlm makanan, curi hasil umat Islam xpe2..Islam kena lembut..
tp kalau sesama Islam..ajak bersatu..mcm jembalang..di maki hamun..hukum dgn bnde jelik..
pegi mamposs lah org bodoh mcm ko ni mmg layan duduk dgn parti bodoh..cina juga cerdik!

Anonymous said...

tp elok juga puak2 juah bahlol PR ni ckp lagak sombong..biar rakyat jd sangat2 meluat sehingga akan di ajar dlm PRU13 nanti..
so biarkan mereka ulas dgn lagak sombong.. bodoh kn mereka ni

Matt said...

pakatan ni kalau dh kalah mula la dia nk menyalahkan org,

dan menegakkan benang yg basah.

bila la penyokong pakatan dan pemimpinnya ni nk matang, perangai mcm budak beringus..

Esperalzi said...

Nah..sekarang GEORGE CHAN, Timbalan Ketua Menteri Sarawak, seorang berbangsa CINA telah dikalahkan oleh org2 CINA SARAWAK sendiri yg memilih CINA CAUVINIS dari DAP..

Apakah lepas ini Taib Mahmud dan BN Sarawak akan masih mau beri jawatan TIMBALN KETUA MENTERI kepada org CINA? Ini saran aku? Jangan diberi barang sebiji jawatan penting pun kepada org Cina dalam Kabinet Sarawak.

Aku cadangkan jawatan Timbalan Ketua Menteri diberikan kepada org IBAN yg merupakan 40% rakyat Sarawak. Wujudkan dua jawatan Timbalan Ketua Menteri Sarawak, satu utk Bumiputra Islam dan satu lagi utk Bumiputera Bukan Islam..

Org2 Cina Sarawak dah jadi LONCAI dan mereka dah jadikan DAP sebagai LABU mereka. Biarkan mereka dgn labu mereka. namun, apabila satu hari nanti org Cina tahu berterima kasih, maka tak salah mereka diberik kedudukan dalam kerajaan dan negeri. Buat masa ini, HUKUM MEREKA!!!

penarik rantai said...

hahahaha... esperalzi esperalzi...
aku ingt ko lebih tahu dr aku... rupenye ko lg bodo...hahahaha

DAP nk rampas malaysia ko ckp...
Malaysia ni ada sultan la bagang, ada raja... ketua negara kt mesti org melayula... bodo sial ko... hahahaha

"Kalau bab hak, Cina2 Malaysia ni dah dapat bergantang2 hak, dah berlebih2 hak, sampai apa kita nak buat di Malaysia semuanya kita kena minta izin dia. Kita kena kasi sekolah Cina kat dia, kita kena kasi suratkabar Cina kat dia, kita kena kasi bahasa Cina kat dia, kita kena kasi dia jd Menteri, dll.."

sbb umPORNO ko yg bodo perintah malaysia le cine dpt mcm2... hbis yg ko nk salahkan pakatan ape citer mat??? sbb 2 aku ckp ko bodo, tp ko xpercaya plak ko 2 mmg bodo...

aku je said...

penarik rantai..dayus bebeno statement kau.

kau paham tak apa esperalzi cakap?

tak paham jugak?? ist..ist..ist..

sesungguhnya jihad mempertahankan tanah Jawi ini dari dikuasai oleh kafir harbi macam cina DAPig tu adalah wajib.

Ini negara Islam yang tidak dibuli atau ditindas oleh Yahudi Amerika. Tapi ada satu Syaitonirajim yg suka sgt bergantungan dgn Yahudi. Sib baik tahun 1997 dia tak jual negara ini pada yahudi (IMF).

Aku isytihar perang pada kafir harbi cina DAPig..! Dan juga Cina-cina yang duk di bandar yg kaya raya, senang lenang tapi YB pilih DAPig.

Bahasa ibunda. Radio.TV.Suratkhabar.Sekolah. nak lagi..nak lagi..tak cukup.. bla..bla.. Peh..melampau diaorang ni..

Anonymous said...

Syabas dan bersyukur pada rakyat serawak kerana telah membuat pilihan tepat..dlm komen saya di beberapa blog..bukan tujuan perkauman, jauh sekali membenci kaum cina secara dasarnya..tapi DAP dilihat dgn jelas hendak menjadikan malaysia sebagai Republik seperti abang tuanya S'pore.saya bekas Peg k'jaan yg pernah bekerja di s'pore telah melihat dgn mata kepala sendiri tidak tanduk kjaan PAP terhadap org melayu di sana yg hanya di benarkan bernafas sahaja..berpolitik hanya sokong k'jaan, lebih dari itu kena tahanan mcm ISA di Malaysia...media jangan haraplah nak bebas mcm di Malaysia,silap kena tutup operasi..dan banyak lagi kalau saya nak dedahkan termasuk menukarkan sejarah S'pore,perumahah, peluang kerja gomen dan pelbagai lagi...berlanjutan dari perkara itu lah saya berikrar akan mempertahankan kerajaan yg ada walaupun dgn nyawa saya sendiri bagi mengelakkan kaum bumiptra di layan seperti apa k'jaan di bawah PAP di S'pore terhadap org melayu di sana...sekian...
Contoh terdekat tindak tanduk DAP P.Penang terhadap org melayu di sana.dinafikan keperluan mereka yg berniaga di kaki lima, sedangkan kaum cina di lepaskan..cuba lah bayangkan kalau mereka memerintah malaysia?ketua menteri P.P YB Mansur tak lebih dari memenuhkan korem, langsung tiada kuasa....ingat bro president terakhir memegang jawatan tersebut adalah almarhum Yusof Ishak..dan harta terakhir org melayu di S'pore adalah KG gelam yg kini telah menjadi pusat sejarah...adakah kita mahu terjadi kepada bumiputra malaysia????tepok dada tanya selera.....salam

Anonymous said...

PAS tersungkur di sarawak.. anuar sonsang juga semakin hampir tersungkur.. hanya menunggu masa.. nik ajis lak bila lagi? jom kita bako.. bako.. bako..

Zulkarnain said...

korang jangan pelik kenapa penarik rantai tak kisah kalau kapir harbi nak buat hal dalam Malaysia ni, standard puak kahak hijau dan pakatan riot ni kan pendukung tuhan sama-rata, diorang kan yang sokong Allah boleh digunakan oleh agama lain. sebab tu si penarik beca ni tak kisah lansung, bagi dia semua agama tu sama. kalau tak masakan dia nak sokong pakatan riot.

Anonymous said...

jangan bAgi muka da gan org2 cina lepas nie,kta harap ds najib,jangan layan sangat dgan puak2 komunis nie...memang puak2 cina nie pengkhianat dari dulu lg...
selamatkan la bumi bertuah kita nie dari dijajah kembali...AMIN
takbir...!!!
takbir...!!!
takbir...!!!
ALLAHUAKBAR...!!!

Esperalzi said...

Org bodo mcm penarik rantai ni mmg tipikal org2 bodo dan otak lunyai dari PR..

Bila mereka menang, mereka jerit mcm syaitan bhw rakyat dah tolak BN dan mau "perubahan". Tp bila kalah, kononya "dah boleh agak", "BN tipu", "BN tabur duit" dan mcm2 lagi alasan setan..

Dan si bodo dgn nama samaran 'penarik rantai' ni mmg hidung dia dah ditarik dgn rantai oleh kafir2 DAP.

Aku percaya 'penarik rantai ni Melayu/Islam. Tp aku heran apa yg dia seronok sgt Pembangkang menang 15 kerusi di Sarawak? Yg menang kerusi pembangkang tu semuanya orang kafir. Semua kerusi DAP bukan saja semuanya dimenangi org kafir tp semuanya calon bangsa CINA. Kenapa DAP tak letak calon Iban, Dayak, Melanau, dll kalau dah ngaku parti berbagai kaum? Dan dua atau 3 lagi kerusi PKR pun semuanya dimenangi oleh org kafir.

Berapa biji Muslim PAS dan PKR menang? Takde pun? Tp si bodo penarik rantai ni seronok sungguh kafir2 pembangkang menang kat Sarawak. Dah tu plak ada hati nak cakap pasal ISLAM!! Bodo!

penarik rantai said...

Anonymous said...
April 16, 2011 9:31

hehehehe... emosi ea bang... hahahha.. suke ati aku tgk org bodo mcm ko ni...huhuhuhuhu

"Islam tak ajar tindas org??
kepala hotak engko..so ko biarlah kafir tindas Islam sampai lunyai
then waktu itu ko baru nk kenang jasa BN??"

ape ko merepek ni??
ko fham ke maksud xjar tindas 2??
tentula aku xkn biarkan kapir tindas aku, nk kenang jasa bn, hehe, aku mati hdup blik pun aku xkn kenang sial...

then agama dan politik xbleh dipisahkan K!!! ni ko kene fham...

Anonymous said...

penarik rantai,

tau pun negara ini punya Sultan dan Raja-raja Melayu..

Lepas tu jadi MB. Lepas tu bagi Nga Ngok Ngek perintah,

Lepas tu lagi..sembah derhaka..

Lepas tu tak nak SUK..

Lepas tu baring2 atas jalan mcm budak tak dapat gula2.

kalau kau pencacai PASberg. Nanti bagi aku pinjam bendera bulan yg paling besor.. Aku nak tolong pacakkan tepi federal highway depan kilang arak kat shah alam dgn Pj.

Dulu menyalak..sekarang..rampas..lepas tu tak boleh rampas..lepas tu pekerja islam boleh jual arak..

Eli kangkang berzina peluk2 nangis2 bersama orang PASberg.. hadoi..

Anonymous said...

''PENARIK RANTAI'' KO NIE MANUSIA BODOH....SIAL.....HARAM JADAH....SILAP2 KO NIE ANAK HARAM HASIL DARI CINA KAFIR.......

Anonymous said...

Penarik rantai tu dah kena liwat... dia gian bila peliwat dah kalah. Dia kena liwat dgn org kuat pkr, dap, dan pas. Bayangkan penarik rantai kena liwat dengan kitsiangmalam dan n.ajis, tak sempat nak tarik rantai hahahaha...

hangkedee said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljuburi lari cari juboqq baru lepas gian tak kena 10 hari.Kasihan Parti Pok ni tak menjadi jadi telor ayam berOMEGA jadinya.Buat PM jangan lupa rakan kita CINAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA tu beri mereka peluang banyak kali ini DI PRU 13 berjuang sesama seea mereka/ kulit mereka baru kita tahu siapa yang sayang Malaysia semangat satu malaysia baru betul.

penarik rantai said...

kalo aku senaraikn ape umno dh buat pada islam, lg sia2 je ko umno...

berjuangla dgn agama, bukan bangsa...
hudud perjuangan kami, mati syahid cita2 kami...

soi lek mrah pasal normala salam gn lelaki pakai sarung tangan, ape ko org umno buat mase 2??? muhyiddin siap sokong lg...

Anonymous said...

kenapa la ada jgk manusia dan org kita cam "penarik..." nih!

sanggup ckp mcm2 semata2 membela org2 yg sudah terang lagi bersuluh x kan berjuang utk bangsa, agama dan maruah kita di bumi malaysia nih..!

Anonymous said...

kalau nk tau apa UMNO buat utk kita:

satu PERKARA...walau apa pun terjadi, sudah terikat di dlm perlembagaan dan perjanjian antara komponen dlm BN iaitu islam dan melayu tidak mugkin terganggu gugat...tidak seperti di dlm PR, islam dan melayu belom tentu tempat nya di mana...itu kita WAJIB TAHU!!!!!!

penarik rantai said...

pelakon video belum tentu lg anwar.. tp ko dh menyalak ckp dia yg buat...
xtkut dose ke bro???

dulu masa gerakan perintah penang, asal ko x menyalak mcm sekarang ni???

double standartla ko ni sume...
sbb 2 aku ckp org umno ni BODOH!!!

Esperalzi said...

hahahaha... esperalzi esperalzi...
aku ingt ko lebih tahu dr aku... rupenye ko lg bodo...hahahaha

DAP nk rampas malaysia ko ckp...
Malaysia ni ada sultan la bagang, ada raja... ketua negara kt mesti org melayula... bodo sial ko... hahahaha

"Kalau bab hak, Cina2 Malaysia ni dah dapat bergantang2 hak, dah berlebih2 hak, sampai apa kita nak buat di Malaysia semuanya kita kena minta izin dia. Kita kena kasi sekolah Cina kat dia, kita kena kasi suratkabar Cina kat dia, kita kena kasi bahasa Cina kat dia, kita kena kasi dia jd Menteri, dll.."

sbb umPORNO ko yg bodo perintah malaysia le cine dpt mcm2... hbis yg ko nk salahkan pakatan ape citer mat??? sbb 2 aku ckp ko bodo, tp ko xpercaya plak ko 2 mmg bodo...

April 16, 2011 9:41 PM

---------------------------

Eh, kau ni mmg elok lah panggil nama ko 'penarik rantai', mmg bodoh mcm kerbau yg disuruh tarik rantai pembajak sawah!

Mmg lah Malaysia ni ada Sultan bangang woi si penarik rantai bodo!! Apa ko ingat Cina2 tu tak boleh buang Sultan ke kalau dia menang dan perintah Malaysia?

Sultan masih wujud krn UMNO masih memerintah. Tapi kalau PUKItan Rosak perintah dan diketuai DAP, aku gerenti ko langkah pertama DAP akan buat ialah pinda Perlembagaan dan hapuskan Sultan.

Dan pukimak2 PAS dan PKR mcm ko akan sokong DAP sbb ko semua barua dan pecacai DAP yg sama2 anti-Melayu, anti-Islam dan anti-Sultan. Siapa yg baling kereta Raja di Perak? Babi2 PAS lah yg baling. Siapa yg berguling depan kereta Raja di Perak sambil pegang bendera sial? Babi2 PAS lah yg berguling.

PAS adalah anti-Melayu dan anti-Sultan. Mmg PAS akan bantu DAP buang Sultan kalau PUKItan Rosak pimpinan DAP perintah Malaysia wahai kamu si BANGANG! Otak selut.

Eh, kalau ye pun UMNO kasi hak2 tu semua pd CINA, kenapa pukimak2 PAS dan PKR dari PUKITan Rosak janji nak kasi lebih banyak hak lagi utk Cina dan kafir? Bukankah ko pun dah ngaku UMNO yg kasi banyak hak pd Cina? Jd kenapa Pukitan Rosak ko pun nak kasi lg banyak hak pd Cina dan kafir?

Eh, jahat2 UMNO pun dia tak share kalimah Allah dgn kafir, tp PUKITan Rosak dah nak share Allah dgn kafir. Jahat2 UMNO pun dia tak buang Ketuanan Melayu, tp Pukitan Rosak nak hapuskan Ketuanan Melayu sbb kena paksa dgn DAP. Dan banyak lg hak2 Melayu yg PUKItan Rosak nak hapus dan diberik pd Cina dan kafir.

Eh, kalau UMNO silap terberi lebih hak pd Cina, Pakatan Pukimak ko lagi jahat dari UMNO sbb Pakatan Pukimak ko nak kasi seluruh Malaysia kat Cina dan nak gadai Islam samapi sanggup share kalimah Allah dgn kafir..

Itu pasal aku salahkan Pakatan Pukimak ko, paham bodo? Patutnya kalo UMNO terlebih bagi hak kat Cina dan kafir, Pakatan Pukimak ko patut tolong kurangkan hak2 tu, tapi Pakatan Cibai dan haramjadah ko nak tambah lagi hak2 tu..

Anonymous said...

Bro kita jgn marahkan penarik rantai ni ,dia adalah salah satu penyokong Pas/PKR yg telah di toron olih anuar aljuburi...sehingga kini bebal terus otaknya cakap meracau2...dia pun tak tahu apa yg dia cakap ,idola dia dah nak hantar S.buluh tak lama lagi...kesian dia tengok sat lagi apa yg dia meracau pulak..di tambah Pakatan dah kalah jadi jgn kutuk2 dia yg sedang melayan perasaan dia....keh keh keh

Anonymous said...

HARAP HARAP KERAJAAN MEMBERI SEPENUH PERHATIAN KEPDA KAWASAN2 YANG DIMENANGI..KAWASAN YANG KALAH,ABAIKAN SAJA...DEPA BKN BLEH BT APA PUN...

Zulkarnain said...

ko nak berjuang demi agama plurarisme ko ke penarik rantai? Astaghafirullah hal azim. itu la jangan dok baring kat jalanraya je. pegi la majukan diri. bila bangsa maju, agama dihormati sebab kat Malaysia ni orang Melayu tu WAJIB islam. tapi jangan jadi isle, kawan dengan syaitan, jual nama Allah, buat masjidnye tidak, tapi tokong dok bercambah, buat ladang rakyat, tokei yang kaya. tabung memali kenyangkan kroni, balak lojing buat duit poket.

penarik rantai said...

Anonymous said...
kenapa la ada jgk manusia dan org kita cam "penarik..." nih!

sanggup ckp mcm2 semata2 membela org2 yg sudah terang lagi bersuluh x kan berjuang utk bangsa, agama dan maruah kita di bumi malaysia nih..!

April 16, 2011 10:08 PM

ape ko ckp ni???
bg contoh 1 sape yg xmembela ni???

Anonymous said...
kalau nk tau apa UMNO buat utk kita:

satu PERKARA...walau apa pun terjadi, sudah terikat di dlm perlembagaan dan perjanjian antara komponen dlm BN iaitu islam dan melayu tidak mugkin terganggu gugat...tidak seperti di dlm PR, islam dan melayu belom tentu tempat nya di mana...itu kita WAJIB TAHU!!!!!!

April 16, 2011 10:11 PM

bro, setakat atas kertas je 2 bro... kn dah terganggu dh sekarang...ape lg tunggu, nk jgak aku tgk ape tindakan bodo ko ni...hahahaha

Anonymous said...

penarik beca..opppss, rantai!

ko nie kan..sume org bodo..ko sorang je la yg cerdik ye, hebat x ingat dunia ko ni kan!

ingat bagos sgt ke PUJAAN ko tu, piiiraahhhh!!!

Anonymous said...

adakah sedikit demi sedikit musibah yg menimpa Anwar ni hasil dr sumpah laknat Saiful ?..

Anonymous said...

kemenangan yang sungguh bermakna.takbir !!!

Anonymous said...

"bro, setakat atas kertas je 2 bro... kn dah terganggu sekarang...ape lg tunggu, nk jgak aku tgk ape tindakan bodo ko ni...hahahaha"

penarik rantai..bila PUJAAN DAP ko tu berkuasa, ia akan tlebih2 lagi tergugat, ko pun tau hal tu, kan!!

Anonymous said...

penarik cacai tong taik..

kau cakap org..kao pun sama ..belum tentu dia tu anwar tapi kao dah menolak bulatx2 bukan nya dia,dan belum pasti najib terlibat dgn kes altantuya tapi kepala hotak kau yg sempit telah disetkan najib yg buat,dan antara anwar dan saiful ..hanya anwar aje yg ada keadilan dan saiful pergi mampos dan kau anggap macam binatang yg tak de maruah diri.Tulah kau dah anggap diri mulia ..org lain semua salah dan macam si.l.
Kau nak tahu bangsa apa yg anggap diri dia je baik dari org lain.?
Bangsa kwn baik penasihat "anugerah" kau tu..

Anonymous said...

penarik rantai,

bukan kah korang dgn takbur dan sombongnya mencanangkan tsunami politik akan berlaku di sarawak?

sbb tu lah reramai turun sarawak. pulak tu..dah tak dapat jawab soalan kat rumah panjang..balik tak bersalam mcm merajuk..buruk bebeno rupe nye..

tsunami pebendanya setakat tambah 1-2 ketul mcm ni?.. tidak dapat tidak mesti ada rasa kuciwa, panas dan tak puas ati. Caci maki sudah, sumpah seranah sudah, fitnah najib dgn rosmah sudah.. nak buat apa lagi yek??

"sudah jangkaan" anda tu cuma statement penyedap hati tu....

hamdan said...

dey penarik ..

Kalau hakim dah kata anwar peliwat kau terima tak?

sebabnya bila anwar menang kesnya dulu pun hakim lepaskan sebab teknikal jea..tapi semua hakim setuju anwar meliwat...ko baca penghakiman tu tak?

ps: Pas dapat TELUR omega....yg punya omega dah lari malam,,,

Jgn Taksub said...

org mcm penarik nih dh Taksub.. Allah s.w.t menciptakan manusia tu berbangsa-bangsa ada sebabnya.. dlm konteks malaysia nih.. kita x dpt lari dari mempertahakan Islam dan Melayu... sedarlah penarik.. kalau tidak kamu itu melayu dan islam dan berstatus bumiputra.. tidak mungkin kamu dapat nikmat di bumi Malaysia nih.. jgn kufur nikmat!

Anonymous said...

Pas parti yg belasah budah 7 tujuh tahun mati tu mati terus .satu pun tak menang

Zulkarnain said...

hamdan 10:27:

si penarik rantai ni kalau hakim cakap AnuWar Berahi tu TAK meliwat yang dia risau, sebab takut cinta dia tak berbalas. Kalau hakim kata AnuWar meliwat dia happy la, kira dia ada chance lagi.

Esperalzi said...

penarik rantai said...
kalo aku senaraikn ape umno dh buat pada islam, lg sia2 je ko umno...

berjuangla dgn agama, bukan bangsa...
hudud perjuangan kami, mati syahid cita2 kami...

soi lek mrah pasal normala salam gn lelaki pakai sarung tangan, ape ko org umno buat mase 2??? muhyiddin siap sokong lg...



April 16, 2011 10:08 PM

-------------------------

Kan aku dah kata pukimak2 PASporno mcm ko mmg anti-Melayu pun. Sbb tu tak habis2 suruh org Melayu buang bangsa Melayu. Eh kalau ko dah tak suka sangat bangsa Melayu, kau berambus je ke Israel atau Pattani dan berjuang di sana atas dasar Islam..

sbb tu Cina2 kafir DAP sgt suka PASkafir kau sbb kau dan PASporno anti-Melayu. Mula2 DAP akan suruh PASporno buang Melayu, lepas tu DAP akan suruh PASberg buang Islam. Kita org2 Melayu dan Islam Malaysia dah nampak agenda Parti Amalan Syaitan (PAS) dan DAP..sbb tu PASberg kini bukan Islam lagi, dah tak cakap lg pasal hudud, dah biarkan DAP jual beer di Shah Alam, dah sanggup share kalimah Allah dgn Kristian, dll.

Woi bodo, bangsa tu Tuhan yg jadiakan. Setiap manusia dilahirkan dalam sesuatu bangsa dan diberi semangat kebangsaan oleh Allah. Tak salah berjuang bangsa asalkan tak lupa berjuangan Islam..di Malaysia, Perlembagaan pun dah kata Melayu tu Islam dan Islam tu Melayu. Kalau kita jaga Melayu di Malaysia, kita otomatis jaga Islam. Perlembagaan tu UMNO yg buat.

Apa sumbangan PASsial pd Islam? Ini dia:
(1) Kongsi kalimah Allah dgn Kristian
(2)Menjemput perempuan kafir yg tak tutup aurad masuk tengah2 masjid bertazkirah kpd jantan2 PAS
(3) menjemput perempuan kafir berpakaian seksi dan tak tutup aurad menjadi ketua senamrobik utk jantan2 PAS di laman MASJID.
(4)Mempertahankan perbuatan zina Elizabeth Wong dgn jantan Melayu hanya kerana Elizabeth Wong tu org DAP tp tak putus2 hantam aksi porno Chua Soi Lek sampai palit2kan UMNO
(5) Menyokong maksiat Anwar Ibrahim walau pun hati kecil PASberg percaya Anwar tu pembuat maksiat..

Dan banyak lagi kemungkaran PAS yg terlalu banyak utk akusenaraikan..

Anonymous said...

siapa lebih bijak? rakyat sarawak atau rakyat negeri yg diperintah pembangkang?
hehehe

Anonymous said...

TEKINI:MALUMAT DARI PAS PUSAT.PAS AKN MENGKAJI SEMULA KEDUDUKAN DIDALAM PR..info dr malaysiakini

Anonymous said...

Kemenangan di Sarawak memang dah dijangka. Rakyat Sarawak memang agak sukar menerima parti dari luar sarawak. Kekalahan SUPP adalah disebabkan kedegilan presiden nya turun tahta.

Anonymous said...

Jangan main2 dengan SUMPAH LAKNAT !

aku je said...

penarik rantai..

dia spin mcm tuan dia la... belit la selagi boleh..

aku nak tanya..ko kenal AnUwar mcm Ezam ? mcm Nalla? mcm Eskay? mcm zul nordin? mcm rahimi? mcm anuar shaari?

Nalla relax je bila video tu keluar sbb dia kenal sgt dgn anUwar.

ke..ko kenal anuWar mcm sukma darmawan? kalau kau kenal anUwar mcm suka darmawan.. erm..paham lah aku..

solat hajat dari 1997. satu..satu..keluar..

ok..ok..takpe la..kita tunggu je la laporan rasmi ye..

Tapi aku tak heran la nanti bila kau tuduh polis pulak yg buat video ni.

Anonymous said...

Jangan disalahkan TAIB lama berada di kerusi empuk dan kaut keuntungan. Yang lama di kerusi pun ada LIMKsiang,TGNA,Samivelu dan Karpal. Salahkan constitusi parti yg membiarkan dia lama disana.

Di Amerika Presiden Amerika pegang tampuk untuk dua penggal saja. So lepas ne buat constitusi begini.

Taib lama berkuasa, dia buat sarawak macam sarawak sebuah negeri macam Semannjung malaysia tak mahu tunduk dgn kerajaan persekutuan. Dia mahu macam PM juga, control imigrasi. Berjaya dibawah haris Salleh sold out Labuan and now sabah bends so much to UMNO. Impak nya Pembangunan semua nak tunggu federal. Saya bimbang di PRN akan datang sabah jatuh ke tangan PKR ne.kena buat sesuatu.

Anonymous said...

PAS DAN PKR DAPAT HABUK, DAP YG UNTUNG. TERBUKTI PAS DAN PKR PENYOKONG DAP KAFIR HARBI YG NYATA.

Anonymous said...

ANON 10:37PM
FOR SURE LA SARAWAKIAN LEBIH BIJAK. KAMI TAK NAK TUKAR KERAJAAN JIKA HANYA DAPAT HURUHARA SEPERTI SELANGOR, KEDAH DAN PENANG TU.

anti bohmau said...

wahai penarik rantai @ beca,

apapun kehendak kamu, Allah SWT masih belum mengizinkan icon kamu itu menjadi pm16sept...
kamu jgn ingat kehendak kamu akan terlaksana begitu mudah krn berjuta lagi rakyat Mlaysia berdoa menolak balak icon kamu tu!!

lagipun percayalah:


"TIDAK ADA HUJAH MENGHALALKAN MENJATUHKAN PEMERINTAH YG ISLAM WALAUPUN MEREKA ZALIM, MAKSIAT, TIDAK BERHUKUM DENGAN HUKUM HUDUD ATAU MENGAMALKAN DEMOKRASI DAN BUKAN SYURA SELAGI MEREKA
BERSOLAT."


"Hujah kami ini bukanlah hujah UMNO kerana UMNO tidak tahupun akan hujah ini, malah menekan ulamak-ulamak salaf di Malaysia seperti Ustaz Rasul Dahri dengan mengharamkan buku2 karangan beliau yg menolak bidaah seperti doa nisfu syaaban, tahlil, bacaan Yaasin pada malam Jumaat etc. Walaupun menerima tekanan dari pemerintah, ulamak2 salaf tetap taat kepada pemerintah kerana inilah yg betepatan dgn sunnah. Inilah pendapat para ulamak salafusoleh seperti Imam Malik, Imam Syafie, Imam Ahmad, Hassan Al Basri, Sheikhul Islam Ibn Taimiyyah serta para ulamak salaf sepanjang zaman
Rahman Kadir
bekas ahli pas tegar".

terimalah hakikat perjuangan kamu melampaui batas! rpk sendiri menyebut pas ialah 'parti extremist Islam' di Malaysia semasa wawancara dgn radio australia kelmarin!

Anonymous said...

ape la korang ni ..
dap cina
abis tu yang lain2 tu cina juga,

kita melayu ni kena la bersatu.

hazlee said...

Syabas Esperalzi.
Aku nak pinjam komen kau...

potonglancau said...

DAP menang 12 dar 15 kerusi bersamaan 80%. Walau 8 dari 10 Cina mengundi DAP, BN masih boleh menang 2/3. TANPA UNDI CINA sekali pun, Melayu/Bumiputera masih boleh memerintah. Kita cuma hilang kerusi Cina di Sarawak namun tetap menang 2/3.
Kalau 8 dari 10 org Cina Malaysia memilih Pembangkang tp BN masih menang, maka org2 Cina sudah hilang kuasa nak GERTAK, ANCAM dan HUKUM BN..

Maka persetankan dgn undi Cina! Mereka tak boleh ancam dan gertak kita lagi kerana kita undi mereka mmg bukan utk kita pun!

Anonymous said...

Penarik Rantai memang pukimak sama cam kimak Dapigs kimak Nuar.

LANCAU lu penarik rantai.

Anonymous said...

Ala konsipirasi semua ni..hahaha

Anonymous said...

Syabas BN semoga malaysia tetap akan aman dan makmur selalu di bawa kerajaan BN buat masyarakat dan rakyat malaysia syabas anda telah membuat pilihan yg tepat.
hidup BN hidup malaysia hidap rakyat.... Amin semoga Allah memberi berkhat dan rahmat nya...Amin

Anonymous said...

betul la..aku setuju...kita melayu kena bersatu..

Esperalzi said...

Yang pasti kalaum Pembangkang menang di PRN Sarawak, inilah "kebaikan2" yg kita umat Islam Malaysia akan dapat tp org bodo mcm penarik rantai tetap seronok:

(1) Sarawak akan berKetuaMenterikan seorang kafir, besar kemungkinan Cina kafir dari DAP..

(2) Islam dan kehidupan Islam akan dipinggirkan

(3) Umat Islam yang hanya sekitar 28% dari penduduk Sarawak (25% Melayu Islam + 3% Melanau Islam) akan lebih tertindas..

Tapi org2 kufur PASial spt penarik rantai tetap akan merayakan kemenangan org kafir DAP. Sudah menjadi wajib, bukan lagi sunnat, utk umat Islam Malaysia menolak Parti Ajaran Sesat (PAS) walau di mana saja di Malaysia..

Kemenangan BN di Sarawak adalah satu lagi hasil HAJAT SOLAT Parti Anak Syaitan (PAS). Semakin banyak solat hajat dilakukan PAS, maka semakin banyak Allah buka hijab utk menunjukkan kejahatan dan kekufuran PAS, PKR dan PR. Kes video Anwar keluar sebaik saja Solat Hajat dilakukan PAS di Stadium Meliwati,Selangor.

Kini PAS dan PR kalah di Sarawak, sebelum tu PAS kalah 4 prk berturut2, semua selepas Solat Hajat.

Allah amat marah pd PAS krn PAS lakukan solat hajat tanpa sebarang keikhlasan. Sewaktu melakukan solat hajat, PAS sudah pun hukum UMNO bersalah, dan mereka mahu mendesak Allah supaya turut menyalahkan UMNO. Tp Allah adalah Tuhan Yang Maha Mengetahui, lebih mengetahui dari Padri2 dan Tok sami PAS, maka segala kejahatan PR ditunjukkan Allah selepas solat hajat...dan hajat PAS tak pernah tercapai walaupun setelah bersolat hajat..

Anonymous said...

Tahniah Orang Sarawak! Doa saya untuk
Tuan-tuan dimakbulkan Tuhan, Alhamdulillah.. orang Sarawak memang cerdik

Anonymous said...

Penarik Rantai memang dah di toron kan, berfikiran binatang.

Anonymous said...

Saya setuju agar lepas ni kita panggil orang kuat pas dengan nama tok sami.

aku je said...

orang melayu wajib bersatu!!

tingkatkan kemahiran berfikir dan kemahiran ekonomi.

semoga sejarah temasek tidak berulang. Sebagaimana orang-orang melayu pada ketika itu begitu gembira melihat LKY bersongkok, begitu lah tahap pemikiran mereka ketika itu.

Apakah Melayu hamPAS dan PKRuntuh begitu juga ?Begitu gegak gempitanya hamPAS apabila kafir beri tazkirah di surau, baca ayat Quran lari maksud, tajwid dan sebutan, memetik ayat Quran secara salah dan separuh jalan. Sama lah reaksinya sepertimana ketika LKY bersongkok.

Berjihadlah utk upgrade diri sendiri, keluarga dan kaum Melayu. Upgrade kemahiran berfikir dan kemahiran ekonomi.

Setelah segala2nya diusahakan maka berserahlah pada Allah.

Persetan dgn undi ca ya nun alif!

Zulkarnain said...

Apa2 pun untuk adun2 yang menang, start bekerja untuk rakyat, jangan berlagak bos. kalau sayang pada rakyat, rakyat akan sayang kamu. bila adun bela rakyat, time pilihanraya rakyat akan bela kamu. bekerja dengan ikhlas, jangan berkawan dengan syaitan.

last sekali. LIWAT TU HARAM.

hanizam said...

pertama sekali, syukur BN menang dgn bergaya..biarlah sejuta alasan yg juak@penganut PAKATAN nak kata ape pun, tu kita anggaplah umpama ANJING SALAK BUKIT..

sekurangnya rakyat di serawak bijak buat pilihan..pilihan yg ternyata tepat..cukuplah ape yg dirasai dinegeri lain yg diperintah PAKATAN..cukuplah..

PRU 13,kita tukar ape yg patut..yg penting Umno & BN ambillah iktibar kelemahan yg ada, jgn sampe rakyat menghukum sekali lg..

ALHAMDULILLAH..ALHAMDULILLAH

kayulmayul said...

memang kaum cina ni bangsa yang xleh pakai...mereka nih ibarat serampang dua mata.mereka akan sokong kalau ada kepentinegan mereka saja...otak penjudi...jadi banagsa2 lain kena la berhati-hati memilih kawan dan lawan...kalau kaum bumiputera bersatu mmg dorang nih x boleh buat apa2...masa tu kita boleh tgok dorang nih nk sokong sapa...bersatu lah kita memerangi mereka-mera ini...pegi jahanam dap pkr nih..pas jangan lah duk pakat ngan parti lahanat nih

Anonymous said...

TQ bro GAP...Kirim salam dengan GOMO,PISAU...Lu all antara blogers terbaik yg memenangkan BN...Semangat reformasi kau tak pernah luntur..Ayuh lead balik pertempuran cyber sampai PRU akan datang.

parang terbang said...

BERITA TERKINI:penarik rantai ditemui mati tertelan kote anwar omega-haramjadah daily

Anonymous said...

elizabeth bukit telanjang
buat huru hara kat Miri
ape jadah nyer minah sex ni buat kat Miri.tak opuas ker buat onar kat Selangor cukup lah wei

Anonymous said...

parang terbang,

terima kasih.
patut la membisu seribu bahasa..

Anonymous said...

Bahasa Penarik Rantai telah menjatuhkan
tarafnya daripada manusia bertamaddun..macam itu ke bahasa untuk org beradap? Ada cermin tolong tengok muka sendiri dulu, sebelum nak mengajar orang!

Anonymous said...

apa2pun, skrg sudah terbukti siapa racist yg sebenar..korang tau kan sape?

penarik rantai said...

hahahahaha...
melayu kene bersatu la, ape la bebal ko umno sume sial...
bersatula ko sume ptahankan pemimpin yg jahanamkan malaysia ni...

i'm Coming...
hahahaha

UMNO BODOH!!!!HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

kah...kah...kah...video sex konspirasi kerajaan untuk menghalang kemaraan Pakatan Rakyat kata al-juburi...kemaraan apanye menang 3 kerusi jer di Sarawak...kah...kah...kah...syabas BN Sarawak

Zulkarnain said...

apa2pun. kita tahu saya yang jilat bangsa lain dan racist pada bangsanya sendiri. korang pun tahu kan?

Anonymous said...

u are coming ke cumming?

lain mcm je seronok nye..

dgn bang Nuar ke?? taraf2 sukma darmawan jugak rupanye..

Anonymous said...

Penarik rantai,

Aku sokong ko jadi aku nak tambah.

Tabong Mamali Idaman kami,
Tabong jihat periok nasi kami,
Membunuh kanak kanak kesukaan kami,
Kapal Sing (langkah mayat aku dulu kalau nak tubuh negara Islam) adalah saudara kami,
dan...Setan adalah sahabat kami...!

Cukup dulu....sambong kemudian.

Zulkarnain said...

apa2pun. kita tahu sapa yang jilat bangsa lain dan racist pada bangsanya sendiri. korang pun tahu kan?

salah taip pulak. admin kasik delete atas tu please. tq

Esperalzi said...

Dah makin SASAU dan SEWEL si penarik rantai ni akibat dibalun teruk oleh org2 UMNO/BN di sini...mengilai pun dah semakin panjang..macam pelesit cari uri tembuni tengah malam..cuba korang kira dia punya 'HA' ketika mengilai tu..tp isi takde pun ketika berdebat...ni mesti tukang jilat jubo Nik najis..

Anonymous said...

penarik beca ni tgh bersedih kot sbb BN menang 2/3 di sarawak...x per la penarik beca, oppss rantai, kami phm situasi ko tu..sabor je la ye..hahaha!!!

kite bakorrrrr!!!

Anonymous said...

Penarik Rantai, Allah selamatkan Malaysia drpd org mcm kamu, this is a God-Blessed Country!

Anonymous said...

Cina lahanat memang cam ni..sekarang yang penting kita orang melayu/bumiputera wajib bersatu..harap pas bukak mata..ketepikan soal kuasa..kalau kita bersatu cina lahanat ni tak kan berani mintak yg bukan2 lagi!

aku je said...

kau pun teruskan lah pertahan kan ketua umum PKR tu..

yang takut mubahalah

yang suka tangguh kes

yang menggelabah jawab soalan

yang ilang jam

yang ada adik angkat jambu, pembantu peribadi jambu..

yang fitnah orang daerah baling mati kebuluran (dulu la tahun 70an)

yang nak gadaikan tanah ini pada Yahudi (IMF)(dulu masa dia masih lagi menteri kewangan)

yang lari sana sini

yang mukanya hilang langsung 'Nur'

ok la..kau kan ke penyokong tegar pembangkang.. cuba perhati wajah Dato' Dr Haron dgn wajah aNuwar. Sape lagi berumur? Tapi sebaliknya siapa yg lebih 'bersih' wajahnya?

kau paham tak maksud 'bersih'? kalau tak paham..erk..aku paham kenapa.

Esperalzi said...

penarik rantai otak lunyai:

Takde jahanam mana pun Malaysia di bawah UMNO...rangkaian lebuhraya semakin canggih dan selesa, dah tak susah nak travel dari JB ke Alor Star, atau KL ke Kuantan..highway Malaysia first class, kawasan rehat lagi ler first class, terutama kawasan rehat Tapah tu..

Airports di bina serata Malaysia, KLIA yg terbesar. Bandar2 baru tumbuh mcm cendawan, pelabuhan2 di bina serata Malaysia, internet dan wifi sana sini, surau dan masjid mcm cendawan, sampaikan kat stesen Petronas pun ada surau, dah takde alasan tak nak solat, termasuk utk org2 PASbodo sendiri..

Taman2 perumahan tak terkira banyaknya. Kilang2 sana sini, mcm2 produk industri Malaysia hasilkan, dari sabun hingga kereta. Univeriti dan kolej semakin banyak, termasuk yg swasta, hinggakan semua anak muda Malaysia berpeluang ke IPT. Sekolah2 baru juga makin banyak, termasuk sekolah agama Islam dan di sarawak dan sabah kerajaan UMNO/BN juga bina sekolah missionary Kristian.

Tabung Haji terus beri perkhidmatan cemerlang utk jemaah haji termasuk jemaah PAS..pangkalan tentera juga banyak dibina utk kselamatan negara, termasuk pangkalan kapalselam di Sabah..ASB, ASN, dan mcm2 lagi program dana ditubuh kerajaan UMNO.BN utk rakyat tabung duit, termasuk rakyat2 dari PASbodo. Hospital2 juga banyak di bina kerajaan dgn kis ratusan juta setiap satu sbb nak jaga kesihatan rakyat..

Tak ada peperangan di Malaysia mcm di Libya atau Iraq, sentiasa aman dan tenteram utk rakyat, makanan cukup, berlambak2 kat pasar malam. Org2 asing berduyun2 datang cari makan dan belajar di Malaysia..dari Indonesia, Iran, Negara Arab, Thailand, Vietnam, dll..

Shopping malls bersepah, pasar tani juga banyak, warung tomyam tumbuh mcm cendawan, rakyat makan 24 jam krn banyak duit..

Dan banyak lagi nikmat2 yg kita rasa di Malaysia yg diperintah UMNO..

Jadi penarik rantai yg bodo, stupid, loco, sasau, lunyai, sewel, gila, otak mereng, tak siuman..tang mana rosaknya Malaysia di bawah UMNO?

Kenapa mak kamu kena rogol ke di bawah pimpinan UMNO? Bapa kamu kena liwat ke di bawah UMNO? Jubo kamu kena sula ke di bawah UMNO? Kamu tu yg rosak..rosak mental dan rosak akal, sebab tu kamu tak nampak pembangunan dan kemakmuran negara di bawah perintah UMNO/BN...mata kamu pun rosak. Semuanya krn kamu dirosakkan oleh PAS pukimak..

Bodoh punya babi, otak tarak pakai, suka buat fitnah terhadap UMNO. Org macam kamu punya sial patut dilahirkan di Pattani atau Mindanao atau Gaza atau Somalia. Baru padan muka pukimak kamu tu..

mohamed said...

Esperalzi, aku bangga dengan pedirian kau. Begitu juga rakan2 yang menghatam penarik rantai.

Anonymous said...

WAH...CAYALAH ESPERALZI.
BRAVO!!!

kayulmayul said...

gila...emo gila si penarik rantai nih...hahahaha...tggu video seks dia ngan anwar kuar kot baru dia nk diam...kalau anwar kita tanya omega, si lahanat tarik rantai ni, tya pasal rantai dia plak kot...rantai kotey dia...pi jahanam si penarik rantai ngan penjubur omeganya...

p/s: penarik rantai sila sediakan tisu untuk sapu jubur lu yer pasni...

aku je said...

dah la tu wei..jangan di layan penarik rantai tu.. hujahnya cetek dan mudah sangat dipatah-riukkan....nmpak sgt mcm mana cara dia berfikir.

biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya.. dia ni mcm orang2 yang bantah gila babi masa jambatan pulau pinang nak dibina dulu.Sekarang nak lagi satu plak..

dia nak suka AnUgerah syaiton tu..idola dia tu.. biar la..

mereka yang mahu berfikir telah sedar dan nampak kuasa Allah bila mana solat hajat dari 1997 bagi mengangkat kebenaran. Maka hari ini telah dizahirkan kebenaran demi kebenaran bukan? Namun mereka masih lagi membutakan mata hati.

Esperalzi said...

mohamed said...
Esperalzi, aku bangga dengan pedirian kau. Begitu juga rakan2 yang menghatam penarik rantai.

April 17, 2011 12:11 AM
----------------------------

mohamed..terima kasih atas sokongan kau. Org2 mcm penarik rantai ni tak boleh kasi can. Dah lah duduk di Malaysia dan sedap2 nikmati segala keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan Malaysia di bawah BN/UMNO, tiba2 suka buat fitnah jahat berlabelkan Islam. Kononya Parti Islam SeMalaysia, tp langsung tak Islam. Perangai org2 PAS ni mengalahkan syaitan. Kita kena lawan diorang.

kayulmayul said...

biasa la...penarik rantai anak haram yg tak kenang dek untung...tuih...

Anonymous said...

biarkan la bro...penarik rantai tu.........kan Pm jubur dia dah cakap, nanti menang.......tpm bagi kat cina........lepas tu sedap la pm jubur dia hari hari ada supply cina doll.......

penarik rantai nanti bole la keja......tarik lori bawa cina mati ......keje yang lain dah kena sapu kat cina........

tak pun, keja jadi cina buta....ok jugak kan....he he

-anti jubur-

PD Coastal Station said...

Saya berharap keputusan pilihanraya Sarawak ni menjadi ihtibar kepada orang melayu . Tak guna melayu memaki hamun sesama sendiri , berpecah belah . Maaf ... tapi saya lihat orang melayu ni bebal tak sudah ... mengapa tak ambil pengajaran sejak Portugis menjajah Melaka ...

.

rumi said...

Lebih 80% cina sokong komunis dap manakala 70% Melayu/Bumi sokong BN.Cina perlukan Melayu/Bumi untuk take over Malaysia,tak perlu semua cukup sekadar 30-40%.

Semua cina dah nampak peluang besar ini sebab itulah cina bersatu dibelakang DAP untuk memerintah Malaysia walau apapun kebaikan yg kerajaan buat pada mereka.Mereka cuma perlu memperdayakan beberapa persen lagi Melayu/Bumi terutama generasi muda dan pengundi baru dengan retorik2 palsu yg muluk2 seperti keadilan,kesaksamaan dan ketelusan walhal dalamasa yg sama mereka jugalah yg mengaut segala kekayaan negara selama ini tanpa mahu berkongsi dengan kaum2 lain dengan alasan2 spt 'siapa rajin dia kaya'.

Sifir mudahnya undi pakatan,undi cina.Undi BN, undi Melayu/Bumi.Siapa kata politik Malaysia sudah keluar dr kepompong perkauman?Malah semakin rasis dari hari ke hari jika dilihat pola pengundian kaum Cina!

Ingat cina sudah tidak ada hati untuk bekerjasama dengan Melayu/Bumi memerintah sebaliknya mahu memerintah sendiri dengan minoriti penyokong Melayu sebagai 'pencukup korum'.Itulah kenyataan yg perlu kerajaan najib dan orang2 Melayu sedari!

Anonymous said...

Selain itu, saya lihat fahaman ekstrimis Cina yg melampau ini adalah hasil daripada indoktrinasi di sekolah2 jenis kebangsaan Cina. Jadi saya fikir, kerajaan hendaklah menghapuskan sekolah2 Cina ini dan wujudkan hanya 1 aliran sekolah sahaja spt di Singapura. Tujuannya ialah supaya generasi muda Cina akan berinteraksi dgn kaum2 lain..secara perlahan2 mereka akan lebih memahami budaya 1Malaysia sejak di bangku sekolah lagi & tidak mudah terpengaruh dgn parti rasis Cina DAP...

Anonymous said...

TAHNIAH BN SARAWAK....
bukan setakat memperolehi 2/3 malahan MENDAPAT hampir 3/4 MAJORITI !!!! SYABAS

PAS pupus
PKR kalah teruk!!!
NUAR dah cabut ke US...

Anonymous said...

ramai yang komen kat atas...tubuh melayu tapi akal dan perangai cina kominis.....apa nak jadi orang islam malaysia....ni!!! tak habis2 nak menyusahkan bangsa dan agama islam....

Anonymous said...

komuniti cina majoriti tidak menyokong BN di SARAWAK...so, apa lagi kita harap dari mereka ni? sekarang kita tukar pulak, majoriti orang2 kita jangan bagi muka sikit pun pada CA YA NUN ALIF ni berkuasa di bumi bertuah ni..! jangan sesekali kita gadaikan hak milik kita, MELAYU jgn nk buang masa menyokong DAP, JANGAN MIMPI MEREKA FIKIR HAK KITA sebagai KAUM BUMIPUTERA!!!!

Ular Menyusur Akar said...

Tahniah dan terima kasih GAP. Di bayar ke tidak ke, tuan telah menjalankan tugas dengan berkesan.

Tugas belum selesai GAP. Masih ada yang menunggu di hadapan.

Terima kasih juga kepada semua rakan yang terlibat di sana.

Anonymous said...

anon 7:01
yang tubuh melayu roh cina hehehe
banyak sangat dah makan babi dan minum arak dan langgan amoi cina tu pasal sokong cina
hati dah gelap
langsung tak der cahaya iman

Anonymous said...

Perhatikan formula DAP di Penang, Perak dan Selangor. Alhamdulillah formula yg sama gagal di Sarawak kerna org Sarawak tak lupa diri spt
segelintir melayu di tiga negeri
itu. Sekarang, laksanakanlah formula Sarawak di PRU 13. Bersatulah org melayu/bumiputra, ini bumi mu!!

Anonymous said...

Ya hapuskan sekolah2 perkauman!Sekolah2 inilah yg menjadi kilang kepada manusia2 rasis dan komunis.Perkasakan Dasar Pendidikan Nasional dan bahasa kebangsaan.Kerajaan jangan hilang fokus.Negara kita sudah lama ada matlamat dan dasar,kenapa semata2 kerana hendak menurutkan nafsu kaum yg bersikap perkauman maka dasar2 perpaduan negara harus dikorbankan?

1 Malaysia bermaksud 1 bahasa,1 sekolah,1 negara!

Anonymous said...

parti paling BALOL BODOH PENCACAI NAJIS KAFIR TERBESAR ialah PAS..PAS LAKNATULLAH!!
kita kecing ramai2 atas kubur perosak agama, bangsa PAS ini!

Anonymous said...

Saya sokong hujah ESPARALZI!! ayat mudah tp cukup bermakna..kita hidup mewah lena nyeyak beribadat di mana saja masjid surau kuliah ilmu.. apakah makhluk bodoh bahlol PAS masih hendak nafik nikmat Allah pd kita??
untuk makhluk bodoh sial mcm PAS bahasa maki hamun je layak buat mereka..sbb paderi ajis pun sudah ckp tuhan mereka mencarot? Astaghfirullah..sungguh laknat puak2 PAS Laknat ini! Kafir HARBI DAP laknatullah ini besar tocang sbb adanya parti bahlol khawarij PAS bahlol..
Islam lemah disbbkn umat Islam cm PAS bodoh.. samseng.. guru PAS BUNUH BUDAK, anak ajis Nik Adli ganas samseng pukul budak sekolah sampai berjahit kepala..
syaitan PAS!

Anonymous said...

penarik rantai
ko ni bodoh bahlol..keras kepala..liat mcm kulit BABBI!!
ilmu apakah yg ko tuntut dr Pakatan Haram tu smpai ko taksub sewel tk dpt pikir mana baik mana buruk??

lagi satu statement ko ckp xboleh pisah agama dgn politik? kepala mangkuk hayun ko lah.. ini kitab sunnah mana yg ko dpt?
Islam itu cara hidup..meliputi dr masuk tandas sampailah ke kenegaraan..
dan UMNO telah letakkan dlm perlembagaan negara tentang kesyumulan Islam..
tp hotak bahlol PASberg telah putar belit, fitnah dan bohong..sedangkan satu masjid pn PAS xmampu buat..tp KUIL PAS HIJAU PUTIH itu bolah pulak dbina? siapa yg sesat??
bodoh puny apenarik rantai.. mau lempang je sial sekor ni!

tahniah kawan2 semua terutama Esperalzi..hujan tuan power!!..kasi ajar budak bangang sewel ni..moga dia kena laknat sbb sesatkan org lain!

Anonymous said...

Biasalah...

Kalau dah guna Utusan Meloye, Berita Hairan, TV1, TV3suku, Zul Nordin, Zahrain, NalaKurap..an, Mahadet, RPK dan banyak lagi tukang karut yg tujuan nya untuk menipu orang2 bebal dan tongong supaya mengundi BN...

Kalau kalah juga...entahlah...

He he

Esperalzi said...

Biasalah...

Kalau dah guna Haramjadahkah, Suara KeZaliman, Roketpuki, Malaysia InShitder, Nik Najis al-Taik More-Shit-Dul Am PASpuki, AnuWar al Tutoh Jubo al Liwat, Kapal Sinks, Lim PuKit Sial, Lim Kapiaq Eng, dan banyak lagi tukang karut dan tukang urut yg tujuan nya untuk menipu orang2 bebal dan tongong supaya mengundi Pakatan Rosak...

Tapi kalah juga...entahlah...

He he

Anonymous said...

Ish ish ish...

Dasat nya bahasa org UMNgOk ni...

Kurang sopan yu...aww

He he

Esperalzi said...

Ish ish ish...

Dasat nya bahasa org PASgOk ni...

Kurang pintar yu...aww

He he

Esperalzi said...

Untuk kafir2 PAS, disedut dari:

http://braveheart-blogger.blogspot.com/2011/04/pembangkang-menambah-kerusi-di-dun.html

"Kejayaan pembangkang menambah dari 8 kepada 15 kerusi adalah satu kejayaan. Selain dari berjaya melemahkan kerajaan BN yang dikuasai bangsa Melayu, ini juga merupakan kejayaan memecah-belahkan dan menguggat kuasa Melayu dan Islam di negeri Sarawak. Pas patut bersyukur dan meraikan kejayaan ini secara besar-besaran, siapa lagi yang patut membunuh dan menghancurkan saudara sesama bangsa dan agama selain dari Pas? Mungkin sekarang ini kita belum merasai apa-apa dari perbuatan yang kita lakukan, namun generasi akan datang tentunya akan menyumpah seranah para pemimpin yang mengkhianati bangsa mereka sendiri."

Anonymous said...

Tak payah le kita bergaduh dan maki hamun lagi...

Baca komen 2, 3 orang Melayu dan Iban dari Sarawak tu...

Mereka sebenarnya benci dan anti dengan orang Semenanjung ni...

Termasuk UMNO, MIC, MCA...apatah lagi PAS, PKR, DAP...DAP?...oops...takpe, sebab dia parti Cina...

Kita bertekak macam nak keluar anak tekak...dia orang senyum simpul aje...

He he

Anonymous said...

KEPADA ANON-ANON SEMUA..CERITA INI ADALAH PENGAJARAN BUAT KITA SEMUA.ADA KAWAN SAYA TU GEMAR MENGUTUK ORANG.DIA PENAH KUTUK NIK AZIZ NYANYUK..SEKARANG,DIA PULAK TIBA-TIBA KENA PENYAKIT NYANYUK SEDANGKAN UMO DIA BARU 30 TAHUN.SEKARANG BARU DIA SEDAR AKIBAT MENGHINA DAN MENGUTUK ORANG.SORANG LAGI KAWAN BERSUNGGUH-SUNGGUH MENGATAKAN ANWAR MELIWAT.SEKARANG DUBUR DIA DISERANG PENYAKIT YANG TAK DAPAT DIKESAN PENYAKITNYA OLEH PAKAR PERUBATAN.DIA JUGA DAH HILANG UPAYA MELAKUKAN HUBUNGAN KELAMIN DGN ISTERINYA.MULUTNYA PULAK MENGELUARKAN AIR LIUR YANG AMAT BUSUK.SEMAKIN KERAP DILAP,SEMAKIN BANYAK KELUAR.TUBUH DAH SEMAKIN KURUS.BAGI KAMI,ALLAH DAH BAGI CASH BAGI MEREKA YANG TERLALU CELUPAR LISANNYA.SEMOGA INI MENJADI IKTIBAR KEPADA KITA SEMUA.

Anonymous said...

Syabas BN,berjaya mengurangkan sokongan pengundi-pengundi di bandar-bandar Sarawak.Ini menunjukan rakyat di bandar telah hilang keyakinan dgn BN.PRU13 di semenanjung perlu disegerakan bagi dirampas semua negeri oleh pembangkang.Kerahlah semua jentera kerajaan bagi membantu pembangkang mencapai matlamat.Anjurkanlah ceramah dan tayang video percuma keseluruh negara bagi meyakinkan penyokong pembangkang bahawa semua itu adalah tidak benar belaka bagi memudahkan rakyat membuat keputusan pada PR13 ni.Syabas.

Anonymous said...

Kurang sokongan??? BN dapat jadi pemerintah Sarawak beb... PR dpt tmbah undi, tapi tetap jadi pembangkang jugak ke?? Ape pasal ni, WAKENABABBI dari puak setan ke???

WAKAKAKAKAKAKAKAKA.......